Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessie

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:29

Misschien dacht diegene dat die schimmel toen ERG vies was? :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:30

:D zou het???

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:32

Er zijn vrij vaak niet-paardenmensen die over mijn redroan-pluizige-teddybeer weten te vertellen dat mijn paard echt geschoren is, want dat kan je zien aan die grijze haren op zijn nek en buik... :roll:

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:35

Even een stipje. Ik lag me rot!!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:36

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:48

Vjestagirl schreef:

haha, dat topic... veeg me even op :') kom niet meer bij. Heb 'm zojuist ook met moeite al hikkend van de lach aan m'n ouders verteld _O-[/quote]

Haha dank je. Ik heb ook nog nooit zo stom naar mijn paard staan kijken als toen.
T heeft hier ook al in de krant gestaan :P[/quote]

Hahaha.. heb er net ook even hard om gelachen. Altijd leuk, Wijkse politie agenten :D Waar stopte hij je precies als ik vragen mag?

Caro1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 01:49

Mijn man en ik gingen een tijdje geleden in het Nationaal Park De Hoge Veluwe rijden. Ik droeg een open gewerkte hoed, terwijl mijn man een baseball pet droeg (wij rijden western). Je parkeert daar op de parkeerplaats net buiten de poort en rijd dan op je paard langs de kassa het park in. Er stonden nogal wat mensen bij de kassa en op de weg te wachten om naar binnen te gaan. Hoor ik een jongetje van een jaar of 7 zeggen: "Kijk mam, een cowboy en een gewone man."
ZO grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:46

jojootje84 schreef:
oh en mensen denken dat een fjord altijd een boog heeft.fjorden met lange manen zijn geen echte fjorden, maar kruising oid.

En mensen denken ook dat alles wat een boog heeft, een fjord is.
Mijn pony wordt heel regelmatig 'zwarte Fjord' genoemd :j

JNAWA_Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:56

Citaat:
Nog een andere... zo leuk, deed ik regelmatig als ik met m'n paard aan 't rijden was en mensen vroegen dan 'mag ik 'm aaien?' ... nou geen probleem, mijn haf is zo braaf als ik weet niet wat, maargoed ik zeg altijd doodleuk 'dat is goed hoor, maar pas wel op! want haar vader was een hengst!' .... geweldig hoe mensen dan toch verschrikt een stapje achteruit zetten :')

Die ga ik onthouden! _/-\o_

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:03

Moeder van een meisje bij mij op stal (die denkt dat ze het allemaal snapt)

Pony moet wat actiever lopen, moeders vertaling, ja harder, hij loopt veel te langzaam! Kom op geef em eens een schop! Wij meerdere malen uitgelegd dat het niet om het tempo gaat maar goed dat krijgen we niet aan dr verstand want ze heeft vroeger zelf ook een paard gehad!

Pas met Inja een rondje aan het lopen kom ik een man tegen die zn jack russels aan het uitlaten is, zooo jij durft wel hoor met zo'n groot paard zo aan zo'n touwtje.. (jep ze is ook heel gevaarlijk)

Mn vriend vind dat Inja een lelijke snor heeft, zijn tastharen schat. Ow net als een kat!? Ja schat zoiets

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:21

Mijn vriend vind paarden maar niks, maar shetlanders zijn wel leuk. Hij had een shet in de winter gezien toen hij die opmerking maakte: ze zijn bol, pluizig en klein. Als ze lastig worden kan je ze ook zo even opzij zetten :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:24

Stybba schreef:
Mijn vriend vind paarden maar niks, maar shetlanders zijn wel leuk. Hij had een shet in de winter gezien toen hij die opmerking maakte: ze zijn bol, pluizig en klein. Als ze lastig worden kan je ze ook zo even opzij zetten :=

you wish :=

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:27

Maartje1990 schreef:
Stybba schreef:

you wish :=

Ik laat hem nog maar gewoon even in die waan, misschien gaat hij de grotere paarden en pony's dan ook ooit leuk vinden :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:42

Ik ging met een vriendin en haar moeder naar een paard voor haar kijken. Het was een bruinschimmel. Toen we aankwamen bij het weiland wees de moeder naar een palomino: Dat moet m zijn!
Toen wij uitlegden dat bruinschimmels eigenlijk grijs waren vond ze het verschrikkelijk onlogisch & was ze nog steeds van mening dat die palomino meer eer aan de naam deed :))

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:56

ryannuh schreef:
Toen mijn vriend voor het eerst mee ging kijken naar mijn paard zag hij een paard met een graasmasker staan.
Hij wees ernaar en vroeg 'is dat die van jou, met die buitenboordbeugel?'

