jolin schreef:Ik maak de wereld duidelijk voor mijn paard en als dank daarvoor mag ik samenwerken met een ontspannen, trots en zelfverzekerd dier, vol vertrouwen!
Dat is waar ik naar streef
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Deauke_girl schreef:Nou je geeft hem geen klap met een zweep als hij sloom gaat lopen dat bedoel ik
of dat hij je weg duwd hem een klap geeft.
Deauke_girl schreef:Maar wij zijn geen paarden.
Ik heb heel veel paarden gehad ( verzorgt) en zins half jaar me eigen paard.
En altijd op een diervriendelijke manier zonder straf en slaan gedaan.
En mijn paarden deden alles voor me.
Rende naar me toe op het land
liepen los met me mee.
En deden nooit een stap fout.
Deauke_girl schreef:ik vind als je met zweep en sporen rijd je je paard niet onder controlen hebt.
Ik rij nooit met zweep en sporen en mijn paarden doen alles voor me.
Ik heb zelf een mishandeld paard verzorgt.
En die werd ook agresief maar ik bleef het nergeren en positief gedrag belonen.
En hij is de grootste mensen vriend geworden
Deauke_girl schreef:Jullie snappen niet wat ik bedoel
Deauke_girl schreef:Het gaat er gewoon opneer dat je een paard met respect moet behandelen en niet moet pijn doen of moet straffen als ze wat fout's niet of iets niet begrijpen. wat gewoon te vaak word gedaan.
Een mens is geen dier.
niet dat ik vind dat je kinderen of mensen moet slaan.
Je kan beter gewoon negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen.
Mijn vader heeft een honden gedrag centrum ( op manege waarland en traint ook enkele paarden daar)
En doet alles op een diervriendelijke manier.
Zonder straffen!!
Negatief gedrag nergeren en positief gedrag belonen.
En hij krijgt de meeste groot problemen honden die door de dierenarts is gezegt om in geslapen te worden en bij me vader komt.
En na de training de leukste hond is geworden.
kijkje op zijn website mag altijd http://www.hgcnoordhollandnoord.nl
Deauke_girl schreef:Jahwel maar ik laat gewoon weten wat ik er van vind.
Ik acc jullie meningen.
alleen ik denk er anders over.
En natuurlijk verhef ik soms ook wel een mens stem tegen me paard.
Of doe ik me been iets strenger van let even op.
Maar ik zal mijn paard nooit slaan.
Alleen ik heb een shetlander en die was vroeger echt een barakje.
En als hij me een trap gaf dan trapte ik hem ook terug als hij me beet dan beet ik hem in zijn oor terug.
Maar dat dee hij ook bij mij dan doe ik het ook terug.
Ik ga me paard niet schoppen slaan bijten als hij dat bij mij ook niet doet.
Deauke_girl schreef:zE DOEN HET NIET OMDAT ZE BANG VOOR JE ZIJN!
NOU DAT IS LEUK EEN PAARD DAT BANG VOOR JE IS.
EEN PAARD HOORT HET NIET TE DOEN OMDAT IE RECPECT VOOR JE HEEFT NIET OMDAT HET BANG VOOR JE IS.

Blue_Eyes schreef:Nooit vast op stal gestaan... Dus bij jou staan ze gewoon op een of andere onomheinde bergweide, en als ze honger hebben kuieren ze op hun gemak over straat naar de stal?

kirrepir schreef:paarden zijn prooidieren en honden roofdieren, dat is toch wel een groot verschil in mijn ogen!
Al vind ik inderdaad wel dat er qua omgang veel dingen overeenkomen, zo heb ik veel dingen van cesar milan (met name over de houding ed die je zelf aan neemt) gebruikt om mn paard langs 'enge' dingen te leiden
Deauke_girl schreef:kirrepir schreef:paarden zijn prooidieren en honden roofdieren, dat is toch wel een groot verschil in mijn ogen!
Al vind ik inderdaad wel dat er qua omgang veel dingen overeenkomen, zo heb ik veel dingen van cesar milan (met name over de houding ed die je zelf aan neemt) gebruikt om mn paard langs 'enge' dingen te leiden
die honden ferluisteraar doet heel veel dingen fout.
Deauke_girl schreef:kirrepir schreef:paarden zijn prooidieren en honden roofdieren, dat is toch wel een groot verschil in mijn ogen!
die honden ferluisteraar doet heel veel dingen fout.