Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:06

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:07

EsterW schreef:
Tjuppie schreef:
Leuk om jullie ervaringen te lezen. Ik las ook al even in het andere topic. Ik ben zelf inmiddels ook weer op zoek naar een nieuw paard. Ik zoek een jonge (2008,2007,2006) liefst merrie en heel erg goed bewegen. Geen Duitsers en goeie bloedlijn. Zadelmak of onbeleerd. Mag ril zijn en/of heet. Mocht iemand hier wat weten, ik hoor het graag!

En heb er ook nog wel wat staan die weg mogen, maar dat is wel hogere prijsklasse (ook op hoger niveau). Maar als ik hier toevallig een berichtje zie dat iemand een paard zoekt wat ik heb staan dan laat ik het natuurlijk weten. Of anders pb even :)

Hoi!
Ben benieuwd waarom je zo beslist zegt geen Duiter te willen. Is het dan iets in bloedlijnen of exterieur dat je niet aanspreekt, of slechte ervaring o.i.d.? (Ik heb zelf twee maanden terug een Duits gefokte merrie gekocht...)
Succes met je zoektocht!

Ik zoek een hele vlugge voor het grote werk. Het grootste deel van de Duitsers is me veel te traag, zowel het achterbeen als tussen de oren.

WinBinChes

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 19:09

Kleur maakt mij ook nooit uit.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:09

ilsexxx schreef:
Ik denk, omdat vos een standaard kleur is?
Ik heb er ook niet zo veel mee, het gaat natuurlijk om het karakter, maar als ik op internet aan het kijken ben, en ik kom een paard tegen met voskleur, klik ik m weg.
Maar dat komt ook omdat ik geen kwpn'er zoek oid, maar een koudbloed. Vind voskleurige ijslanders wel weer te gek

Dat vind ik nu met bruin! Heel standaard, vooral bij kwpn-ers.
En ik vind nu zo'n knalroodoranje vos heel erg mooi!

EsterW schreef:
Ben benieuwd waarom je zo beslist zegt geen Duiter te willen. Is het dan iets in bloedlijnen of exterieur dat je niet aanspreekt, of slechte ervaring o.i.d.? (Ik heb zelf twee maanden terug een Duits gefokte merrie gekocht...)
Succes met je zoektocht!

Ah joh, die duitsers hebben gewoon altijd een grote bek. DAt is het hem he.

Leuk paard heb je Adin@!
Laatst bijgewerkt door Langcara op 02-01-12 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:10

ilsexxx schreef:
Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin

Die van mij is bruin. Mooi bruin, maar wel gewoon bruin. Of mss. toch iets bijzonders: bruin stekelharig, dat zag ik pas toen verkopers erop wezen. Ik keek in eerste aanleg naar hele andere dingen dan de kleur! En het maak me weinig uit. Gezondheid staat op 1; karakter (wel niet sensibel, hoe paard onder de man is etc.) op 2; grootte en type/bouw op 3; niveau/ervaring op 4... dan een hele tijd niets en dan pas kleur...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:10

Ik wil liever geen schimmel, maar verder maakt de kleur me niet uit. Ik val wel over het algemeen op een bruine (gewoon bruin, niet donkerbruin) met veel wit op het hoofd, en ik ben niet gek van vos. Maar ik zie er ook hele leuke vosjes tussenstaan.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:11

Tjuppie schreef:
Ik zoek een hele vlugge voor het grote werk. Het grootste deel van de Duitsers is me veel te traag, zowel het achterbeen als tussen de oren.

Aha, snap t.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:12

ilsexxx schreef:
Bruin vind ik ook geen geweldige kleur, tenzij het om een stevig gebouwd type is. Het hangt denk ik per persoon af wat voor bouw het ook is, er komen veel kwpn'ers voor met bruin, en tegenwoordig heb je wel veel mensen die meer een wat 'apart' kleurtje willen hebben dan standaard bruin

Maar het gaat toch om het karakter en het vermogen van het paard? Of ben ik nou heel gek }:0 . Niet tegen jou hoor:), maar het valt gewoon zo op dat mensen meer voorkeur lijken te hebben voor een bepaalde kleur, dan dat ze kijken naar wat het paard eigenlijk kán.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:13

Tjuppie schreef:

Trakehners ook?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:14

Dit is trouwens mijn nieuwe aanwinst, ga haar woensdag ophalen!

Afbeelding

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:15

Leuk Bonita! WAt is het er voor een? Afstamming, leeftijd?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:17

Erik x Apollonios XX

Het zegt mij allemaal geen drol... Ik heb haar puur gekocht voor de recreatie, ze heeft een geweldig karakter, ik reed haar proef terwijl ze karbiet aan het schieten waren en ze keek nog geen eens op of om. Ze is trouwens 11 jaar.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:18

Ik heb een hele gave vos met veel wit, krack c.... Maar men wil idd geen vos ;)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:19

Bon_ita schreef:
Erik x Apollonios XX

Het zegt mij allemaal geen drol... Ik heb haar puur gekocht voor de recreatie, ze heeft een geweldig karakter, ik reed haar proef terwijl ze karbiet aan het schieten waren en ze keek nog geen eens op of om. Ze is trouwens 11 jaar.

