Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sijs

Re: Rijden met slechtweer --> slechtweerruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:18

ik rij meestal ook buiten ook met slecht weer dan is het juist leuk lekker door die plassen galopperen

Anouk146

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:51

die plassen zijn nou juist het irritante! :P wij hebben vandaag alleen maar gestapt (bak was heeel nat) Regen is nog tot daar aan toe (ook nie lekker) maar die plassen.. ben als de dood dat ie uitglijdt |(

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 14:39

Mij maakt het niet uit. Boven de 25 graden vind ik het zelf eigenlijk al te warm. Ik blijf sneller dichter bij huis met hoge, dan bij lage temperaturen :=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 19:56

ik ben echt verwend met een binnenbak en zal ook nooit naar een stal gaan zonder :o Hou niet van regen ;)

lovebeauty11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 20:38

met slecht weer, mot regen kan me nooit wat schelen maar dat het kei hard regend dan vind ik het niet zo leuk. sneuw vind ik leuk lekker door de sneuw stappen met je pony lekker genieten.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 10:21

Miezer vind ik niet erg. Paard ook niet. Echt regen wel, dan ga ik alleen maar om te voeren. Doe paardlief er ook geen plezier mee als ik in de regen wat met haar ga doen.

Als het net gestopt is met regenen of het gewoon zwaar bewolkt is, dan is het heeeeerlijk rustig in het bos. Echt heel relaxt, alleen die plassen op het ruiterpad pff. Ben niet bang dat ze uitglijdt, poon is eerder bang dat haar poezelige voetjes nat worden, dan maar op het fietspad hoor. Wil m'n knieën wel heel houden :))

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 14:01

Mijn paard is een goedweerpaard :p Staat het liefst met zijn kont tegen de wind in en ook met rijden als het heel erg slecht is, gaat ie lekker scheef lopen en zie je hem denken van "NEEEH, dit kun je me niet aandoen". Ben nu van stal gewisseld (waar de paarden gelukkig wel veel buitenkomen, andere stal werd dat beloofd, maar vond het erg tegenvallen), en staat het beest meer buiten. Dus nu kan ie wat meer hebben ;)

Zelf: regen en wind maakt niet uit... Liever droog weer, maar ach, goed aankleden en er lekker tegenaan. Wij hebben geen binnenbak, dus ja, soms kan het niet anders dan de regen maar voor lief nemen. (er wordt dan wel korter gereden, eerlijk is eerlijk :$)

_Denisee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:26

Ik moet zeggen dat ik het niet lekker vind om als het warmer is dan 25 graden te rijden. Eigenlijk is het lekkerste als het al een beetje schemert, en het best wel koud is. Dan keihard werken je paardje na het rijden een dikke deken op doen en tevreden weer naar binnen! :D

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:38

Ik hou niet per se van slecht weer, maar erg vind ik het ook niet.
Inpakken en gaan. :)
Wij hebben enkel een buitenbak.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 17:55

Mijn paard gaat aan de longe, als het regent, altijd stilstaan bij waar de regen van achter komt.
Jaag ik haar vooruit, gaat ze racen, weer stilstaan.... racen, stilstaan.. Schiet echt niet op!

Ze is ook wel wat gewent, 24/7 buiten. Maar ze vindt zichzelf heel zielig als ze dan moet werken :(:).

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:19

Ik moet er niet aan denken, ik heb echt een ontzettende hekel aan regen, kou en slecht weer. Ik ben echt van suiker :o
Ik ben een echte goedweerruiter haha.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 18:50

xRoosss schreef:
Ik moet er niet aan denken, ik heb echt een ontzettende hekel aan regen, kou en slecht weer. Ik ben echt van suiker :o
Ik ben een echte goedweerruiter haha.

