Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:22

Een politieagent met een geweer? :Y)

Anoniem

Re: Paard vorderen... Kan dit in het echt zomaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:22

Pistool :) :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:23

Dan nog. Ik ben op de hoogte van het alternatief en zal de agent dan ook meteen mijn adresgegevens geven zodat ze die 370 euro tzt kunnen komen ophalen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:26

Als de nood zo hoog is, dat een agent terplekke jou paard moet vorderen, ipv naar een weg loopt, dan denk ik dat hij jou niet weg laat komen met een boete :) Dan is het knuppeltje/pistoolke, ruiter van paard, en in achtervolging.

Dat gezegd lijkt het me sterk dat de nood zo hoog zal zijn dat de politie wat voor voertuig dan ook vordert, laat staan een paard. Ze zijn voornamelijk bezig met boetes schrijven ;)

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:30

Na een lang traject met een mishandeld paard wat net weer vertrouwen heeft, is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn paard af te staan aan meneer de agent. Als ik hen nodig heb hebben ze geen tijd, voor een inbraak komen ze niet en dan mijn paard vorderen? Mooi niet, hij loopt zelf maar :). De boete of straf heb ik er voor over, mijn paardje betekent meer voor mij dan een vervoermiddel. Dan gaat de politie maar Quad of motor rijden in het bos, is het probleem meteen opgelost en blijft mijn paard heel en het ruiterpad misschien ook veilig.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:31

Asyaa, wedden dat ik vlugger ben met mijn zweepje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:33

Een kogel gaat heel snel :) (al is paard er dan ook heel snel vandoor, maar dat zijn details)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:36

Moet die agent alleen wel instaan voor de gevolgen van met scherp schieten op een burger alleen maar omdat ik mijn paard niet wil afstaan. Als ik mij niet vergis mogen agenten alleen schieten op gewapende verdachten. En dat ben ik niet. Ik ben alleen irritant en vastberaden om mijn paard niet mee te geven.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:45

Haha die laatste zin doet het hem :')
maar ben het wel met je eens hoor. Vind dat ze niet zomaar even 'Ik ben de regerge, afstappen' kunnen doen bij elk dier!
hestejente schreef:
Moet die agent alleen wel instaan voor de gevolgen van met scherp schieten op een burger alleen maar omdat ik mijn paard niet wil afstaan. Als ik mij niet vergis mogen agenten alleen schieten op gewapende verdachten. En dat ben ik niet. Ik ben alleen irritant en vastberaden om mijn paard niet mee te geven.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:46

idd die laatste zin :')
die boete neem ik er voor lief bij... Liever 350 euro betalen dan een paard dat je moet laten afmaken wegens een gebroken been.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:47

Ik zal je zeggen, die agemt komt nooit rustig aanlopen zo van 'Mevrouw, hierbij vorder ik uw paard wilt u zo vriendelijk zijn af te stappen.' :') Niels zou hem eens zo bekijken van 'en jij bent?:?' hahaha! Als ik een agentje zie komen aanrennen zet ik t m ook op een lopen met Niels :')

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:50

Ayasha schreef:
Wat noem jij een geldige reden?
Peesblessure paard dat moet stappen loop je meestal langs, niet er op. Die gaan ze nie snel vorderen (sowieso denk ik dat ze niet snel een paard zullen vorderen maar dat even daar gelaten) en "hij is stout" is geen goede reden. Dat merkt ie zelf wel zo gauw ie op stapt. :)
Valt me op dat veel paarden behoorlijk onopgevoed zijn. :D En dan heb ik het niet over de angsthazen want veel paarden zijn wat onzekerder met een vreemde ruiter die dan waarschijnlijk ook nog eens gespannen is (een achtervolging doe je vermoed ik niet in alle rust en kalmte) maar over de "moeilijke paarden" die hier genoemd worden.

Die van mij rijd je gelukkig zo op weg. :D Boskabouters kunnen wel problemen op leveren maar niet in die mate dat mneer plitie verongelukt :D Enige kans die ie heeft is dat ze verstijfd... :D

En met een "echt gevaarlijk paard" heb je niets te zoeken op de baan. ;)
En eentje die echt alleen maar mag stappen zou'k ook niet mee op de baan gaan gezien die even goed kan schrikken.

