Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Varekaj schreef:Ik heb hier zo'n paardenboek liggen, dateert ook uit jaren '80 of 90'. Omdat de TS daar naar verwees viel me ook weer wat te binnen.
Tijdje geledn moest ik eindwerk maken en zat ik door die boeken te bladeren, en kwam bij het onderwerp voeding. Toen moest je nog zelf je krachtvoer samenstellen uit verschillende soorten granen! Het is me vooral bijgebleven dat er toen in dat boek stond dat een paard gemiddeld dagelijks zo'n 1kg à 1,5kg krachtvoer nodig had per 100kg levend gewicht, en dat je meestal kon uitgaan 6kg krachtvoer/dag. Ging toen nog door mijn hoofd "als we dat tegenwoordig zouden geven dan hebben we allemaal een moddervette kernbom onder onze kont".
mohica schreef:hey hey
Tijdens het herinrichten van mijn kamer ben ik op een boek gevallen ( paarden en pony's) - uitgaven van 1975- en wat me opviel is dat er veel zonder dekje wordt gereden of alleen een stukje rechthoekig stofje.
Ook dat veel PONYruiters ( meisjes van 10 tot 14 gok ik zo) die hun pony onder het zadel showen en dressuren tijdens een wedstrijd alleen met zadel rijden en met S&T rijden.
Nu swat... Ik zie heel veel foto's waarvan ik denk, moest je nu zo rijden dat je letterlijk wordt afgeschoten ( hier op bokt dan), maar er toch zo klassiek uit ziet en heel minder chichi en frulletjes als nu.
Het maakte toen echt niet uit welk niveau je reed en dat je met S&T reed zonder Z (of andere landen hun hogere niveaus) te zijn en heel van die commentaren.
Varekaj schreef:Toen moest je nog zelf je krachtvoer samenstellen uit verschillende soorten granen! Het is me vooral bijgebleven dat er toen in dat boek stond dat een paard gemiddeld dagelijks zo'n 1kg à 1,5kg krachtvoer nodig had per 100kg levend gewicht, en dat je meestal kon uitgaan 6kg krachtvoer/dag. Ging toen nog door mijn hoofd "als we dat tegenwoordig zouden geven dan hebben we allemaal een moddervette kernbom onder onze kont".
Alatariel schreef:Ik lees: het witte tape om de knotjes. Man man man wat een gehannes was dat zeg en toch was het zo bereleuk met zn allen.
En blij te lezen dat niet alleen voor mij de wijze van instructie herkenbaar en blijkbaar ook prettig is. Ik vind het tegenwoordig vaak maar gepiep. Als ze niet willen poetsen mag je er amper wat van zeggen. Uhhhh nou dat hoefde ik niet te proberen, dan kon je of naar huis of poetsen rijden maar dan ook nog even extra corfee.
Wij aten trouwens ook biks haha vraag me niet waarom hoor, nog meer die dat deden?
Storm schreef:En ik bleef me maar afvragen waarom zijn laarzen wel zo mooi 'inzakten' bij de enkel en mijn rubberen laarsjes dat niet deden
max66 schreef:Ik las vroeger niet de Penny maar de Ponyclub. Herkent iemand dit tijdschrift?