Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:45

Olster4ever schreef:
Rosemarin schreef:
heuj ik ga wss woensdag naar een pony kijken http://link.marktplaats.nl/431437614
hopen dat allesgoed gaat
dit is de eerst pony waar ik naar ga kijken :P

he als het tuig wat erbij verkocht word perfect past, zou ik die er ook bij kopen!

hmm dat zadel zou ik er zeker niet bijkopen.. Dat lijkt namelijk niet te passen! zover ik kan zien zit er een te kleine boom in..

billionache

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:52

Zooooo leuk willemlover! een weiland aan huis lijkt mij wel wat! alleen wonen wij op een appartementje in een drukke buurt, dus dat wordt 'm niet :=

Aibelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:15

Ik heb 7 jaar paard gereden, ben nu 15 en vind het wel tijd worden voor een eigen paard :D Ben aan het rondkijken voor rassen zoals Andalusiërs, Lusitano's, maar ook Pinto's en Appaloosa's. Moet alleen nog een geschikte stalling vinden. Ik ken mensen die op een boerderij met stallen wonen, weet alleen niet of de stallen nog in goede staat zijn, en de buitenbak is helemaal verwaarloosd :/..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:20

@ Aibelle : één tip : niet op ras zoeken maar op karakter :j

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:23

Idd, je kunt hittepittige koudbloeden en doodslome volbloeden hebben....

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:29

En dan ben je verliefd op een ras, valt telkens het karakter tegen... Zou kunnen.

Ik heb het liefst een welsh maar heb mijn zoek opties tot maatje c beperkt. Dat is nu mijn enige 'eis' eigenlijk! Kom je vanzelf iets leuks tegen denk ik.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:36

Ik meld me ook! Ik heb het paard van m'n dromen al gevonden <3
Hij wordt waarschijnlijk deze week nog gekeurd! Gister zijn we voor de 3e keer gaan kijken met instructrice mee en die was gelukkig nu positief! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:38

Als het toch niet de knollie wordt die ik nu op het oog heb (kan altijd nog afgeblazen worden) ga ik even bij een fokker polsen die ook nog een leuk jong ding had staan, alleen is die dit jaar nog maar 2, dus zit ik nog jaartje vast aan een "grasmachine". Niet dat ik dat erg vind, heb ik evenveel lol aan en met dat paard had ik deze zomer ook gelijk een flinke klik toen ik die tijdje mocht verzorgen :)

Weet alleen niet of die intussen verkocht is of niet...

En als het die niet wordt, dan bel ik naar mijn vorige instructie of zij niets weet staan, ofwel vraag ik het aan mijn huidige. Vertrouw er hen beiden op dat ze weten wat ik nodig heb, met wat voor type ze me plezier doen en wat mijn eisen en capaciteiten zijn.
In elk geval laat ik wel steeds het paard keuren en wil ik proefperiode...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:40

Gaaf Lioony!

En gelukkig heb je nog wat opties om op terug te vallen Varekaj. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:44

Aibelle schreef:
Ik heb 7 jaar paard gereden, ben nu 15 en vind het wel tijd worden voor een eigen paard :D Ben aan het rondkijken voor rassen zoals Andalusiërs, Lusitano's, maar ook Pinto's en Appaloosa's. Moet alleen nog een geschikte stalling vinden. Ik ken mensen die op een boerderij met stallen wonen, weet alleen niet of de stallen nog in goede staat zijn, en de buitenbak is helemaal verwaarloosd :/..

en koop een paard op gebruiksdoel ;)

Wil je dressuuren? koop een kwpner bijv. En geen haflinger of fjord of appaloosa..
Wil je recreatie rijden. Koop een fijn braaf paard die doorgaans cool in het hoofd zijn. Zoals een haflinger.

En koop een paard waar jij alles mee kan! ik kom zo veel mensen tegen die een paard kopen die leuk kan springen. Maar waar zij zelf eigenlijk niets mee kunnen omdattie te heet is voor de ruiter. Of dattie niet naar buiten kan omdattie te sterk is voor zijn ruiter. En al die paarden worden na 1 a 2 jaar weer verkocht.. omdat de ruiter er eigenlijk niets mee kan..

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:48

Een ras zegt toch niets? Je kan beter gewoon in het algemeen kijken naar een paard die gewoon aan je eisen voldoet.

Ik hoop echt dat z'n rug en hals goed zijn.. Januari dit jaar nog zijn z'n benen nog op de foto's gezet en hij heeft allemaal 1tjes en 2 keer 1-2, dus dat laat ik niet nog een keer doen, wel gewoon nog een klinische keuring. Als het niet goed zou zijn, dan heb ik nog geen andere leuke gezien.. :=

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:50

Hmm positief nieuws hier!

