Wanneer was jij echt bang van een/je paard?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:56

nee ik hoef niet bang te zijn voor Highsense, daarom is zij zo rustig en ik niet bang Knipoog

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:16

toen ik denk ik 10 jaar was, moesten een vriendin en ik een deken op doen bij het paard van een stagiaire die bij ons rondliep. het paard stond ergens in de buitenstallen, op dat moment waren wij er met zijn 2en. dat paard stond pas net een paar weken bij ons op stal, maar was niet de makkelijkste, zijn baasje zei dat we dan ook goed moesten opletten. we legde de deken op in de stal, en hij draait in eens om, en duwt ons zo tegen de kant, dat we onder de voerbak kropen, en hij allemaal naar achteren begon te slaan, we wisten niet hoe snel we de deur open moesten maken, en zijn zo vlug weg gegaan, op dat moment was ik echt bang van dat paard, en ik ben toch eigenlijk niet snel bang van paarden, dat moment is me altijd bij gebleven

enyatje

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: jabbeke (brugge)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:28

Hoi,
toen ik mijn paardje leerde springen,ging het in het begin wel goed, maar ze werd alsmaar banger van de sprongen, en na elke sprong begon ze te crossen en te springen en nam scherpe bochten zodat ik er iedere keer aflag. Op een dag was het weer springen in de les en ging het weer zo. Maar ik was echt bang en durfde niet meer springen, dus ik hield haar heel veel in, zodat ze amper kon springen, en ook niet meer kon weglopen. Ik was echt bang toen want ik lag er iedere keer van. Nu ben ik van die angst af, en ik val er wel nog van, maar ik vind het alleen nog maar grappig. De reden waarom ze wegloopt na de sprong is dat ze bang is van dat geluid als ie valt of tegen haar achterbenen botst. Maar ze springt al heel wat beter!
xxx
ilse

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:12

een keertje, toen zat ik mijn vz der benen af te spoelen en toen spatten er een straaltje water langs der hoofd, ze raakte helemaal in paniek...
Ik lag zowat onder haar en een trap tegen mijn hoofd gehad, dat deed nog al pijn!
en ze had de ketting waar ze aan vast stond kapot getrokken...
op dat moment toen ik daar lag was ik nogal bang!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:03

Toe ze er ongelofelijk hard vandoor ging, en ze luisterde naar niks helemaal niks.

Ow wat was dat eng, ze hed gewoon haar oortjes naar voren en ik kon hooo roepen wat ik wou en aan de teugels trekken, toen ging ze hard een bocht om en over een gladde brug, toen zijn we onderuit gegaan. * auw*

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:43

Avanti schreef:
Toe ze er ongelofelijk hard vandoor ging, en ze luisterde naar niks helemaal niks.

Ow wat was dat eng, ze hed gewoon haar oortjes naar voren en ik kon hooo roepen wat ik wou en aan de teugels trekken, toen ging ze hard een bocht om en over een gladde brug, toen zijn we onderuit gegaan. * auw*

Doet me denken aan Hof, we gingen alleen onderuit op het asfalt en hij had zn oren wel in de nek...... Doodeng...... Scheve mond

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:48

Toen ik bijna een trap voor mijn hoofd kreeg bij de manege. Ik stond net mijn lespony de beugels midden in de bak op maat te maken en wilde nog even aansingelen maar dat ging niet zo gemakkleijk want ze bleef maar achteruit lopen. Totdat die k*tpony van een andere klant die in de buurt stomd en een hekel had aan mijn pony een ongeloofelijke bok gaf in mijn richting. Het scheelde bijna niks en ikben iok gestopt op de manege ........ Ik krijg er nog de kriebels als ik er aan denk.

ook is mijn bijrijdpaardje een keer aan de kletter op buitenrit gegaan richting kruispunt. Gelukkig heb ik haar omkunnen sturen in een struikenpartij . Zoiets wil ik echt niet meer meemaken verschrikkelijk

Daphna

Berichten: 3691
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:48

ik dacht een leuke verzorgpony te hebben gevonden.... toen ik het beest wilde pakken om haar een lekker te borstelen, begon het voor mijn neus te steigeren en mij proberen te slaan, ja zegt de eigenaresse dan, je moet haar goed aanpakken, als je haar te pakken krijgt ja....

