Ex-Penny Misdadigers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: Ex-Penny Misdadigers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:10

Haha Elles, dat ruilen komt me bekend voor. Dat heb ik ook wel eens met een vriendin gedaan in het bos. Maarja toen zat ik ineens op een (toen) drukke arabier in plaats van een shet dus ik belande met paard en al in de bosjes. :') En ik ben ook vaak genoeg met m'n shet door de bosjes geen gegaan omdat ik hem even niet meer in bedwang had. Maar ik ben wel altijd heel voorzichtig geweest hoor, heb nooit echt onverantwoordelijke dingen gedaan. Ja, een keer over een gevallen fiets inclusief hond en vrouw gesprongen maar dan moest dat mens ook maar niet op het paardenpad gaan lopen. :=

Ach, ik heb er van geleerd want ik ben nu echt een schijterd in het bos. :=

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:13

grappig topic, ik was vroeger een heeele brave penny als ik sommige verhalen hier lees :j
heb ook altijd een vaste verzorgpony gehad en daar mocht je ook alles mee doen, het was dus ook niet nodig om "rare" dingen uit te halen.

heb 1 van mijn eigen pony's wel voor een aantal jaren terug regelmatig met vlechtjes in de manen en staart terug gevonden in de wei.
heb nooit iemand kunnen betrappen maar heb wel een vermoeden, deze persoon zit toevallig tegenwoordig ook op bokt dus ben benieuwd of diegene zich nog hier meld :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:33

ninz schreef:
hahahaha las toevallig direct na dit topic een ander topic namelijk:
[VVDD] Nachtmerrie is werkelijkheid, staart en manen afgeknipt!
:')

WHAT!!!! Dat is mijn ouder verzorgfjord waar het allemaal mee begonnen is ruim 3 jaar terug! (en nu dus in bezit van 1 paard en 1 pown)

Nee ik ben geen erge penny-misdadiger geweest. "ergste" wat ik heb egdaan is bij een Fries veulen ind e wei gaan zitten en beest op mijn schoot in slaap laten vallen geloof ik <3 En zonder zadel met alleen halster om, touwtje eraan, rondrijden en galoperen... Oh wacht... dat heeft een naam tegenwoordig geloof ik :D

Nee ik was best braaf....

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:48

Dat zijn wel hele erge, als iemand van 6 dat doet kan ik er nog in komen maar TWAALF? Nou dan weet je echt wel dat dat niet kan.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 16:51

Pff ik was dan weer een wat andere penny misdadiger. Ik ging altijd om met een jongen op stal. We waren toen een jaar of 11/12 denk ik. En ik was helemaal verliefd op hem. :D Kwam er een meisje op stal die ging ineens ook heel veel met hem om. Dat tolereerde ik dus niet en toen heb ik haar getrapt op de manege haha.

Met paarden heb ik nooit hele rare dingen gedaan. Ik heb altijd wel goede begeleiders gehad bij verzorgpony's. En ik vond op mijn 11e dat ik dat ook al prima aan andere meisjes kon leren. Meisje van 5 had namelijk een shetlander gekregen en haar vader en moeder vroegen mij of ik haar wilde helpen. Gelukkig dat het altijd goed is gegaan.

Vriendin van mij was altijd wat wilder, en deed altijd dingen die niet mocht maar daar had ze alleen zichzelf maar mee. Zo werd ze een keer gebeten door een wilde hengst, omdat ze stiekem bij hem in de box stapte. Ik deed zulke dingen nooit, en werd daar ook voor beloond. Mocht op hun paarden rijden.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 18:48

Vroeger ging ik naar een weiland met paarden en met een vriendin doen alsof het onze paarden waren. Knuffelen, wandelen door het weiland. Echt heeeeel stom als ik er nu aan denk :roll:

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:01

Ladyloe schreef:
Jeetje wat een verhalen! :=
Zelf heb ik ook nooit gekke dingen met pony's gedaan o.i.d.
Heb nu zelf een ponyclub en daar gebeuren wel regelmatig dingen die ik liever niet zie gebeuren..
Inderdaad vreemde kinderen die op je pony's rijden die dan ook nog eens veel te groot en te zwaar zijn..
Kleine kids die even met onze hengsten over het dorp gaan lopen! Kids die onze pony's met lange lijnen
laten springen.. En zo kan ik nog wel even door gaan..

