Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:31

Deze afwijking lijkt op de afwijking die alle Belgische Wit-Blauw runderen hebben vind ik (die overmatige spiermassa is ook een genetische afwijking waar wij mee verder fokken voor de vleesproductie).
Wat een gedrochten, die paarden, echt heel erg :n

jendemen25

die laatste foto lijkt wel een slachtkoe maar dan met een paarden hoofd!! jeetje niet te geloven......

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:31

Dromen schreef:
Bij Tenesee Walking Horses binden ze nogal vaak kettingen om de voorbenen van het paard heen om ze die hoger op te laten tillen.

Daar gaat dit topic inderdaad over. . . bekijk dit filmpje eens, dat doen ze namelijk ook met paarden:

http://www.youtube.com/watch?v=kqFeYu1CrjU

Barbulet

Gatverdamme :r

Wat is dat voor alien... Dat zijn toch geen paarden meer... Vreselijk.

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:32

Ik keur het niet goed dat lijkt me logisch maar aan andere kant, er is zoveel doorgefokt dat je je nog kan afvragen wat uberhaupt nog wel en niet natuurlijk is voor een paard (of hond, kat etc).

Net zo goed als dat paarden niet gemaakt zijn om te springen zijn er toch springpaarden, en dressuurpaarden.... misschien vinden hun dat vreselijk en mishandeling e.d. ? Is ook wat voor te zeggen.
En in de door ons geaccepteerde takken van paardensport gaat ook veel mis heel veel. Alleen het zweepgebruik van een willekeurige recreatieruiter tot cross country en dan nog de moedwillige dierenbeulen om het paard beter te laten presteren.
Deze vormen van mishandelingen in dit topic kun je niet op 'de sport' (show oid) afschuiven. Er zijn altijd excessen en uitersten.
Misschien zien hun een filmpje van bv die grandprix amazone die haar paard helemaal afbeult en vervolgens daaruit concluderen> dressuur is wreed. Of die heerlijke filmpjes van bitgebruik van 'ons ruiters'.

En dan nog kun je beter zo een paard zijn dan een willekeurig werkpaard in een arm land.
Het is niet mijn ding, zal het nooit worden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:32

njiloj schreef:
en het kan nog gekker....

in Amerika ziet een "halterhorse" er tegenwoordig zo uit:

Afbeelding

dit is het ideaal op het moment.

dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.

Bewust gefokt.

Door deze afwijking krijgt ze een teveel aan spiermassa. Het paard die dit gen draagt heeft een hele grote kans op verschillende gezondheidsproblemen. Op bokt zijn hier in het verleden ook al topics over geweest. De dekhengsten die dit gen dragen, worden gewoon goedgekeurd en er word zelfs gewezen op de afwijking.

Ik ga maar niet meer verder kijken, ik word er nogal ontroostbaar van...

Dat achterbeen :oo

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:33

Wow (ik heb alleen de foto's op de eerste pagina gezien hoor) maar is dat ECHT? en wat een vreselijk naar filmpje (pag. 1) om te zien! bah..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:34

quote:Overigens maken ze van het Arabisch Volbloed en ons Friese paard ook zulke creaties.
Beroemde Amerikaanse hengst Magnum Psyche is ook zo'n barbiepaard. Overigens zijn ze ook niet vies van plastische chirurgie bij paarden. Schijnt dat ze bij deze hengt ook vet weg hebben gehaald uit z'n gezicht en hals en weer ergens anders hebben ingespoten

Afbeelding

Dat is niet waar;)
Hij is om deze reden onder het mes gegaan:
Magnum Psyche zijn luchtzakken zijn verwijderd ivm "cribbing" kribbenbijten of luchtzuigen en het kan dus geen cosmetische chirurgie heten, de rechter heeft zich er zelfs over gebogen.

Door de hals af te trainen en door hoe je hem opsteld zorgt voor deze eigelijk een beetje vertekend beeld.
Magnum geeft zijn mooie hals gewoon door aan zijn kinderen :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:35

mltex schreef:
Ik keur het niet goed dat lijkt me logisch maar aan andere kant, er is zoveel doorgefokt dat je je nog kan afvragen wat uberhaupt nog wel en niet natuurlijk is voor een paard (of hond, kat etc).

Net zo goed als dat paarden niet gemaakt zijn om te springen zijn er toch springpaarden, en dressuurpaarden.... misschien vinden hun dat vreselijk en mishandeling e.d. ? Is ook wat voor te zeggen.
En in de door ons geaccepteerde takken van paardensport gaat ook veel mis heel veel. Alleen het zweepgebruik van een willekeurige recreatieruiter tot cross country en dan nog de moedwillige dierenbeulen om het paard beter te laten presteren.
Deze vormen van mishandelingen in dit topic kun je niet op 'de sport' (show oid) afschuiven. Er zijn altijd excessen en uitersten.
Misschien zien hun een filmpje van bv die grandprix amazone die haar paard helemaal afbeult en vervolgens daaruit concluderen> dressuur is wreed. Of die heerlijke filmpjes van bitgebruik van 'ons ruiters'.

