Vallen, teugels los laten of vast houden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:49

sim0ne11 schreef:
ik probeer altijd buiten mn teugels vast te houden, want tijden de val, en als het paard op hol slaat, ga ik denken 'wat nou als er een auto komt? 'wat als hij word doodgereden' :j
binnen probeer ik ook altijd vast te houden, meestal stop mn paard gelijk en blijft ze mij staan.. maar als ze gaat trekken ofzo laat ik wel gelijk los!

Wat te denken als er een auto aankomt en daardoor die automobilisten dood gaan door de botsing met je paard? Het is toch zo'n 450 tot 600 km gemiddeld waar je tegen aan botst..
Ook als ze gaan trekken buiten probeer ik zo lang mogelijk vast te houden. Gaan staan en vasthouden/ meegaan met het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:35

Ik laat altijd los, maar dat is niet altijd goed.. Vorige maand nog:

Ik was aan het rijden en het begon te stort regenen, wilde afstappen maar paard schrok van iets en ging in volle galop rechtdoor, maar daar stond de stroomdraad. Paard ging rechtsaf en ik ging rechtdoor, ik had los gelaten, maar mijn paard was in de teugels gestapt. En rende zo heel de wei rond.. En geloof me, onze wei was op dat moment heeuul groot. Ooh wat was ik boos op mezelf, hoewel ik er niks aan kon doen. Paard en ik hadden gelukkig allebei niks, maar ik heb echt heel veel geluk gehad dat haar mond hoekjes heel waren gebleven!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:40

Shanna schreef:
sim0ne11 schreef:
ik probeer altijd buiten mn teugels vast te houden, want tijden de val, en als het paard op hol slaat, ga ik denken 'wat nou als er een auto komt? 'wat als hij word doodgereden' :j
binnen probeer ik ook altijd vast te houden, meestal stop mn paard gelijk en blijft ze mij staan.. maar als ze gaat trekken ofzo laat ik wel gelijk los!

Wat te denken als er een auto aankomt en daardoor die automobilisten dood gaan door de botsing met je paard? Het is toch zo'n 450 tot 600 km gemiddeld waar je tegen aan botst..
Ook als ze gaan trekken buiten probeer ik zo lang mogelijk vast te houden. Gaan staan en vasthouden/ meegaan met het paard.

Dat soort dingen als bovenstaande kunnen gebeuren. Een dode ruiter is ook niet zo leuk. Het is beide geen ideaal plaatje natuurlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:55

Shanna schreef:

Dan heb ik liever dood peerd en dode automobilist dan dood peerd, dode automobilist PLUS dode Urielle.
Afgelopen weekend is mijn vriend gaan joggen met de hond, hond schrikt van de flits van de koplampen van een auto die de drempel opgaat, neemt een spurt, vriend valt en laat los, hond rent zo voor de auto. Had vriend vastgehouden dan was hij op zijn buik mee voor de auto gegaan. Dan hebben we het dus over 38 kilo, niet over 600.
(hond is trouwens ok afgezien van een manke achterpoot door beschadigde kniebanden, van de auto is het kunststof roostertje op de voorkant kapot, voor degenen die zich dat gelijk afvragen).

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:57

Ik laat uit reflex altijd los.
Iets wat buiten niet echt handig is..

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:30

Urielle schreef:
Dan heb ik liever dood peerd en dode automobilist dan dood peerd, dode automobilist PLUS dode Urielle.

_/-\o_ , ik maak er alleen effe miepie van. :P

Maargoed hoe het ook went of keert, volgens mij heeft niemand zo'n situatie in de hand.
Dit overkomt je, hoe erg het ook is....

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:26

Ik heb een keer een salto gemaakt, kwam op mijn achterwerk terecht en had de teugels nog vast. Paard stond me aan te kijken: wat doe je daar nou? :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Vallen, teugels los laten of vast houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:35

Tja, ik houd ook altijd vast. Da's een reflex, daar kan ik weinig aan doen. Geen handige reflex met waterskiën.... Wel leuk voor youtube. :+

watnee

Re: Vallen, teugels los laten of vast houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:59

Ik probeer altijd vast te houden, heb het enkele keren los moeten laten,

Tamaraa18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:08

Ik zou altijd proberen vast te houden :D

babooska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:15

Ligt eraan, als ik val en ik merk dat dit hem niet gaat worden, en ik zit in een veilige bak, dan laat ik liever los dan dat ik mijn armen breek aan een teugel die uit mijn handen wordt gerukt.