Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:31

Erg mooie pony zeg! Is er iets bekend van ras of afstamming?

Wat betreft het rijden; dit is geen HAW, snap ook niet dat mensen commentaar durven te geven. Zou persoonlijk de foto's eraf halen als de reacties zo onsympathiek moeten zijn, bah.

ponydony
Berichten: 219
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:34

Yamcha de jongen is maar 1.65 en weegt misschien 60 kg!! Ik denk toch echt dat je wat ver doordraaft hoor.

De pony reageert erg goed op de zit en gaat meteen erop inhouden alleen op het been was het dan ook meteen huppakee in gallop en om daar de afstelling in te vinden zul je toch echt even de tijd voor moeten hebben, als de pony nu al maanden gereden zou zijn geef ik je gelijk maar in deze fase moet je toch echt eens wat dingen op een andere manier doen dan je het zou willen doen. wij zijn nu pas beland op het moment om de pony ruimte te geven omdat ze nu pas begrijpt dat een been niet meteen betekent vol gas.

Maar je moet je er maar niet verder aan storen, wat je nogal doet lijkt het zo, ik zelf zou me niet zo druk maken over hoe een ander zijn pony of paard rijd ik vind het behoorlijk overdreven hoe jij je hierop af reageert.

Je moet je maar uitleven in HAW dan heb je daar een prima dagvulling aan.

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:39

Knappe pony om te zien met leuk hoofdje :)
En ach bokt is weer op ze best iedereen weet het beter na het zien van 3 foto's!
Geloof best dat die jongen fijn zadelmak kan maken jij staat er tenslotte zelf naast en wil geen verpeste pony voor je dochter.
Daarbij is en blijft het een jong dier en dan komen er welleens foto's waarop het lijkt dat niet zo netjes gaat terwijl het in real life heel ander beeld is..
Veel plezier met deze leuke pony!

janouk
Blogger

Berichten: 17968
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:41

Het is inderdaad een heel lelijke eend! =:) Ze lijkt veel meer op een pony dan op een eend _O-

Heel knap als je deze kan omtoveren in een zwaan. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:44

Ik reageer me helemaal niet af, vind het wel heel bijzonder hoe je nu in de verdediging schiet. Ik ben overigens niet de enige die het geen fijn beeld vindt. Maar je reageert niet op de rest?
Waar ik op reageer, is dat jij dingen aan het ontkennen bent, die gewoon duidelijk te zien zijn, je ziet spanning in die armen, en dat betekent gewoon heel simpel dat hij trekt. Hoe moeilijk is het om dat te snappen?
Verder is hij (vind ik ook nogal obvious) gewoon te groot voor deze pony. En dan is 1.65 gewoon te groot :)*
Ook niet heel ingewikkeld toch? Dit is niet echt rocketscience lijkt me.......

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:47

Yamcha schreef:
Ik reageer me helemaal niet af, vind het wel heel bijzonder hoe je nu in de verdediging schiet. Ik ben overigens niet de enige die hetg een fijn beeld vindt. Maar je reageert niet op de rest?
Waar ik op reageer, is dat jij dingen aan het ontkennen bent, die gewoon duidelijk te zien zijn, je ziet spanning in die armen, en dat betekent gewoon heel simpel dat hij trekt. Hoe moeilijk is het om dat te snappen?
Verder is hij (vind ik ook nogal obvious) gewoon te groot voor deze pony. En dan is 1.65 gewoon te groot :)*
Ook niet heel ingewikkeld toch? Dit is niet echt rocketscience lijkt me.......

Dit is geen HAW, dan vraag ik me op mijn beurt het volgende af:
Yamcha schreef:
Hoe moeilijk is het om dat te snappen?


Heb getemd op je posts hier.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:58

Paardenpraat is gewoon een discussieforum hoor, waar wou je over discusieren, of dit paard wel of niet lelijk is? :+


Ik maak mij wel druk om het paard van een ander, lijkt mij ook niet zo gek, dat heet gewoon gevoel hebben.
Waar ik mij meer zorgen om maak is dat je niet weet waar je mee bezig bent.
Door dit paard op deze manier in een krul te dwingen maak je zijn spieren pijnlijk. Leuk straks als je dochtertje er op gaat rijden en de pony heeft pijn en uit dat in bokken en steigeren.