:))

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:09

Fred_Kroket schreef:
Ja... misdadiger meldt zich... We noemden ze Marius en Melchior en we gingen in de grote pauze naar ze toe fietsen, waren daardoor altijd te laat voor de les en gingen dan ook rijden en ik had een zakmes en dan gingen we de hoeven een beetje bijwerken omdat er allemaal stukjes uit misten... En ik nam elke keer een strotouwtje mee van thuis (kun je nagaan... ik had een eigen pony en dan nog de behoefte om me met alle paardenbeesten te bemoeien die ik tegenkwam) en langzamerhand vlochten we daar teugels van...

Te erg gewoon!!!

waren dat 2 pony's van de ponybaan in oranjewoud?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:27

Ik was ook een klein beetje misdadig.. Ik reed op (voor mij te kleine shetlanders) en leerde ze stijgeren. (waren wel mijn verzorg pony's)
Ook heb ik nog een engelse volbloed "getemt". Paard was aangeschaft voor een beginner, die er niet mee kon rijden. En ik kon/durfde dat wel. Ook heb ik dat meisje nog les gegeven. En heb ik dat paard nog met een veelste strakke slofteugel gereden.

En ik heb een join up gedaan met mijn vz ponys :o :(:)

Verder geen hele misdadige dingen gedaan, gelukkig.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 08:44

Ik heb nooit paarden 'getemd' eigenlijk.. En zeker geen wilde Arabische hengst. Ik wilde later altijd een zwarte hengst, liefst KWPN :P.

Ik verzorgde wel een haflinger en daarmee kwam een echte Penny droom uit. Dier gooide iedereen er binnen 5 minuten af, behalve ik. Dat vond ik geweldig! Maar eigenlijk kwam het gewoon omdat ik al zo vaak op haar had gezeten en wist hoe ik moest zitten blijven. Niet omdat ze het niet meer probeerde :D. Maar goed, details, details. Ze was wel zeer eenkennig en duldde weinig mensen in haar buurt. Daar trapte ze naar. Bij mij deed ze dat niet en ze hinnikte ook altijd leuk als ik er aan kwam. Als kind vond ik dat geweldig, dat ze alleen moi echt in de buurt liet komen.

lizet_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:17

ik ging altijd op mijn verzorgshetties zonder zadel en hoofdstel door de boomgaart en het sportpark geracet.
haha als ik er nu aan denk ben ik blij dat ik ben blijven zitten.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 09:43

Meestal durfde ik niet meer te doen dan buiten het hek aaien en een handje gras geven. Er was in het dorp een boerderij waar een paar paarden en pony's stonden en waar een paar vriendinnetjes een verzorgpony hadden. Daar ben ik ook wel eens mee naar toe geweest en heb ik in de wei rondgelopen en een borstel over een paard gehaald. Dit was wel altijd met toestemming van het oude dametje dat daar woonde. Pas veel later kwam ik er achter dat alleen het hoogbejaarde zwarte paard van haar was :D

Van andere meisjes wist ik wel dat ze soms op de paarden klommen, maar daar begon ik zelf niet aan. Niet omdat ik bang voor de paarden was, maar omdat mijn moeder me zou vermoorden als er iets was gebeurd. Mijn moeder is namelijk als de dood voor paarden en vond het eigenlijk al erg genoeg dat ik een keer in de week les had op de manege en daarvoor bij paarden in de buurt moest komen. (En ja, door alleen al in de wei te lopen kon er natuurlijk al genoeg gebeuren, maar goed, als de een jaar of 11 bent wil je dat nog niet zien..)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:17

hihi ik hoorde gister wel 'n leuk verhaal over iemand die 30+ is... :=

ze droomde al haar hele leven over een zwarte hengst... dus nu ze genoeg geld had gespaard moest haar eerste paardje ook een prachtige zwarte hengst worden.... na een lange zoektocht werkelijk een magnifiek beestje gevonden... alleen hoorde ik gister dat ze hem een maand na aanschaf heeft laten castreren omdat hij te fel was.... _O-
ik vond 't wel penny genoeg om hier te melden... :P