Hahahahahahaha! :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 10:59

Ik kan zo snel niks verzinnen met me pony, ja dat iemand een keer vroeg of dat nou een ijslander is (het is een overduidelijke fjord). Wel met mijn hond en de hond van mn beste vriendin, ze schelen een maand, mijne is een reu en die van haar een teefje. Word regelmatig gevraagd of mijnes de moeder van de ander is :p ( ik heb een friese stabijx border collie en die van me vriendin is een tricolour jack russel) juist..

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:03

Tsja, van niet paardenmensen:
Paardrijden is toch geen sport?
Je hoeft er alleen maar op te zitten.
Zo ook mijn gymleraar vroeger, die beslist niet te overtuigen was.

Dus m'n paard mee naar school genomen en hem er op het sportveld opgezet.
rondje stappen en rondje draven.
De beste man liep 2 dagen met spierpijn en heeft nooit meer een dergelijke uitspraak gedaan. :P

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:05

Ik reed laatst met mijn vriendin, zij op een haflinger, en ik op m'n fjord. Komt er zo'n meneer aan, he zijn die 2 broertjes ofzo? ze lijken zo veel op elkaar!

uhm nee, het zijn 2 verschillende rassen meneer :P

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:07

Had laatst les op een andere stal. Komt er een meisje naar me toe aahhh wat een knapperd!! Aah ik ben zo verliefd op je paardje. Ik had vroeger ook een haflinger, ik ben zo gek van haflingers! Wat doe jij allemaal met je haf??

Ik: het is geen haflinger!!!
Meisje: ohh hij lijkt er zo op, door die manen...

PpppffFffffff.... Haha jaja..

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:10

O ja, dat kleurengedoe. Als ik mijn eigenaar ergens gek mee kan krijgen :') . 'Ja', zegt ie, 'Een witte schimmel is dubbelop, een schimmel is altijd wit'. 'Uh, nee hoor, appelschimmel, vliegenschimmel, roodschimmel, bruinschimmel, blauwschimmel en bovendien is wit genetisch iets heel anders dan schimmel'. En dan zucht ie altijd maar weer heel diep over dat eigenwijze gedoe van mij (ik snap best wat hij bedoelt, maar soms is een beetje sarren wel leuk, hij doet het bij mij net zo goed :D ).

Over drachtige merries. 'Wat denk je dat er uit komt?' wordt dan vaak gevraagd waarop ik het dan nooit kan laten om heel diep nadenkend te kijken en dan te zeggen 'Nou...als ik zo beide ouders bekijk...het zou zomaar eens een paard kunnen wezen'. Sorry, maar dat is wel zo'n inkoppertje :o .

En idd, als je met een paard aan een touwtje buiten rondloopt, dat 'Goh, wat een grote hond'. :roll:
'Ja hé, ze is wel wat aan de maat voor een Chihuahua'. Sorry, maar ook dat is wel zo'n inkoppertje :o .

Laatst weer aan het hek. 'Goh, wat een mooie Halflingers...een vriendin van mij heeft er ook eentje maar die is niet zo mooi als deze twee' (het zijn nog steeds Quarters, geel met zwart nota bene, en dan telkens dat geHaLflinger |o ) en vervolgens 'Ze zijn zeker nog erg jong, hé?', omdat ze net weer even de renneritis hadden. Mja, dát vind ik dan altijd wel weer leuk, als mensen denken dat het nog jonkies zijn, de dames zijn immers al aardig op leeftijd aan het raken met hun 11 en 20.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:10

Buurjongen die langs fietste toen ik mijn pony aan het longeren was: 'Heeft dat paard straf of zo?'

