Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJitske

Re: Heb jij de roepnaam van je paard/pony veranderd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:48

Obelix Hendrik werd eerst Hendrik, toen Obelix, en nu is het Obbe :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:51

ik denk dat veel paarden ook gewoon naar de stem of klank luisteren, je kunt namen dus heel makkelijk veranderen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:53

De roepnaam van mijn paard was TresJolie, wat helemaal klopt met haar uiterlijk en karakter, maar ik heb er Tres van gemaakt, vind ik fijner uit te spreken.
Mijn paard reageerde er vrij snel op maar ik denk ook dat het eerder komt door de stem of klank dat je gebruikt.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:57

Ik geloof niet dat paarden echt naar hun naam luisteren, ze herkennen meer de klank van je stem volgens mij.
Maar naam veranderen gebeurt zo vaak volgens mij. Sommige paarden hebben zelfs 3 namen: een stamboeknaam, een sportnaam en een stalnaam ;)

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:00

Mijne heet Pebbles en ik noem ze wel is peb of pebbie haha xD

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:03

Welsh A heette op papier Joni Top Toys Miss Marple dat werd Missy als roepnaam.
Welsh D heet op papier Marianne... Daar heb ik Melody van gemaakt, zo heet ze ook op wedstrijd. Marianne past helemaal niet bij d'r, en vind het gewoon een stomme naam :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:15

Ik vraag me ook soms af of een paard echt z'n naam herkend of gewoon jou stem en bij jou wil zijn, waardoor hij komt...
Meestal gebruik ik afkortingen van de werkelijke naam als roepnaam. bv
Kalasinger -> kal(i)
Color me blue -> color
Indian Pride -> pride

Mijn merrie noemt Love Song en noem haar meestal Lovesy of Fien. Als ik haar van de weide ga halen roep ik ook meestal Loves of Ladies omdat ze met 5 merries staan. En ze reageert altijd. Tenzij ze door heeft dat er gewerkt moet worden en ze echt geen zin heeft, dan doet ze alsof ze me niet gehoord heeft en slentert de andere kant op, nadat ze zich duidelijk verraden heeft door mijn kant op te kijken _O-

Kennis heeft wel een andere naam op haar startkaart genomen dan de werkelijke naam. Nu moet ik eerlijk zeggen dat Flap C niet zo geweldig klinkt :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:21

Bij mijn paardje hadden we haar gekocht als "seffie" maar wij hebben haar Steffie geneoemd, terwijl ze eigenlijk Amalia heette! Maar de vorige eigenaar waar wij hem hebben gekocht vonden seffie beter dan Amalia, maar ik vind seffie niet echt leuk :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:29

petitparis; ik denk dat een paard zn naam wel degelijk kent, maar niet komt omdat je zn naam roept... Ik klak altijd 1x met mn tong als ik aankom, dan staat Bis gelijk al bij het hek :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:17

Nee, ik heb het niet gedaan :)
Amigo vond ik wel leuk :D
Paard op stal heet Wild Rose, roepnaam gewoon Rose, we hebben ook een Hercules, omgedoopt tot Sambo :=
Waar ik eerst stond heette een paard Oriëntal Hill (oid) en die noemde we gewoon bing :+
En bij een mini die Troel heette, hebben we maar Jacky genoemt :=

evix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:21

Mijn paard heet Amira, maar ik noem haar eigenlijk sinds ik haar heb altijd Mier. Maar dat is niet zo'n grote verandering eigenlijk :P
Ze luistert er super naar :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:38

Mijn pony heet officieel Pride and Joy. Bij haar vorige eigenaar noemde ze haar Pride, ik heb er Joy van gemaakt.
Paste beter bij haar vond ik , en achteraf is ze ook meer vrolijk dan trots.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:07

Mijn shetlander heet op haar papier 'Lady'
Dat vond ik eigenlijk een standaardnaampje, en heb haar gewoon 'Luna' genoemd :)

Ze luister heel goed naar die naam, ik had ze toen ze 2 was & ik denk dat ze toen niet eens luisterde naar de naam 'Lady' :P

Levant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:18

Mijn paard heet officieel Pinky, sportnaam Pete, allebei totaal geen namen voor een paard van 1.80m.
Dus nu heet hij Levant ofwel "Olifant" is van Levantos zijn vader. Ik geloof wel dat hij mij bergrijpt als ik hem roep, hij doet toch of ik gek ben :P

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:19

Mijn pony heet officieel Ludique noem haar soms dique :D

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:27

Ze heet eigenlijk ziburga maar de vorige eigenaren hebben er zoey van gemaakt wil het eigenlijk veranderen want ze luistert hier voor helemaal geen meter naar

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:11

Ik vind het altijd een beetje respectloos aanvoelen om de naam van een dier zomaar te veranderen , dat een paardje dat al jaren Beauty heet dan ineens Jolly Jumper genoemd wordt ofzo , echt iets totaal anders :P

Hou dan tenminste nog de klank aan , vind ik.

