Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:35

xDeena_ schreef:
Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.

Dat verhaal vergeet ik nooit meer, heb ik zovaak nagespeeld met een vriendinnetje toen ik 8 of 9 was :+

Oh en ik beken ook, ik lees de penny soms nog hoor :P

ugh ken hem nog , had een abbo tot mijn 16de :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:35

Oh en ik moest ook altijd huilen om dat verhaal van Ilja... ze had een fokkerij (?) met haar moeder maar haar moeder overleed, dus ze moest al de paarden achterlaten en naar de stad, naar haar oom en tante en nicht... en daar verscheen haar moeder aan haar bed dat ze terug moest naar de pony's, en daar vond ze merrie Freya dood en haar veulen nog nét in leven. Ze redde hem en werd geadopteerd door een boerenfamilie in het dorp, omdat ze zagen dat Ilja daar echt thuishoorde.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:44

takkie_muis schreef:
xDeena_ schreef:
Kent iemand nog ene verhaal van 3 a 4 jaar geleden. Ging over een meisje dat droomde over een eenhoorn oid, hij was toen ineens in haar kamer en zij moest hem helpen om de magie van de eenhoorns uit het zwarte woud ofzoiets terug te brengen. Daarvoor moesten ze naar een kasteel & het meisje ging met een van de veulens naar dat kasteel, toen ze de magie terughad gebracht kreeg ze ook een klein hoorntje op haar hoofd. Toen werd ze ineens wakker in haar bed, zonder hoorntje, ze dacht dat het een droom was oid en toen vond ze het hoorntje onder haar kussen.

Dat verhaal vergeet ik nooit meer, heb ik zovaak nagespeeld met een vriendinnetje toen ik 8 of 9 was :+

ugh ken hem nog , had een abbo tot mijn 16de :')

join the club ben er nu net 1 jaar van af XD was 15 toen ik de laatste kreeg.
heb alleen al mijn penny's een half jaar geleden aan mijn nichtje gegeven dus kan alle leuke verhalen die ik nu tegen kom niet meer terug lezen. domme ik _-:(

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:05

Ooh, de Penny.. Ik heb boven nog iets van 3 á 4 stapels ervan liggen! hier zit de ponyclub ook tussen btw. Sommige verhalen herrinner ik me nog en ook sommige verhalen die ik hier voorbij zie komen komen me bekent voor.

Een verhaal vond ik ook erg mooi, dat was over een oma die haar ? verjaardag vierde met haar familie. Er komen pony's en ezels naar de mensen gelopen en haar klein kinderen jagen de ezels weg onder het mom van 'ezels zijn dom en horen hier niet' Dan verteld de oma over haar jeugd, over dat ze heeft moeten vluchten naar haar tante achter de berg, met haar beste vriendin (dochter van burgemeester die gevangen is genomen ivm. oorlog) en ze gaat met haar pony & ezel, met de ezel kon ze alles en hij deed ook alles voor haar. De ezel komt na een ongeluk te val vanaf een hoge berg, waardoor zij denkt dat hij dood is. Na enkele weken komt er een groep richting haar en vriendin en als ze goed kijkt is het haar familie, mét de ezel. Ze liggen ook samen begraven en de ezels op het feest van oma worden welkom geheten door haar kleinkinderen. Ik weet nog dat ik dit een prachtig verhaal vond en heb hem ook regelmatig gelezen!

Debbie's droom vond ik ook altijd heel erg mooi!

Sheran

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:08

Dat tweede verhaal ging over de ezel Horatio :). Ik geloof dat het 'een ongelooflijke reis' heette. Het meisje hielp haar vriendin te vluchten.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:15

Jeej wat een leuk topic !

