Het geroddel op pensionstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 18:41

Ragdollcat schreef:
Het was zelfs zo erg dat die wilde dat er een vergadering gehouden werd met allen om alles op papier te zetten van hoe en wat ze willen en het dan overhandigen aan de staleigenaar, dat hij deze dan moet gaan lezen en eraan houden, belachelijk toch? mooi dat ik er niet aan meewerk, ik vind dat de eigenaar en of beheerder de regels bepalen en als het je er niet bevalt ga je toch naar een ander stal dat meer bij je past.

Dat is wel heel extreem.
Bij ons op stal waren er in het verleden ook een aantal lieden die de taak van de pensionbaas overnamen. Daar hebben ze heel lang plezier van gehad totdat ze het echt te bont maakten en de pensionbaas hun heeft medegedeeld dat ze een andere stal konden opzoeken.

Hoe is dit bij jullie eigenlijk afgelopen want ik kan me niet voorstellen dat een pensionbaas dit over zich heen laat komen.

Ragdollcat

Re: Het geroddel op pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:50

Die moeder wilde steeds met de stalhouder gaan praten maar hij ging lekker door met koeien te melken en deed of ze er niet was hahahaha, lekker onbeschoft doen en oostindisch doof doen.

kwam die moeder naar me toe en ik weigerde eraan mee te werken, dat ik dat niet wilde, klaar. Later ging ik naar hem en de koeien toe en vertelde het hem, hij lachen van die is gek. en binnen 1 week is die verwende kind (jankend) met ouders vertrokken.

toen was iedereen zo blij dat er eentje een barbecuefeest ging organiseren op stal en wij allemaal waren uitgenodigd dit ter ere van dat het kind er weg is gegaan.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 15:41

Wij staan met 5 op 1 stal, hier is het al erg. :') Ben blij dat ik niet op zo'n grote pension stal sta. :')

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:14

Ik ga van 4 pension klanten waarvan de helft amper kwam vanaf morgen naar een stal met 10 eigenaren. Ben benieuwd.

Nrkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 16:20

Bij ons valt het allemaal wel mee. Tenminste ik heb er niet zo'n last van, ik ben ook met nog een meisje de jongste die er rijden. Ook rijd ik op het paard van de eigenaar en dat is soms echt een rebels paardje, dus ik krijg altijd her en der tips vanaf de zijlijn, gewoon omdat ze zien dat ik er iets mee doen. Ik ben zeker niet de beste van de ruiters daar, maar doordat ze zien dat ik dingen van ze aanneem en wel wil leren word er ook niet over me geroddeld. (durf ik met zekerheid te zeggen)

Salka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 17:26

Heeft het er ook niet gewoon mee te maken dat het een gewoonte is/word voor mensen? Wat mijn ervaring is dat wanneer mensen met elkaar opgescheept zitten en eigenlijk niet echt meer iets tegen elkaar te melden hebben ze dan gaan roddelen. Een beetje uit verveling dus eigenlijk ook en om rare stiltes te voorkomen. Daarnaast zijn de mensen die roddelen vaak ook onzeker en proberen ze door te roddelen zichzelf beter te voelen.
Dat is een eenvoudig principe uit de psychologie: Mensen moeten een goed zelfbeeld hebben, ze doen er alles aan om dat enigzins draaglijk en positief te houden want dat is de enige manier om te overleven. als je al een slecht zelfbeeld hebt (bv. weinig vertrouwen in jezelf) dan ga je eerder andere naar beneden halen zodat je, je beter kunt voelen. Andersom, als je wel een goed zelfbeeld hebt zul je minder de neiging hebben om anderen naar beneden te halen. Dan heb je juist de neiging om een doel/voorbeeld voor jezelf te stellen en zo jezelf te verbeteren.

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:36

twannn schreef:
horseszfan schreef:
Ze denken dat ze zelf het allemaal goed weten en kunnen enzo...
Lekker niks van aantrekken....

precies!

Helemaal mee eens !! 8-)
Lekker je eigen ding doen en plezier hebben met je paard !