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:40

Het enige wat ik deed, was buiten de draad, lekker met ze kroelen. En fantaseren dat ze van mij waren.
Oh ja, ik zocht de plukjes vacht uit het draad en die stopte ik dan in plastic zakjes. Kon ik dan later thuis heerlijk die paardengeurtjes
op snuiven. (schaam, schaam :o ) Meer durfde ik niet. Ik was een schijterd.
Hoe meer ik nadenk, ....... Ik had ook veel te grote rubberen paardrijlaarsen. Die deed ik dan thuis aan en deed net of ik aan het paardrijden was.
Liep ik daar rond te hupsen tussen de schuren door. haha.

annnneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:32

lelijke_heks schreef:
hihi ik hoorde gister wel 'n leuk verhaal over iemand die 30+ is... :=

ze droomde al haar hele leven over een zwarte hengst... dus nu ze genoeg geld had gespaard moest haar eerste paardje ook een prachtige zwarte hengst worden.... na een lange zoektocht werkelijk een magnifiek beestje gevonden... alleen hoorde ik gister dat ze hem een maand na aanschaf heeft laten castreren omdat hij te fel was.... _O-
ik vond 't wel penny genoeg om hier te melden... :P

:') :') :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:46

Ik heb toen ik een jaar of 12 was ooit eens bijna ( gelukkig niet echt gedaan ) op een te jong paard willen rijden. Had zelfs van een vriendinnetje al een zadel geleend om erop te leggen!!

Gelukkig kwam de eigenaar van het dier er al achter voor we iets gedaan hadden omdat we verlinkt werden in onze plannen!!

Iets wat ik nooit meer zal vergeten, echt heel erg dat we dat van plan waren!!

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:15

ElineS schreef:
Ik herinner me nog heel goed dat ik samen met mijn zus altijd naar twee paarden gingen die in een weiland dicht bij ons huis stonden. Een zwart en een bruin paard... Na een paar dagen zaten we al lekker bovenop ze en draafden we door het weiland heen.

Komt me bekend voor :D met dat verschil dat mijn vriendin de eigenaar kende (een boer die ze niet als rijpaarden had maar als grasmaaier). We zijn daar naar toe gefietst en hebben toestemming gevraagd de paarden te poetsen en te rijden (was geen stal, alleen een weiland). Gelukkig hadden we dat gedaan want 1 was nog niet eens zadelmak. Daar hadden dus ongelukken mee kunnen gebeuren. De andere hebben we wel een paar keer gereden in die wei met alleen een halster om. Ik was toen een jaar of 9. Gelukkig was er toen nog geen internet en bokt.

Ik denk dat als je jong bent je je nog niet zoveel realiseert, je vaak in een fantasiewereld leeft en je de gevaren niet zo ziet zoals je dat nu wel doet en de scheiding tussen goed en fout nog niet zo duidelijk is.. :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:45

Oh zo heb ik er ook een !

Vroeger toen ik een jaar of 9 was, stonden er achter in de wei bij mijn oma 2 welsch pony's. En mijn vriendin en ik gingen dus een keertje bij oma logeren. Dus wij naar die pony's toe in de wei, aaien enzo, en toen zagen we een hele grote aanhang wagen met allemaal wortels erin! Dus wij op de kar klimmen, en de pony's beginnen te voerden, na 3 uur ofzo waren alle wortels op... Tja en een week daarna hoorde we van oma dat die wortels voor heel de winter waren bedoeld... Oeps... Wat vond ik dat erg daarna zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:35

Oh, wat een topic. :))

Ik ben ook hartstikke schuldig, heb ook dingen gedaan waar ik me achteraf echt zo voor schaam. :o
Ik had een vriendinnetje op de manege, zij was 3 jaar ouder en ik deed dus braaf met haar mee. We hadden ook zogenaamd verzorgpony's, 3 lieve pony's die ergens in een weilandje achteraf stonden. We hadden halsters en borstels voor ze gekocht, ze namen gegeven en gingen gewoon het weiland in om ze te verzorgen en later zijn we ook gaan rijden. Een wonder dat dat goed is gegaan, want we zijn betrapt door de manegehouder, het bleken jonge pony's van hem te zijn die nog ingereden moesten worden. :=

