Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

Misschien niet zeuren, maar misschien zijn er mensen die ongeacht het verhaal wél interesse hebben. Dat weet jij ook niet. Dus we hebben je punt door, laten we nu ontopic blijven!

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:02

car0linee schreef:
ik wil er heel graag tussendoor komen, maar het lukt niet zo goed met mn mobiel :(

waarom wij dit oproepje plaatsen? Omdat we het jammer vinden dat gezonde dieren naar de slacht gaan.. En als er mensen zijn die over hun hart willen strijken en zon beestje willen kopen, dan vinden wij dat allee maar mooi! Het gaat er voor ons niet om of het 'normaal' is of niet.. En als er mensen zijn die dit topic onzin vinden.. Blijf er dan gewoon weg! ;)

verder kan crazy funky uit dit topic verder helpen met contact met deze mensen etc!

En over het gezamelijk onderhouden omdat iemand dat zelf niet kan.. Daar is in dit topic nooit over gesproken ;) we weten allemaal inmiddels wel wat voor kosten er bij een eigen paard komen! En we wouden ons allemaal inzetten om een dier te redden.. Vandaar dat 1 van onze topicgangers nu een exmoor gekocht heeft! Er is 1 eigenaar ;) en wij hebben allemaal een kleine bijdrage aangeboden, om deze jonge vent te redden! :)

Hoe weet je zeker dat ze gezond zijn? En waarom moeten deze paarden wel gered worden en al die andere paarden die er heen worden gestuurd niet? Hoe weet je zeker dat dit geen verkooptruc is?

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:03

Chaos schreef:
Monatoetke schreef:
Bijdrage in vervoer ging het om.

En kunnen we alsjeblieft ontopic blijven.
Er is binnen een minuut een nieuw topic te starten over wel of niet slachten?

Bijdrage in vervoer???
Welk vervoer?

Jullie hebben niet gevraagd of die eigenaar van de kudde ze alsjeblieft uit Engenland wilde halen.
Jullie moeten de beesten bij aankoop zelf ophalen???

Dus welke bijdrage in vervoer?

Wel/Niet slachten gaat het niet om, die discussie heb ik sowieso al te vaak gevoerd.

Ik hoop alleen dat mensen helder blijven nadenken en niet als Penny's in de rondte schieten om een WILDE HENGST van de slacht te redden..........

Er bestaat ook een penny topic, misschien kun je daar je ei kwijt?

Sorry hoor je hebt hier en daar een punt, maar dit is goed bedoeld en we zijn heus niet zo dom dat we denken dat er geen enkel paard naar de slacht gaat... Maar het gaat om super leuke paarden die in mijn ogen nog een leuk leven tegemoet KUNNEN gaan voor de liefhebber.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:03

Chaos schreef:
Maxx: doetjes heb je overal.
Op Marktplaats, op Bokt, op de Paardenmarkt, bij de handelaar.

En ja, ook bij de slager. :D

Daar ging het niet om, het gaat om de foto's met de exmoor pony's erop ;)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:04

crazy_funky schreef:
ik heb net gebeld met de "eigenaar" ze mogen nog max een week blijven en deze kosten nu 200 euro per stuk!

Ik ga mijn best doen een plekje te vinden.

Chaos

crazy_funky schreef:
ik heb net gebeld met de "eigenaar" ze mogen nog max een week blijven en deze kosten nu 200 euro per stuk!

Mag ik ook es bellen??? Weet zeker dat ik ze voor 75€ kan krijgen.
Ken die types wel. :D
Laatst bijgewerkt door Chaos op 09-02-12 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Monatoetke

ElizeVdS schreef:
Misschien niet zeuren, maar misschien zijn er mensen die ongeacht het verhaal wél interesse hebben. Dat weet jij ook niet. Dus we hebben je punt door, laten we nu ontopic blijven!

Neem even contact op met CrazyFunky ;)

ElonaPepo

Als iemand in buurt van zwartewaal mee wil betalen aan onderhoud :}?

Batlow

Re: Spoed! Red ook een Exmoorpony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:06

Helaas is dit een uur rijden voor mij, zwartewaal. Kom uit Breda... Als het een half uur rijden was, had ik het gedaan ;(. Iemand in de buurt van Breda die met mij aan de slag wilt gaan?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:06

Monatoetke schreef:
Chaos schreef:

Bijdrage in vervoer???
Welk vervoer?

Jullie hebben niet gevraagd of die eigenaar van de kudde ze alsjeblieft uit Engenland wilde halen.
Jullie moeten de beesten bij aankoop zelf ophalen???