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:56

Eén keer voor zover ik me kan herrinneren op dit moment.
Ik moest een paard uit haar box halen die helaas zeer waarschijnlijk door een slechte ervaring geen mensen meer in haar stal wilde. En dan heb ik t niet alleen over met haar achterbenen naar de deur gaan staan en gericht naar je trappen, nee ook over tegen je op steigeren. Hoe t me uiteindelijk gelukt is zou ik niet meer weten, t heeft een aantal keer maar weinig gescheelt... *slik*

Ook heb ik me een keer heel bang gevoeld vlak na een val. T was niet veel bijzonders op zich, maar k kwam niet goed terecht en heb een paar minuten geen gevoel meer in mn benen (onderlichaam) gehad. Gelukkig kwam t gevoel wel weer terug.

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:18

Ik weet nog dat mijn paard een veulen had. Ze was tevroeg geboren en moest eerst nog 2 weken op stal staan om aan te sterke. Na een week mochte we naar een stukje gras wandele en daar een uurtje graze met ze van de DA. Nou dit ging goed en het veulen stond braaf bij zijn moeder los. Ro hadden we vast aan de longeer lijn en ging ook goed. Toen keek ro ineens schichtig op dus ik riep ro en ze keek om en begon weer te grazen. Toen opeens liep ze richting uitgang dus riep ro en keek niet om. Ik had er vast dus kon niet zoveel kwaad. toen opeens schrok ro en nam de benen naar huis. Het was een open wei daarom hield ik ro vast met grazen. Ro was in paniek en gilde naar haar veulen ik hield ro vast en dacht niet los laten. Ik had ro nog nooit zo in paniek gezien. ze nam een sprong en wou weg rennnen. Ik had er nog vast maar ze was helemaal in paniek springen gek doen. Toen schoot de musjeton los van mijn longeer lijn. Ro speerde hem weg. Ik kon snel bij iemand in de auto stappen en we volgde ro. Het veulen rende er achter aan.die kon haar niet een bij houden. Ze draafde zoooo hard dat de vonken van haar voor ijzers eraf vlogen. Ro moest over een drukke weg en dat deed ze. Er rijden daar altijd vrachtwagens en het is druk. ze rende zo hard gleed nog bijna uit in de bocht. Ik kon niet kijken was echt zo bang dat ze aangereden zou worden. Ro schoot het erf van de manege op ik was opgelucht dat ze daar heen rende. Het veulen was zeik nat dat hartje sloeg mega te keer. Ro was helemaal in paniek ze kon haar stal niet vinden.
Gillen dat ze deed en draaie stijgeren had ro dit nooit zien doen. Toen kwam de stal eigenaar en vroeg wat er gebeurd was. Ik had ro net vast. hij zag dat ro heel druk was en pakte haar over.. ik kon er niet houden ze maakte zich mega. de paarden moeste echt op adem komen want ze waren zeiknat en het veulen storte bijna in. Dus hij pakte een Ro en ging stappen veulen wou het liefst gaan liggen die kon niemer. Dus hij naar de bak en ro in de bak gegooit daar rende ze weer en gillen en bokken enzow. Gelukkig was alles goed gekomen maar vergeet dit njooit meer.

We weten nooit wat het geweest kan zijn maar ik denk dat ze gestoken is ofzo en daarom ineens in paniek was. Het veulen was een week oud en had 3 dagen zowat nodig om bij te komen arm beesje..