Een paard wat sterrenkijkt geeft een groot signaal af, er zit iets op mijn rug wat mij hindert!
Bij een jong paard is een beetje sterrenkijken nog niet zo erg, dat is allemaal onbalans, maar heel erg sterrenkijken en heel veel tempo maken duid er toch echt op dat deze ruiter de verkeerde is voor deze pony. Prima dat ie dan 'maar' 1.65 en 60 kilo zou zijn, maar dat is dan duidelijk al te veel voor deze pony.

En als straf dat de pony het aangeeft krijgt hij veel druk in de mond waardoor hij wel in de krul moet.

Hier krijg je geen brave pony's van, sterker nog, de pony is al braaf maar dat wordt weggestopt. Maar als je zo doorgaat is er een grote kans dat de pony straks niet meer zo braaf is. Zou ik ook niet zijn als ik pijn heb maar toch aan het werk moet. En als dat dan bij je dochtertje gebeurt is het wel indirect jou schuld als er met haar wat gebeurt.

Neerwaarts is nu nog helemaal niet belangrijk, sterker nog dat is NOOIT belangrijk. Wat belangrijk is is de pony tijd geven om op eigen benen te lopen, geduld hebben, rustig de hulpen aanleren. En wanneer het paard dan op eigen benen loopt en geestelijk kan ontspannen en daardoor fysiek ook wat meer ontspant kun je bezig gaan met gymnastiseren en dan komt dat neerwaarts helemaal vanzelf. En correct.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:00

Tja, de jongen is te groot (voor mooi) maar geloof niet dat de pony daar veel hinder van ondervindt. Is meer het plaatje dat 'niet klopt'. Uiteraard moet het dier wennen aan gewicht op haar rug. Hoe erg het sterrenkijken is weten wij natuurlijk niet.
(Hij blijft niet rijden dus denk niet dat dat het probleem is.)

Hoop wel dat je foto's blijft plaatsen ben nl wel heel benieuwd hoe ze zich ontwikkeld!

Is je dochter al een beetje met har bezig (poetsen etc.) en klikt dat een beetje?
Laatst bijgewerkt door IMJ op 05-07-11 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:01

De lengte is niet heel erg storend wanneer hij in balans zit... Het is immers maar tijdelijk...
Het trekken is wel iets dat hij echt niet moet doen.

Hopelijk gaan jullie er straks op je gemak mee verder en rijden jullie zelf ietsie subtieler.
Dan moet het goed komen toch?

leuk hoor... echt een knap ding!!!

cindyst
Berichten: 88
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:09

ik vind het hoofd ook wel mee vallen hoor.
ik zou wel proberen haar voorpluk dikker te laten worden.
ik deed wel eens een pluk van de manen onder het hoofdstel zodat ze meer had haha

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:17

Jaaaa foto's, van je zwaantje :)
Wat fijn dat jullie al vorderigen maken, is toch altijd spannend, een nieuw paardje en wat ook nog eens voor je dochter moet worden.

de lengte van de ruiter stoor ik me absoluut niet aan hoor..als ik eerlijk ben, wel zijn manier van zitten en zijn houding (polsen los zou mijn 1e reactie zijn, en gaan zitten op de kont). Jij als Z-ruiter, moet ook beter weten..maar net wat je zegt, tis voor tijdelijk, tot je het zelf kunt overnemen. Moet je wel eerlijk bekennen, dat ik de pony nog liever stil had laten staan en het lekker zelf op eigen tempo had gedaan als je weer hersteld bent, dan deze ruiter verder te laten rijden ;) denk nl dat jij met grondwerken en rechtrichten aan de hand, tijdens je blessure, veel verder komt met het paard, dan dat je mss wel aan 'opknapwerk' nodig hebt als deze ruiter doorrijd en dat zou eewig zonde zijn.
Maargoed, ik zeg dit dus omdat ik helaas ervaringsdeskundige ben en ook niet alles weet en daardoor mn paardje in het begin wat verpest heb..osteopaat erbij etcetc, heb het gewoonweg verkeerd aangepakt..en dan is de weg korter om van andere hun fouten te leren, dan eerst die zelf ook nog eens te maken ;)