Ik ben nu 40 en herinner mij dat er altijd een verhaal in stond van een paard dat zelf zijn ruiter uitzocht die dan hem mocht uitbrengen op wedstrijden verder kan ik mij niet veel herinneren maar ik kon er eindeloos in wegdromen bij die verhalen.. :D

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:19

Sheran schreef:
Dat tweede verhaal ging over de ezel Horatio :). Ik geloof dat het 'een ongelooflijke reis' heette. Het meisje hielp haar vriendin te vluchten.

die ken ik ook nog wel :o
heb stapels gehad en ze allemaal weggedaan tijdens mijn verhuizing, nam te veel ruimte in beslag, had 8 mappen vol :+

heb er nu spijt van -O-

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:28

Zucchero schreef:
Zoveel fantastische verhalen! Die van de kolenmijn kan ik me ook nog herinneren.
En die van dat meisje waarvan de vader een renpaardveulen af wil laten maken, want ... (weet ik niet meer precies, merrie dood en veulen dus redeloos ofzo). En zij redt hem dan en moet met veel toestanden en ellende geld verzamelen om dat beest te onderhouden etc etc. Heerlijk! :D

haha die kan ik me ook allemaal nog goed herinneren. Ze stalde hem bij een koeienboer enzo :P
Gaf altijd hoop, dat je ook wel iets kon verzinnen om een paardje te hebben

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:30

crazycactus schreef:
Leuk al die oude verhalen.

Ik weet er nog eentje te herinneren over een meisje wat eigenlijk op ballet zat, maar heeeel graag wilde paardrijden. Zij gaat stiekem rijden bij een mevrouw die haar paarden in de bergen had staan. Ze kreeg commentaar over haar spieren op balletles en er was iets met een wedstrijd aan het eind van t verhaal.... Grappig dat ik me na 30 jaar zoiets nog steeds herinner.
Volgens mij zat het in een bundel met meerdere verhalen.

Ze ging voltigeren :D Was de perfecte kruising

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:34

Sheran schreef:

O'ja, dat klopt. Horatio met het malle hoedje wat hij altijd opwilde, omdat hij een kaal hoofd had :)

Er komen nu wel meer herinneringen van verhalen boven :o Ik krijg zin om die stapel penny's weer op te zoeken :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:20

oja je zegd hoedje en kaal hoofd en ik zie het verhaal weer voor me geweldig :j

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:22

_Femkee schreef:
Sheran schreef:

O'ja, dat klopt. Horatio met het malle hoedje wat hij altijd opwilde, omdat hij een kaal hoofd had :)

Er komen nu wel meer herinneringen van verhalen boven :o Ik krijg zin om die stapel penny's weer op te zoeken :D

oohja dat vond ik zo'n geweldig zielig verhaal O:)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:33

Dat verhaal van Horatio heb ik toevallig vorige week nog gelezen :D.

Ik heb echt nog veel van die oude strips als penny en ponyclub, ik lees ze nog graag en ik baal wel eens dat ik ooit veel van die oude bladen uitgeleend heb (en nooit meer heb terug gekregen -O- )....

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:59

_Femkee schreef:

Doen! En dan meenemen naar stal svp! :))

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:08

Sheran schreef:
De ponyclubs vond ik irritant. Niet mooi getekend en ik ergerde me aan al die vetgedrukte woorden in de tekstballonnen. Penny vond ik veel mooier :)

Mijn favoriete verhalen waren:
- Herinneringen... over een paard, Lavender, dat aan het veulen Folly zijn carriere vertelt als dressuurpaard.
- De Dromenvanger (maar die ben ik kwijt). Over een meisje dat over haar vorig leven droomt geloof ik. Toen ze met haar paard in een kloof stortte
- Conchita (verloren zus die paardenfluisteraar bleek te zijn)
- Debbie's droom (over Debbie die in een rolstoel belandt en een buurman heeft die de muur tegenover haar huis helemaal volschildert met Debbies herinneringen om haar beter te maken)
- Shamrock (over een paard dat verkocht wordt, en een meisje dat koste wat kost bij hem wil blijven)

Die van Alice en haar oma was een verhaal van Stal Penny :)

