Rider01 schreef:Stef, jong, stevig type, A t/m C maat, bont heeft de voorkeur, koel in 't koppie, geslacht en ras maakt niet uit.
Projectje mag ook
Nog 1! http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1588750&view=unread#unread
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rider01 schreef:Stef, jong, stevig type, A t/m C maat, bont heeft de voorkeur, koel in 't koppie, geslacht en ras maakt niet uit.
Projectje mag ook
EsterW schreef:Tjuppie schreef:Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik las ook al even in het andere topic. Ik ben zelf inmiddels ook weer op zoek naar een nieuw paard. Ik zoek een jonge (2008,2007,2006) liefst merrie en heel erg goed bewegen. Geen Duitsers en goeie bloedlijn. Zadelmak of onbeleerd. Mag ril zijn en/of heet. Mocht iemand hier wat weten, ik hoor het graag!
En heb er ook nog wel wat staan die weg mogen, maar dat is wel hogere prijsklasse (ook op hoger niveau). Maar als ik hier toevallig een berichtje zie dat iemand een paard zoekt wat ik heb staan dan laat ik het natuurlijk weten. Of anders pb even
Hoi!
Ben benieuwd waarom je zo beslist zegt geen Duiter te willen. Is het dan iets in bloedlijnen of exterieur dat je niet aanspreekt, of slechte ervaring o.i.d.? (Ik heb zelf twee maanden terug een Duits gefokte merrie gekocht...)
Succes met je zoektocht!
ilsexxx schreef:Ik denk, omdat vos een standaard kleur is?
Ik heb er ook niet zo veel mee, het gaat natuurlijk om het karakter, maar als ik op internet aan het kijken ben, en ik kom een paard tegen met voskleur, klik ik m weg.
Maar dat komt ook omdat ik geen kwpn'er zoek oid, maar een koudbloed. Vind voskleurige ijslanders wel weer te gek
EsterW schreef:Ben benieuwd waarom je zo beslist zegt geen Duiter te willen. Is het dan iets in bloedlijnen of exterieur dat je niet aanspreekt, of slechte ervaring o.i.d.? (Ik heb zelf twee maanden terug een Duits gefokte merrie gekocht...)
Succes met je zoektocht!
ilsexxx schreef:Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin
ilsexxx schreef:Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin
. Niet tegen jou hoor:), maar het valt gewoon zo op dat mensen meer voorkeur lijken te hebben voor een bepaalde kleur, dan dat ze kijken naar wat het paard eigenlijk kán. Bon_ita schreef:Erik x Apollonios XX
Het zegt mij allemaal geen drol... Ik heb haar puur gekocht voor de recreatie, ze heeft een geweldig karakter, ik reed haar proef terwijl ze karbiet aan het schieten waren en ze keek nog geen eens op of om. Ze is trouwens 11 jaar.
ilsexxx schreef:zat net bij EA te kijken, en zag dit schatje voorbij komen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1588826&view=unread#unread
Is hij niet iets voor jou? Weet neit vanaf welke leeftijd je zoekt, maar hij heeft behoorlijk wat uitstraling!

EsterW schreef:ilsexxx schreef:Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin
Die van mij is bruin. Mooi bruin, maar wel gewoon bruin. Of mss. toch iets bijzonders: bruin stekelharig, dat zag ik pas toen verkopers erop wezen. Ik keek in eerste aanleg naar hele andere dingen dan de kleur! En het maak me weinig uit. Gezondheid staat op 1; karakter (wel niet sensibel, hoe paard onder de man is etc.) op 2; grootte en type/bouw op 3; niveau/ervaring op 4... dan een hele tijd niets en dan pas kleur...