Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laura123456 schreef:Ik vind hte persoonlijk echt niet mooi![]()
Volgens mij is het ook best lastig voor de paarden zelf !
Nee , niets voor mij![]()
xApple schreef:Neee , dat hoort echt niet zo..
Ik vind fjorden met boog echt 10x beter.
Zo half lang zoals Banshee en Radar vind ik wel weer mooi
maar echt zo lang nee dat is meer voor een tinker ofzo.
Nies_ schreef:Precies LinWij noemen die boog ook wel 'het pleeborstel effect'
De meeste fjorden hebben mooie dikke manen die mooi lang kunnen worden en ik vind het zonde (en lelijk) om die te knippen. Bij Fjorden, haflingers, friezen etc vind ik korte manen voor luie mensen of voor mensen zonder smaak.
Overigens 'hoort' die boog om mensen angst in te jagen in de tijd van de vikkingen, heb ik toch liever een chique kapsel bij een schone fjord met opgeschoren benen en hoofd, maargoed, beetje offtopic misschien
xApple schreef:Nies_ schreef:Precies LinWij noemen die boog ook wel 'het pleeborstel effect'
De meeste fjorden hebben mooie dikke manen die mooi lang kunnen worden en ik vind het zonde (en lelijk) om die te knippen. Bij Fjorden, haflingers, friezen etc vind ik korte manen voor luie mensen of voor mensen zonder smaak.
Overigens 'hoort' die boog om mensen angst in te jagen in de tijd van de vikkingen, heb ik toch liever een chique kapsel bij een schone fjord met opgeschoren benen en hoofd, maargoed, beetje offtopic misschien
Hm als ik naar mn eigen kijk, heeft die boog alles behalve het pleeborstel effect. Dan vind ik die
lange manen er juist veel onverzorgder uitzienEnne die schone fjord met opgeschoren benen en hoofd
heb ik ook, dus dat heeft niet zoveel met de lengte van de manen te maken?
Ik heb het niet zo goed opgeschreven, want niemand zegt dat je een fjordenboog
MOET knippen of dat dat zo hoort. Maar ik vind zelf dat dat zo hoortDat maakt
de fjord juist zo bijzonder. Maarja, dat blijft een mening![]()
Chaos schreef:Je moet ook niet naar het topic in mijn onderschrift kijken.
Daar staat de merrie met het minste behand. Is nog niet halflang te noemen.
Tja, als het vies wordt of niet netjes zit maakt hier niet uit. Het moet praktisch zijn, daar gaat het om.
Hier ook bossen haar na een week, logisch ook, hoeveel verliezen ze er dagelijks als ze los hangen, 200 ofzo??En ze hebben zo veel, dat ik me om die paar plukken haar niet druk maak.
Maak nooit 1 vlecht, altijd 3. Dat verdeelt het gewicht van de manen tenminste over de gehele hals.
Ivm risico op omvallen manenkam wissel ik de vlechten ook per maand van kant.
(merrie in onderschrift vlecht ik niet, die heeft nauwelijks wat te vlechten. Hihi. ).
Chaos schreef:Nies: Je Fjord heeft wel heel mooie manen. Zie de lange manen maar bij weinig Fjorden uitgroeien tot zoiets moois. Ik ben niet voor lange manen bij een Fjord, maar als ze dan manen hebben als de jouwe zeg ik zeker lang laten.Wauwie.
Leuk ook, die kleurtjes. Mijn Friesjes hebben maar simpel zwart.