Wat een gedrochten, die paarden, echt heel erg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dromen schreef:Bij Tenesee Walking Horses binden ze nogal vaak kettingen om de voorbenen van het paard heen om ze die hoger op te laten tillen.
njiloj schreef:en het kan nog gekker....
in Amerika ziet een "halterhorse" er tegenwoordig zo uit:
dit is het ideaal op het moment.
dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.
Bewust gefokt.
Door deze afwijking krijgt ze een teveel aan spiermassa. Het paard die dit gen draagt heeft een hele grote kans op verschillende gezondheidsproblemen. Op bokt zijn hier in het verleden ook al topics over geweest. De dekhengsten die dit gen dragen, worden gewoon goedgekeurd en er word zelfs gewezen op de afwijking.
Ik ga maar niet meer verder kijken, ik word er nogal ontroostbaar van...
mltex schreef:Ik keur het niet goed dat lijkt me logisch maar aan andere kant, er is zoveel doorgefokt dat je je nog kan afvragen wat uberhaupt nog wel en niet natuurlijk is voor een paard (of hond, kat etc).
Net zo goed als dat paarden niet gemaakt zijn om te springen zijn er toch springpaarden, en dressuurpaarden.... misschien vinden hun dat vreselijk en mishandeling e.d. ? Is ook wat voor te zeggen.
En in de door ons geaccepteerde takken van paardensport gaat ook veel mis heel veel. Alleen het zweepgebruik van een willekeurige recreatieruiter tot cross country en dan nog de moedwillige dierenbeulen om het paard beter te laten presteren.
Deze vormen van mishandelingen in dit topic kun je niet op 'de sport' (show oid) afschuiven. Er zijn altijd excessen en uitersten.
Misschien zien hun een filmpje van bv die grandprix amazone die haar paard helemaal afbeult en vervolgens daaruit concluderen> dressuur is wreed. Of die heerlijke filmpjes van bitgebruik van 'ons ruiters'.
En dan nog kun je beter zo een paard zijn dan een willekeurig werkpaard in een arm land.
Het is niet mijn ding, zal het nooit worden.
NatasjavE schreef:En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen
Dit is uiteraard geen sadlebred
jendemen25 schreef:wat een drama dit.... dat doorgefokte moet eens afgelopen zijn.... dat zwarte ponytje heeft volgend mij ook nog eens een slofteugel met martingaal om en dan geen gewone teugels eraan maar alleen de slof als teugel... moet je nagaan hoe "leuk" die pony het vind op shows en hoe "goed" dat kind hem kan houden mij niet heus....
lindatexel schreef:NatasjavE schreef:En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen
Dat had je gedacht,..... de nederlandse tuigpaarden worden "getraind " met dubbele ijzers er onder, en al op zeer jonge leeftijd ( ongev 2 jaar) . De foto hier is een tuigpaard dat op dergelijke wijze is getraind, een tuigpaard dat nooit op dergelijke wijze is mishandeld heeft een gang die min of meer is te vergelijken met de fries. Dus in nederland gebeurd het ook, niet zo grotesk als de amerikanen maar toch. Ook worden jonge tuigpaarden getraind met touwen en ringen om de benen.
Barcelano schreef:quote:Overigens maken ze van het Arabisch Volbloed en ons Friese paard ook zulke creaties.
Beroemde Amerikaanse hengst Magnum Psyche is ook zo'n barbiepaard. Overigens zijn ze ook niet vies van plastische chirurgie bij paarden. Schijnt dat ze bij deze hengt ook vet weg hebben gehaald uit z'n gezicht en hals en weer ergens anders hebben ingespoten
Dat is niet waar;)
Hij is om deze reden onder het mes gegaan:
Magnum Psyche zijn luchtzakken zijn verwijderd ivm "cribbing" kribbenbijten of luchtzuigen en het kan dus geen cosmetische chirurgie heten, de rechter heeft zich er zelfs over gebogen.
Door de hals af te trainen en door hoe je hem opsteld zorgt voor deze eigelijk een beetje vertekend beeld.
Magnum geeft zijn mooie hals gewoon door aan zijn kinderen
mltex schreef:Ik keur het niet goed dat lijkt me logisch maar aan andere kant, er is zoveel doorgefokt dat je je nog kan afvragen wat uberhaupt nog wel en niet natuurlijk is voor een paard (of hond, kat etc).