@ Nini_Roosje : niet mee eens! er zijn altijd haflingers/fjorden die het heeel goed doen in de sport, of kwpn'ers die helemaal niets hebben met wedstrijden en liever wekelijks een buitenritje doen. Je moet van paard tot paard kijken, niet rasgericht. En niet zomaar een haflinger wegklikken omdat je wedstrijden wil gaan rijden :)

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:52

Olster4ever schreef:
xJasmijn schreef:

huh paardenuitzet? :o?

halsterset, poetskist met de hele mikmak erin en EHBO spulletjes denk ik :')

Ja die heb ik nog niet. :roll:

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 18:55

oeeeh lioony da's zeker een knappe man ja!

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:56

@ Lioony : wauw wat een knappe man zeg! alvast veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 18:57

Joycebunny schreef:
Hmm positief nieuws hier!

@ Nini_Roosje : niet mee eens! er zijn altijd haflingers/fjorden die het heeel goed doen in de sport, of kwpn'ers die helemaal niets hebben met wedstrijden en liever wekelijks een buitenritje doen. Je moet van paard tot paard kijken, niet rasgericht. En niet zomaar een haflinger wegklikken omdat je wedstrijden wil gaan rijden :)

Tuurlijk moet je ook naar karakter kijken en de ene kwpn is wel geschikt en een ander niet.

Maar ik denk dat als je serieus in de sport wil je beter een paard kunt kopen die daar voor gefokt is. Dan 1 die er absoluut niet voor gefokt is. En zeker als je goed mee wil komen en echt fanatiek wil rijden. En echt verder wil komen. Dus wil je B L M dressuur rijden kun je ook prima met een haflinger af. Maar heb je hogere ambitie's zou ik zeker een paard kopen die ook meer geschikt is voor hoger niveau.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:02

Aah dat rijden ziet er idd heel fijn uit, je gaat er vast veel plezier van hebben!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:03

leuk paard!
ohja jansenvandenhout heeft ook wel eens leuke paarden/pony's staan! :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:06

Ja, nouja, echt rijden is het nog niet :P Je kan een beetje van hand veranderen, been geven snapt ie nog niet heel goed, hij reageert gelukkig wel al geod op zit, maar hij leert erg snel! Hij loopt hier ook nog echt in z'n eigen houding, maar omdat ie nog zó groen is zij de eigenaresse van dwh dat ik hem beter gewoon kort kon nemen, voor het geval dat. Hij is trouwens wel super braaf hoor, heeft nog geen kik gegeven :P M'n instructrice heeft hem daarna wel wat meer lengte gegeven en hem wat meer uit z'n houding gereden. :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:09

Toch ziet het er door zijn gangenwerk al gaaf uit. :)
Ben benieuwd hoe jullie over een jaartje bijvoorbeeld rondrijden.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:11

ik wil ook wel mee komen praten!
helaas even enorme tegenslag :(

een tijdje geleden kregen we een nieuwe pony bij ons op stal van mijn vriend.
Deze stond te koop, dus daar heb ik op proef gereden en hij beviel super goed.
omdat ik al redelijk groot was voor mijn pony de keuze gemaakt om mijn pony te koop te zetten,
en de nieuwe te kopen.
nou staat mijn pony te koop (nog niet verkocht ) en de andere nog niet gekocht doordat we hem pas kopen als de mijne verkocht is.
Maar de koop gaat zo goed als zeker niet meer door.
Ik kan de pony gewoon niet aan, hij is veels te sterk, dramt door, bokt, en ik kan er gewoon weg niets mee beginnen.
In de binnenbak loopt hij super, maar zodra ik naar buiten ga begint het gez*ik en krijg ik bokken, en naait hij eruit.
Mijn doel is toch wel serieus wedstrijden te gaan rijden maar dat gaat met deze pony niet lukken.
hij gaat overigens ook nog enorm slecht op de trailer :(

Nu maar weer verder zoeken naar een andere pony of paard.
vindt het wel jammer, was een super mooie pony en als hij eenmaal in de binnenbak is met een hoofdsel om is het een schatje, maarja

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:25

Ohja anne, is het zo erg buiten? dat is niet erg handig nee... :n

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:27

Da's jammer zeg ietjelover... Zelf ben ik het type dat er dan nog een tandje extra tegenaan gooit om het goed te krijgen, maar ik snap wel dat dat niet voor iedereen mogelijk is...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:28

let wel bij de aankoop van een 'opknappertje' heb je vaak veel kosten aan DA en om het paard op het juiste gewicht te krijgen. Daar zou ik als je een beperkt budget hebt zeker niet aan beginnen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 19:30

@friesiszwart: Ik denk dat het tegen mij was? Ik was dan ook op zoek naar een opknappertje in de zin van rijtechnisch en opvoedkundig, da's al weer heel wat anders.