Veel geluk, denk dat dit een enorm lief dier is, waar jullie nog veel plezier aan zullen beleven.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:21

goldyp schreef:
Nou is niet helemaal zo hoor, de ruiter vraagt totaal niets aan haar ze loopt sinds de tweede keer erg graag afbuigend we zijn juist aan het proberen haar neerwaarts te krijgen, lijkt misschien wel op de foto maar is een momentopname pony was eerst een sterrenkijker en wilde eigenlijk alleen maar hard lopen maar heeft nu het knopje gevonden om op die positie te lopen. Op foto twee is ook te zien dat de teugel een beetje doorhangt hij trekt ze zeker niet in die positie.
Omdat ze pas bereden is gaan we dit niet meteen rigoreus aanpakken woensdag weer wa tmeer neerwaarts en dan komt de rest vanzelf.

O ja ik vergeet als je de pony been geeft om dus meer voorwaarts, neerwaarts te lopen dan reageert ze retevlug dus vandaar dat we het tempo nu nog even niet zo goed kunnen doseren, als ze zo blijft dan wordt het heel zeker een hele fijne berijdbare pony, 1 been en ze vliegt vooruit dus dat is wel praktisch.

Daarom dat hij zijn handen vast zet op zijn benen en zijn onderarm spieren duidelijk aangespannen zijn?
Ik vind het jammer dat zo'n leuk dier zo ingereden wordt :n

En erzijn genoeg ukken die passen en volwassen zijn ;) Ik ben met mijn bijna 21 maar 1.52 en Annash hier op bokt is maar 1.48 (en een half.. ;) )

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78668
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:12

Moderatoropmerking:
Zouden we het hier wel gezellig kunnen houden? Ook al zitten we hier niet op RT-HAW, dat wil niet zeggen dat het dan ineens verboden is om rijtechnisch commentaar op foto's te geven. Rijtechnisch commentaar is ook hier dus gewoon toegestaan.

Anoniem

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 19:22

Leuk, zulke topics, waar je alleen de mening mag geven waar TS het mee eens is........ :D

Hoe dan ook: ik denk dat de pony iig veel meer gebaat is bij een ruiter als Annash of Ayasha. Van Ayasha weet ik iig dat ze vele malen vriendelijker rijdt dan deze meneer.

Punt is ook dat de pony vertrouwen moet hebben in de ruiterhand om te durven zakken met het hoofd en de onderkaak tegen het bit leggen. Als iemand zo streng is met de handen, zul je toch een weg moeten gaan om het beschadigde vertrouwen in de hand te herstellen, en daarom is het juist zo belangrijk dat het handgebruik van de eerste ruiter vriendelijk is, en prettig, en liever te lief dan te hard (vind dat je met een mondje niet zo snel te lief bent trouwens). Dan krijgt de pony geen angst voor het bit, omdat het niet een hard, naar ding is, maar iets waaraan je wat steun kunt vinden, waardoor je vriendelijk contact kunt zoeken met de hand.

Elinexx
Berichten: 1093
Geregistreerd: 20-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:43

ik dacht er komt een half mishandeld paard aan, maar nee hoor, ik vind het gewoon een mooi paard? :o
met wat spieren lijkt ie me nog mooier! :j

Fabby_
Berichten: 47
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:11

Vind het een superleuk beestje!

_RooosaaaD
Berichten: 2
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:54

Wauw,, Lelijk eendje?

Ik vind het nu al een beauty <3 ...

JessicaD88
Berichten: 903
Geregistreerd: 12-09-06

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:01

Ik vind het zeker nu al een beauty inderdaad! Hele mooie pony!

