Hoe ziet jou droom paard eruit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 06:44

Ik heb hem al <3 Ookal mag hij soms wel wat minder lui en eigenwijs doen. :+

Maar die andalusiers vind ik toch mooi! <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:25

1 van mijn verzorgpaarden ziet er absoluut uit als mijn droompaard. Donkerbruin(Dat als goed is ooit nog zwart wordt), mooie sierlijke bouw, sterk, stevig, mooie kont, mooie gangen, mooie dikke nek, mooi koppie erop, ondeugend, stoer, knuffelig, aanhankelijk.

Hij is alleen onwijs slim en lomp, en dat is best een gevaarlijke combi. Hopelijk krijg ik dat er een beetje uit voordat ik erop stap(hij is nog onbeleerd.)
De merrie(de moeder van het paard hierboven beschreven - ruin) is heel kalm en rustig en vind heel veel goed, echter is ze heel stijf in nek en rug en vrij lang gebouwd.

Als die ruin nu ook nog een beetje kan springen, net als zn moeder, dan ben ik echt helemaal in de wolken. Als ie dan gewoon braaf meekan op buitenrit, en in de trailer en ook nog eens super loopt in de bak ben ik een blije verzorger!:)

NienkeV1994

Re: Hoe ziet jou droom paard eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:28

Een stevige maar toch elegant gebouwde pony, zoals een sportgebouwde Haflinger of Fjord, met een leuk koppie er op :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:42

Dit lekkere ding <3

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik heb ook een zwak voor Shire's en andere drumhorses, haha. Groot, flink en toch op een of andere manier toch elegant en sierlijks in mijn ogen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 07:03

Een Haflinger <3

Maar dan wel groot formaat, breed maar niet barok met een elegant en sprekend hoofd, een lange, middelmatige bles die uitloopt in een brede sneb en uiteraard met volle manen en staart.
Jup dat is mijn ideaalbeeld van een paard :j

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 13:33

Afbeelding

Zo ziet mijn droompaard eruit, nou ja, 1 van mijn droompaarden dan. En het mooie, hij is gewoon van mij <3 *\o/* <3

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:18

Hier ga ik ontzettend van kwijlen, dit is in mijn ogen echt het ultieme paard.
Trem Y-Wyddfa Mascot

Afbeelding

Afbeelding

Moet zeggen dat ik aardig in de buurt kom met de meneer uit mijn profiel :)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:26

Dat is inderdaad een machtig mooi paard.

Mijn droompaardje is een fjord, ik ben er helemaaaaal gek op. Mijn ultieme droom gaat misschien uitkomen *\o/*

xMartJuH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:14

Mijn lievelings paard is een schimmel.
Afbeelding
Afbeelding

Zoals je kan zien een appelschimmel ^^

Als ik ooit een paar neem wordt het zeker een schimmel (of toch een fries, ook zo mooi, al moet hij dan wel git zwart zijn, niet half bruin)

Unique6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:18

Mijn droompaard is verkeersmak en je kunt er alles meedoen, hij vertrouwt je voor honderd procent en hij zal nooit iets gemeens doen. Kleur en bouw doen er niet toe...

Loke_094

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:29

Goh, ik had vroeger altijd een beeld van hét ideale paard in mijn hoofd. Die ging sowieso appelschimmel zijn. Ook niet te groot en erg braaf. Niet à la; 'het kan mij niet schelen wie je bent als je maar met eten komt aanzetten', maar van 'hé, ik vertrouw jou, ik vind je leuk en ik wil bij je zijn.'
Dit jaar heb ik geleerd dat het paard meestal zijn baasje uitkiest en niet het baasje zijn paard. Ik geloof nogal in 'Je krijgt het paard dat je nodigt hebt, niet het paard dat je wil.' Nuja.. Mijn droombeeld is zoals ieder ander meisje hoor, maar de grootte, de kleur, de lengte van manen, de dikte, ... doet er nu niet meer toe. Gewoon die klik, dat elkaar aanvoelen en - hoe penny het ook mag zijn - het rijden door een veld met de ondergaande zon op de achtergrond met een paard die je écht, maar dan ook écht vertrouwt. Let's keep dreaming ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:34