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:54

ik weet zeker dat het gaande is, ook al heb ik er geen last van ;)

trek me er niks van aan, en zodra het over mij gaat en heb het door, dan vraag ik gewoon wat er is? ik bedoel... achter je rug om durven ze ALLES te zeggen, maar in je gezicht schijten de 7 kleuren in hun broek ;) Daarom denk ik maar altijd

euhm... nou fijn voor je hoor.. maar ik ben hier niet voor met mensen te kletsen maar voor mn paardje. Kletsen en gezellig zijn komt erna ;)

Toch :D ?

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:08

Dit komt vaak voor te vaak achter iemand zijn rug kritiek geven vaak onterecht en weinig kennis.
De oplossing hiervoor is vaak vrij simpel. Ga je EIGEN gang, doe dat wat je zelf nodig vind,
zowel de omgang met je paard-rijstijl-trainingen. De tijd die je met je paardje samen bent moet een
mooie tijd zijn het is immers je vrije tijd en JOUN paard. Denk altijd mensen die op deze wijze kritiek
geven is meestal loes van de hoek die een paard gezien hebben,denken dat ze alles weten.Een echte
paarden kenner zal je heel anders benaderen.
sierd

ciarajansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:08

Mooie woorden sierdable55.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:09

Jaaaaaaaaa achter je rug om maar in je gezicht durven ze dan niet.
gek is dat he

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 12:44

Het kan ook gebeuren omdat je niet begrijpt waarom iemand iets doet.
Op mijn stal staat iemand met een draver met artrose.
Ze had zondag een afspraak gemaakt om te rijden op het strand.
Net die zaterdag begon haar paard wat te kreupelen.
Toch is ze die zondag naar het strand geweest om te rijden en 's maandag liep haar paard nog kreupeler.
Daar krijgt je dus wel verhalen over.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 12:48

Weet je, dat geroddel moet je gewoon boven staan.

Ik sta op een stal waar ik al jaren kom. Ik ken iederee heel goed daar. Op het moment dat 2 mensen een probleem met elkaar hebben, houd ik mij daar heel ver buiten. Als 1 van de 2 tegen mij gaat lopen mekkeren, kap ik het meteen finaal af. Ben totaal niet gediend van geroddel/gemekker..

En ik merk dat het werkt, ik ga met heel veel plezier naar stal en laat me geen oor aannaaien op het moment dat er gedonder is.. ( en dat is al uiterst zeldzaam :) )

Ok denk dat het een stuk verdraagzaamheid is. Als iedereen zich lekker met zichzelf en zijn eigen paard bemoeit, word het overal een stuk leuker ;)

sierdable55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 14:47

Het kan ook gebeuren omdat je niet begrijpt waarom iemand iets doet.
Op mijn stal staat iemand met een draver met artrose.
Ze had zondag een afspraak gemaakt om te rijden op het strand.
Net die zaterdag begon haar paard wat te kreupelen.
Toch is ze die zondag naar het strand geweest om te rijden en 's maandag liep haar paard nog kreupeler.
Daar krijgt je dus wel verhalen over.

Dit is in mijn ogen geen respect voor een ziek paard, Zit dan ook tegen mishandeling van een paard
aan.

Hier mag je niet zwijgen, als paarden liefhebber moet je reageren, Gelijk een spreekbuis zijn voor
dit paardje zelf kan hij of zij niet spreken en van mij en vele anderen krijg je veel respect.
sierd.

pamela25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:45

Buitenzorg schreef:
Geroddel is overal en altijd, maar soms zijn het niet alleen roddels.

Daarbij haal ik even deze quote aan,
annetmulder schreef:
De meeste pensionklanten stapte op met zogenaamde klachten die er absoluut niet waren, maar wel de huurder een slechte naam kon bezorgen. O.a. paarden zien er slecht uit, te weinig hooi, weidegang enz.enz.

Onze Nick stond ook op deze stal. Daar kwam Nick zeker 50 kg te licht in pension en is daar in no time weer opgeknapt. Daar zul je mij ook absoluut niet over horen.
Waar je mij wel over hoort is idd het feit dat er met weet ik veel hoeveel land de paarden te vaak binnen stonden. Dat er bij elk drupje regen alles weer binnen gehaald werd. Dat ik om 11 uur s ochtends een dode vogel in de drinkbak op de wei aantref, dit netjes meld, ik een rit maak van zeker 3 uur en tot mijn verbazing nog steeds een zwemmende (voor zover een dode vogel kan zwemmen ;) ) vogel aantref in de waterbak bij thuiskomst...

