Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
car0linee schreef:ik wil er heel graag tussendoor komen, maar het lukt niet zo goed met mn mobiel
waarom wij dit oproepje plaatsen? Omdat we het jammer vinden dat gezonde dieren naar de slacht gaan.. En als er mensen zijn die over hun hart willen strijken en zon beestje willen kopen, dan vinden wij dat allee maar mooi! Het gaat er voor ons niet om of het 'normaal' is of niet.. En als er mensen zijn die dit topic onzin vinden.. Blijf er dan gewoon weg!
verder kan crazy funky uit dit topic verder helpen met contact met deze mensen etc!
En over het gezamelijk onderhouden omdat iemand dat zelf niet kan.. Daar is in dit topic nooit over gesprokenwe weten allemaal inmiddels wel wat voor kosten er bij een eigen paard komen! En we wouden ons allemaal inzetten om een dier te redden.. Vandaar dat 1 van onze topicgangers nu een exmoor gekocht heeft! Er is 1 eigenaar
en wij hebben allemaal een kleine bijdrage aangeboden, om deze jonge vent te redden!
Chaos schreef:Monatoetke schreef:Bijdrage in vervoer ging het om.
En kunnen we alsjeblieft ontopic blijven.
Er is binnen een minuut een nieuw topic te starten over wel of niet slachten?
Bijdrage in vervoer???
Welk vervoer?
Jullie hebben niet gevraagd of die eigenaar van de kudde ze alsjeblieft uit Engenland wilde halen.
Jullie moeten de beesten bij aankoop zelf ophalen???
Dus welke bijdrage in vervoer?
Wel/Niet slachten gaat het niet om, die discussie heb ik sowieso al te vaak gevoerd.
Ik hoop alleen dat mensen helder blijven nadenken en niet als Penny's in de rondte schieten om een WILDE HENGST van de slacht te redden..........
Monatoetke schreef:Chaos schreef:
Bijdrage in vervoer???
Welk vervoer?
Jullie hebben niet gevraagd of die eigenaar van de kudde ze alsjeblieft uit Engenland wilde halen.
Jullie moeten de beesten bij aankoop zelf ophalen???
Dus welke bijdrage in vervoer?
Wel/Niet slachten gaat het niet om, die discussie heb ik sowieso al te vaak gevoerd.
Ik hoop alleen dat mensen helder blijven nadenken en niet als Penny's in de rondte schieten om een WILDE HENGST van de slacht te redden..........
Er bestaat ook een penny topic, misschien kun je daar je ei kwijt?
Sorry hoor je hebt hier en daar een punt, maar dit is goed bedoeld en we zijn heus niet zo dom dat we denken dat er geen enkel paard naar de slacht gaat... Maar het gaat om super leuke paarden die in mijn ogen nog een leuk leven tegemoet KUNNEN gaan voor de liefhebber.
xxMaxx schreef:Ik vind die negativiteit jammer
ElonaPepo schreef:Als iemand in buurt van zwartewaal mee wil betalen aan onderhoud :}?
Chaos schreef:crazy_funky schreef:ik heb net gebeld met de "eigenaar" ze mogen nog max een week blijven en deze kosten nu 200 euro per stuk!
Mag ik ook bellen. Weet zeker dat ik ze voor 75€ kan krijgen.
Ken die types wel.
FrieseMenner schreef:Oei, ga toch nog een poging wagen. Maar als ik je goed begrijp zijn de pony's dus wel helemaal verwilderd? Ze zijn dus 2 jaar? Weinig kans maar ik kan t nog een keer proberen. Ook ben ik het met Chaos eens. Ik wil wel wedden dat je ze ook voor 100 mee krijgt!
Gaat er niet om dat ik het heel zielig vind, ja een klein beetje maar ik vind het ook schitterende pony's om te zien en dit is een mooie kans om een aan te schaffen.
Chaos schreef:ElonaPepo schreef:Als iemand in buurt van zwartewaal mee wil betalen aan onderhoud :}?
Maar ze krijgen dus wel eigenaren die zelf niet tijd hebben voor volledige verzorging.
Wel eigenaren die niet genoeg geld hebben om het onderhoud zelf te betalen.
Wel eigenaren die gaan vragen om een bijdrage in het voer....
Lees het topic door. Heb nog niemand gezien die zei: ik haal die pony op en ik betaal/verzorg/onderhou hem zelf.
Iedereen zoekt hulp. Dan begin je toch al op verkeerde wijze aan een aankoop?
Monatoetke: Je snapt me duidelijk totaal niet en ik hoop maar dat het goed gaat bij jou.