JessicaD88
Berichten: 903
Geregistreerd: 12-09-06

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:02

Wel beetje een belediging voor de pony om zo zijn eerste topic te openen trouwens! :P Denk dat je wel wat trotser op je aankoop mag zijn ;)

ponydony
Berichten: 219
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:30

Klinkt wellicht een beetje raar maar op stal bij eerste aanblik was ze echt niet aansprekend hoor, in beweging en onder het zadel is het een ware metamorfose.

Nu helemaal want ze is ondertussen zo'n 15 keer gereden en een week of 5 aan het werk dus ze wordt met de dag mooier, het is naar mijn mening echt een voorbeeld van het sprookje het lelijke eendje dat uiteindelijk een hele mooie zweaan wordt vandaar die titel.

Ook was ik eigenlijk op zoek naar die hele luxe pony maar die zoektocht kreeg een vreemde wending toen Jillz op mijn pad kwam, toen besefte ik pas dat mooi en beweging niet altijd in 1 pakketje zit als je dat wel hebt betaal je de hoofdprijs. ik heb op dat moment eigenlijk alleen gekozen om haar zeer fijne beweging en zeker niet om haar uiterlijk maar...........
ook dat lijkt goed te komen, ze is zo veranderd ( nu al) ik heb hele goede verwachtingen voor haar als sportpony mede ook door haar zo geweldig karakter.

Wel heb ik nu een dilemma, ik heb al kopers ( liefhebers of zelfs fans mag ik wel zeggen van deze pony) en wil men de pony ruilen tegen een M1 10 jarige d pony lekker kant en klaar voor mijn dochter, wel niet met zo'n goede beweging als Jillz ( meer een gewone wel heel brave pony, vandaar dat deze mensen onze pony nu willen ruilen want ze zien meer toekomst in Jillz. Hun dochter is 12 jaar en de onze 9 jaar vandaar dat ze nog graag een hele goede pony willen voor hun dochter en volgens hun een hele goede leerpony beter is voor onze dochter.
Mijn gevoel zegt niet doen, gun Jillz en mijn dochter de tijd en dan worden ze een mooi span maar het was de bedoeling dat ikzelf de pony zou gaan rijden maar ik begin te twijfelen ivm met mijn lengte en gewicht ( ik ben 1.70 groot en weeg 66 kg.) Zou ik niet te zwaar zijn om de pony klaar te maken voor mijn dochter? de pony wordt sinds 2 weken heel erg goed gereden door een meisje van 1.65 en 63 kg en dat vind ik eigenlijk al behoorlijk maximaal. Voordat de pony door mijn dochter gereden kan worden zijn we nog wel 3 maanden verder ( eerst goed stuur en gewoon lekker lopen) dus tot die tijd heb ik geen andere ruiter voorhanden dan ikzelf ( kan wel goed rijden , vele ervaring) of dat andere meisje( heel degelijke ruiter erg lief en ook zeer rustig met de hand enz. dus voor deze pony heel erg goed)
Kan natuurlijk wel weer op zoek gaan naar een vedergewichtje maar ik vind dat wel sneu voor het meisje dat Jillz nu rijd( ze is helemaal in love met de pony)

Moeilijk moeilijk maar alleen maar goeds voor de pony.

HubbaBubba

Berichten: 1149
Geregistreerd: 20-09-08
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:44

Ik snap je dillema.
Ikzelf zou haar aanhouden, want als ze echt zo spectaculair is en het pakt goed uit met je dochter sla je jezelf voor je kop als je haar nu verkoopt en het beestje loopt de sterren van de hemel bij iemand anders.

Ja het is een erg jong dier, zeker voor een meisje van 9.
Ik had haar waarschijnlijk ook niet gekocht, maar een bevestigde pony gezocht voor zo'n jonge meid.
Maar nu is ze er nou eenmaal en wie A zegt moet ook B zeggen, mits het verantwoord is.

Zelf ken ik een meisje (nu volwassen) dat een 2,5 jarige C pony gekregen had, zelf ingereden en later goed gepresteerd hebben, meen Z dressuur en M springen??
Maar meisje heeft geboren talent en dat scheelt een hele hoop natuurlijk!