Echter wegens financiele problemen (en dit is GEEN roddel, maar simpelweg overal op te vragen en te checken -incl de KVK- ) ontbrak het op die stal idd steeds vaker aan fatsoenlijk hooi, voldoende stro etc etc. Ook werden daar alle gedane beloftes (zadelkast binnen 2 weken, werden 3 maanden, buitenbak wordt opgeknapt en verplaatst -moet nog gebeuren- binnenbak wordt vergroot -yupz, moet ook nog steeds gebeuren-) zonder uitleg teruggetrokken.

Roddel is 1, maar niet durven toegeven dat het zwaard van Damocles boven je hoofd hangt omdat de deurwaarders en anders schuldeisers je inmiddels al weer gevonden hebben, je nergens meer voer/hooi of stro kan halen omdat niemand meer wil leveren wegens wanbetaling, dat vind ik iets heel anders dan roddelen...

Ik persoonlijk ben daar weg gegaan niet omdat ik vond dat ze niet hun best deden, maar omdat ik als de dood voor het komende beslag was. (En ik bleek achteraf net op tijd. -info KVK-) Als dat gebeurt, wordt er ook beslag gelegd op mijn paard en dat wil ik dus ten alle tijden voorkomen. Ik ga er verder juridisch niet over uitwijden, maar simpelweg je paard wegtrekken op een pensionstal waar beslag op is gelegd is in strijd met de wet, ook al is het JOUW paard!

buitenzorg helemaal met je eens
ik ondertussen terug in Poortvliet
en inn een spoor van vernieling achtergelaten dode vogel was indertussen een skalet geworden
en de waterbakken waren nog neit gemaakt
in het begin ook moeilte gehad met stro en hooi want niemand wilde in poortvliet leveren
dus iemand anders zijn naam is ook gelijk naar de knoppen!!!!
omdat men denk dat de vorige eienaren er nog zitten en laan we het mar neit hebben over hoefsmeden en dierenartsen :Z
maar oke buitenbak was nog het zelfde toen ik daar 3 jaar geleden weg ging en nog meer
vind niet gek dat dan een aantal pension klanten de biezen pakken en weg gaan en dan gaan roddelen
en vnd ook niet gek dat bepaalde mensen (noem geen namen) een slechte naam krijgen!!!
zeker als je paard de laatste maanden geen vreten krijg

poeeee moes er ff uit
maar sta weer op me oude plekje in poortvliet waar nu wel alle paarden naar buiten mogen ook in de regen hoem sweet home :Z

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:36

Volgens mij is er overal wel geroddel, ontkom je denk ik ook niet aan aangezien iedereen op een andere manier met zn dier omgaat.
Bij ons op stal word ook geroddeld, over elkaar, en over wat de pensionhouder anders zou moeten doen etc.
Ik houd me altijd op de vlakte betreft dat soort discussies.
Vind dat als je een probleem met iemand hebt, je het met diegene zelf moet bespreken, of op een andere stal moet gaan staan.
Ben het ook niet overal mee eens altijd, maar houd niet van gelul, dus dan liever afzeidig houden!

Jitske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:06

Ik denk dat het vooral met afgunst te maken heeft, mijn ervaring is dat er meer geroddeld wordt over mensen die veel aan wedstrijden meedoen en op een hoger niveau rijden. Over mensen die het fijn hebben met hun paardje en minder sociale contacten hebben wordt veel minder geroddeld, heb ik het idee. Wordt er over je geroddeld: niks van aantrekken! Die roddelaars hebben zelf een probleem!

KautoStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:01

Geklets heb je overal wel. Ik trek me er niets van aan. Ik kom om paard te rijden en dat is het. Natuurlijk klets ik ook met de dames met wie ik les heb, als we wachten tot we aan de beurt zijn. Maar het gaat altijd over de paarden, en niet over andere mensen. Als ik aan het rijden ben heb ik helemaal geen tijd om daarop te letten. Dan let ik op mezelf, het paard en de instructrice.