moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 11:55

rumay schreef:
Ik heb geen kinderen en hoef hier dus ook geen rekening mee te houden maar wat me wel opvalt is dat veel van jullie zich erg schuldig voelen naar de kinderen, partner enz. net alsof jullie niet iets voor jullie zelf mogen hebben, ik zeg niet dat het zo is maar als ik de berichten lees voelt dat voor mij een beetje zo.
Ik zeg ook niet ga je gang en trek je nergens iets van aan maar bij sommige denk ik ook wel een beetje geniet je zelf ook van het leven of laat je je leven?

ik denk dat je het misschien verkeerd begrijpt? want mensen hier die zich schuldig voelen lees ik niet.....
en natuurlijk mag je iets voor jezelf hebben, maar er zit een verschil in bijv een fotografie hobby of een eigen paard, een eigen paard vergt veel meer van je
en kinderen is ook een leven, een leven waar je voor kiest.....

FloortjeM

Re: moeders met jonge kinderen, hoe maken jullie tijd vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:08

@rumay: ik denk ook dat je dat verkeerd leest: ik zie niet dat mensen zich schuldig voelen naar kinderen, partner of wie dan ook, als ze iets voor zichzelf doen. Ik denk juist dat je als ouders van (jonge) kinderen je partner dat juist extra gunt omdat je je extra realiseert hoe kostbaar iets voor jezelf doen is en hoe je er weer van kan 'bijtanken'. Bij ons is er in ieder geval geen sprake van schuldig voelen, maar als ik de afweging moet maken, ben ik gewoon het liefste bij mijn gezin!

@anouk: ik heb me misschien niet helemaal goed uitgedrukt. Wij hebben een druk leven, maar juist omdat we zelfstandig ondernemer zijn, zijn we superflexibel. Het maakt mijn klant niet uit of ik een processtuk midden in de nacht schrijf of juist om 10 uur in de ochtend. Ik vind mijn werk leuk (en mijn man gelukkig het zijne ook), maar mijn meisjes staan daar mijlenver boven. Ik heb mijn bedrijf aan huis, dus als mijn kindjes willen uitslapen, dan hoef ik dat niet met mijn baas te overleggen, als ze ziek zijn geweest, kan ik zelf beslissen ze nog een dagje thuis te houden en als de zon schijnt en het niet te druk is, hou ik ze lekker thuis en hebben we met z'n allen een spijbeldag. In mijn vak is het hard werken, maar ook hard verdienen. Ik heb de euro's gelukkig niet zo hard nodig, dus ik permitteer me veel vrijheid om nee te zeggen tegen relatief veel werk, zodat ik 'maar' ongeveer 32 uur werk en tijd voor mijn gezin of andere leuke dingen houd. Maar als ik moet kiezen tussen de tijdvreters: gezin, werk, paard, dan geldt in mijn geval dat het paard het onderspit dolf (of is het delfde?)

MarjonB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:14

Hoihoi,

ik ben getrouwd, heb twee dochters van 8 en bijna 5, een jachthond die training behoeft en een westernpaardje van 6 (die óók traning behoeft). Oja, ik heb ook nog een parttime baan.
Ik ben gek op paarden en ga graag naar de manege (waar mijn paard ook staat). Mijn gezin is nummer één en wat dat betreft moet mijn paard (én ik, want 't geen merrie om dagen stil te laten staan), daar maar mee omgaan. Ik probeer zo vaak mogelijk te gaan op momenten dat het mijn gezin het beste uitkomt. Daarnaast heb ik elk of om het weekend les en ben ik dus een halve dag niet beschikbaar. Ik vind dat alle gezinsleden recht hebben op 'eigen' tijd wat dat betreft (mijn man speelt in een band, wil en gaat ook oefenen, optreden e.d.). Doordeweeks probeer ik onder schooltijd te gaan of wanneer de meiden op bed liggen. Als ze zin hebben om mee te gaan is dat natuurlijk gezellig en gaan we overdag. Mijn dochters rijden ook wel eens op haar en kunnen ook lekker bij de manege spelen.
Het is schipperen en ik probeer goed te kijken naar wat redelijk is (een paardeblik is soms wat vertroebeld, hè :o ), ik check soms af bij m'n man of ik te ver doorsla of dat 't meevalt 8)7 . Daarnaast doet paardrijden/omgaan met paarden mij goed. Ik vind dat ik er een leukere moeder en echtgenote van word!
Wat er bij mij vooral onder lijdt is het huishouden _O- !
Mijn paardje zit goed in haar vel (gaat trouwens ook alle dagen in een groep naar buiten) en we doen het best goed samen. Ik heb absoluut niet het idee dat zij of mijn gezin tekort komt.