Net zo goed als dat paarden niet gemaakt zijn om te springen zijn er toch springpaarden, en dressuurpaarden.... misschien vinden hun dat vreselijk en mishandeling e.d. ? Is ook wat voor te zeggen.
En in de door ons geaccepteerde takken van paardensport gaat ook veel mis heel veel. Alleen het zweepgebruik van een willekeurige recreatieruiter tot cross country en dan nog de moedwillige dierenbeulen om het paard beter te laten presteren.
Deze vormen van mishandelingen in dit topic kun je niet op 'de sport' (show oid) afschuiven. Er zijn altijd excessen en uitersten.
Misschien zien hun een filmpje van bv die grandprix amazone die haar paard helemaal afbeult en vervolgens daaruit concluderen> dressuur is wreed. Of die heerlijke filmpjes van bitgebruik van 'ons ruiters'.
En dan nog kun je beter zo een paard zijn dan een willekeurig werkpaard in een arm land.
little_birdy schreef:pfff dit is toch geen paard meer http://www.youtube.com/watch?v=8ufbbt85 ... re=related
lindatexel schreef:NatasjavE schreef:En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen
Dat had je gedacht,..... de nederlandse tuigpaarden worden "getraind " met dubbele ijzers er onder, en al op zeer jonge leeftijd ( ongev 2 jaar) . De foto hier is een tuigpaard dat op dergelijke wijze is getraind, een tuigpaard dat nooit op dergelijke wijze is mishandeld heeft een gang die min of meer is te vergelijken met de fries. Dus in nederland gebeurd het ook, niet zo grotesk als de amerikanen maar toch. Ook worden jonge tuigpaarden getraind met touwen en ringen om de benen.
Focussed schreef:Barcelano schreef:quote:Overigens maken ze van het Arabisch Volbloed en ons Friese paard ook zulke creaties.
Beroemde Amerikaanse hengst Magnum Psyche is ook zo'n barbiepaard. Overigens zijn ze ook niet vies van plastische chirurgie bij paarden. Schijnt dat ze bij deze hengt ook vet weg hebben gehaald uit z'n gezicht en hals en weer ergens anders hebben ingespoten
Dat is niet waar;)
Hij is om deze reden onder het mes gegaan:
Magnum Psyche zijn luchtzakken zijn verwijderd ivm "cribbing" kribbenbijten of luchtzuigen en het kan dus geen cosmetische chirurgie heten, de rechter heeft zich er zelfs over gebogen.
Door de hals af te trainen en door hoe je hem opsteld zorgt voor deze eigelijk een beetje vertekend beeld.
Magnum geeft zijn mooie hals gewoon door aan zijn kinderen
Ik wist niet zeker of het voor Magnum Psyche was toegepast maar weet wel heeel zeker dat het op vele andere paarden wordt toegepast in Amerika. Vandaar dat ik er ook bij had gezet "schijnt" omdat ik het niet zeker wist.
Overigens vind ik het geen mooie hals.
Focussed schreef:Ik wist niet zeker of het voor Magnum Psyche was toegepast maar weet wel heeel zeker dat het op vele andere paarden wordt toegepast in Amerika. Vandaar dat ik er ook bij had gezet "schijnt" omdat ik het niet zeker wist.
Overigens vind ik het geen mooie hals.
Focussed schreef:Van die paarden met het HYPP gen wordt je idd ook niet vrolijk.. brrrrrrr ik word echt bang van deze plaatjes
http://www.gulsbyquarterhorses.com/2007 ... 20copy.jpg
http://www.lotsofpinesfarm.com/stallion ... frm1ds.jpg
http://www.bertonqh.com/skipforwb.jpg
NatasjavE schreef:njiloj schreef:
dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.
Bewust gefokt.
Dat achterbeen
Barbulet schreef:mltex schreef:Ik keur het niet goed dat lijkt me logisch maar aan andere kant, er is zoveel doorgefokt dat je je nog kan afvragen wat uberhaupt nog wel en niet natuurlijk is voor een paard (of hond, kat etc).
Ben het niet helemaal met je eens. In de filmpjes zie ik alle paarden op die vreemde "schoenen" lopen. In de dressuur/spring -topsport zijn er ook genoeg mensen die hun paarden wel goed behandelen, uitzonderingen daargelaten.
Bij deze sport vind ik het toch net wat anders liggen. Vind het er allemaal fout en gemeen uitzien. Dressuur en springen kan vaak een heel fijn en vriendelijk beeld geven. Ik vind dit dus echt verre van vriendelijk.