En dan op de manege, daar hadden ik en dat vriendinnetje oorlog met een ander meisje. Zij had allemaal eigen spulletjes voor haar 'vaste' manegepaard en mijn vriendinnetje heeft een kras op haar zadel gemaakt en samen hebben we haar leren halster gestolen en in het bos begraven. Echt te erg gewoon. :o

Dat meisje had ook verzorgpony's ergens in het dorp, daar zijn wij toen gewoon een keer op gaan rijden. Helaas voor ons kwam de eigenaresse er aan en die was -natuurlijk- laaiend dat er vreemde kinderen op haar pony's zaten. Wij zeiden doodleuk dat wij er van het meisje die ze verzorgde op mochten rijden, toen is dat meisje daar weggestuurd. :o

Er zijn nog meer dingen, maar dit zijn wel even genoeg bekentenissen voor nu. :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:59

Zo Redpassion wat was jij erg zeg! Nja die jonge pony's waren dan wel al gelijk zadelmak door jullie :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:07

Jemig RedPassion, dat is gewoon bijna duivels _O- Voor de laatste, wat vreselijk gemeen :')

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:17

Wat een verhalen :o. Ik ben vroeger altijd erg braaf geweest. Nu ik dit allemaal lees ben ik heel blij dat mijn pony op een pensionstal staat met een groot hek erom heen. Ik moet er niet aan denken dat er zomaar iemand op gaat zitten of nog erger: een schaar zet in zijn 80cm lange manen...

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:23

Ik zou zulke dingen nooit gedurfd hebben, ik was echt braaf en heel verlegen... Dus nee, geen penny-misdaden hier! :D

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:03

Hierdoor ga ik vannacht eng dromen joh! Ben altijd als de dood dat er een stelletje idioten op mn paarden gaat zitten ofzo, en de ene heeft artrose waardoor ik zelf al bijna nooit rij en de ander is pas 1.5..
Jullie maken me bang johhhh haha

Overigens was ik ook geen misdadiger (A) Kan me nog herinneren dat ik paardjes gepoetst had(verzorgpony's) en dat ik langs een ander paard liep die aandacht wilde en ik voorzichtig zn voorpluk een klein beetje kamde en m daarbij per ongeluk in zn oog prikte, ben dagen bang geweest dat ie blind zou worden :')

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:16

RedPassion schreef:
Oh, wat een topic. :))

Ik ben ook hartstikke schuldig, heb ook dingen gedaan waar ik me achteraf echt zo voor schaam. :o
Ik had een vriendinnetje op de manege, zij was 3 jaar ouder en ik deed dus braaf met haar mee. We hadden ook zogenaamd verzorgpony's, 3 lieve pony's die ergens in een weilandje achteraf stonden. We hadden halsters en borstels voor ze gekocht, ze namen gegeven en gingen gewoon het weiland in om ze te verzorgen en later zijn we ook gaan rijden. Een wonder dat dat goed is gegaan, want we zijn betrapt door de manegehouder, het bleken jonge pony's van hem te zijn die nog ingereden moesten worden. :=

En dan op de manege, daar hadden ik en dat vriendinnetje oorlog met een ander meisje. Zij had allemaal eigen spulletjes voor haar 'vaste' manegepaard en mijn vriendinnetje heeft een kras op haar zadel gemaakt en samen hebben we haar leren halster gestolen en in het bos begraven. Echt te erg gewoon. :o

Dat meisje had ook verzorgpony's ergens in het dorp, daar zijn wij toen gewoon een keer op gaan rijden. Helaas voor ons kwam de eigenaresse er aan en die was -natuurlijk- laaiend dat er vreemde kinderen op haar pony's zaten. Wij zeiden doodleuk dat wij er van het meisje die ze verzorgde op mochten rijden, toen is dat meisje daar weggestuurd. :o

Er zijn nog meer dingen, maar dit zijn wel even genoeg bekentenissen voor nu. :D

Wat een draak was jij... :+