Manege nieuwe regel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manonlalala

Re: Manege nieuwe regel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:41

Ze zouden de paarden redbull moeten geven, lekker vliegend door de gang naar stal. De vloer zou maar vies worden in een manege! Dat kan natuurlijk niet he ;)

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:47

Vreemde regel, zeker in de stallen is het toch hartstikke gevaarlijk om zonder schoenen te lopen. Ik zou er als klant niet in mee gaan.

sunnyskye

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:49

Bij ons op de manege is dat niet zo maar waarom doen julie dat dan??

twannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 16:54

fijn als er een paard op je voet gaat staan :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:02

Aha dan snap ik het denk ik, als het een grindvloer is moet je daar even voorzichtig mee zijn dat hij goed uitgehard is. Wij mochten er de eerste paar dagen na het leggen en dubbel sealen er alleen met sokken overheen tot de vloer goed uitgehard was. Daarna was het nog een maand voorzichtig aan doen en niet teveel met water en chemicalien kliederen om te voorkomen dat de seallaag wit uit ging slaan. Op een plek is dat helaas gebeurt maar dat zit niet in het zicht. Ligt het eenmaal goed is het een erg sterke vloer die ook veel in garages wordt gebruikt. onze 2 keer gesealde vloer is totaal niet glad zelfs niet als er water op ligt daarom hebben we hem ook.

Alleen zou het wat zot zijn dat in een stalgang te leggen als er een paard uit moet. Verplaatst dat dier dan voor een tijdje tot de vloer goed is. Is dat hier het geval zou ik van die overschoenen aanschaffen voor een paar weken. Is dat niet zo is het zeker voor een stalgang een onveilig esituatie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:15

Ik weet dus niets over die sealing, was dus ook neit bekend met chemicaliën. Begreep dat de sealing gewoon dezelfde lijm was als waarmee de stenen vast worden gemaakt vanuit de machine...

Maar ik ben dan wel benieuwd wat ze willen doen tegen de ammonia die ongetwijfeld onder de wanden/deuren door komt... :+

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:19

_O- _O- _O- _O- Hilarisch dit!!!

manonlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:30

Maar even serieus? Is dit dan voor een paar dagen/weken, om de vloer te beschermen tijdens het uitharden. Of geldt deze 'regel' voor uhh, altijd :+.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:32

Hahahaha, geweldig!
Staan er nu voor elke paardenstal 2 paar sloffen in de leukste uitvoeringen. Varkenssloffen enzo.

Nee sorry... dit gaat er bij mij niet in. Wat hebben ze gelegd, oosters tapijt ofzo? Vinyl? :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:33

Janine1990 schreef:
Ik weet dus niets over die sealing, was dus ook neit bekend met chemicaliën. Begreep dat de sealing gewoon dezelfde lijm was als waarmee de stenen vast worden gemaakt vanuit de machine...

Maar ik ben dan wel benieuwd wat ze willen doen tegen de ammonia die ongetwijfeld onder de wanden/deuren door komt... :+

Nee dat is een ander goedje. Na onze verhuizing hebben we weer een grindvloer aangeschaft omdat hij goed bevalt. Eerst wordt de vloer gelegd met enorm stinkende lijm. (fijn voor paarden). Die moest 2 dagen afharden waarna ze terug kwamen met een naar zuurtjes ruikende blanke smurrie. Die trok half in de holtes. 2 dagen later kwamen ze terug voor een 2e keer met dezelfde smurrie voor de 2e seallaag. Deze moest dus even goed afharden voor een daarna goed blijvend resultaat. Is die eenmaal goed gehard is het oersterk en goed bestand tegen allerhande chemicalien en hard stoten en zo.Onze niet gesealde vloer was kwetsbaarder voor scherpe voorwerpen die vielen, de geselade vloer lijkt wel alles aan te kunnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:36

Hmmm, en dat voor een FNRS manege met 4 sterren (als ik de nieuwsbrief goed heb onthouden), hebben schijnbaar niet veel op met paardenwelzijn... Die geur lijkt me niet prettig, ben toen onze vloer gelegd is zelf twee dagen weggeweest.