Groetjes en succes, Marjon.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:25

FloortjeM, het onderspit delft

Dan heb ik jullie blijkbaar niet goed begrepen.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:50

rumay schreef:
FloortjeM, het onderspit delft

Dan heb ik jullie blijkbaar niet goed begrepen.

ja, dat weet ik, maar ik zocht de verleden tijd, want het is al afgerond, dat delven van dat onderspit. Maar we raken nu wel serieus off topic ;-)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:01

Je hebt wat mij betreft gelijk. Ik heb mezelf jaren op de laatste plaats laten komen. Terwijl ik het type haar op de tanden, gelijke rechten, emancipatie etc ben :D . De praktijk liet echter wat anders zien. Ik heb jarenlang mijn kinderen en de rust thuis op 1 gezet in de veronderstelling dat mijn tijd wel weer zou komen als de kinderen groter waren. En toen kreeg ik kanker met niet zonder meer goede prognose. Gelukkig gaat het weer goed met me en heb ik een 2e kans gekregen. Mijn gezin staat nog steeds op 1 maar ik mag ook tijd voor mezelf hebben. Heb nog steeds wel eens een schuldgevoel als ik bedenk hoeveel tijd en geld ik aan de paarden besteed, maar ben nu gelukkiger, waar het gezin ook van mee profiteert. Gelukkig zijn 2 van mijn 3 kinderen ook besmet met het paardenvirus en staat mijn man volledig achter me.

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:05

Heb trouwens ook nog een hond, katten, kippen, een boerderij die we aan het opknappen zijn en een sociaal leven...... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:14

Ik vind het een erg interessant topic om te lezen :j
het is best wat gejongleer denk ik..

Wij willen ook graag een kindje en hopen dat dat over een paar jaar gegund is en ik kan mijn hoofd nu al soms erover breken hoe we dat moeten doen. Ik zou liefst 3 dagen gaan werken en mijn lief 4. dan 1 dagje oma en 1 dagje opvang. Ik heb 2 fjorden die gelukkig op een geweldige stal staan. De ene staat jaar rond 24/7 buiten en de andere swinters snachts op stal. Het is vol pension, dus ik hoef niet iedere dag te gaan. ben nu al geen fanatieke ruiter (jongste is ook nog niet onder het zadel), dus dat is iets waar ik niet op hoef in te leveren dan, ik rij nu ook maar hooguit 1 of 2 keer per week en ik heb voor de oudste een lieve verzorgster. Mijn lief zegt als ik het erover heb dat dat heus wel goed komt allemaal :D Ik denk ook dat wij het heel goed zouden kunnen verdelen hoor :j Maar soms vind ik het nu al spannend hoe of wat je alles moet gaan indelen dan :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:21

rumay schreef:
Ik heb geen kinderen en hoef hier dus ook geen rekening mee te houden maar wat me wel opvalt is dat veel van jullie zich erg schuldig voelen naar de kinderen, partner enz. net alsof jullie niet iets voor jullie zelf mogen hebben, ik zeg niet dat het zo is maar als ik de berichten lees voelt dat voor mij een beetje zo.
Ik zeg ook niet ga je gang en trek je nergens iets van aan maar bij sommige denk ik ook wel een beetje geniet je zelf ook van het leven of laat je je leven?

Hier in mijn woonomgeving wordt het als heel raar gezien, dat je als vrouw ook nog andere wensen hebt dan luiers verschonen, eten koken en huis schoonhouden. Het is me vaak verweten dat ik lui zou zijn als ik een uurtje wil paardrijden. Zo zie ik dat zelf echt helemaal niet. Ik voel me niet schuldig, dat ik iets doe wat ik leuk vind. Het is gewoon een feit, dat je altijd je eigen pleziertjes om je kinderen heen moet plannen. Je schrijft al dat je geen kinderen hebt en dan kun je je daar echt geen voorstelling van maken, als je ze niet hebt en dat is geen beschuldiging hoor. Ook ik kon me er echt niets bij voorstellen, dat ik zo veel zou moeten laten, omdat ik kinderen zou hebben. Dat groeit er geleidelijk aan in. Om ze te hebben is weelde, maar ze vreten tijd en energie. Meer dan je denkt! :j

Floortje: Tja een dag heeft maar 24 uren hè? En daarvan móet je er ook een paar slapen om fit te blijven. :) Maar zo bedoelde ik het idd ook. Ik vind het wel heel knap dat je het nog zo lang hebt geprobeerd te combineren. Niets dan respect voor je werk natuurlijk. Mijn voordeel is nu, dat ik nu niet werk. Dat geeft mij in mijn geval dus 32 uren meer de tijd. :j Zelf wil ik ook uitgroeien naar werken aan huis. Hopelijk met een jaar of 5 heb ik dat ook rond. Ik moet alleen waken, dat ik niet mezelf verlies. Ik ken mezelf en kan behoorlijk doordraaien als ik voor iets ga. Dat jij zo goed prioriteiten kan stellen vind ik dus alleen maar heel knap!

Marjon: Er gaan hier ook dagen voorbij dat de stal schoner is dan het huis. :D Herkenbaar! Haha! Ik waardeer de zomer, dan zijn we met ons allen lekker buiten! Wordt het huis niet zo vies en ben ik daar vlugger klaar...

Elbee: :oo Dat is een heel heftige manier om te leren dat je ook aan jezelf moet denken. Gelukkig ben je er weer bovenop gekrabbeld!

Suze: Komt tijd, komt raad hoor! Voordeel is dat je er langzaam in kunt groeien. Persoonlijk vond ik het met één nog heel prima te combineren. Onze oudste is een heel makkelijke baby geweest. Ze had veel, heel veel slaap nodig. De 2e was een huilbaby, daar ben ik ook wel huilerig van geweest. Gelukkig beterde dat, toen ze de fysio had gezien. Het gaat zo als het gaat en hoe makkelijker jij er mee omgaat, hoe makkelijker het ook is.

Mijn schoonzusje vindt ook dat kinderen op de eerste plaats moeten komen. MAar ja, zij ging dan werken, werken, werken. Mijn man en zijn broer runden samen een bedrijf en door haar toedoen zijn de gebroeders uit elkaar gegroeid. Gelukkig was mijn man roerend met mij eens, dat ik mijn kinderen niet had om ze bij oma te dumpen en vooral de jongste begon al te brullen als ie de bedrijfshal werd in gewandeld. Die kon je daar echt geen uren zoet houden Mijn lijf kon het werk ook niet aan. Door de bekkeninstabiliteit kon ik al snel niet veel meer tillen en lang lopen is echt slecht voor mij, dan kon ik 's avonds niks anders meer dan op de bank liggen en pijn lijden. Dat had ie snel zat gezien. Daarbij kwam, dat mijn zwager en ik mijlenver uitelkaar zitten over hoe je samen moet werken. De kinderen van mijn schoonzusje hebben heel wat uurtjes doorgebracht in het bedrijf, terwijl de mijne gillend van de pret in het zwembad achter het huis lagen. Ze liet ze aan hun lot over. Dan maar wat minder werken. Maar dat ik dan in de avond, als ze op bed lagen even een uurtje naar mijn paard ging om te rijden, vond ze not done, net als dat we oppas lieten komen maandelijks om samen een avondje naar de sauna te gaan. Even tijd voor ons huwelijk! Zij kon geen minuut zonder haar kinderen hoor! Duh! Zo kan het ook natuurlijk. Dit is geen aanval op werkende moeders. Ik wil hiermee alleen maar laten zien, dat je voor jezelf prioriteiten moet kunnen stellen als je kinderen hebt. Ik vond het not done, dat haar kids uren buiten waren, zonder toezicht en de boel kort en klein sloegen om aandacht te krijgen. Haar dochter en jongste zoon liepen bij ons de deur plat, omdat ze thuis hun verhaal niet kwijt konden. En daarna gingen ze rottigheid uithalen voor nog dat beetje extra aandacht. En dan vind ik dat je als moeder te veel werkt en te weinig aandacht aan je kids besteedt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:25

Ik wil daarom ook graag echt minder gaan werken, omdat ik geen kindje wil om 5 dagen door anderen te laten verzorgen.. ik wil zoveel mogelijk mee maken van alles.
Wij zijn het gelukkig ook eens met elkaar dat (als alles gegund is natuurlijk) we het bij 1 kindje laten.
Dat lijkt mij toch even wat makkelijker combineren met alle andere dingen in je leven dan met 2.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:31

Kwestie van keuzes maken en respect voor je partner. Ik werk, volg een opleiding, heb een dochter van 3,5, twee hondjes en twee paarden die allebei onder het zadel zijn op een zelf-doe stal. Het huishouden delen we. Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis van dochterlief.