En dan nog kun je beter zo een paard zijn dan een willekeurig werkpaard in een arm land.

Ben het niet helemaal met je eens. In de filmpjes zie ik alle paarden op die vreemde "schoenen" lopen. In de dressuur/spring -topsport zijn er ook genoeg mensen die hun paarden wel goed behandelen, uitzonderingen daargelaten.
Bij deze sport vind ik het toch net wat anders liggen. Vind het er allemaal fout en gemeen uitzien. Dressuur en springen kan vaak een heel fijn en vriendelijk beeld geven. Ik vind dit dus echt verre van vriendelijk.

lindatexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:36

NatasjavE schreef:
En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen

Afbeelding

Dit is uiteraard geen sadlebred

Dat had je gedacht,..... de nederlandse tuigpaarden worden "getraind " met dubbele ijzers er onder, en al op zeer jonge leeftijd ( ongev 2 jaar) . De foto hier is een tuigpaard dat op dergelijke wijze is getraind, een tuigpaard dat nooit op dergelijke wijze is mishandeld heeft een gang die min of meer is te vergelijken met de fries. Dus in nederland gebeurd het ook, niet zo grotesk als de amerikanen maar toch. Ook worden jonge tuigpaarden getraind met touwen en ringen om de benen.
Laatst bijgewerkt door lindatexel op 06-03-12 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:37

jendemen25 schreef:
wat een drama dit.... dat doorgefokte moet eens afgelopen zijn.... dat zwarte ponytje heeft volgend mij ook nog eens een slofteugel met martingaal om en dan geen gewone teugels eraan maar alleen de slof als teugel... moet je nagaan hoe "leuk" die pony het vind op shows en hoe "goed" dat kind hem kan houden mij niet heus....

Dat dacht ik ook al te zien. En kindje zit constant achter de beweging zich overeind te houden aan de slof.

Well done indeed |o

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:38

lindatexel schreef:
NatasjavE schreef:
En dat terwijl je ze ook zonder klossen onder de voeten en andere noodmaatregelen kan laten showen

Afbeelding

Dat had je gedacht,..... de nederlandse tuigpaarden worden "getraind " met dubbele ijzers er onder, en al op zeer jonge leeftijd ( ongev 2 jaar) . De foto hier is een tuigpaard dat op dergelijke wijze is getraind, een tuigpaard dat nooit op dergelijke wijze is mishandeld heeft een gang die min of meer is te vergelijken met de fries. Dus in nederland gebeurd het ook, niet zo grotesk als de amerikanen maar toch. Ook worden jonge tuigpaarden getraind met touwen en ringen om de benen.

Oei dat wist ik niet, weer wat (naars) geleerd. Bah...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:39

Barcelano schreef:
quote:Overigens maken ze van het Arabisch Volbloed en ons Friese paard ook zulke creaties.
Beroemde Amerikaanse hengst Magnum Psyche is ook zo'n barbiepaard. Overigens zijn ze ook niet vies van plastische chirurgie bij paarden. Schijnt dat ze bij deze hengt ook vet weg hebben gehaald uit z'n gezicht en hals en weer ergens anders hebben ingespoten

Afbeelding

Dat is niet waar;)
Magnum Psyche zijn luchtzakken zijn verwijderd ivm "cribbing" kribbenbijten of luchtzuigen en het kan dus geen cosmetische chirurgie heten, de rechter heeft zich er zelfs over gebogen.

Door de hals af te trainen en door hoe je hem opsteld zorgt voor deze eigelijk een beetje vertekend beeld.

Ik wist niet zeker of het voor Magnum Psyche was toegepast maar weet wel heeel zeker dat het op vele andere paarden wordt toegepast in Amerika. Vandaar dat ik er ook bij had gezet "schijnt" omdat ik het niet zeker wist.

Overigens vind ik het geen mooie hals.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:40

mltex schreef:

Hier ben ik het deels mee eens. . . ik denk ook altijd kijk eerst een naar jezelf. Maar daar gaat het hier niet om, dit zijn gewoon mensen die dieren bewust pijn doen. Fysiek (van binnen en buiten) en mentaal. Dat heeft inderdaad niks met sport te maken, maar de sport heeft wel een hele grote (te groot imo) invloed op hoe een paard eruit moet zien.

