Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:09

@ Lauste

Nou dat lijkt me een done deal niet waar!
Beter kan je het niet krijgen, je kent hem, je weet ewat hij kan, je weet hoe hij gereden is, hij ziet er leuk uit en hij heeft nog een leuke naam ook haha

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:09

Nee klopt, valt allemaal wel reuze mee! Maar ik twijfelde ook om die leeftijd omdat ik ook gewoon aan mezelf als ruiter twijfel.
Hetzelfde verhaal dus eigenlijk als Jotoma (?).
Maar met goede begeleiding kan er in principe niets fout gaan, bovendien is het paard van mijn instructeur dus die wil hem altijd wel weer terugkopen.

Ja, die vos was de 6jarige merrie. :j

Silly1972

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:11

Precies!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:14

Deed en doe ik nog steeds hoor Laura. Maar bij de oudere kon ik gewoon niets vinden. Courage is wat dat betreft wel een beetje een gelukje. Super braaf, kent al veel, maar wel met pit. En een goed karakter natuurlijk ook. Ik zou de gok gewoon nemen als het goed blijft voelen. :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:16

Ja hoor, gewoon doen. Ik wou ook geen jonge maar ouder paard, wel mijn jonge is nu al véél braver dan mijn andere was zelf op 10 jarige leeftijd.

Dat het klikt is het belangrijkste. Gewoon ervoor gaan. Je instructeur helpt je wel verder indien nodig.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:17

Lauste: Wat een knap ding! :D En ja.. jonge paarden zijn nou eenmaal jong.. maar is wel heel leuk! :D
En wat Siddiegje zegt.. mijn 12 jarige was veel heter en rilliger als [***]... :+ (

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:19

Hij blijft sowieso nog even in training bij dat meisje, die wil een winstpunt in het M1 met hem rijden.
Maar dat duurt niet lang meer, hij gaat nu al als een speer.
En dan mag ik ondertussen natuurlijk wel gewoon op hem rijden en met hem lessen enzo.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:21

Hij is toch 4? Dan mag ze niet in de M starten.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:22

Wat een mooi dier Lautse !
Wel leuk dat je hem al zo lang kent!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:23

@lauste: Klinkt inderdaad als dezelfde onzekerheid, dus ik begrijp je goed. Wat wel een verschil maakt is dat de basis er in zit en hij al een tijdje onder het zadel is? Hij is ook altijd bij dezelfde eigenaar (je instructeur?) geweest? Want die kent hem dan natuurlijk als geen ander, dus qua opleiden moet dat vast goed komen. En in hoeverre is hij jong? Kan je je er alleen mee redden? Want ook dat zijn belangrijke dingen.. Tenminste, dat vond ik :). Net als de bak, rijd je op een manege? Als er wat gebeurd zijn er dan altijd mensen in de buurt. Bij ons op t pension zijn ook vaak mensen, maar niet altijd en onze buitenbak is ook open.. wel met een dijkje eromheen, maar geen hekken, dus uitbreken kan.

edit: ik ben in de war met de 6-jarige, in die leeftijd zou ik ook erg twijfelen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:23

Dan kom je van een koude kermis thuis... ik ga [***] ook L1 starten want je mag voor Jan. 2012 niet hoger dan L2 rijden met je 4jarige.. Dus dat word lang wachten! :P En waarom moet een 4.5 jarige al M zijn?? [***] hoeft op zn 6e ook echt geen Z1 te zijn.. Alstie op zn 8/9 maar echt potentie gaat tonen voor het hogere werk! :) Maar Lauste, ik vind dit de leukste tot nu toe! :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:23

Lioony schreef:
Hij is toch 4? Dan mag ze niet in de M starten.

