bokt snob update?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 23:22

ondertussen tijd voor aanvulling Haha!
We hebben nu ook de lamsvel gevoerde peesbeschermers en alweer een nieuw winterdeken erbij (als je geschoren bent, kan je moeilijk kou lijden...)
En de instructrice komt Lutin nu ook rijden, zij heeft tot een jaar of 3 geleden intermediaire gestart Haha!
Ik ging vanmiddag enkel een singel bestellen (internet) maar ja, rijbroek nr 9 en dekje nr 13 zijn dan ook maar onderweg Schijnheilig
en voor de rest blijft het heel stil rond de aanschaf van een nieuw zadel maar is het ook goed dat ik met een Butet Saumur springzadel mag rijden van m'n baas? Haha!
xxx

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 07:53

Mmh, ik ben een 'er-tussen-in-snob'!
Ik heb niet alles in bijpassende kleuren, want ik heb geen eigen paard... Ook ben ik niet koopverslaafd Schijnheilig , maar de paardrijbroek zakt niet van m'n r**d, en ik heb iig wel een zweep

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 10:54

non-snob:Mijn paardje is pas echt zielig staat zonder dekentje in de wei met dr dunne vachtje..word om 7uur de wei in gegooit en mag pas 7uur rillend van de kou naar binnen.. Knipoog ...setjes heb k ook nie om mee te rijden heel veel oude afgejakkerde dekjes en bandages...en een 2e hands wintec dressuur zadel..t enige lichtpuntje is mn kieffer hoofdstel maar die mag ze nog nie om omdat ze alles sloopt!
en nu ff over mezelf:
rij met mn oude rubberen rijlaarzen die k pas heb vervangen omdat ze bij da zool extra luchtgaatjes hadden gekregen Lachen ..verder heb k stuk of 4 rijbroeken dus t steeds weer uitwassen geblazen alsk thuis kom..omdak anders eind van de week zonder zit...en zo kan k nog wel ff doorgaan...

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:10

Hmmm een klein verhaaltje, en zo kunnen jullie oordelen of ik een bokt snob ben :d

Parouscha.

-Merrie stamt af van vdl corland.
-Staat altijd keurig erbij.
- Redelijk nettjes getoileteerd.
- staat van 10 tot 6 buiten.
- En word om de dag bereden.
-heeft 3 hoofdstellen
-heeft een kieffer lech profi dress zadeltje
-bijna allerlei soorten shabrakken en bandages
-een halster van harry's horse met bont eromheen
-Winterdeken van harry's horse highliner

ik:
ik rij zelf nog met rubbere rijlaarzen, moet nog een paar centen erbij sparen voor de petrie's .
Heb 4 rijbroeken,
Heb mijn wedstrijd kleding geloof allemaal van harrys horse Haha!
Kiefer cap

Ben ik een boktsnob Lachen

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:34

parousha, ik dacht dat jij veel meer paarden had?
Wel ff erbij vertellen, is beter voor de titel Knipoog

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 13:24

Okeej volgens mij ben ik ook wel een bokt snob Bloos

Niets is goed genoeg voor mijn Rosie, stal wordt iedere dag verschoont.
krijgt 2x daags brok en 3x daags hooi. Daarnaast natuurlijk wortels en een appeltjes. Meestal ook met knoflook hierdoor heen. Gelukkig hebben we nu nieuwe mooiere weitjes, want de oude sprong ze uit. Het modder gehalte was hier te hoog Schijnheilig . Ze gaat de wei in met beenbescherming en springschoenen. Stel je voor! Voor een regenachtige dag hebben we een binnenbak waar we kunnen rijden. Natuurlijk ook een buitenbak en longeerkraal met super bodem en verlichting.

Van te voren wordt bedacht welke kleur we vandaag gaan gebruiken, met een halster in deze kleur wordt ze uit haar stal gehaald en op de poetsplaats gezet. Hier wordt ze uitgebreidt gepoetst. Staart uitgeplozen. Hoeven worden ingeteerd en gevet. Peesbeschermers en bandages kleuren natuurlijk bij de dekjes. We hebben 3 hoofdstellen en 2 zadels maar ik ben bezig met een ander dressuurzadel. Deze zit niet zo lekker. Hier krijg ik de neiuwe sprenggerbeugels bij. Die 4 kanten op kunnen bewegen. Is beter voor mijn knietjes. Momenteel wordt ze bij getraind door een instructeur. Ik heb laatst wel een nieuwe longeersingel gekocht, een zwarte. Hier konden gelukkig alle 12 dekjes weer bij. Bij die groene wilde dat natuurlijk niet.

Na het rijden worden de benen afgespoten, en na een zware training wordt ze gemasseerd. Dan even rusten onder een zweetdeken. Roos heeft als enige een dekenhouder voor de stal, anders moesten de dekens op de grond liggen. Voor het wassen hebben we natuurlijk wel warm water.

Ik heb pas 8 rijbroeken met bijpassende truien. 4 paar handschoenen. En natuurlijk een veiligheidscap.