Onze vloer ziet er na 6 jaar nog steeds hetzelfde uit, echt kwetsbaar wil ik het niet noemen. Woonkamer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:38

Wij gaan er denk ik wat minder vorozichtig mee om, een paar grote lompe honden, rolstoel, krukken en iemand de heel regelmatig van alles uit haar handen laat vallen :o . De niet gesealde vloer liet heel af en toe een steentje los, die we nu hebben geeft geen krimp, zelfs niet als ik een zware gietijzeren pan op de grond smijt of een groot mes. :+

De lucht was echt niet te harden, eerste laag is nog wel te doen maar de combinatie van lijm en sealspul is echt smerig die hangt 2 weken later nog in de huis.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:39

Ben ik nou echt de enigste die dit verhaal niet gelooft? :o

Ts heeft zich gister geregistreerd, is alleen actief in dit topic en het is vakantietijd he meiden. ;) TS ligt vast helemaal dubbel dat heel bokt er op in gaat. :+

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:43

manonlalala schreef:
Maar even serieus? Is dit dan voor een paar dagen/weken, om de vloer te beschermen tijdens het uitharden. Of geldt deze 'regel' voor uhh, altijd :+.
Dit zou vanaf nu voor 'altijd' zijn, ja. (vanaf januari '11).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:43

Aukelizzy schreef:

Ts heeft zich gister geregistreerd, is alleen actief in dit topic en het is vakantietijd he meiden. ;) TS ligt vast helemaal dubbel dat heel bokt er op in gaat. :+

Dan maakt ze er wel heel veel werk van door ook nog een deel van een nieuwsbrief te maken, niet waar???

Karuna: Kan inderdaad... M'n zusje en ik waren destijds 12 en 14. Plus dat het een woonkamer betreft...

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:44

je kan ook beter zonder schoenen gaan rijden, want straks worden de beugels vies!

En voordat je de stal ingaat ook nog even een voetpedicure, zodat de stal zeker niet vies wordt.

Wat een belachelijke regel :+

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:48

Janine1990 schreef:
Aukelizzy schreef:

Dan maakt ze er wel heel veel werk van door ook nog een deel van een nieuwsbrief te maken, niet waar???

Karuna: Kan inderdaad... M'n zusje en ik waren destijds 12 en 14. Plus dat het een woonkamer betreft...
ligt natuurlijk aan de vakantietijd dat ik hier kom om toevallig mijn topic een paar uur te posten! :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:12

Ook al zou het niet waar zijn dan nog een compliment, want ik heb er verschrikkelijk om moeten lachen!
Het maakt mijn dag weer goed deze humor!

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 18:29

aerdenhout1 schreef:
Ook al zou het niet waar zijn dan nog een compliment, want ik heb er verschrikkelijk om moeten lachen!
lachen is gezond! Maar misschien kun je ook meehelpen zoeken naar een oplossing? Misschien zijn skisokken wel stevig, dacht ik.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:33

Inderdaad...je hebt gelijk het is natuurlijk een serieus probleem!
Ik zou dan gaan voor blote voeten, kost niets en je kan ze makkelijk afspoelen als ze vies zijn.
Wel even uitkijken met de paarden, een paarden voet op je tenen kan heel vervelend zijn n.l, zeker als je geen schoenen aan hebt.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:27

aerdenhout1 schreef:

Anders ik wel... geniaal.
En het is echt nog geen 1 april.

Ik heb nog wel wat leuke roze sloffen staan. :)
Straks zijn ze vast ook in de uitverkoop overal in alle maten van kind tot volwassen van Shet tot Shire. :P

Stunt van het jaar en is het nog maar 2 januari. :))

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:12

Zo, vanmiddag weer voor het eerst dit jaar naar de manege geweest.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:13

Nou??? :D

Paardje1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 20:17

Was ff wennen hieraan! :+ :P

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:20

Moest je echt op je sokken de stal in? Deed iedereen dat echt?