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:27

Toen ik een keer een grote vrachtwagen tegenkwam op de weg. We waren met z'n 2en en mijn paard ging er in rengalop vandoor naar stal, daardoor raakte dat andere paard ook in paniek. Dus daar hadden we 2 paarden in rengalop over het asfalt en ik miste een beugel, dat was echt eng. In de bocht voor stal is er een zandpad en daar ging ze in de modder onderuit. (achterbenen schoven helemaal onder haar door)Ik weet niet hoe ik erop ben blijven zitten, maar het paard had 2 hele lelijke wonden aan haar been en ikke had niets..... maar toen had ik echt doodsangsten uitgestaan!!

Tallie1979
Berichten: 22804
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:31

Ik ben niet bang voor mijn Winnie, hij is super betrouwbaar Haha! Ik ben zelfs al van hem afgevallen omdat hij iets tegen zijn benen kreeg en daardoor in paniek raakte en bokte..

Hij heeft me wel een keer goed laten schrikken door buiten hard naar huis te willen rennen.. Maar bang was ik toen niet Haha!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:44

nooit, eigenlijk, als ik echt bang ben voor een paard, kan ik er niet mee door gaan. Een paard wat bijvoorbeeld steigert zou ik niet willen rijden.

MaiNat

Berichten: 3476
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:47

dana schreef:
nooit, eigenlijk, als ik echt bang ben voor een paard, kan ik er niet mee door gaan. Een paard wat bijvoorbeeld steigert zou ik niet willen rijden.


Dat zei ik vroeger ook altijd maar soms loopt het anders en kom je op een paard te zitten die steigert maar voor de rest super gaaf is dan denk ik er toch anders over. Ik zei vroeger ook altijd : ik wil niet rijden op een paard wat wel eens aan de kletter ken gaan maar nu rij ik op een paard die heel soms er vandoor gaat, dat weet ik , en toch zou ik haar voor geen ander paard willen inruilen. Zeg nooit nooit!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:49

Niet een gezonde dosis angst hebben voor een paard is erg ongezond Haha! Haha! Haha!

ben niet bang, maar wel heel erg voorzichtig

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:05

Ben pas één keer bang geweest van een paard. Ik had gewoon de capaciteiten niet om haar onder controle te houden en had dan ook elke dag problemen met haar. Vloog door de hele bak heen en het enigste waar ik nog mee bezig was, was blijven zitten. Het liep zó uit de hand dat ik haar echt niet meer graag reed en met angst opstapte. Toen ben ik gestopt met dat paard. Verder heb ik nooit angst gehad op een paard, wat er ook gebeurde, alleen op dat paard voelde ik me niet zeker.

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:06

nou, een keer was ik in de buitenbak aan het rijden, en toen gooiden 2 mensen 2 paarden in het land, en dat ligt tegen de buitenbak. en die paarden gingen onwijs rennen en gek doen en ze hielden maar niet op. Meestal doet Rowygo in zo'n situatie niks, maar nu bleven die paarden ZO lang knetteren, Rowygo werd helemaal gek, hij ging schoot ineens achteruit ( ja hij kan heel erg hard achteruit rennen Verward ) en toen ging hij een paar keer steigeren, en daarna ging hij op zijn kont zitten Verward ik was echt bang dat we achterover gingen vallen samen...verder ben ik nog nooit eigenlijk echt bang geweest... , alleen was ik een keer bang toen mijn pony heel erg ziek was, me vorge pony, ze kon elk moment dood neervallen enzo,....toen was ik heel erg bang, maar das een andere soort bang he?