Niet alles is vooruit te plannen. Ik zag het voor me... dochterlief braaf naast de bak.. nog een rondje stappen en gezellig met mams borstelen. Maar dochterlief kan geen 3 kwartier stil zitten met een stel kleurpotloodjes (ondernemende type) en ik ben best streng.

Meestal ga ik lekker s avonds. Manlief kijkt tv en let op onze slapende meid. Mest eerst uit en ga daarna rijden. Eenmaal thuis even opwarmen en naar bed. In het weekend is de zaterdag gezinsdag. Op vrijdag en maandag heb ik iemand die voor me uitmest, wat scheelt in de training. En op donderdag en zondag heb ik voor één van de twee een bijrijdster. Voordeel is dat we op zondag vaak met z'n drie gaan en we zo klaar zijn.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:34

Tja, wij hebben doelbewust gekozen voor 2 kinderen. Alleen besloot onze jongste dat ie ook mee wilde doen. Dat is een kadootje geworden. Het is wennen, maar het grote voordeel is wel, dat tussen de 2 oudsten ruim 2 jaar zit. Met minder had het een stuk zwaarder geweest. Ik vond anderhalf jaar tussen de jongste 2 al een hele opgave. Ik heb altijd meer dan 1 kind gewild. Het is gezellig om broers en zusjes te hebben. En ook al slaan ze mekaar hier af en toe de hersens in, ze zouden mekaar niet willen missen. :D Maar ieder moet dat natuurlijk voor zich weten. Voor ieder mens wegen sommige voordelen zwaarder dan bij anderen en zo is het ook met nadelen.

An j: Haha, je benoemd mijn zoontje! Die houdt het nog geen half uur vol! Heel onhandig. Ik heb ze inmiddels ook wel gedrild. _/-\o_ Ze weten dat ze heel af en toe geduld met mama moeten hebben gelukkig. Maar omdat ie dus niet zo lang geduld kan opbrengen, probeer ik het altijd zo in te passen, dat ie niet mee hoeft. :j

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:43

idefix4 schreef:
An j: Haha, je benoemd mijn zoontje! Die houdt het nog geen half uur vol! Heel onhandig. Ik heb ze inmiddels ook wel gedrild. _/-\o_ Ze weten dat ze heel af en toe geduld met mama moeten hebben gelukkig. Maar omdat ie dus niet zo lang geduld kan opbrengen, probeer ik het altijd zo in te passen, dat ie niet mee hoeft. :j

Soms ben ik weleens jaloers op die moeders die wel zulke kindjes hebben ;-) Maar zo'n ondernemend type is ook wel erg leuk. Maar inderdaad, het best is zo plannen dat ze niet mee hoeven. Ik merk nu ook aan haar, dat ze het wel leuk vind als ze dan wel mee mag. Staat madam driftig met haar harkje in de zorgvuldig gekweekte vlasbodem te porren :')

Sinds kort vind ze het rijden ook leuk en komt dus doodleuk met een kruk aansjouwen (van mama gezien, die heeft een peerd van 1.80) om op van alles te kruipen... wel maar 2 rondjes want daarna wil ze schommelen :o

Mathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:45

Keuzes maken en goed nadenken. Manlief werkt 40 uur per week, ik werk vanuit huis (eigen bedrijf) en dochter is nu 4 en gaat naar school. Ik breng haar 's ochtends naar school en ga daarna gelijk naar de paarden om te voeren en te mesten. Ik werkt tussen door de bestellingen af en maak de showkleding en doe een poging tot huishoudelijk werk. 's Avonds onderweg naar huis doet man ook nog even voeren. Dan is het samen eten, ik de deur uit om paardje te gaan trainen die ergens anders op stal staat (35 km verder op) en dan ben ik vaak om 23.30 weer thuis en duik ik de douch in en ga daarna naar bed. 's Morgens om 6.15 gaat de wekker weer. Wij hebben vier paarden op een eigen spul staan, 1 bij mijn trainer op stal, wat kippen een hond en 3 katten. Wij laten er ook best wat voor, maar zouden beiden niet anders willen. Vakantie is niet echt zomaar een optie, dagjes weg heel goed inpassen. Dochter begint ook een echt paardenmeisje te worden dus die gaat ook regelmatig lekker mee. Maar zowel onze hobby is ook met mijn werk verweven, dus wij eten, slapen en werken paard zeg maar ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:47