Ohja is ook zo. :P
Dan zal ze wel L2 willen doen, heb ik me volgens mij vergist.
Ze gaat iig in 2012 er niet meer mee op wedstrijd enzo.
Dus het is niet zo dat ik heel lang aan haar 'vast' zit ofzo.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:25

Haha nee dat had anders wel heel apart geweest :P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:28

Jotoma, mijn instructeur heeft hem als veulen gekocht voor 3600.
Rij inderdaad op een 'manege', het is eigenlijk een pensionstal. Maar de paarden raken daar wel zeker gewend aan heel veel vreemde/enge/lawaaiige dingen.
Altijd wel wat aan de hand, dus de paarden zijn daar allemaal bomproof.
En deze was op wedstrijd ook bomproof en keek nergens naar, komt vast doordat hij in zo'n drukke omgeving is opgevoed.
Kan me er wel alleen mee redden, een schat in de omvang, een echte knuffel.
Tsja, in hoeverre is hij jong.. Eigenlijk vooral op papier en bij mij tussen de oren.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:31

Nog een bijkomend voordeel: Mijn vader is laaiend enthousiast over dit dier en koopt hem direct zodra ik het wil. :+
Hoef ik hem tenminste niet eerst te overtuigen ofzo.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:02

Nou dat klinkt allemaal erg goed toch? Wat is je grootste onzekerheid?

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:11

Klinkt goed Lauste, leuk dier! Van waar nog die onzekerheid? Volgens mij ben je er zelf ook wel gek van...?

Ik ben vandaag lekker vroeg vrij van werk, kan ik Aken volgen online :) Hoop dat ik er zondag nog bij kan zijn, maar dan moet er nog een kaartje geregeld worden. M'n viendje moet nog een beetje lobby'en daar haha, ik wil er heen!!

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:17

Wow, wat een gaaf paard, Lauste! Klinkt echt goed allemaal!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:29

Lauste schreef:
Nog een bijkomend voordeel: Mijn vader is laaiend enthousiast over dit dier en koopt hem direct zodra ik het wil. :+
Hoef ik hem tenminste niet eerst te overtuigen ofzo.

Dat is handig :Y)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:05

@ Lauste; wat een prachtig paard zeg! Waarom moet ze zo snel met een 4 jarige? Vind dat altijd wat zonde :). Tis nog een harstikke jong dier dat nog volop in groei is.. maar goed dat is mijn mening :).
Als ie goed voelt, voelt ie goed! Gewoon lekker doen !
Jammer dat die merrie zo tegenviel.. das altijd een domper.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:59

Hoe kan ik het beste een koopcontract opstellen? En moet hij op mijn naam gezegt worden in zijn paspoort? Want ik zat dat dat geen bewijs is dat hij van mij is..

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:03

nee bewijs is eigenlijk de stallingskosten die je betaald enzo

Volgens mij zijn er op internet en op wiki standaard koopcontracten die je kan downloaden en invullen

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:06

Oke thanks! Dan ga ik daar even naar opzoek :)

christel82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:10

Hallo allemaal, ik lees zo af en toe eens mee met dit topic, vooral om te leren en te lezen waar toekomstige paardeneigenaren nu naar op zoek zijn.
Ik heb dan ook een vraag aan jullie: wat is voor jullie belangrijk als jullie een advertentie bekijken? En houden jullie vast aan bepaalde leeftijden of zijn jullie ook bereid om daar buiten te kijken. Ik vraag dit omdat ik dus een 'verkoper' ben en als particulier is het moeilijk om te weten wat nou precies de markt is.

Helaas is vorig jaar te vroeg mijn paardje ingeslapen en heb ik mij toen te veel laten beinvloeden door emoties. Ik heb nu een ontzettend leuke merrie, maar ze blijft te klein voor mij ;( helaas want verder ben ik wel wijs met haar, zeker nu ze zoveel talent laat zien.

Dus vandaar deze vragen aan jullie. Begrijp mij goed, het is niet om haar nu hier aan te bieden, maar juist om te leren wat de vraagmarkt nu precies zoekt.
Ik wens iedereen verder succes met de zoektocht :D en bij vragen pb staat vrij...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:13

Goede foto's en liefst nog een bewegingsfilm zo wordt de eerste aandacht getrokken, op die manier kunnen mensen ook nog wel eens afwijken van hun eerste eisen als ze echt iets zien wat aan spreekt.
Ikzelf wijk niet af van de maat die ik wil en het geslacht, wil nog wel afwijken van de leeftijd of kleur