(en nee ik was hem niet met de zweep aan het slaan hoor :') )

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:22

Jaren geleden kocht mijn overbuurman een pony voor zijn jarige dochter (wel keurig met hulp van een ervaren paardenkennis). Met een gul gebaar liet hij er voor het afleveren ook maar meteen ijzers onderzetten. "Was dat tenminste geregeld". De beste man was er van overtuigd dat die ijzers de rest van het leven van de pony zouden blijven zitten....

cke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:24

Trennie schreef:
Tsja, van niet paardenmensen:
Paardrijden is toch geen sport?
Je hoeft er alleen maar op te zitten.
Zo ook mijn gymleraar vroeger, die beslist niet te overtuigen was.

Dus m'n paard mee naar school genomen en hem er op het sportveld opgezet.
rondje stappen en rondje draven.
De beste man liep 2 dagen met spierpijn en heeft nooit meer een dergelijke uitspraak gedaan. :P

_/-\o_ ... en zo pak je dat aan

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:37

_O-
Lig in een deuk hierzo :')

Vriendin van me, geboren en getogen in de stad gaat nog wel eens mee. Tegen de winter weer eens en vroeg ze wat die lapjes nu waren op de paarden. Ehhhh :? Welke lapjes? Bedoelde ze dus dekens. Kostte wat moeite om uit te leggen waar die voor waren :=
Ook was ze ervan overtuigd dat paarden geboren worden zonder hoeven en dat de smid die ze erop moet zetten (nee, ze had het níet over ijzers) :')

Wandel veel met mn pony, hoor vaak ''dat je er óp moet zitten hoor, hoef je zelf niet te lopen!''.
Toen ie een jaar ongeveer was heb ik langsfietsende mensen bloedserieus horen discussiëren over of het nu een ezel of een pony was. Ok, hij zag er toen niet al te florissant uit maar kom óp zeg mensen :')

''Oh wat een lieve merrie'' is ook een veel gehoorde opmerking. Loop je dan te worstelen met je recalcitrante peuter die de hengstenhormonen begint te ontdekken, met blauw halster en al! :=

Toen ie wat mooier begon te worden kwam ik eens mensen tegen, denk opa en oma met kleindochter oid. ''kijk lieverd, dát is nu een Andalusiër!'' Ik maar even uitgelegd dat Andalusiërs doorgaans iets groter zijn dan 1,20m :')

Nog een heel gesprek gehad met een vrouw die ook altijd paarden had gehad, zei ze althans. Ze vond mn Shetlander zo mooi. Uhmm.... Maarre, dit is een Welsh hoor! :+

Kwam ook een keer 3 jongetjes tegen. Mega-stoer waren ze natuurlijk, want waren toch al zeker 7 jaar, nou, dan ben je wel wat! Eentje was mans genoeg om te vragen of hij even paardje mocht aaien. Prima, ponybeest is gek op aandacht :D De koewlste van de bende zat om de een of andere reden (op gepaste afstand) even op zn hurken.......en begon ineens luidkeels te brullen dat mijn pony een jongetje was! Ik geloof dat ik ze op enorme afstand nóg verbaasd hoorde napraten over wat er allemaal tussen de achterbenen van Bis hing :')

Van de week ook nog een hele discussie gehad met paps, die toch al láng geen leek meer is op paardengebied. Mn pony staat op t moment te koop, komt een Arabier voor. Ik vertelde dat Bis met al zn spulletjes weggaat, ook alle halsters en hoofdstellen etc. Volgens paps was dat echter onzin en vooral oerstom, want die kon ik toch mooi gebruiken voor als ik mn veulen gekocht had? Ehh, pap, een AV veulen past nog steeds geen halster maat Shet hoor := Nou, die hoofdstellen dan. Uhm, nou, nee, dat gaat m ook niet worden hoor := Snapte hij maar niks van en volgens hem spoorde ik niet, kon die spullen prima gebruiken voor mn AV :')

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:43

Kleuren zijn altijd moeilijk, reed laatst buiten met een vriendin van mij, zij op een bruine pony, ik op Wolder (Haflinger) : Kijk die witte is mooi!