Maar wacht eerst 3 maanden of liever een half jaar af, verkopen kan altijd nog en terugkopen word van lastig met waarschijnlijk een prijskaartje eraan..

estell__

Berichten: 953
Geregistreerd: 31-07-09

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:53

Ik snap je dillema maar ik zou haar aanhouden. Je kan er zelf prima op :j niks mis mee. En gewoon je dochter er straks op met GOEDE begeleiding :j je slaat jezelf voor je kop als je je dit dier verkoopt. Het is een gèweldig dier!!!

ponydony
Berichten: 219
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:14

Mijn dochter rijd met haar c pony L1 dressuur maar ze is zo zoet met rijden, de C pony is dan ook kuikenmak maar ook deze pony is een echte goede pony die nu eigenlijk niet helemaal tot zijn recht komt bij haar, ze moet echt meer pit en meer overtuigend rijden.

Ze wil dolgraag op jillz rijden, ik heb haar de uitdaging gegeven om te bewijzen( ja uiteraard wat binnen haar kunnen ligt) dat ze het aankan om op Jilly te rijden, ik hoop eigenlijk dat er bij haar een knopje omgaat zodat ze dan idd meer overtuigend gaat rijden met haar C pony en niet alleen maar braaf haar rondjes doet.

Ze moet toch echt gaan beseffen dat rijden op een D pony toch meer aandacht en aanpak vereist en eigenlijk geen kinderspel meer is.

Ze heeft al de tijd goede les gehad alleen ik ben tijdelijk even gestopt omdat ik op de les wel vond dat ze goed aanpakte maar thuis totaal niet tot echt rijden kwam dus ik heb haar duidelijk gemaakt dat lessen heel duur is en dat je daar thuis weer verder mee moet kunnen werken, dan moet je thuis er ook weer mee aan de slag en niet alleen maar steeds rondjes rijden aan een te lange teugel omdat je toevallig dit lekker rijden vind!!!, gelukkig heb ikzelf ook veel ervaring dus is het missen van die les voor haar rijden niet zo'n probleem als ze thuis ook er echt aan gaat rijden mag ze weer op les van mij ( is ook leuk voor haar en ik heb graag ook de visie van anderen er over).Gelukkig rijd ze de laatste 2 weken al met meer overtuiging en verbetert ze weer een stuk in alles, misschien is het kwartje eindelijk bij haar gevallen!!!!!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Nieuwe aanwinst , lelijk eendje moet mooie zwaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:28

Wat fijn dat Jillz het zo goed doet! Super!
Persoonlijk zou ik hem ook niet weg doen maar jij kent je dochter het beste.
Ik kan me goed voorstellen dat ze met haar 9 jaar nog niet echt bezig is met het serieuze werk. Misschien is ze er eigenlijk nog niet aan toe? Heeft ze die ambitie gewoon nog niet? (Ook niet gek op haar leeftijd natuurlijk!

Ik zou Jillz iig nog een paar maandjes houden, zien hoe de 2 zich ontwikkelen. Je kan haar over 3 maanden ook nog verkopen!

ponydony
Berichten: 219
Geregistreerd: 25-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:37

ja als je ze hoort praten dan wordt ze volgend jaar wereld kampioen _O- , ambitie genoeg maar als ik te vaak zeg dat ze iets heel goed gedaan heeft dan denkt ze ook meteen dat het helemaal goed is en als ik dan ook maar waag om de volgende keer te zeggen dat het niet goed genoeg is dan dan krijg je als antwoord " ik heb net het toch al laten zien dat ik het wel kan".

Ja het blijven kinderen ach en eigenwijs is ook wijs zullen we maar zeggen, we zien wel. Zijn er nog mensen die mijn gewicht een probleem zouden vinden daar twijfel ik zelf wel over, ik wil namelijk geen rugproblemen bij de pony veroorzaken. O ja mijn dochter heeft Add dus dit verklaart wel haar gedrag op de pony tenminste dat denk ik

Als ik de pony mee zou kunnen rijden dan kan ik hem wel lekker voorprogammeren :D :D