Snoevie

Berichten: 18203
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Westwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:50

ik ben wel serieus bang voor een paard op de manege ja,toen ze er nog niet zo lang was mocht ik erop rijden,en zonder enige aanleiding,na een half uurtje normaal rijden,begon ze opeens gigantisch te bokken,en ik kletterde er hard af,en toen ging ze op mn duim staan die daardoor ook behoorlijk pijnlijk was.een paar maanden later besloot ik het weer eens te proberen,en ja hoor,zonder aanleiding na een poosje rijden kwam er weer een bokkenserie en lag ik tussen haar en het schot van de bak in,door haar sloegen er meerdere op hol die op mijn af kwamen rennen,en ik kon dan ook net op tijd van de hoefslag af krabbelen.
daarna heb ik er een jaar of 2 niet meer op gereden,tot ik van mijn nieuwe instructrice erop MOEST rijden,want zo popi was ze niet door al dat gebok,ook bij anderen.
die les ging toen goed,maar het hart klopte me in de keel als ze ook maar een pasje op zij deed.

paulz
Berichten: 81
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:32

eej ik was kei bang toen me knol me in me bakkes scheet
da was vies jonge
marre wanneer kan ik nou nar het mark in de dark topic

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:48

Ik ben een keer heel bang voor Ossie geweest dat was op mijn vorige stal.
Ik was aan het rijden in de buitenbak en hij was al flink fris en na ongeveer een half uur ging hij me toch door het lint echt zo erg had ik het nog nooit meegemaakt.
Vanaf de kant werd al geroepen dan ik eraf moest springen, dat heb ik dus gedaan en er gelijk een longe touw aan hem vast gemaakt, nou echt ik heb nog nooit een paard zo raar en wild zien doen toen.
Ik heb hem toen nog een half uur gelongeerd maar hij was niet rustig te krijgen en heb hem toen zijn stal in gezet.

Gelukkig is het bij die ene keer gebleven.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:40

gijsenkim schreef:
Tja, mensen zeggen wel eens "hij viel me aan!!!!" tot dat ze zo iets mee maken dan krijgen ze ineens een heel ander idee bij paarden en zeker bij hengsten. Dat is zo eng. Paarden die aanvallen zijn anders, anders dan het paard dat eens een keer op je afkomt, paarden die aanvallen zijn heel heel heel erg angstaanjagend, zelfs voor de meest doorgewinterde paardenman of vrouw. Ik heb het ooit een keer gezien en ik hoop het nooit meer mee te hoeven maken.......



En dat is dus de enige keer geweest dat ik echt bang was voor een paard. Ik moest een paard van de wei halen en het paard liet duidelijk merken dat hij het er niet mee eens was en draaide steeds zijn kont naar me toen. Maar ik ben ook niet voor een gat te vangen en bleef om het paard heen lopen, zodat ik met een grote boog weer aan de voorkant uitkwam. Na dat drie keer te hebben gedaan, besloot paardje-lief dat het genoeg was geweest en kwam met de oren in zijn nek en ontblote tanden op mij af rennen, steigerde en beet me zo in mijn hoofd. Gelukkig bukte ik net op dat moment en kwam de hap iets minder aan dan bedoeld. Maar ik zal je dat vertellen, ik ben nog nooit van mijn leven zo hard een wei uitgerend als toen. Eenmaal onder de omheining door gedoken heb ik zitten trillen als een malijer. Tsjee wat heb ik me toen verschrokken.

(Heb het paard eerst lekker in de stromende regen buiten laten staan en ben hem daarna op mijn dooie akkertje naar binnen gaan halen, toen had meneer ineens wel zin om mee te komen.)

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:31

Ik ben eens bang geweest voor Kolonel ( een manegepaard). Toen hij pas op de manege stond ws het een ramp om hem op te zadelen. Zelfs om ook maar gewoon te pakken om te poetsen. Hij steigerde erop los van het moment dat de staldeur open ging. Als je de deur dan wou sluiten probeerde hij je aan te vallen door de deur, waardoor je die heel snel en voorzichtig dicht moest zien te krijgen. En als je dan even later nog eens probeerde beet hij je gewoon in je vingers voor je de deur open kreeg. Bijna niemand wou op hem omdat ze bang waren voor hem. Terwijl hij in de les super braaf was, buiten een bok of twee, drie.
Nu is Kolonel braver op stal dus ik ben er niet meer bang voor. Hij durft nog wel eens steigeren, maar enkel en alleen als je bang zijn stal binnen gaat ( wat nog vele doen). Als je hem eenmaal gepakt hebt lukt het de tweede keer beter, terwijl je eigen zelfvertouwen groeit, leert hij jouw te respecteren.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:20

