SUPER DAZEN en VLIEGEN PRODUCT ONTDEKT!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:31

Ja, inderdaad Mist. Ik heb ze beiden nu. De oude versie ruikt licht naar Citronella. De nieuwe versie is zo goed als reukloos. Volgens mij staat op de nieuwe versie ook een rood teken en op de oude niet maar ik zal het direkt eens nakijken.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 21:27

seren schreef:
ik las net dat dat spul alleen in belgie/ limburg te koop is maar vanaf donderdag ook in sommige plaatsen in nederland. Bijvoorbeeld in veldhoven ( maar dat zal wel bij de meeste onbekend zijn) maar als je naar deze mensen mailt met je woonplaats laten ze weten waar je het kunt kopen

Hee ik woon in Veldhoven. Toevallig bij Kempisch ruiterhuis??

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:49

Bij de nieuwe versie saat de vlieg op het etiket in het rood en bij de oude staat er een rood verbodsbord omheen (vlieg zwart of blauw).

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:28

Inderdaad, het product dat zotgde voor de geur hebben ze vervangen of eruitgehaald.

Mijn paardje had gisteren op bepaalde plekken een paar bobbels, het rare is dan toch dat het niet over het hele lichaam zo is, of ben ik fout?? Ze leek er ook geen jeuk van te hebben ofzo. Ik ga vandaag nog kijken en als er ook maar 1 bobbeltje meer staat ga ik haar helemaal wassen. Bij de andere 5 paarden die ik ook had ingesmeerd, geen enkele bobbel te bespeuren, daarwerkt het dus.

groetjes Janna

Reinhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:46

Het schijnt dat de oude versie een blauwe vlieg had met een rode cirkel rond en dat de nieuwe versie een rode vlieg heeft op de fles

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:07

hej eenvraagje

een vrouw bij ons op de manege heeft nu iets nieuws axel ofzo dazenspray helt 6 uur tegen dazen en voor zover ik heb gezien werkt t ook

ze heft t gekocht bij de DA voor € 20
er is iemand die doet er al 2 mnd mee
duuuuzzzzzzzz t proberen waard

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:54

Ik heb ook een super spulletje. Het is van BR en heet fly trea het stinkt als de nete, maar ik heb geen last van dazen! Rij gewoon nog elke avond in het bos!! No problem!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:54

Zo, ik heb het inmiddels op mijn Dikke getest en ben er best tevreden mee Lachen !!
Ik heb eerst op 2 plekken getest of hij er niet allergisch op reageert en hem er vervolgens helemaal mee ingesmeerd.
Het afgelopen WE hadden we een clinic, waar de dazen & Co flink hun best deden om de paarden te pesten Boos! !
Dikke was het paard die echt het minste last had; als zo´n beest al op hem ging zitten, was die er toch wel binnen 2 sec. van af !
Het spul werkt bij hem zo´n 4 dagen, de vijfde dag kwamen die krengen weer massaal aangevlogen Scheve mond !!
Ik vind het alleen toch wel een nadeel dat het zo duur is Scheve mond !! Ze hebben het naar mij in Dld. opgestuurd en ik betaalde €30,- ! Als ik het dus alle 4-5 dagen er op smeer, kost me dat zo €10,- per week en dat vind ik gewoon veel geld !
Doordat Yns nu een veulen heeft, smeer ik haar helemaal niet in, maar als ik dat volgend jaar weer wel doe, is het gewoon echt onbetaalbaar Scheve mond !!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:00

hier had ik het pas al over

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:02

sorayalover schreef:
een vrouw bij ons op de manege heeft nu iets nieuws axel ofzo dazenspray helt 6 uur tegen dazen en voor zover ik heb gezien werkt t ook

ze heft t gekocht bij de DA voor € 20
er is iemand die doet er al 2 mnd mee

Dat is Atex Daas Spray van Hofmans Lieve ( www.allesvoormijnpaard.nl ). Ik heb dat spulletje ook, gekocht bij een voerhandel, maar Hofmans Lieve verkoopt het ook vanuit hun kantoor/loods. Het is net chocolademelk en het werkt prima in de wei en als je paard niet te hard zweet onder het rijden. Het stinkt een uur in de wind en dat is de bedoeling ook, en het kost 18.50 per fles. Bij een flink zwetend paard (zware training) of een bos waar het stikt van de dazen helpt volgens mijn ervaring niets, ook dit niet. En bij mij was de fles na drie weken dagelijks gebruik leeg.

Afbeelding

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 12:44

ja dat spul ken ik ja dat is dat spul van die vrouw op de manege maar bij hun werkt t toch echt.
ze spoot het erop voor debuitenrit en er kwamen geen vliegen en dazen ook na de rit niets te zien.

De dochters van de DA hebben dat spulook en die zegt dat ze al 2mnd doen met 1 bus en in het weiland niet te gebruiken hoor alleen met rijden

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 13:28

Wij gebruiken sinds kort Red Shield van Absorbine. Werkt prima gedurende 2 a 3 dagen. Ik heb tot nu toe (we gebruiken het denk ik ong. een maand) bij geen van de drie paarden een bijwerking gezien. Wel goed schudden voor gebruik Haha! Dat staat ook op het etiket overigens, maar wordt nog wel eens vergeten schijnbaar.
Veerust werkt ook goed, en kun je nog steeds kopen bij bv. de Boerenbond.

