Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jahoor, wil je ook een verzorgster voor je paard...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:26

Nou.
Ik postte dus dat ik helemaal blij was met mijn verzorgster.
Meiske heeft een vriendinnetje meegenomen, hele ruzie omdat ze dat eigenlijk niet wou, heeft gezegd dat het niet doorging zodat ze toch niet mee zou komen..3x raden wie de schuld heeft gekregen... >;) ?

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:18

Naaltje schreef:
*ping*

NEXXT!!

Nog gegadigden? :')

Hier gaat er morgenvroeg iemand komen, ze is al een keer eerder komen proefrijden maar die pony werd toen verkocht , en nu is het voor een paard van de pensionhouder , hopelijk gaat het goed!!

Ik zou even niemand voor je weten , miss iemand van MP mailen? :(:)

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:42

Wat een verhalen lees je hier.
Ik ben super tevreden over mijn bijrijdster, in dit geval gaat het wel over een volwassen vrouw.
Ik zou al nooit kiezen voor een kind vanwege het feit dat ik een fries heb die duidelijkheid behoeft, dat kan je van een kind niet vragen.

Zeker nu ik al 4 maand met een hernia thuis zit en niet zelf naar Hidde mag en kan, is het een fijne gedachte dat ik weet dat mn
paard zeer goed verzorgt wordt.
Als ik de verhalen hier lees van dat er paarden aan de kletter gaan in weilanden waar die kids opzitten, ik zou niet graag willen dat het mijn
dochter gebeurde.

Een kind van 11 jaar kan nu eenmaal geen inschatting maken van wat er kan gebeuren.... dit vind ik ook bj de eigenaars liggen...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:44

Ik wilde alleen maar volwassen verzorgsters, dus vanaf 18 jaar.Vonden ze maar raar,ik geef toch mijn paard uit handen en wil gewoon dat ze goed mee om gaan. Iemand van 14 kan dat gewoon niet, en is niet zo sterk voor als er iets gebeurd.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:45

@rachel_j; succes!! :D hopelijk is het wat :)

@packer; daarom wil ik er gewoon bij zijn ;) Mij maakt het dus ook niet uit qua leeftijd. Heb zelfs een fiets op stal gezet zodat buitenritten ook mogelijk zijn. Ik fiets dan wel mee :) En verder.. De eerste heeft op de 1e buitenrit ook meteen een galopje getrokken op een grasstrook etc. 't is niet dat er alleen gestapt mag worden.

Heb nu via mp een mail gestuurd. Even de reactie afwachten. En anders ga ik het maar lekker andersom doen. Maak ik lekker een advertentie, en dan wachten op reacties :)

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:57

In mijn zoekende periode naar een verzorgpaard vond ik ook de raarste dingen.
Bij marktplaats kan je een recencie geven ofzo. en daar gingen kinderen vragen of ze het paard mochten verzorgen i.p.v. netjes een mail te sturen.

Ik denk persoonlijk dat eigenaars het beste de verzorgsters kunnen benaderen. Je ziet dan de eigenschappen van de verzorger en dan heb je toch (denk ik) een beter beeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:23

Waar in breda ergens in breda?
Ik ga Woensdag naar een adresje kijken, mocht dat niks zijn heb ik niks..
Dus ik wil gerust wat over mezelf vertellen als je nog opzoek bent! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:33

Klijntjuh schreef:
Ik ben al aan mijn 3de verzorgster.

2 lieve meiden achter de rug hoor! daar niet van!

1 meisje was alleen wat onzeker, en mijn jonge paardje heeft echt leiding nodig.
Ze heeft na haar vakantie netjes opgebeld en gezegt dat ze het toch wat te lastig vind allemaal.

het 2de meisje had ik deels voor haar gedaan (tegelijk met nr 1), ze is echt fan van mijn paardje, maar deed geloof ik nog een stuk of 6 pony's op stal, dus mijn paardje werd een van de .. dat werkt niet bij mijn paardje.
Daarnaast had ik afgesproken dat elke stap na het poetsen en wandelen pas gedaan werd als ik het zei, en de eerste keer samen.

Vervolgens vind ik de longeerlijn kapot in de kast.. en inderdaad.. heeft madam gelongeerd zonder toestemming! ('ze ging er in galop ineens vandoor'... ja, dat was nou precies de rede!)
Dus heb ik stopgezegt.

Nu heb ik dame nr 3. ietsjes ouder, wat serieuzer, ervaren met western ook, dus kan straks ook rijden, en komt nu gezellig samen met haar moeder.
Zij heeft echt een klik met mijn paardje merk ik! mijn paardje zag haar gelijk als leider, en volgde en luisterde meteen! dus dat is al een fijne start!