Oei wat erg!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:37

Feetje
Ja dat klopt.
Maar om alle paarden te vermelden Haha!
Dan doe ik alleen even het paard waar ik nu intensief mee ben.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:26

Wanneer komt nu die NON-SNOB verkiezing.....(kan ik ook eens wat winnen).

Ten eerste heb ik een Tinker. Haha! ......
Hij staat wel aan huis(vrijstaand in t bos,maar wel een 10 jaren plan)hij loopt niet eens in een wei maar gewoon in het bos,zijn schuilstal is de oude carport......
Hij krijgt merkloze brokken(wortel/appel) en hooi.
We rijden alleen maar in het bos......
Zadel is te oud om nog een merk te herkennen (als het er ooit opgestaan heeft),dekjes zijn allemaal koopjes,en het ergste hij heeft nog zo een ouderwets oranje pad Bloos .Hoofdstel is Pagony(reclame).

Ik heb maar 4 rijbroeken waarvan ik er maar 2 meer draag(verwassen blauw,verwassen zwart wel met bentex zit).
Ik heb sinds kort leren laarzen(wel moutain horse..schrik niet dus),mijn cap is de goedkoopste champignon die ze haddden(59,95).
Rijjas gekregen van mijn schoonbroer(felblauw/donkerblauw havep,lekker korte taille ander zit ik erop).

Dus als jullie ooit in Brabant zijn en iemand door het bos zien knorren met groenige rijbroek,blauw flitsend(te groot)jasje op een harige tink(met gevlochten voorpluk ,past hij leuk bij zijn baas met 2 vlechten) met vaag bruin zadel(dekje geruit)....DAT ZIJN WIJ([wij zijn echt leuk als we andere ruiters tegen komen lachen ze best vaak naar ons)

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:09

maverick"]
[quote="Missouri schreef:
Hm... ik doe ook een poging.

Mijn paard, die we inmiddels wel kennen (brabo-kampioen en merrie met het mooiste model op de Nationale volgens de paardenkrant Haha! ) met geweldige afstamming en UTV merrie als moeder, staat in een stal van 3,5 bij 3,5 en als het zaagsel niet meer wit is gaat er een pak bij (of liever 2).
3 keer per dag Pavo brokjes en volkorenmix, en Equiral Qi omdat ze het zo lekker vindt.
Ze staat op een pensionstal met binnenbak, solarium en warm en koud water spuitplaats. Elke dag beentjes afspuiten!!

Loopt met een gloednieuw Passier GG extra zadel, met een heel stoere voorgevormde Prestige singel (uiteraard van leer...).
Alleen maar Eskadron dekjes in de collectie, en een enkele van Kavalkade.

Mijn nieuwe Dobert hoofdstel is wat geschaafd dus is er een passier in de bestelling.

Ook gelijk maar even nieuwe (kalfs)leren Konigs laarzen besteld (maatwerk), want in mijn Petries heb ik ritsen laten zetten en dat kan natuurlijk niet op concours, lelijk!!!

Een paar eskadron peeskapjes, maar mevrouw kreeg er witte strepen van dus heb ik nu Kieffers gekocht. Ook leren Kavalkade springschoenen, want ze zou eens een ijzer aftrappen als ze (vierkant in de beenbeschermers) in de wei komt!!

Heeft ze voor de zoveelste keer een scheur in haar deken getrokken, koop ik een nieuwe. Want dat is geen gezicht!!
Voor op concours een Bucas zweetdeken en een Eskadron trend collection wollen halsdeken. Met natuurlijk bijpassend halster, of een leren van Kieffer.

Ik heb een rijjasje op maat laten maken voor de wedstrijden, en een nieuwe Pikeur rijbroek gekocht want die cavallo was een beetje versleten!

Op concours gaan we in een Brenderup Imperial met dubbele zadelkamer (nieuw), getrokken door een ford explorer eddie bauer (maar die zijn van Marieke... )

Ik rij met een Dobert zweep, want die petst zo lekker. En Roeckl handschoenen, zwarte voor thuis (en bruine), en witte op concours.

Als ik mijn laarzen niet aan wil heb ik Rectiligne leren chaps met bijpassende jodphurs.

Nu alleen nog een nieuw hoedje...

Haha! Haha! alles na te vragen bij Maverick hier van Bokt, die staat bij mij op stal.

Oja, het hoofdstel van Passier wordt op maat gemaakt, mevrouw heeft een te edel klein koppie voor Full... het zadel was ook maatwerk.

Ja alles klopt.ik ben getuigen.
[/quote]

Oja, ik heb weer eens nieuwe peeskapjes aangeschaft, van Veredus (met gel). Een nieuwe wollen halsdeken, want die Eskadron werd een beetje klein.
En een nieuwe winterdeken, een blauw met gouden van Kieffer met bijpassend gevoerd halsstuk (lekker warm!!!)
De Konigs laarzen konden niet gemaakt worden (wat is er toch mis met me!!!) dus zijn het Petrie Dressage geworden met wat maatwerk aan schacht en voet.