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:19

veerust werkt echt niet ja 10 minuten ofzow

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:46

sorayalover schreef:
mm leuk idee maar tis alleen in linburg te krijgen in nederland volgens de site.....mmm enne stinkt t spul ook erg anders valt er niet opde rijden jah

Waar in Limburg is het te krijgen ?

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:46

weet niet moet je ff op die site kijekn

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 13:52

sorayalover schreef:
veerust werkt echt niet ja 10 minuten ofzow

Daarnaast wil ik het eigenlijk niet gebruiken. Je mocht geen huidcontact of iets dergelijks en het kon schadelijk zijn voor de longen. Opbrengen met handschoenen en een zuurstof masker. Verward

Nou als iets zo chemisch is dan komt het niet eens in de buurt van m'n paard

sorayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 16:39

verust hoeft dat niet hoor tis eigenlijk voor koeien en varkens en ok voor paarden en t hoeft echt niet met een masker op en handscoenen maar t stinkt wel maar t werkt gewoon niet

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 18:42

Nou het staat op de verpakking, ik heb het gisteren nog in m'n handen gehad. En of het in het daadwerkelijke gebruik nou wel of niet hoeft, als zoiets op de verpakking staat, al zou het wel helpen, ik gebruik het niet voor m'n paard.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:46

Ik heb Unicorn vandaag gekocht. Cool
Eerst even een mailtje gestuurd waar je het in de buurt kon kopen, uiteindelijk bij Ruitershop Pas de Deux in Noordwijk gekocht, lekker dichtblij. Was 24 euro.
Er is mij verteld dat je wel eerst je paard moet wassen (grondig), misschien heeft dit ook te maken met dat nare verhaal op dat andere forum. Ik ga het dan ook eerst op een klein stuk uitproberen na het wassen. De volgende dag ermee rijden en dan verder kijken.
Ik heb alles voor mijn beestje over, want dit is echt geen doen! Dus baat het niet... (en baat het wel, dan heb ik het tenminste geprobeerd!) OK dan!

Gozer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 17:58

Ik was vanmiddag bij Van Rijs in Zevenhuizen en daar verkochten ze Unicorn ook. Het wassen is nodig voor een optimale werking en dan zou het 7 tot 10 dagen werkzaam zijn. Dan valt de prijs nog wel mee vind ik.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 18:09

Inderdaad, vind ik ook.
Ik heb echt ALLES over om die beesten weg te werken, want mijn paardje (geel) ziet echt zwart van die beesten! Echt heel naar, ze staan te dringen voor het hek gewoon!
Ik hou jullie op de hoogte! Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 10:56

Vorig weekend, bij onze clinic (in de buitenbak) heb ik Unicorn voor het eerst gebruikt.
2 Dagen daarvoor, had ik Dikke op 2 plekken ingesmeerd, om te kijken of hij er niet allergisch op reageerde. Daarna had ik hem helemaal gewassen en ingesmeerd en naar mijn idee hielp het spul best wel goed.
(Maar géén 7 dagen, hooguit een dag of 3 !!)
Gisteren-avond wilden we een buitenrit maken; mijn vriendin was ´s middag al met de kinderen en de shetty´s een rondje gaan wandelen en die zijn gewoon op de vlucht gegaan voor die stekende krengen Ziek !
Ik heb Dikke dus gisteren héél royaal met dat spul ingesmeerd (ruim 200 ml !!). We waren binnen 20 min. weer thuis !!! Het was echt verschrikkelijk; Dikke had voorop de boeg én aan de zijkant mistens 30 van die -beesten hangen !! Helania, die niet ingesmeerd was, had er ook niet meer !! We zijn omgedraaid en in gestrekte draf weer naar huis gegaan, omdat het echt geen doen was Verdrietig !!
Voor mij (Dikke Knipoog ) dus géén Unicorn meer !!
Het kost een hoop geld en dan helpt mijn Dr. Schaette stinkspul toch 10 x beter !!

surferken42

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:13

Unicorn protector kost in de winkel waar ik het zou halen
19€, dus niet echt goedkoop, maar zal het toch
proberen en hopelijk is het z'n geld waard !!!
Hebben jullie voor dit product ook zoveel moeten neertellen?

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:27

Voor € 32,- werd het per post geleverd Scheve mond !!

Degene bij wie ik het bestelt heb, vroeg of het misschien wat voor mij was om Unicorn hier in Dld. te distributeren. Ik heb gezegd dat ik het eerst wilde uitproberen, voordat ik daar over na zou denken. Als het "niks" is, wil ik dat andere mensen ook niet aanbevelen Knipoog !!
Ik doe dat dus mooi niet !!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 13:07

ik gebruik sinds kort een "vliegenclip"
van die witte clips,die ze bij de koeien en schapen aan hun oren "nieten Verward "
ik heb het gewoon aan haar haster,aan de binnenkant,vast gemaakt,en het werkt!!!!!!!!!
geen dazen/vliegen meer.!!!!!!!!! OK dan!
het kost c.a;€6,- en het werkt c.a 4 maanden!!!!!!!!!! Pling
als het voor koeien en schapen gebruikt kan en mag worden,dan durf ik het bij mijn paard ook wel!een kennis van mij,gebruikt het al jaren!ideaal!