Dus welke bijdrage in vervoer?

Wel/Niet slachten gaat het niet om, die discussie heb ik sowieso al te vaak gevoerd.

Ik hoop alleen dat mensen helder blijven nadenken en niet als Penny's in de rondte schieten om een WILDE HENGST van de slacht te redden..........

Er bestaat ook een penny topic, misschien kun je daar je ei kwijt?

Sorry hoor je hebt hier en daar een punt, maar dit is goed bedoeld en we zijn heus niet zo dom dat we denken dat er geen enkel paard naar de slacht gaat... Maar het gaat om super leuke paarden die in mijn ogen nog een leuk leven tegemoet KUNNEN gaan voor de liefhebber.

heb je mijn post gelezen over die 2 die iemand het ziekenhuis hebben geslagen??
dit is geen zeuren, maar weet gewoon waar je begint.

Yuna is een superleuke exmoor.
maar helaas heeft de mijne een zodanige tik meegekregen dat ze altijd een gebruiksaanwijzing zal blijven hebben.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:07

xxMaxx schreef:
Ik vind die negativiteit jammer

Van mijn kant geen negativiteit maar realiteit.

Zijn echt niet de makkelijkste in omgang..ook al zie ze er te schattig uit voor woorden...
En als ik dan lees over bijdrages in vervoer,stalling,castratie enz.als je dat al niet zo hebt liggen...
De tijd is niet best en als je afhankelijk bent van een pension stal zien de meeste je al aankomen met een 2 jarige onopgevoede hengst.
Met 300 euro is het niet klaar dan begint het pas.......vandaar ik echt mijn twijfels of dit wel beter is voor deze ventjes.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:07

ElonaPepo schreef:

Maar ze krijgen dus wel eigenaren die zelf niet tijd hebben voor volledige verzorging.
Wel eigenaren die niet genoeg geld hebben om het onderhoud zelf te betalen.
Wel eigenaren die gaan vragen om een bijdrage in het voer....

Lees het topic door. Heb nog niemand gezien die zei: ik haal die pony op en ik betaal/verzorg/onderhou hem zelf.
Iedereen zoekt hulp. Dan begin je toch al op verkeerde wijze aan een aankoop?

Monatoetke: Je snapt me duidelijk totaal niet en ik hoop maar dat het goed gaat bij jou. :)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

niet reageren als je geen interesse hebt aub.. rellen doe maar ergens anders, wij willen gewoon deze diertjes helpen..

het liefst wel zo snel mogelijk ophalen want hoe langer ze in die vangkraal zitten hoe vervelender ze het gaan vinden natuurlijk :)

FrieseMenner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:08

Oei, ga toch nog een poging wagen. Maar als ik je goed begrijp zijn de pony's dus wel helemaal verwilderd? Ze zijn dus 2 jaar? Weinig kans maar ik kan t nog een keer proberen. Ook ben ik het met Chaos eens. Ik wil wel wedden dat je ze ook voor 100 mee krijgt!

Gaat er niet om dat ik het heel zielig vind, ja een klein beetje maar ik vind het ook schitterende pony's om te zien en dit is een mooie kans om een aan te schaffen.

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:10

Ik wil er wel één overnemen, maar alleen voor een lagere prijs. Het klinkt misschien heel banketstaaf, maar slachtprijs is op dit moment in mijn ogen de maximale waarde van een pony als deze.
Indien het voor dit bedrag mogelijk is mag degene in dit topic die hierover gaat mij een PB sturen.
Overigens wonen wij in Drenthe en stallen kan hier voor €70,- per maand op de weide. Voor de geïnteresseerden ;)

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:10

Chaos schreef:
crazy_funky schreef:

Mag ik ook bellen. Weet zeker dat ik ze voor 75€ kan krijgen.
Ken die types wel. :D

Nog 1 dag wachten, dan zijn ze 100 euro...

zo zie je maar, wat die snel in prijs zakt. oplichting! En de zeurders willen alleen maar andere bokkers behoeden voor een impulsieve aankoop,. Want aaah het is zo zielig, laten we snel eentje kopen, ergens neerpleuren en uiteindelijk hebben we er het geld niet meer voor om ervoor te zorgen.

Als ik snel een aantal beestjes wil verkopen, zou ik ook zeggen: anders gaan ze naar de slacht....en nu ineens blijven ze nog een week? Niemand die realistisch na kan denken?

