Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wilmy schreef:Volgens mij zit het niet zo in de leeftijd, maar in de persoon zelf.
Ik heb 2 stalgenoten 1 van 20 en 1 van 51 en ze zijn allebei precies het zelfde.
Als het er maar stoer uitziet en o ja wel Anky, maar dan met krul.![]()
Allebei zijn ze van de slof, thiedemann enz. Rijd ik daar bitloos rond kijken ze me aan als ik van mars kom.
Terwijl het paard van het 20 jarige stalgenootje 2 wolfskiezen heeft, maar die hoeft toch niet naar een tandarts kan gewoon een bit in. Paard moet zich niet zo aanstellen.Vind ook de 51 jarige. Dus volgens mij ligt het aan iemand zelf.
Wilmy schreef:Volgens mij zit het niet zo in de leeftijd, maar in de persoon zelf.
Ik heb 2 stalgenoten 1 van 20 en 1 van 51 en ze zijn allebei precies het zelfde.
Als het er maar stoer uitziet en o ja wel Anky, maar dan met krul.![]()
Allebei zijn ze van de slof, thiedemann enz. Rijd ik daar bitloos rond kijken ze me aan als ik van mars kom.
Terwijl het paard van het 20 jarige stalgenootje 2 wolfskiezen heeft, maar die hoeft toch niet naar een tandarts kan gewoon een bit in. Paard moet zich niet zo aanstellen.Vind ook de 51 jarige. Dus volgens mij ligt het aan iemand zelf.
themuisje schreef:Ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van dat gemiep over jongere ruiters altijd. Bekwaamheid, ervaring en verantwoordelijkheids gevoel hebben niets te maken met leeftijd, maar met opvoeding, karakter en de instelling die je hebt. Er zijn net zo goed volwassenen die niet weten waar ze mee bezig zijn
__YSB__ schreef:Ik vind dat bij alles jonger dan 18 jaar, er begeleiding bij moet zijn. In de vorm van instructeur, pa/ma, eigenaar van het paard.
Poiuytrewq schreef:(oa) dit zinnetje hiero
"Hoe kan het dat mensen van deze leeftijd, waarop je (volgens mij, correct me if I'm wrong) toch rédelijk zelf moet kunnen nadenken"
Dat 'redelijk kunnen nadenken' ligt NIET aan de leeftijd (ben volgens mij de honderdste die het zegt?)
En dat blijkt maar weer, want van een oude fiets moet je het leren ..
Laura_x_ schreef:Even van de andere kant toegelicht.
Een 14/15/16 jarig meisje komt op bokt, laat vol trots haar pony zien: met een (bijv.) elastiek. Of ze nu een elastiek met een reden om heeft, of dat het gewoon ontwetendheid is: Na amper een dag gaat het topic op slot, omdat er zoveel gemeen commentaar wordt gegeven.
Ik heb het nu in meerdere topics gelezen en ik vind het echt triest hoe sommige bokkers dan reageren. Tuurlijk, je kan goedbedoelde tips geven, maar laat de TS in zijn/haar waarde.
En niet alle bokkers hebben automatisch les/hebben de mogelijkheden om les te nemen.
LDRD schreef:Laura_x_ schreef:Even van de andere kant toegelicht.
Een 14/15/16 jarig meisje komt op bokt, laat vol trots haar pony zien: met een (bijv.) elastiek. Of ze nu een elastiek met een reden om heeft, of dat het gewoon ontwetendheid is: Na amper een dag gaat het topic op slot, omdat er zoveel gemeen commentaar wordt gegeven.
Ik heb het nu in meerdere topics gelezen en ik vind het echt triest hoe sommige bokkers dan reageren. Tuurlijk, je kan goedbedoelde tips geven, maar laat de TS in zijn/haar waarde.
En niet alle bokkers hebben automatisch les/hebben de mogelijkheden om les te nemen.
De beste stuurlui staan aan wal hoor.
Doen ze geen elastiek dan doen ze zelf wel iets anders dat in hun ogen wellicht verantwoord is, maar het feitelijk niet is.
Laura_x_ schreef:Even van de andere kant toegelicht.
Nu post ik zelf niks meer, dus het gaat niet over mij, het is gewoon iets wat mij opvalt.