Rumay, ik heb die schuldgevoelens wel :j Ten tijde van de eerste ben ik een half jaar thuisgebleven maar na die 6 maanden werkte ik, volgde een opleiding, moest stage lopen, 's avonds mijn paard, soms gaf ik ook nog wat lessen. Ik had dagen dat ik mijn kind 's ochtends afzette bij het KDV, 's avonds ophaalde, snel eten, in bad, knuffelen, in bed en dan verdween ik naar stal tot 22 uur, daarna kon het zijn dat ik nog eea voor mijn studie moest doen.
Tja, daar had ik geen kind voor natuurlijk.
Een van de redenen dat ik bij mijn tweede dus bewust thuis ben gebleven, toen met volle instemming van mijn partner, is omdat ik het gevoel dat mijn oudste veel van mij gemist heeft en ik van haar. En nu kan ik me schuldig voelen over dat ik thuis zit en mijn paarden zoveel geld kosten terwijl ik nauwelijks iets inbreng - waardoor er dus ook continu aan mijn kop gezeurd wordt dat die paarden verkocht moeten worden, wat het voor mij allemaal een stuk minder leuk maakt om lekker te gaan rijden, waardoor hij weer zegt dat ze net zo goed verkocht kunnen worden want ik heb er toch geen plezier aan. :roll: Of heel leuk: ga je rijden dan krijg je gezeur dat het huishouden niet gedaan is, rij je niet dan kunnen ze net zo goed verkocht.
Dat evenwicht is niet 123 gevonden dus :+

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:54

Urielle: Dat vind ik wel erg om te lezen! Jouw partner is geen paardenman dus? Ik zou eens een goed gesprek gaan voeren met mijn partner. Hij wil toch dat je gelukkig bent? Dan moet hij ook zorgen dat je dat geluk kan vinden en niet zeuren over iets wat je al jaren doet. Men zegt dat je een man moet nemen zoals hij is, omdat hij niet te veranderen is, dan moet een man ook niet verlangen van zijn vrouw dat ze is wie ze is. En jij brengt dan wel geen geld binnen, maar je zorgt er wel voor dat het bespaard wordt. Je brengt ze immers niet naar een KDV, maar voedt ze zelf op! Dat is iets wat ie ook kan waarderen. Ja toch?

Heeft hij niks wat ie graag doet? Dan moet ie toch kunnen begrijpen dat jij ook jouw ding graag doet? Zo is het wel hoor! En ik vind dat ook het moeilijkste. Ik ben nogal een onafhankelijkheidsstrijder. Dat ik nu afhankelijk ben van het inkomen van mijn man, vind ik ook erg moeilijk. Ik kan helemaal blij worden als ik op een dagje eens wat geld verdien. Dat legt dan ook geen zoden aan de dijk, maar dat gevoel is wel goed. :j

Maar mijn lief zal me nooit zeggen dat ik mijn paard moet verkopen. Hij weet gewoon dat ik mijn ei daar in kwijt kan en dat gunt hij me gewoon. Net als ik hem de vrijheid geef om te doen wat hij wil doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:09

Floortje an Ojajoh, jullie maken daar duidelijk een eigen keus waar je gelukkig in bent. Bij de post van Marius krijg ik het gevoel dat het eigenlijk tegen haar zin gaat, vandaar mijn vraag.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:36

Paar keer gereageerd en veel meegelezen, fijn topic om te lezen hoe iedereen het regelt thuis.

Erg jammer dat er weer iemand de boel moet verstieren.
Anouk, probeer hierboven te staan, blijkbaar heb jij groener gras in je tuin :+

Mijn man is zelf een hardloper en weet als geen ander dat het heerlijk is om in je hobby/sport helemaal je ei kwijt te kunnen. Hij steunt me dan ook heel erg met paard. Hij heeft er zelf helemaal niets mee, ziet ze liefst achter een hek of touwtje want ze zijn zooooo groooooot _O-
Wij hebben wel hele duidelijk afspraken gemaakt, zeker voor de door de weekse avonden, ik ga maandag en woensdag avond naar paard, hij loopt dinsdag en donderdagavond hard. Vrijdag ben ik vrij dus kan overdag als de kids naar school zijn naar paard, maar voorheen was dat dus vrijdagavond.