Oooo jaa, dat verhaal van die Debbie weet ik nog zo goed! Ik leende altijd Penny's uit de bieb en dat verhaal vond ik zo prachtig, heb die Penny (of was ie verspreid over meerdere? Dat weet ik niet zo goed meer) volgens mij wel twintig keer geleend voor dat verhaal. Zou het heel leuk vinden om hem weer te lezen :+:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:18

amyz schreef:
Ohhhh flitsen mij ook weer allemaal strips door mn hoofd :D Weet er ook nog eentje van een pony in de mijnen die ze dan tijdelijk omruilen met een pony die erop lijkt zodat de mijnpony weer beter kan worden.. Pippa ofzo. :D
Heb echt zo'n spijt dat ik jaren geleden al mn Penny's heb weggegooid -O- Eigenlijk zouden ze een discrete omslag moeten maken ofzo voor alle ontkenningsfase-penny's := Krijg spontaan zin om ze weer te lezen
*gaat marktplaats afspeuren naar stapel Penny's voor een habbekrats*

Hoop dat je het verhaal terugvindt!

ja die ken ik ook nog en vaders mocht het eerst niet weten totdat hij onwel word en zij zegt dat er veel gaat veranderen in de mijn

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:20

Wuis schreef:
Apple schreef:
Zo ken ik van heel vroeger (30 jr terug) ook nog wat verhalen.

Bobtail bij de reddingsbrigade bijvoorbeeld en een heel zielig verhaal over paardjes in de kolenmijnen :-)

Zou ze ook graag weer eens terug willen zien :-)

Ja een verhaal over een pony die in een kolenmijn werkte is mij ook altijd bijgebleven.

En het verhaal van Admiral Scott, kent iemand die nog (van Bergstrom als ik het goed heb, uit de ponyclub). vond ik echt een geweldig mooi verhaal. :+:

oja te gek

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:24

LibertyLucky schreef:
ik herinner me vooral een verhaal over een indianen meisje.
Athans een meisje droomde over dat indianenmesije of zoiets.
Het bleek dat er al heel lang een geheime plaats was waar dat indianenmeisje haar "wilde "paarden had verstopt.
achter een steen dook een heel land vol paarden op
haha ,dat vond ik echt een mooi verhaal en Chamrock bijvoorbeeld ook:P

oja ehm dat meisje werd gestuurd door de indiaanse om de paarden te redden en water te vinden zodat ze niet weghoefde van de ranch

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:28

Ik had vroeger ook die dikke Penny's, en Debbies en Tinas. Heb laatst met de zolderopruiming ze allemaal nog een keer gelezen en daarna bij oud papier. En echt elk verhaal ken je eigenlijk nog zo weer, hoe lang het ook is geleden dat je het hebt gelezen.
Alleen echt veel namen heb ik niet onthouden, keek meer alleen plaatjes.

Oh mn laatste penny heb ik precies een jaar geleden gekregen als ceadeautje :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 01:47

Traber schreef:
Diaz schreef:
Zo'n gevoel heb ik nogsteeds bij een oude strip van de penny, met een trekpaard en een meisje die zonder zadel erop ging rijden. Heel anders getekend dan de rest, heel 'bol' getekend ofzo.. nooit meer kunnen vinden!

Heette die pony niet Rocket,en was zwart bont?Hij was toch de pony van haar opa die in oud ijzer handelde?Ze sprong erop zonder zadel.Het meisje kreeg later springles van een vrouw in een rolstoel.
Of bedoel je een andere?

oh das een van de eerste verhalen die ik las, geweldig verhaal. ik kan wel zeggen dat het bijna mn vakgebied is hahahaha weet er nog heel veel en heb er heel veel.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 11:18

Ik las gister een penny, 't eerste verhaal wat ik tegenkom, die over het positieve meisje :P Leuk verhaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:00

ik heb voor het slapen gaan een penny gelezen haha uit 2005 , en kwam een favoriet verhaal tegen :P

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 16:03

Ik heb een penny gekrgen van deze week......hahahaha.....erg grappig. Ik baal zo dat ik ooit al die penny's heb weggedaan!!!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:16

xDeena_ schreef:

Jaa die ken ik nog! Ik heb er ook nog een boel liggen, maar allemaal nieuwere. De echte ouden heb ik niet (meer)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 16:17

_Femkee schreef:
Sheran schreef:

Ik heb dat verhaal pas geleden nog een keer nagelezen. Vond dat stiekem toch wel echt een mooi verhaal :o