Hoe oud waren jouw verzorgstertjes dan, want jonge meiden met een 3 jarige tinker die alles nog moet leren, vind ik persoonlijk geen combi. Dat zou ik zelfs onverantwoordelijk vinden, als ik eerlijk moet zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:15

Ach ja, verzorgsters...

Ik heb mijn paard gekocht een jaar voordat ik ging studeren. Toen ik ging studeren dus opzoek gegaan naar een bijrijdster, paard is gebleven waar ze is (100km verderop) en ik zorg er dus zelf voor in het weekeind. Maar wat ik ondertussen al aan mensen over de vloer heb gehad. Nou moet k eerlijk toegeven dat Vjesta nogal n draak is, die iemand dus ook echt uitprobeerd...
Maar ondertussen:
-Iemand die het nodig vond in de eerste week om m'n paard d'r staart te knippen. Doei! K had duidelijk gezegd dat k dat niet hebben wilde.

-Iemand die steeds minder en minder kwam, nooit meer gezien werd door stalgenoten, en uiteindelijk een mailtje stuurde dat haar vriend werkloos was geworden en dat ze nu dus meer in het huishouden moest gaan doen.

-Iemand die haar uit kwam proberen. Al 6 jaar niet meer op een paard gezeten, maar daarvoor veel ervaring. Prima. Ik t paard 20 minuten voorgereden, ze was wakker maar niet vervelend. Dame (jaar of 32) stapt op, stapt 1 rondje, draaft aan, draaft een halve volte en galopeerd aan. Nog voordat ik kon waarschuwen was ze bij de A. Daar verloor ze haar beugel. Ze wil Vjesta terug nemen, en ik zie dat beest denken 'ammenooitniet'. Vjesta zet n sprintje in, en parkeert haar keurig bij de C in het zand...

-Mensen die gewoon niet meer op komen dagen, of waar je nooit meer wat van hoort.

-Iemand die haar buurmeisje er al een keer of wat op had laten rijden en op had laten springen, toen ik daarvan ineens fotos tegen kwam op het internet. Foto's waarbij ze op het verkeerde been lichtreed, met de tekst 'ik hoop dat ik je verder kan helpen met Vjesta'. Juist...

Ik ben niet lastig, er hoeft niet gemest of gevoerd, ze mogen alles met het paard, het enige wat ik perse wil is dat ze een cap dragen, en dat ze 1x in de 2 weken les nemen van mijn instructrice.

Overigens ook een geweldige meid erbij gehad, die super lekker met haar reed, waar ik het geweldig mee kon vinden, was altijd super gezellig en leuk. Helaas is ze naar de andere kant van t land verhuisd.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:30

Ik heb het slechts 1 x met een verzorgster geprobeerd.... In het 1e weekend ging het al mis. Ik vindt het normaal dat je het paard alleen rijdt als het niet van jou is, maar nee manlief en haar zoon hebben er ook op gereden terwijl die helemaal niet kunnen rijden. Ik had haar verteld dat ik niet wil dat zij de straat opging en zij eerst aan elkaar moeten wennen. Nee mevrouw ging de 1e keer gelijk de straat op en galoppeerde gelijk bij stal weg langs een 80 km weg.

Toen ik haar vertelde dat ze niet terug hoefde te komen kreeg ik te horen dat mijn paard veel meer van haar hield en hij mocht mij niet. Ik was alleen maar jaloers. Ik had in die week ook verschillende mailtjes van haar gehad en daarin had ze hem ook een andere naam gegeven.

Zij was eerst een keer komen kijken en toen hadden we een afspraak gemaakt zodat ze kon rijden want ik wou wel zien hoe zij rijdt. Volgens mevrouw had zij al paarden ingereden en had 30 jaar ervaring. Nou ik kon dat echt niet terug zien...... Maar goed als ze maar lief voor hem was. De volgende dag kwam ze gelijk haar zadel brengen en een hoop dekens en dekjes. :o? Terwijl ik zelf spulen zat heb.

Het leek wel of ze mijn paard helemaal over wou nemen.

Nee, voor mij nooit meer een verzorgster.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:45

liempje schreef:
Ik heb het slechts 1 x met een verzorgster geprobeerd.... In het 1e weekend ging het al mis. Ik vindt het normaal dat je het paard alleen rijdt als het niet van jou is, maar nee manlief en haar zoon hebben er ook op gereden terwijl die helemaal niet kunnen rijden. Ik had haar verteld dat ik niet wil dat zij de straat opging en zij eerst aan elkaar moeten wennen. Nee mevrouw ging de 1e keer gelijk de straat op en galoppeerde gelijk bij stal weg langs een 80 km weg.