Voel me ook wel eens schuldig dat ik een groot deel van het budget opsnoep met paard maar vanaf aankomend weekend gaat hij verhuizen en betaal ik maandelijk de helft minder. Dan is mijn schuldgevoel ook met de helft gezakt :o

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:08

Ik heb nagedacht over mijn post. Het is niet zo dat ik uit schuldgevoel geen paard had toen de kinderen klein waren. Ik vond het te druk. Spreek puur voor mezelf, heb bewondering voor de moeders die het wel redden. Ik maakte destijds bewust de keuze kinderen voor te laten gaan. Ze zijn maar 1 keer klein, ik wilde daar zoveel mogelijk van mee maken. Als ik toen naast 3 kinderen onder de vier, een baan en een man die veel werkte, ook nog een paard gehad zou hebben, was ik geen relaxte moeder geweest. Was voor mij teveel geweest. Toen ik ziek werd, was ik heel blij dat ik die keuze gemaakt had. Ik kon niet in de toekomst kijken en mocht het slecht aflopen, dan had ik iig zoveel mogelijk tijd met mijn kinderen doorgebracht. Inmiddels zijn mijn kinderen groter, werk ik als flexkracht, wat het wel mogelijk maakt te combineren. Dus nu is het moment daar dat ik meer tijd voor mezelf heb. Heeft dus eigenlijk meer daar mee te maken, dan met het feit dat ik ziek ben geweest.
Wel is het zo dat ik me soms schuldig voel over tijd en geld wat de paarden kosten, zoals ik al zei. Dan komt het besef van destijds dat paarden zoveel voor me betekenen wel om de hoek kijken, en kan ik dat schuldgevoel daarmee de kop indrukken.

tsjoender

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:30

Hoi bokkers,

Ik doe ook een duit in het zakje.... wat een GIRLPOWER hier zeg!!

Ikzelf ben 45 en moeder van een 8-jarige dochter en sinds gisteren een 2-jarige tweeling (jongens). Ben van sterrenbeeld tweeling (en ook in mijn leven, heb een lieve tweelingbroer), met een impulsief en chaotisch karakter. Kan absoluut niet tegen sleur en moet het gewoon altijd druk druk druk hebben. Nou en dat heb ik nu voor elkaar!! :o

Al vanaf mijn 8ste in de paarden en op mijn 25ste mijn eerste eigen paardje gekocht, een AV die ikzelf heb opgevoed van veulen en alles met haar kon doen. Met de geboorte van mijn dochtertje, was de paardenstapel onderstussen uitgebreid met nog 2 AV's omdat ik er niet meer vanuit zou gaan dat ik ooit nog moeder zou worden. Tja.... uiteindelijk mijn tegenpool en liefde van mijn leven gevonden en het geluk gekregen om toch nog moeder te mogen worden. Ik had toendertijd echter een voltijds baan, 3 paarden, 5 honden en vriendlief. Dit was niet te combineren en heb toen voor het welzijn van de dieren gekozen en alles verkocht of naar een goed tehuis laten gaan. Ben dus 5 jaar paardloos geweest.... enneuh 8 kg aangekomen :j .

Toen de jongens 6 maanden oud waren heb ik een tijdsplanning gemaakt..... ik heb echt zitten wikken en wegen en denk nu de ideale oplossing gevonden te hebben. Heb 2 paint veulens in Amerika gekocht in juni 2010, deze zijn in juli 2011 naar nederland gekomen en heb ze vervolgens van groene paardjes nu nette opgevoede jaarlingen gemaakt. De merrie is al naar de opfok en mag nu heerlijk zich gaan uitleven, ik haal haar over 2 jaar op (dan is ze 4) en ga ik haar beleren. De hengst heb ik nog op stal staan, heeft een ongeluk gehad en is aan het herstellen, en gaat van het voorjaar ook naar dezelfde opfok. Bij hem zet ik nog even extra de puntjes op de i, alhoewel hij erg braaf is.