Rena heet eigenlijk Margarena , maar dat vond ik erg Becel klinken , zeker bij een palomino :P

Ik ben haar dus gewoon Marena gaan noemen , en roepnaam Rena :) (of bolle , mutsefluts , knollewops , ouwe keutelaar....enz. :P )

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:13

ik heb ook niks veranderd, mijn merrie Refilona werd al Fifi genoemd en dat is zo gebleven...

mijn jaarlinghengstje dat we als we veulen gekocht hebben hebben we wel zelf een roepnaam gegeven, want zijn echte naam was te lang om 'm aan te roepen en in de opfok wilden ze graag een makkelijkere roepnaam hebben...

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:51

ik heb verschillende paarden en pony's gehad
en een deel daarvan heeft een nieuwe naam gekregen
gewoon weg omdat of de naam niet lekker in de mond lag of ik ze gewoon niet mooi vond en bij het paard vond passen
en is nooit een probleem geweest om het paard er aan te laten wennen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:53

pearlie schreef:
Ik geloof niet dat paarden echt naar hun naam luisteren, ze herkennen meer de klank van je stem volgens mij.
Maar naam veranderen gebeurt zo vaak volgens mij. Sommige paarden hebben zelfs 3 namen: een stamboeknaam, een sportnaam en een stalnaam ;)

nee, herkennen de naam niet hoor. Ik heb 't namelijk getest.... ook knakworst en frikandel werkt prima :j

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:55

ook mijn tinker heeft een andere naam gekregen, hij was pas 1,5 toen we hem kochten dus dat scheelde in mijn ogen wel.
hij heete flint maar die naam leek teveel op de naam van het exvriendje van mijn zus, dus hebben we er blacklight van gemaakt :D

fairmaiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:01

Mijn paard heet in z'n papieren Ewald N. maar bij mij heet hij gewoon Beyaz Lafayette, wat dan weer gewoon Lafayette wordt :P
Ik vind het dat het je paard wat meer "eigen" maakt na aankoop als je hem een door jou gekozen naam geeft. Ponies geven er volgens mij helemaal niks om :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:06

nog even gedubbelcheckt.... net even naar buiten gelopen met een luid KNAKWORST.... regen een enthousiaste hinnik terug, en ik denk dat dat niet was omdattie knakworsten nu zo lekker vindt :Y)

Maar over 't algemeen noem ik Sarah gewoon saar of saartje en polly is of gewoon polly of pol of soms pollypoppie.

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:08

Die van mij heet Finanda Z op papier.
En eigenlijk sinds ik haar heb gaat ze door het leven als Finny. Roept makkelijker..
Klank kende ze toch niet echt want ze is nu net 1,5 haha en volgens mij is het de klank van je stem dat herkent wordt op een gegeven moment.

Boef luistert ze namelijk ook prima naar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 19:16

Zilfstar schreef:
Nu vroeg ik me dus af hoeveel Bokkers na aankoop van hun paard/ pony de roepnaam veranderd hebben (en waarom)
En verander je het dan naar dezelfde klank of iets heel anders.
En de interesantste vraag: hoe snel luisterde je paard/pony naar de nieuwe naam (of helemaal niet)?

Dochter zelf is ook niet zo creatief hoor. Als je haar vraagt naar ponynamen komt ze bij een witte pony voor Witje, een bruine voor Bruintje en een bonte voor Vlekkie :+

Onze paarden hebben gewoon de naam die ze op papier hebben, met daarnaast nog wat koosnamen.

Onze pony heet op papier Gregor. Toen we een proefritje gingen maken en zoonlief hem voor de eerste keer zag (in januari dus net na Sinterklaas) riep hij: dat lijkt wel kleine Amerigo (voor mensen zonder kleine kinderen: het paard van Sint heet Amerigo) Dus onze pony heet nu Amerigo. Pony luisterde eigenlijk meteen naar zijn nieuwe naam of naar "pony". Op Gregor heeft hij nooit gereageerd :wow: