Citaat:ik dacht dat jij dat ooit een keer had geschreven, of over achteruitvallende paarden ofzo, ik weet het ook niet meer precies.
Klopt, dat was ik.
En dat krijg je als je paarden met rommel vastzet of op het verkeerde moment zelf losmaakt
En dat achterovervallen is zeker net ze gevaarlijk als de kans dat er wat gebeurt met de nek. Als er daardoor niet meer ongelukken gebeuren.
ik vind het vrij gevaarlijk om een paard te laten hangen, en daarbij denk ik niet dat een paard zichzelf voor de lol pijn gaat doen, want het lijkt me niet erg prettig om aan je hoofd te hangen.
Als paarden zich los willen krijgen, gebeurt dat volgens mij toch meestal met kleine rukjes of aan het touw knabbelen of even eraan trekken en dan uitzichzelf weer op houden.
Ophouden doen diegene die weten dat het idd geen nut heeft en weten dat vast, vast is
Alleen de ene zal dat eerder toegeven als de ander
Een paard dat echt blijft hangen, is zeker wel in enige vorm van angst/paniek, want hij denkt duidelijk niet meer na.
Hij denkt aan 1 ding, loskomen, is me pas ook gelukt. En een paard is een paard met kracht, dus zal kracht ook gebruiken.
Die andere die weten hoe het zit komen eerder naar voren. Die weten dat kracht niet altijd lukt.
En kijk maar eens bij de "bange" paarden hoe ze staan na het hangen, gewoon vol rust en niks bangs.
En verder ben ik het helemaal met Lovely eens.