Sluit ik me helemaal bij aan :o

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 13:40

Als je nou echt een slechtweerruiter bent dan is vandaag dé +:)+ dag om eens lekker op t strand of buitenbak te rijden. Die wind is gewoon echt niet meer normaal.... Ik wordt hier bijna bang #) op mn werk (Volendam aan de haven). Die windstoten..... %) Maar je bent daarna wel uitgewaaid! :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:26

Inderdaad, slecht weerruiters, opzadelen!!!!!!!! _O-

nee, even zonder dollen... t is hier echt niet normaal! harde wind, mega veel regen! |o bizar!
en volgens mij voorspellen ze morgen ongeveer hetzelfde :S blij dat ik vanochtend ben geweest, toen het nog droog was.

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:33

Nou inderdaad, de slechtweerruiters kunnen vandaag hun lol niet op :P

Ik ben toch meer een goedweerruiter geloof ik ;) Heb gelukkig wel een binnenbak tot mijn beschikking, maar om nu met dit weer nog de deur uit te moeten op weg naar stal, en daar actief bezig te gaan... ik heb er zó geen zin in vandaag. Tis koud, nat, en zo grauw en dat weer maakt me gewoon al moe. Maar paard zomaar stil laten staan vandaag kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen dus ik vrees dat ik er zo toch maar even aan moet gaan geloven. En ik mag natuurlijk ook eigenlijk helemaal niet klagen, aangezien ik dus wel gewoon binnen kan rijden. Ik heb het momenteel toch wel een beetje te doen met de niet-slechtweerruiters die geen binnenbak hebben :(:)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:43

Ik ga vandaag maar niet rijden :+

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:46

Okee, dit weer is iets té voor mij.. Komt door de wind, vorig jaar was er ook al bijna een boom op mij en paardje gewaaid, hahaha :P

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:48

Ik zit toch ook te twijfelen om die van mij vandaag haar dagje vrij te geven!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:52

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 15:56

Ik rijd een stuk liever met 20 graden en een lekker zonnetje, maarja aangezien ik in Nederland woon ben ik ook een in alle omstandigheden rijden ruiter geworden haha! :)
Merk wel aan mn pony dat hij met een zonnetje een stuk koeler in zn koppie is dan wanneer hij mag lopen in een regenbui, op de een of andere manier vind hij dat toch leuker ofzo haha!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:23

De mijne gaat altijd met zn hoofd tegen de regen lopen, dus als het hard regent is hij niet makkelijk te rijden.... heb vanochtend gewandeld! nu lekker warm op de bank :D

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:29

Ik rij zelf nog niet met slecht weer, maar ja ik rij nog niet eens met goed weer hahaha (schijterd) maar ik hoop straks wel.
Volgens de instructrice van mijn bijrijdster is mijn paard in ieder geval een
-10 paard, die kan in elk weer gereden worden zonder dat hij onder de indruk is.

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 16:31

Ik rij wel gewoon in slecht weer. Maar ik heb der meer plezier in als het droog is en het zonnetje schijnt haha :P
En dat heeft mijn verzorgpony ook. :P

Heb 1x een buitenrit gehad dat we uit eindelijk in een hagelbui terecht kwamen. Rakni en ik zagen niks meer :S
Nee dan genieten we beide niet meer van de rit haha :)

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 19:11

Als het een beetje regent vind ik het juist fijn om te rijden, mn paard let dan goed op en is ook veel minder kijkerig. maar als het echt stortregent dan ga ik echt niet rijden hoor. Sneeuw/wind maakt me ook niet uit.
wel vind ik in de warmte te rijden verschrikkelijk, dus ik ben eigenlijk best wel een slechtweerrijder :+

morgantuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 21:19

Naborah schreef:
Mij maakt het niet uit. Boven de 25 graden vind ik het zelf eigenlijk al te warm. Ik blijf sneller dichter bij huis met hoge, dan bij lage temperaturen :=

Helemaal mee eens, met wamte liever minder ver, zonder zadel en niet te hoog tempo, alleen wat beweging niet te lang;) In de herfst,winter,lente lekker lange tochten maken:)