zie onderschrift :P

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 17:35

Mijn mening is ook een beetje dat de klik er gewoon moet zijn met een paard, maakt niet uit welke kleur of bouw, maar ik ontken niet dat ik smelt voor mooie manen en een niet al te smalle, maar ook niet enorm brede bouw. Een soort fries, of kruising met, en natuurlijk hou ik van zwartbont. Maar zou het een tinker zijn zou ik toch wel helemaal smelten bij een vosbonte. Ik vind eigenlijk best veel mooi.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 14:55

Mijn paard maar dan een langere voorpluk en meer vlekken :)) .

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:34

Tommie!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:43

Ik ben nog nieuw dus ik weet nog niet hoe ik foto's moet plaatsen. Maar ik heb wel een beschrijving.

Kitty is een pony die in de zomer donderbruin is en in de winter lichter. ze heeft geen duidelijke aftekeningen en beetje het uiterlijk van een Shetlander.

Amelie is een Haflinger met een kolletje in de vorm van een hartje en spikkels op de buik.

Joppe is een mooie Fries maar wel wat kleiner dan het gemiddelde.

Billy Boy is een groot, bruin, fors paard. Zijn moeder is een haflinger. Hij heeft een bles en een enorm hoofd.

Dylan is een mooie bruine met een bles in de vorm van een 1. Hij heeft 2 witte voetjes en in de zomer is hij iets lichter dan in de winter. Hij is helaas verkocht naar Frankrijk.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:44

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 20:49

Is het raar dat ik niet echt een echt droompaard heb?

Ik heb zoiets van ik loop er wel tegen aan als ik weer op zoek ben naar een leuk paard.
Ideaal zou een paso fino zijn maar als je tinkers fokt ga je geen paso kopen.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 20:48

Zwart, lange manen, ruin. Een fries dus. :D
Maar mijn fjorden merrie is mijn droompaard op dit moment, ben helemaal gek van der, <3

Kimmutjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:17

Drie jaar geleden kocht ik het ultieme droomveulen...

Afbeelding

... die uitgroeide tot mijn ultieme droompaard!! <3

Frankenstein KK aka Franco (v. Glock's Voice x BMC Relevant)

Afbeelding

Welshfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:31

Vroeger wou ik altijd een Black Beauty :Y) Een zwart paard met zwarte manen en staart, met een mooie bles. :+

Later is deze droom veranderd in een palomino pony met een mooie volle spierwitte staart en dezelfde mooie witte en volle manen.
Schofthoogte zo'n 1.30m. Voor mij is dit een ideale grootte om mee te mennen (mag niet meer rijden door rugproblemen) en kinderen kunnen er ook iets langer op rijden dan op een kleinere pony.

Helaas heb ik geen van beide, maar ik ben ook verliefd op mijn schimmel pony'tje hoor :D Enkel de schofthoogte is zoals mijn droompony, 1.26m... Mocht iets groter zijn, maar hiermee ben ik ook al tevreden :D

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:37

Mijn verzorgpaard is mijn droompaard. Zwart/bruin dikke nek en een super mooi hoofdje, top karakter en dominant maar met een hart van goud <3

Friso_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:40

Kijk in mijn profiel en je ziet hem :) Mijn eigen friese parel <3

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:46

Ik ben echt verliefd op dit schatje <3 <3:
Afbeelding
Afbeelding

enomis28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:10

Ik vind schimmels vreselijk mooi, daar kan ik echt om kwijlen als ze langslopen.
Gek genoeg zou ik voor mezelf liever een fjord of een haflinger hebben. Helaas, dat duurt nog wel wat (tientallen) jaren :( Maar kijken blijft leuk!