Toen ik haar vertelde dat ze niet terug hoefde te komen kreeg ik te horen dat mijn paard veel meer van haar hield en hij mocht mij niet. Ik was alleen maar jaloers. Ik had in die week ook verschillende mailtjes van haar gehad en daarin had ze hem ook een andere naam gegeven.

Zij was eerst een keer komen kijken en toen hadden we een afspraak gemaakt zodat ze kon rijden want ik wou wel zien hoe zij rijdt. Volgens mevrouw had zij al paarden ingereden en had 30 jaar ervaring. Nou ik kon dat echt niet terug zien...... Maar goed als ze maar lief voor hem was. De volgende dag kwam ze gelijk haar zadel brengen en een hoop dekens en dekjes. :o? Terwijl ik zelf spulen zat heb.

Het leek wel of ze mijn paard helemaal over wou nemen.

Nee, voor mij nooit meer een verzorgster.

Ieww, das gewoon op het enge af ziekelijk

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:02

Vjestagirl schreef:
-Iemand die haar buurmeisje er al een keer of wat op had laten rijden en op had laten springen, toen ik daarvan ineens fotos tegen kwam op het internet. Foto's waarbij ze op het verkeerde been lichtreed, met de tekst 'ik hoop dat ik je verder kan helpen met Vjesta'. Juist...

:wow: Sodejú! Wat onbeschoft!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:20

MyLittleLove schreef:
Vjestagirl schreef:

:wow: Sodejú! Wat onbeschoft!

T was begonnen als dat ze van m'n bijrijdster mee mocht om een keertje te stappen aan de longeerlijn (zonder het met mij te overleggen). Dat vond k niet zo erg, hoewel ik liever geen vreemden op mijn paard heb. En toen bleek dat ze beter reed dan de bijrijdster dacht, heeft ze haar vaker laten rijden, zonder het daar met mij over te hebben...

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:14

ik volg dit topic ook even :) .
wat een verhalen komen er voorbij zeg !

ik heb zelf toen ik een jaar of 13 was ook mijn eerste verzorgpony gehad, leuk dier , maar ontzettend eigenwijs. heb er veel mee beleefd en van geleerd.
En die eigenaren waren ook super behulpzaam !
Maar wat daar voor verhalen ook weg kwamen van verzorgsters van de pony's aan de overkant . ziek gewoon ;(

inmiddels heb ik alweer een super leuk ander verzorgpaard, die ik als eigen mag beschouwen :j
echt een hele leuke kans, er heeft nog nooit een ander op gezeten.
de eigenaren zijn súper aardig en gezellig als ik daar eenmaal mee aan de praat ben dan ben ik zo 1.5 uur verder :')

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:40

Nou ik ga ook nog 1!!!! Poging wagen :')
Er is net een meisje van 16 komen kijken en we zijn naar buiten geweest met mijn Draver en Welsh (natuurgebied hierachter, afgesloten voor verkeer enzo).
Ze reed heel netjes, niet trekken of schoppen. Kon haar netjes bij zich houden.
Heeft veel tijd (zegt ze) en ik heb duidelijk gezegd dat ik het leuk vind dat er genoeg aandacht word gegeven aan beide en niet alléén maar rijden. Nu afgesproken dat ik er de eerste tijd zeker bij zal zijn en dan hopen dat het goed blijft gaan en dat ze te vertrouwen blijkt :o
Af en toe zou je er inderdaad moedeloos van worden (vooral als je de verhalen zo leest), maar vind het zo fijn voor mijn paardjes als ze extra aandacht krijgen.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 17:43

Ragdollcat schreef:
Tja ik vind dat meisje wel erg brutaal, het is jouw paard en je bepaalt zelf wie erop rijd en hoeveel mensen, toch, sterker nog je hoeft die verzorgstertje niet eens toestemming voor te vragen.

Inderdaad..

Ze mag echt blij dat dat ze een verzorgpony had. Überhaupt want er zijn er vele zonder, maar die wel gewoon zoeken en betrouwbaar zijn.

Misschien geld voor jou wel 4x is scheepsrecht :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:10

Moet zeggen dat bijrijder, of liever nog verzorger, zoeken mij nooit getrokken heeft. Niet alleen omdat ik nogal lastig/precies ben op een aantal dingen, maar ook omdat mijn rijpony zich afsluit voor vreemden. Braaf is hij wel, al loopt hij de kantjes er af, maar echt contact zoeken doet hij niet en ik doe hem er ook geen plezier mee. Jonkie is nog niet genoeg bevestigd in de opvoeding, dus daar wil ik geen 2e persoon mee bezig laten nu.
Daarnaast sta ik en op een wei met weinig voorzieningen (geen bak bv en paddock is aarde dus vaak niet goed bruikbaar (glad/zwaar, moet aangepakt, maar dat duurt nog even) en wil ik eigenlijk niet iemand die wil komen rijden. Heel misschien dat ik een volwassene of echt verantwoordelijke tiener zou willen die met rijpony (en als dat echt goed voelt met jonkie) komt wandelen of parelli, etc. (als paddock het toelaat) en met mesten en klusjes wil komen helpen, maar als ik zo de verhalen lees en zie wat er op MP staat reageer ik al niet eens op de advertenties.

Alle eigenaren/verzorgers/bijrijders die wat zoeken wens ik veel succes. Kennelijk wonen de goede altijd te ver bij elkaar vandaan.

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 18:17

Ik heb al een verzorgpony en woon ook in eindhoven. Wel vervelend, probeer je aardig te doen, krijg je arogantie terug. Succes

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:37

ik snap de eigennaars vaak heel erg goed hoor.
Maar snap de verzorgers ook.
Er wordt ineens zoveel van je verwacht, ze willen de perfecte bijrijder. Natuurlijk willen ze dat ze willen heb beste voor hun paard/pony en dit is ook logisch. Maar soms is die klik er tussen bijrijder en pony er niet binnen 1keer en heb je een paar keer extra nodig voordat het resultaat er is wat de eigennaar zoekt.

Ook vind ik dat verzorgers vrij moet kunnen zijn als ze willen stoppen, en niet zo'n topic tegen moeten kunnen komen omdat de eigennaar het er niet mee eens is. Wat dan? ze laat niks meer horen, is dat wel goed? Of ze blijft je pony verzorgen met tegenzin? En er zullen bij de TS echt wel meer dingen spelen dan dat er alleen maar te veel mensen op rijden (in de verzorgster haar ogen). Als je dit goed gemeld hebt bij de kennismaken weet de verzorger dit toch? Heb jij haar ook op de hoogte gehouden wanner zei met jou mee kan? Er rijden ook andere mensen op en ze heeft geen vaste dagen (dacht ik :o ) dus is het aan de ene kant ook logisch dat jij haar een keer laat weten wanneer ze mee kan toch? Ik vind dat er op dit moment alleen de slechte dingen van de verzorgers op worden genoemd en niet die van de eigennaar(en). Denk de de verzorgster bewust de juiste keuze heeft gemaakt.

En er zullen altijd verzorgers en eigennaren blijven die teveel eisen stellen :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 21:40

Beter lezen helpt smoetie, er worden door heel veel mensen positieve dingen genoemd
ook door mij. :j

Overigens, mocht je zus nog wat kwijt willen had ze me gewoon kunnen antwoorden op mijn pb he :)

Morgenavond gaat er een meisje mee om te proberen :) Klinkt heel leuk (maar stiekem denk ik dan ''weer'' erachteraan)
Morgen lekker met open mind in stappen, en paardlief eens observeren wat die gaat aangeven :)

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:15

heb alles (vluch) doorgelezen. En blijf de reactie van jullie beide begrijpen. Maar vindt het nog steeds interecht om het op deze manier op bokt te zetten zonder de foute van beide! kanten te melden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 23:24

Smoethie schreef:
ik snap de eigennaars vaak heel erg goed hoor.
Maar snap de verzorgers ook.
Er wordt ineens zoveel van je verwacht, ze willen de perfecte bijrijder. Natuurlijk willen ze dat ze willen heb beste voor hun paard/pony en dit is ook logisch. Maar soms is die klik er tussen bijrijder en pony er niet binnen 1keer en heb je een paar keer extra nodig voordat het resultaat er is wat de eigennaar zoekt.

Ook vind ik dat verzorgers vrij moet kunnen zijn als ze willen stoppen, en niet zo'n topic tegen moeten kunnen komen omdat de eigennaar het er niet mee eens is. Wat dan? ze laat niks meer horen, is dat wel goed? Of ze blijft je pony verzorgen met tegenzin? En er zullen bij de TS echt wel meer dingen spelen dan dat er alleen maar te veel mensen op rijden (in de verzorgster haar ogen). Als je dit goed gemeld hebt bij de kennismaken weet de verzorger dit toch? Heb jij haar ook op de hoogte gehouden wanner zei met jou mee kan? Er rijden ook andere mensen op en ze heeft geen vaste dagen (dacht ik :o ) dus is het aan de ene kant ook logisch dat jij haar een keer laat weten wanneer ze mee kan toch? Ik vind dat er op dit moment alleen de slechte dingen van de verzorgers op worden genoemd en niet die van de eigennaar(en). Denk de de verzorgster bewust de juiste keuze heeft gemaakt.

En er zullen altijd verzorgers en eigennaren blijven die teveel eisen stellen :j

Je moet eigenlijk van te voren het met elkaar eens worden, wat er van elkaar wordt verwacht. Als eigenaar is het soms lastig om je dier uit handen te geven, we vinden van onszelf immers dat we het beste zijn voor ons dier (terecht of niet). Verder wil je toch ook dat je bijrijder het naar haar zin heeft. Dan moet je als eigenaar soms een beetje de teugels laten vieren, het een kans geven. Ik heb ook bijrijders gehad die op een gegeven moment gewoon maar niet meer kwamen, vind ik niet netjes, zeg dat eerlijk, daar kan ik als eigenaar een hoop meer respect voor opbrengen.

Zelf probeer ik het mijn bijrijder naar de zin te maken, in de trant van vertrouwen. Ik wil niet dat ze op haar tenen moet lopen in mijn bijzijn. Ik heb liever dat ze het leuk vind, dat ik er ben. Ze hoeft niets te doen, wat betreft mesten en dergelijke, alleen even je rommel achter je opruimen en zorgen dat je de boel achter laat zoals je gekomen bent. We hebben hier namelijk ook wel mensen gehad die de stroomdraden op de grond lieten liggen en de mest achter lieten. Als mijn bijrijdster wat nodig heeft, geeft ze het even aan en dan zorg ik dat het er is. Ze mag veel, alleen stel ik wat kleine eisen, zoals bijvoorbeeld het dragen van een cap en wat dingen ivm de gezondheid van mijn paard en buitenritten samen met iemand anders en niet alleen. Ze kan het paard praktisch als eigen beschouwen.
Je hoeft bij mij geen verantwoording af te leggen als je een keer niet komt, blijf je echter langer weg, laat het even weten. Ik hoef niet geen reden te weten, want dat zijn mijn zaken niet. Maar als mijn bijrijdster 2 weken niet kan komen en ze zegt me dat even, dan is het imo prima.
Verder ben ik een voorstander van zeggen wat je op je lever hebt. Bevalt iets niet van beide kanten, meld het even, dat voorkomt narigheid.
Het enige wat ik vraag is respect voor mijn paard, mijn spullen en mijn stalhouder en diens spullen.
Geld over en weer doen we niet aan, ik ben blij dat mijn paard beweging krijgt, zij vind het fijn een paard te rijden, verder heeft ze daar geen kosten aan. Mijn vorige bijrijdster kon haar abbo bij de manege opzeggen, omdat ze nu gratis een paard kon rijden.

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:09

Ik ben niet opzoek naar een verzorgpaard want heb zelf paarden :) Maar als je eens iemand zoekt die mee wil gaan mennen met je dan zou ik dat hartstikke leuk vinden.. ik woon vlakbij Breda en heb veel vrije tijd ! :) ( en ken veel te weinig mensen met dezelfde hobby)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:33

ik vind dit topic van TS terecht , zij mag hier toch haar frustratie uiten? en haar kant/visie van het geheel vertellen?
Ik vind dat niet verkeerd in elk geval , en de naam van de verzorgster is ook niet genoemd, zij heeft zichzelf kenbaar gemaakt door een reactie te plaatsen.
er zullen vast langs beide kanten "fouten" zijn gemaakt, maar wat dit topic betrefd vind ik dat TS niets verkeerd doet.

@ smoethie ; ik heb er respect voor dat je het voor je zus op wil nemen , begrijpelijk , maar ook ik heb er ervaring mee, en begrijp dus de frustratie van TS.

zelf moet ik waarschijnlijk een operatie ondergaan,met een lange revalidatieperiode erachteraan , maar denk dat dit voor mijn paard een lange vakantie zal worden.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:04

Het is niet spicifiek om het voor me zusje op te nemen hoor.
Zei heeft ook foute gemaakt en verkeerde keuzes gemaakt. Maar ook al zal het om een geheel onbekende gaan zou ik nog zo reageren .