Die van mij is niet onopgevoed maar behoorlijk eenkennig. Zet er iemand anders op en je hebt een heuse rodeo, wel spectaculeur overigens, denk dat ik er met een bak popcorn bij ga zitten en kijken of hij het 8 minuten volhoudt.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 22:56

hestejente schreef:

Maar je bent gewapend! een zweep komt hard aan hoor :')

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:03

Ben ik met mijn zweep ook vuurgevaarlijk? :P

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:09

Kijk als mijn haf hier nou voor getraind was. Of tenminste niet zo eenkennig en een angsthaas was, dan krijgt meneer de agent haar rustig mee hoor :D

Maar dat is helaas niet het geval, hij kan beter zelf gaan rennen haha :Y)

Daarbij is een fiets of auto vorderen wel even wat anders dan een paard.
Allemaal leuk en aardig dat landsbelang, maar ze hebben niks aan een gevorderd paard dat niet geschikt is voor het spel ''boefje vangen'' :+ .

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:12

Lándsbelang. Belachelijk. Alsof ze er op Vlieland wat aan hebben dat er in Maastricht een of andere boef op een quad gepakt wordt.

Nou, je snapt toch wel dat ze lekker zelf mogen gaan rennen he :Y)

Whitepanther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:15

haha nou ze mogen die van mij wel meenemen hoor, die zou een verdachte op een scooter der zelf nog wel aftrappen, hoeft die agent er niet eens af te springen :+

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:16

dat zeg ik hestejente.... mijn haf krijgen ze ook niet mee :+

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:23

Ik ga ze echt mijn paard niet afstaan, in hun eigen belang trouwens...
Als ze ooit zo op mij af zouden komen, en me mijn paard willen vorderen,
galoppeer ik wel weg.
Ben benieuwd wie er dan sneller is..

Nee, ze krijgen mijn paard niet, in welk belang dan ook.

Noem me een egoïst, maar ze hebben zelf ook auto's e.d.
En ik weet wel zeker dat ze mijn merrie niet zouden kunnen stoppen,
en dat er dodelijke ongelukken gaan gebeuren willen ze met haar achter een quad o.i.d aangaan :=

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:46

Ik snap het niet, is het tegenwoordig niet meer iets om trots op te zijn dat je een goed opgevoed paard hebt die gewoon te rijden valt? (Uitzonderingen van idd getraumatiseerde en geblesseerde paarden daar gelaten.)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:49

Mijn paard is best opgevoed hoor en is ook te rijden, hij kan heel braaf zijn. Maar ik wil het gewoon niet hebben. Punt. En dat heeft te maken met hoe IK in elkaar zit, en niet met mijn paard.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:52

Dat klopt,
ik ben er ook niet trots op.
Maar ik zou er in zo'n geval misschien wel blij mee zijn, ik weet het niet. Mijn paard heeft overigens wel een permanente blessure, maar ze blijft bloedjesnel.
Ik laat gewoon niet graag mensen op mijn paard rijden die ik niet ken, voor welk belang dan ook...
Kaya heeft een hart van goud, maar is gewoon niet door iedereen te rijden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 23:57

Ik heb het ook niet over de mensen die het niet willen hebben, maar over mensen die lachent zeggen van nou dat kan niet met mijn paard, hij gooit je eraf.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:07

Miss_Malfoy schreef:
Ik heb het ook niet over de mensen die het niet willen hebben, maar over mensen die lachent zeggen van nou dat kan niet met mijn paard, hij gooit je eraf.

Vastgeroeste penny's misschien. Op hun wilde hengst :+ .

Maar dat hoor ik wel vaker ook op manege's en stallen mensen die er een beetje pocherig over doen dat zij een oh zo moeilijk paard hebben waar geen ander op kan rijden. En er dan soms zelfs nog stoer over doen dat de opvoeding aan de hand ook niet in orde is (mijn paard slaat vreemde de stal uit hoor, nou wees er maar trotst op als er brand is oid :Y) ).

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:08

Miss_Malfoy schreef:

mijn paard is prima opgevoed, bij mij. en bij de eigenaar. daarna gaat het al heuvelaf. een vriendin van me kan er ook heel fijn op rond rijden. een andere vriendin tolereerd ze ;) en de buurtkinderen kunnen er met een gerust hart opspringen, vind ze alleen maar prachtig. maar ik ken haar goed genoeg om te weten dat zij het echt niet zomaar pikt akls iemand haar even vorderd. en ik kan me dan ook situaties voorstellen van niet willen lopen, of juist niet willen stoppen. ze kan ook helemooie schijnbewegingen maken dus ws ligt de agent al voor de eerste bocht eraf :D ik zie haar ook nog wel omdraaien op haar achterbenen, steigeren omdat ik niet mee ga of of de agent stiekem tegen een boom aanduwen. als ie er al opkomt :D

maarja, ikheb een arabiertje van 1.53, zou ie daar nou echt op willen klimmen?