Apollonios is volbloed, is volgens mij al tijdje niet meer in leven. en Erik is volgens mij toch groninger? Leuk, dan krijg je een F1 produkt.
Het lijkt me een heel fijn paard!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:20

stef schreef:
Ik heb een hele gave vos met veel wit, krack c.... Maar men wil idd geen vos ;)

Stom he!
Ik zie liever een mooie vos (qua exterieur) dan een lelijke donkerbruine.

Heb je Honey trouwens nog?

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:21

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:23

Lancara, helaas niet. Hon is juli 2009 verongelukt...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:24

ilsexxx schreef:
zat net bij EA te kijken, en zag dit schatje voorbij komen:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=5&t=1588826&view=unread#unread

Is hij niet iets voor jou? Weet neit vanaf welke leeftijd je zoekt, maar hij heeft behoorlijk wat uitstraling!

Die had ik ge-pb't
kreeg maar 1x een pb terug, daarna geen reactie meer?
Ach ik wacht het af, misschien moest diegene weg ofzo

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:25

IK heb gekeken, als het de Erik van Zaire is, is het kwpn.
Maar je had ook een groninge, Erik T. en daar zat ik in eerste instantie aan te denken. Dat was een groninger.

Adin

ik wilde juist niet weer een bruine en heel graag een vos, het liefste met veel wit. Dat is dan niet helemal gelukt maar ben heel blij met Didam.
Hij is nog maar 3 maar je kan echt alles met hem doen, hij is nergens van onder de indruk, of tenminste hij reageert daar niet op. hij is echt zo braaf als op de foto
keerzijde is wel dat dat echt de aard van het beestje is en dat hij liever lui dan moe is en niet hard werkt :)

Hij is niet erg voorwaarts haha maar goed ik ben ook nog even aan het wennen dus komt wel goed. straks gewoon een schepje haver.
Ik denk dat hij nog wel 1.80 gaat worden dus rutig aan.

Langcara

stef schreef:
Lancara, helaas niet. Hon is juli 2009 verongelukt...

Ik heb net in je profiel zitten kijken. Die had ik niet aan zien komen. Wat tragisch zeg! Dat zal er bij jou diep in gehakt hebben. Honey is een van de eerste boktpaardjes.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:29

ik vind een vos prachtig ik heb helemaal niets met zwart.Ik zou hem niet laten staan als tie verder wel naar mijn zin is maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit.

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:31

EsterW schreef:
ilsexxx schreef:

Die van mij is bruin. Mooi bruin, maar wel gewoon bruin. Of mss. toch iets bijzonders: bruin stekelharig, dat zag ik pas toen verkopers erop wezen. Ik keek in eerste aanleg naar hele andere dingen dan de kleur! En het maak me weinig uit. Gezondheid staat op 1; karakter (wel niet sensibel, hoe paard onder de man is etc.) op 2; grootte en type/bouw op 3; niveau/ervaring op 4... dan een hele tijd niets en dan pas kleur...

Heb je helemaal gelijk in, maar als je op internet kijkt, kan je niet het karakter bepalen natuurlijk, als ik nou in een kudde wat rond zou lopen met paarden van klein naar groot, jong naar oud, dan zou het best kunnen zijn dat een kwpn vos mijn aandacht trekt, of een bruine.
Dan maakt mij lelijk of mooi niks uit, natuurlijk wel gezondheid.
Ook zou bijvoorbeeld niet naar een welsh c toe lopen in die zogenaamde kudde, maar eerder naar een paard wat groter/steviger is wat bij mijn lengte past.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:32

jessie84 schreef:
ik vind een vos prachtig ik heb helemaal niets met zwart.Ik zou hem niet laten staan als tie verder wel naar mijn zin is maar mijn voorkeur gaat er niet naar uit.

Zweetvos, daar word ik dus lyrisch van.

Freeconnect

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:33

Leuk, een nieuw topic, een dag gewerkt en meteen even 5 pagina's bijgelezen :D
Adin, leuk, eindelijk foto's. Wat een stoer puppy paard! Gaaf hoor.
Snoekiej: wat een aansprekend paard, ik hoop dat je een passend baasje vindt.

Zaterdag ga ik weer naar de 3,5 jarige zwarte Houston merrie kijken. Lekker poetsen, wat grondwerk doen, zadel er op. Wil kijken hoe ze in de omgang is, kijken hoe het voelt om met haar bezig te zijn. En kijken hoe ze toont met zadel. Wat de kleur betreft, heb ik geen wensen. De meest paarden die ik vroeger voor anderen reed, waren bruin maar heb van bruine damespaardjes tot een Burggraaf vosmerrie, een Wellington koffievos hengst tot Gelderse vosmerrie met veel wit gereden.