Als ik de paardjes over 2 jaar ophaal vanuit de opfok, zitten de boys ook op school en heb ik alle tijd van de wereld overdag omdat ik niet meer werk. Mijn man werkt in Brussel en is doordeweeks niet thuis, ik kan dus zodoende mijn eigen tijdschema maken. Als hij er is dan loopt het meestal in de soep omdat ik dan probeer rekening met hem te houden. Ik ga dus elke dag naar mijn hengstje toe en de tweeling gaat mee, tenzij pappa thuis is dan blijven ze bij hem. Het is wel eens lastig, de jongens willen graag rondrennen en met de riek spelen, maar als de kinderwagen neergezet wordt, dan blijven ze heel lief en braaf zitten (aangeleerd gedrag) :D

De vlag gaat hier uit als de jongens naar school gaan, want dan kan ik lekker beginnen met beleren en weer later...... RIJDEN!! Droom er nu al van!

Ik hou heel veel van mijn gezin en ze staan op nummer 1, maar de paarden zijn ook héél belangrijk temeer omdat ik daarin gewoon lekker mijn energie in kwijt kan en er ook weer energie van krijg. Door mijn paardjes ben ik een leukere en opgewekte mamma voor mijn kids!

Sorry, tis heel verhaal geworden..... maar wilde dit even met jullie delen!

Groetjes,
Ellen

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:57

Heb inmiddels ook even een TeM gestuurd. Hoop dat er wat mee gedaan wordt.

Tsjoender, heel verhaal en erg leuk om te lezen :j Ook grappig dat dat "Tweeling" zo in de familie zit. En het scheelt inderdaad een boel als kinderen naar school gaan. Dochter van 8 wel een paardenmeisje?

Elbee, herkenbaar hoor dat schuldgevoel vanwege het geld, aan de andere kant... Als jij merkt dat jouw man helemaal happy is als hij bv. gaat zweefvliegen of catamaran zeilen, dan sta je dat ook niet in de weg. Tenminste, ik zou dat niet in de weg staan, en dat kost ook veel tijd en geld dus tsjaa.... Het is geven en nemen.

Wat mij wel opvalt in mijn omgeving is dat mannen het heel normaal vinden als ze ergens heen zijn en vrouw met kids thuis zijn. Andersom vinden vrouwen het dan heel vervelend dat manlief thuis met de kinderen is en vrouwlief wat doet wat ze leuk vindt. Het is ook vaak de vrouw met kinderen thuis en de man past op de kinderen ;)
Veel vrouwen willen ook een super echtgenoot zijn, een super moeder, een super vriendin, super werknemer etc. En cijferen zich dan weg, terwijl niet alles een 10 hoeft te hebben, een 7 of 8 is ook meer dan voldoenden :j

Zo, moest ik ff kwijt :o Ondertussen heb ik hier nog het eea te doen, wassen, stofzuigen etc. maar bokt is leuker _O-

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:19

Hier ook een werkende moeder met 2 jonge dochters en een eigen paard!
Sinds 9 januari gaat mijn jongste naar school en dat scheelt echt heel veel. Op de dagen
dat ik werk(3dagen) ga ik s'avonds naar mijn paard(ik leg mn kinderen zelf op bed) en papa blijft dan thuis.
De andere dagen ga ik gelijk s'morgens als de dames naar school zijn. Heerlijk en vollop tijd om mijn
paard te doen. Het huishouden doe ik dan smiddags! Zaterdags ga ik s'middags, mijn meiden zijn geen paardenmeisjes(jammer genoeg)
die gaan liever met Papa op de Trike mee! Maar ik vind het ook niet fijn om de meiden mee te nemen. Je kan dan
toch net niet lekker je ding doen, let op, kijk uit, geen ruzie maken, hou op! Nee liever lekker alleen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:24

Goldy007 dat klinkt zoals ik het ook hoop te gaan doen :D
en wat leuk, mijn vriend heeft ook een trike :D
Hoe gaan ze mee, heeft hij achterop zitjes laten maken?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 21:48

Ik heb een kleine van bijna 3 maanden, en ik kan zeggen dat ik een paard en baby niet zou kunnen combineren. Mijn man werkt 40 uur + plus is drie avonden pas om half 10 thuis ivm een studie. En in het weekend studeert hij 6/7 uur per dag.

De gehele zorg van de baby komt dus op mij neer. Geen probleem, maar het vereist nu wel even wat opofferingen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:23

Moderatoropmerking:
Ter info: ik heb ene aantal posts en de posts die in reactie daarop zijn geplaatst uit het topic verwijderd, zodat de discussie hier verder geen last van ondervindt.