Dat is niet te vergelijken met gefrustreerd iemand die een paard mept. Ook niet goed en ik zou het ook niet moeten zien, maar dit gaat allemaal heel wat stappen verder.

Je laatste zin heeft mij aan het denken gezet, ben mij ook bewust van het leven van een brooke-hospital paard. Ik zou werkelijk waar niet kunnen kiezen tussen dat of zo'n debiele fokker die zijn paarden bewust pijn doet.
Laatst bijgewerkt door Ailill op 06-03-12 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:40

Nu god , die quarter .... vreselijk lijkt idd wel zo,n belgisch blauwe dikbil rund ..
Zo iemand die zich volgespoten heeft met anabolen ...
Geen woorden voor en dan die arme paarden met blokken en wonden
waarom stopt de DB zoiets niet .
2 Jarige ....mijn jaarling toont volwassener als deze.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-12 23:41

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:41

Pffff...... ik word hier echt heel verdrietig van!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:43

lindatexel schreef:
NatasjavE schreef:

Afbeelding

Het is Colonel, en die is in tijdens het verrichtingsonderzoek op natuurlijke aanleg getest.
Klopt dat ze allerlei hulpmiddelen gebruiken tijdens de training maar het is echt niet te vergeliken.
De dubbele ijzers krijgen ze overigens op concours eronder. Je ziet dat dat bij deze hier niet het geval is.

Odysseus

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:45

Van die paarden met het HYPP gen wordt je idd ook niet vrolijk.. brrrrrrr ik word echt bang van deze plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:45

Focussed schreef:
Barcelano schreef:

Afbeelding

Dat is niet waar;)

Ik wist niet zeker of het voor Magnum Psyche was toegepast maar weet wel heeel zeker dat het op vele andere paarden wordt toegepast in Amerika. Vandaar dat ik er ook bij had gezet "schijnt" omdat ik het niet zeker wist.

Dat waren geruchten en het ging inderdaad om hem...
Tja ieder zijn smaak.
Ik vind het wel mooi zo hals.
Hij loopt ook overgins hoog in de sport.
En als ze niet zo opgesteld zijn zien ze er net wat anders uit:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:46

Focussed schreef:

Bron? Ik ben wel heel benieuwd nu. :)

mltex; klopt, dat vind ik ook, er gaat op andere gebieden ook veel mis tot de grootste uitersten aan toe, maar dat vind ik in dit topic ook het geval. Dit is ook echt een uiterste. Zo ben ik van mening dat je door goed fokken dieren ook juist kunt verbeteren, of een bijzonder ras kunt behouden. Elk verhaal heeft zo zijn goede en slechte kanten. Ik voel me zelf niet schuldig als 'mens' zijnde, omdat ik weet dat ik het totaal niet op deze manier zou hebben aangepakt. Ik schaam me wel voor de fokker als 'mens'. Daar zit een verschil in.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:47

Focussed schreef:
Van die paarden met het HYPP gen wordt je idd ook niet vrolijk.. brrrrrrr ik word echt bang van deze plaatjes
http://www.gulsbyquarterhorses.com/2007 ... 20copy.jpg
http://www.lotsofpinesfarm.com/stallion ... frm1ds.jpg
http://www.bertonqh.com/skipforwb.jpg

Gatver, die lijken allemaal erg op de eerste foto in mijn profiel, alleen zijn deze echt. :oo
Echt te erg voor woorden, weet ook niet goed wat ik er op moet zeggen. Mijn mond valt telkens open als ik zie dat het nog gekker/erger kan.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:48

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:48

Barbulet schreef:
mltex schreef:

Ben het niet helemaal met je eens. In de filmpjes zie ik alle paarden op die vreemde "schoenen" lopen. In de dressuur/spring -topsport zijn er ook genoeg mensen die hun paarden wel goed behandelen, uitzonderingen daargelaten.
Bij deze sport vind ik het toch net wat anders liggen. Vind het er allemaal fout en gemeen uitzien. Dressuur en springen kan vaak een heel fijn en vriendelijk beeld geven. Ik vind dit dus echt verre van vriendelijk.

In deze filmpjes zie je idd BIJNA (zit filmpje tussenmet eentje zonder) alleen maar die paarden maar goed lezen en dan snap je dat dit in combi met soring ook daar niet gewenst is en alleen de uitersten zich met deze zaken bezighouden.
Ik heb niet je profiel gecheckt maar je komt ietwat wereldvreemd over, als je al niet eens weet dat een gemiddeld tuigpaard ook niet zo van nature loopt ;)
Net zo goed als een dressuurpaard zijn kunstjes niet allemaal in ruil voor een wortel leert etc

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 23:50

Bah!