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:11

de hengsten worden dit jaar 2 of 3 jaar.. zijn allemaal van de zelfde vader die uit engeland komt..
ze zijn wild ja, ik heb net bij die van mij gezeten maar die schijt m al als ik de deur open doe.. maar dat deed yuna ook en met n maand was ze halster mak, maargoed dat gaat om een merrie..

ik zou de hengsten gewoon zo snel mogelijk castreren..

Jellebie

Volgens mij begrijpt ruim de helft niet wat het inhoud om een verwilderde hengst op te voeden. Beter dat ze naar de slager gaan als dat ze bij iemand terecht komen die er niet mee om kan gaan...

minikatje

FrieseMenner schreef:
Oei, ga toch nog een poging wagen. Maar als ik je goed begrijp zijn de pony's dus wel helemaal verwilderd? Ze zijn dus 2 jaar? Weinig kans maar ik kan t nog een keer proberen. Ook ben ik het met Chaos eens. Ik wil wel wedden dat je ze ook voor 100 mee krijgt!

Gaat er niet om dat ik het heel zielig vind, ja een klein beetje maar ik vind het ook schitterende pony's om te zien en dit is een mooie kans om een aan te schaffen.

ze kennen niets ook geen mensen.
maar als je er voldoende tijd en verzorging instopt kun je er echt leuke pony's aan overhouden.

Chaos

Als je liefhebber bent van de Exmoor en er van overtuigd bent dat je er mee om kunt gaan dan is dit je beste kans Friesemenner!!! Maar dat is ook de enige rede die ik goed genoeg vind om na een dergelijk verhaal tot koop over te gaan.

Als je het doet omdat je zielig vind moet je ze vooral laten staan. Het zijn idd jonge, wilde hengsten die in een kudde geleefd hebben en geen opvoeding hebben genoten. Een risico.

Zielige slachtpaarden zijn er zat, ook in meer handelbare formaten/geslachten/ rassen.

ElonaPepo

Chaos schreef:
ElonaPepo schreef:

Maar ze krijgen dus wel eigenaren die zelf niet tijd hebben voor volledige verzorging.
Wel eigenaren die niet genoeg geld hebben om het onderhoud zelf te betalen.
Wel eigenaren die gaan vragen om een bijdrage in het voer....

Lees het topic door. Heb nog niemand gezien die zei: ik haal die pony op en ik betaal/verzorg/onderhou hem zelf.
Iedereen zoekt hulp. Dan begin je toch al op verkeerde wijze aan een aankoop?

Monatoetke: Je snapt me duidelijk totaal niet en ik hoop maar dat het goed gaat bij jou. :)

Het is mijn bedoeling om een pony dan te gaan delen ikzelf hebe ht wel genoegt ijd amar ik heb al een duur paard staan. En hebben wij hier niks goedkopers.. In de zomer zou ik ze alsnog op de wei kunnen zetten natuurlijk dat scheelt al weer geld ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:13

Echt ik vind het super dat er mensen zijn die al deze moeite nemen. Maar ik vind het ronduit verdacht hoe die "eigenaar" met jullie omgaat. Voor 300 euro en morgen gaan ze anders weg. Nog geen paar uur later is het 200 euro en pas over een week weg. Daarbij moet je je bedenken dat het gaat om 2 jarige wilde hengsten, ga bij jezelf ook na of je daar wel wat mee KAN. Die kunnen levensgevaarlijk zijn ... hoe schattig ze er op foto ook uitzien. Ook na een castratie is dat niet pats boem verdwenen (helaas). Misschien vallen ze mee, maar eerst kopen en dan kijken om in te laden lijkt mij nogal link. Als je het dan zo graag zou willen, zorg dat je er 1 voor 75 a 100 euro mee kan krijgen. Je hebt ook nog kosten aan castratie, enten is nooit gebeurd begreep ik, paspoort hebben ze nog niet (?), vervoer, stalling, voer ... en dan de tijd om een poging te doen er iets mee te kunnen. In zulke paardjes gaat zeer veel tijd zitten en als je pech hebt ook veel geld.

En vraag je af of het voor dat beestje waard is zoveel stress te hebben van het vervoer naar jou stal, vrij direct een castratie en mensen die wat van hem willen ... in de hoop het mak te krijgen.

Chaos

Elonapepo: Dat soort reacties geven mij de kriebels.
In de zomer kost ie minder.
Ja en in de winter dan?
Zeker met een winter als deze, ruwvoer is duur zat hoor.

Barvrouwke

mhh.. mooi 4 spannetje, incl. 2 reserve paarden <<)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 20:14

Barvrouwke schreef:
mhh.. mooi 4 spannetje, incl. 2 reserve paarden <<)

Kicken!!
Maar dan wel met zo'n oude boerenwagen. :D