Extreen geval van verwaarlozing gevonden (foto's)

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:47

Ben ik volkomen met je een. Maar oordeelt ze dan?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:50

gijsenkim"]
[quote="LoveDunc schreef:
Ow daar kan ik egt niet tegen. Ik bedoel: dat doe je zulke paarden tog niet aan. Sommige mensen denken egt dat paarden speelgoed zijn! Boos!


dit soort reacties word door ptries bedoeld.
[/quote]

Lijkt mij nogal oordelend Verward of zie ik het verkeerd? Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:52

LoveDunc is iemand anders als de topic plaatser, in dit geval Quinzy.
Daar hadden we het toch over? Of hadden jullie het over de mening van anderen?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:53

we hadden het over de mening van anderen hihihi lang leve de communicatie.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:56

Ten eerste, ik vind dat je ongelooflijk goed hebt gehandeld!
Ten tweede, de mensen dat zeggen: ik zou eerst de eigenaar gebeld hebben.. Ze weet helemaal niet wie de eigenaar is, die man dat water komt brengen kan misschien iemand zijn dat ook ongerust is ofzo.
Ten derde, als ze nu met de eigenaar ging praten, hij kan haar natuurlijk ook altijd wat wijsmaken en lekker dingen verzinnen.
Ten laatste, het kan toch helemaal geen kwaad als de DB komt informeren. Als het dier ziek is, dan zegt de eigenaar dat het dier ziek is en daarmee is de kous af. (als hij dit kan bewijzen natuurlijk)
Als Camble er zo zou uit zien omdat ze ziek is, en er komen mensen informeren, zou ik het leuk vinden dat er nog mensen zijn die bezorgd zijn om Camble. Dit is mijn menig maar meid, ik vind dat je goed hebt gehandeld! OK dan!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:56

Oke Haha! Gelukkig maar. Sjit zeg, ben ik dan zo slecht begrijpend?
Wel beetje onvriendelijk om haar topic dan hier mee vuil te maken, ze heeft het goed bedoeld

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 10:59

Er is ook niemand die zegt dat ze het niet had moeten doen. Ik sta ook 100% achter haar actie om de DB te bellen. Alleen vind ik dat mensen nogal snel en fel oordelen over een situatie waar ze alleen maar een paar foto's van zien. Misschien wordt dat paard wel met alle liefde en aandacht verzorgd

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:11

Ben ik met je eens, maar jullie berichten kwamen nogal aanvallend richting Quinzy over.
Ik snap het Lachen Ben het ook met je eens

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 11:30

ben wel benieuwd hoe het nu afgelopen is? weet je al wat meer quinzy?
enne ik schrok nog het meest van de reaktie van Orionneke.. NIET MEE BEMOEIEN??? heb er echt geen woorden voor, ok je weet niet waarom die merrie er zo uitziet maar dat is een taak van de dierenbescherming om dat uit te zoeken, komt het door ziekte ok dan bied je je excuses aan, maar ik zou me wel voor de kop slaan als je achteraf hoort dat het paard is overleden door uitfroging of weet ik veel wat..

en dat gezeur over die hoeven, als je eerst eens goed leest dan zie je dat het niet eens om de hoeven gaat!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 12:03

Het is natuurlijk waar dat je de eigenaar niet meteen mag veroordelen. Maar dat is toch meteen je eerste reactie als je zo iets ziet ik kan er niet aan doen. Je ben niet gewoon dit vaak te zien ik kreeg er echt een misselijk gevoel van sorry kan het niet helpen. als de eigenaar een goede reden heeft dan is er natuurlijk niet veel aan de hand. Maar het moet uitgezocht worden. Ik ga strak om 3 uur nog eens bellen kijken of mijn vriendin nu wel daar is gisteren was ze er niet en de vrouw die er toen was was meer voor de honden, katten .... Die wist niks over de paarden. Ik hoop ook dat ik snel weet hoe of wat want het blijft echt knagen.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:10

Ik hoop alleen maar voor alle eigenaren dat ze dit nooit bij hun eigen paard te zien krijgen, het is inderdaad niet iets wat je elke dag ziet, Gijsenkim verwoord heel goed wat ik bedoel, het gaat mij niet om het bellen van de dierenbescherming, het gaat mij er om dat veel mensen meteen hun oordeel over de eigenaar klaar hebben.

Je geeft nu toe dat dat in eerste instantie jouw reactie was, en ook een aantal anderen met je. Ik hoop alleen maar dat mensen misschien eens gaan nadenken, tuurlijk kan het paard verwaarloosd zijn, maar het kan ook van een eigenaar zijn die er alles aan doet om zijn paard beter te laten worden en haar desondanks toch zo ziet vermageren, zonder dat er ook maar iets aan te doen is.

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:34

Ik den dat de meeste mensen gelijk de eigenaar de schuld geven omdat hij tenslotte verantwoordelijk is voor de fries, maar meestal 'vergeten' ze gewoon dat hier ook een andere reden voor kan zijn, Ziekte bijv..
Veulen heeft er ook een groot deel mee te maken, Dusty was ook gewoon erg mager geworden door haar veulen!