De eerste buitenrit na mijn val van hem.
Resultaat van de val was een flinke hersenschudding en een gekneusde rug. Hij werd kwaad omdat hij niet even volluit mocht galoperen op een stukje waar het normaal wel mag (op zich logisch dat ie kwaad werd). hij begon toen te bokken en te steigeren en sprongen te maken en ben in principe al best veel gewend van hem maar deze keer hield ik het niet en viel hard op de grond, pony op hol over de weg. Ik ben gelukkig toen niet op mijn hoofd gevallen, had geen cap op, maar had toch een flinke hersenschudding.. Wat er precies gebeurd was wist ik niet. Thuisgekomen deed ik hem zijn hoofdstel af maar 1 minuut later vroeg ik aan Pellie wie zijn hoofdstel had uitgedaan.
Maargoed, de 1e buitenrit daarna was best heel spannend, vooral toen hij een sprong opzij maakt zat mijn hart in mijn keel maar na die rit ben ik ook volkomen genezen. Ben eigenlijks nooit meer bang op hem. En een buitenrit, ja die blijven altijd spannend of je blijft zitten of niet haha hij maakt altijd zulke leuke sprongen Knipoog

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:41

voor mijn paard hoef ik niet bang te zijn. Hij zou alles voor me doen. Als hij schrikt, springt hij opzij, maar hij lat me niet vallen, dan probeerd hij me weer op te vangen.

Verder ben ik 1 keer bang geweest voor een paard bij ons op de manege (was al heel oud beest, maar erg vals enzo) die viel je aan zodra je binnen 2 meter van zijn stal kwam, dan kon je er ook echt op rekenen dat je een wond had in je arm. Hij luisterde alleen naar zijn baas, daar deed hij echt helemaal niets bij, hijs paar jaar terug helaas wel overleden... hij was op hol gesslagen in de broekpolder, had zijn baas ernaast gegooit, was zelf in de sloot doorgelopen en vast komen te zitten. OMdat hij al oud was (iets van 29 ofzo) kon zijn hartje het niet meer begeren en hinniktte hij nog 2 keer heel hard, 1 keer zacht en toen was hij weg... ik stond er zelf bij, bijna iedereen o pde manege had het gezien, want mensen in de broekpolder die aan het fietsen waren hadden het gezien en meteen de manege en 112 gebeld...

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 08:17

Ik ben normaal ook nooit bang voor Zazou.. Maar vorig jaar toen gingen we even met de paarden zwemmen. Gewoon ernaast. Ik zat in het gips dus ik kon dan niet natuurlijk. Toen ging Zazou even grazen en ik erop en dr eigenares had dr beet. Loopt dr eigenares ineens weg en komen er honden aangerend. Die gingen achter dr aan rennen. Dus Zazou ervandoor. Maar ik had een gebroken arm, geef zadel en maar 1 teugel om te sturen. Toen gingen we dus in volle galop door het park. En ik was baaannngg!!! Want als ik zou vallen was ik nog verder van huis.. En ja ze geeft een bok en ik val naar voren. Zag ik ineens Zazou over me heen springen. Toen kwamen er mensen aan (Avanti op bokt ook) en ik dacht alleen maar een tand door mn lip. Dus ik liet het zien. Heel mn lip doormidden. zo'n 3-4 cm was helemaal uitgescheurd. En mn schouder deed pijn. Dus ik naar het ziekenhuis .. PIJNLIJK!! Gekneusde schouder, hersenschudding en dan een gehechte lip. De linkerkant van mn hoofd was echt 3x zo dik Bloos! Nu ben ik met buitenrijden wel een beetje bang als er een hond blaffend achter dr aan komt. Maar ondertussen is ze hond mak Haha! GElukkig..