Ik vind het iedergeval goed dat je de DB heb gebeld!

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:38

wat zielig!!!dat sommige mensen dat doen........

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:44

Hebben ze het vak begrijpend lezen tegenwoordig afgeschaft op school ofzo?

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 12:55

komt denk ik omdat het zo een lang topic is. Ze lezen het niet meer helemaal door en reageren meteen. Ik heb me er ook al een paar keer over gergerd.

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 12:56

sorry Bloos k had het ook niet doorgelezen
of hadden jullie het niet over mij??

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 13:09

Niet alleen op jouw Miri ma da geeft nie.

Anubis
Berichten: 1
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 15:22

Wat er hier echt aan de hand is zullen we hopelijk na verloop van tijd te weten komen als Quinzy wat meer info krijgt van de DB. Maar toch vind ik dat ze zeker op de juiste manier heeft gereageerd. Het is heel makkelijk er langs te komen en te zeggen Och arm dier en verder te rijden, dan iets ondernemen doen veel mensen niet en dat heeft Quinzy gelukkig wel gedaan. Ptrie jou paardje ziet er op de foto nog altijd stukken beter uit en vooral liefdevol verzorgd, wat bij dit paard helemaal niet het geval is. Heeft iemand al op de manen gelet ? Hier is in maanden al geen kam aan geweest, ze hingen helemaal in heksenvlechten. en dan die drinkbak!!! is het zo veel werk om eens even met een spons door die vieze bak te vegen zodat ze teminste af en toe fris water hebben om te drinken inplaats van die vieze drab die er in zat, als er al iets in zat(moeilijk te zien op de foto) Ook zie ik nergens op de foto's een schuilhok of stal, al is dat natuurlijk moeilijk te zien op de foto's. Ik vind ook dat ze wel heeft geprobeerd om zelf iets te weten te komen, ze heeft aan die jogger gevraagd en heeft aan het huis aangebeld naast de weide, waar wel een auto buiten stond maar niemand open deed, ergens ook wel eigenaardig, en als het echt niet de schuld is van de eigenaar kan het heus geen kwaad dat de DB eens polshoogte gaan nemen en de eigenaar eens wijst op zijn plichten zoals vers water en stal enz. Liever te vroeg reageren dan te laat en in de krant lezen:" merrie, totaal verwaarloos, dood gevonden naast haar veulen in de wei" Het is goed om weten dat er toch nog mensen zijn die zich het lot aantrekken van dieren die zich zelf niet kunnen verdedigen.
Groetjes Anubis

roderigo

Berichten: 142
Geregistreerd: 14-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 17:30

nou het is niet leuk om zo'n paard te zien dus ik vindt het goed van je dat je de db heb gebeld,en maar afwachten wat ze zeggen.maar die knie was goed dik,maar er liep wel een mooi veulen bij.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:20

weet je nu al wat er gaat gebeuren?
Ik vind dat paard er echt niet gezond bij staan. Erg jammer dat het soms bij paarden (en dieren over het algemeen) zo ver moet komen.
Ik vind het goed dat je de DB hebt gebeld, ik hoop ook dat ze er een beetje vaart achter zetten om uit te zoeken hoe het zit.
Nartuurlijk moet je niet meteen de eigenaar veroordelen, maar aan jou verhaal te horen, kreupel, dikke knieen, veel mest in het land, water met algen. Dan denk ik toch eerlijk gezegd dat het in dit geval wel de eigenaar is die goed fout zit.
Kijk, als je nou zo'n paard aantreft in een schone wei, goed bekapte hoeven, schoon water en op het eerste gezicht genoeg te eten dan wijs je nartuurlijk niet snel naar de eigenaar als schuldige.
Maar ja ik ken de situatie verder niet en ik hoop dat het gewoon een 'opknappertje' is die nu weer een goeie/eerlijke behandeling krijgt.
Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 18:26

Ik vind ook dat je goed gehandeld hebt hoor, zoiets mag je niet zomaar laten gebeuren. Nu kunnen we teminste erachter komen wat daar aan de hand is. En als er niks is in het nadeel van die eigenaars dan kunnen ze dat toch gewoon uitleggen aan de DB.

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-03 18:34

Ik heb vandaag terug gebeld naar het asiel van waaruit de DB ook werkt. Mijn vriendin ging deze zaak zelf behandelen en ze is Dinsdag en Donderdag namidag terug op kantoor. Ik hoop dat ze me sneller iets laat weten anders weet ik pas iets als ik dinsdag terugbel. In ieder geval zei die ander vrouw me dat mijn vriendin er meteen zelf naar toe ging gaan. ik ben benieuwd of ze de eigenaar kan vinden.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:14

Ik hoop het ook!!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:25

gadver de gadver de gadver de gadver! dat er nog steeds van die mensen zijn hee!ik hoop ook dat ze de eigenaar flink straffen daarvoor!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 19:30

aaaah wat zielig Huilen
zo mager
hoeven vallen meej hebben de paarde wij manege vano ns ook wel een beetje.
ik hopop dat het beestje het red hij is zo mager Verdrietig