hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:18

Je kan je ouders genoeg wijsmaken, desnoods door de dierenbescherming ect .. Als jou ouders je paarden laten sterven door onderkoeling, ondervoeding en er gewoon niet naar omkijken, ben je imo geen paard waardig. En dan kan je als excuus gebruiken dat je ' maar een kind ' bent, ook kinderen hebben hersens ;) .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:19

intral schreef:
Je kan je ouders genoeg wijsmaken, desnoods door de dierenbescherming ect .. Als jou ouders je paarden laten sterven door onderkoeling, ondervoeding en er gewoon niet naar omkijken, ben je imo geen paard waardig. En dan kan je als excuus gebruiken dat je ' maar een kind ' bent, ook kinderen hebben hersens ;) .

Lees nou eens, de paarden zijn NIET VAN HAAR! Is dat nou zo moeilijk?

intral

Re: hoe is het mogelijk!!heb DE beslissing zelf kunnen doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:21

Dat heb ik gelezen hoor, ik ben niet helemaal achterlijk ;) .
Lees zelf maar eens een keertje wat ik typ, dan zul je zien dat ik typ dat je je ouders genoeg wijs kan maken, desnoods door officiele instantie.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:21

Intral: en aan jou reactie zie ik dat jij ook nog maar een kind bent! No offense, maar TS zit in een moeilijkere situatie dan wij ons in kunnen denken. Wat steun en aanmoediging zal meer helpen dan met een vingertje gaan wijzen, ik hoop dat ook jij dat begrijpt, ook al ben je nog maar een kind :)
En ja er zal actie ondernomen moeten worden, dat zeker, maar geef TS een kans om deze situatie te verbeteren!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:23

Juist jarrah, denk dat als intral alles goed had gelezen die opmerking wellicht niet zou maken......

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:24

jarrah schreef:
Intral: en aan jou reactie zie ik dat jij ook nog maar een kind bent! No offense, maar TS zit in een moeilijkere situatie dan wij ons in kunnen denken. Wat steun en aanmoediging zal meer helpen dan met een vingertje gaan wijzen, ik hoop dat ook jij dat begrijpt, ook al ben je nog maar een kind :)
En ja er zal actie ondernomen moeten worden, dat zeker, maar geef TS een kans om deze situatie te verbeteren!

Je kon ook in mijn profiel kijken, dan wist je het ook. Ja ik ben een kind en nee ik weet niet alles. Nu gelukkig? Ik heb wel gezond verstand, en de TS kan deze situatie niet in dr eentje verbeteren, dat snap ik nog, ook al ben ik nog maar een kind, om je eigen woorden eens te gebruiken ;) .

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:25

chocobroodje schreef:
Juist jarrah, denk dat als intral alles goed had gelezen die opmerking wellicht niet zou maken......

Ja joh, ik heb toevallig geen 11 pagina's perfect doorgelezen, tot op de letter. Who cares?

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:28

Fijn dat je inziet dat de situatie wel erg groot is voor haar in haar eentje. En tuurlijk heb je gelijk intral, dat andere organisaties kunnen helpen, maar weet je wat de moeilijkheid is? Het is en blijft haar eigen vader! En banden met ouders zijn altijd sterker dan welke banden dan ook, dat is een feit. Je vader 'aangeven' bij een dergelijke instantie is een grotere stap dan wij ons in kunnen denken...
Dát maakt de situatie zo moeilijk... waren de paarden van de buurman geweest was het veel simpeler, dan is de DB bellen veel makkelijker, maar het gaat hier om haar bloedeigen vader... dat is zo makkelijk nog niet :n

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:29

intral schreef:
chocobroodje schreef:

Ja joh, ik heb toevallig geen 11 pagina's perfect doorgelezen, tot op de letter. Who cares?

Omdat het dan nogal misplaatst en niet al te snugger overkomt daarom.

Waarom plaats je dan doe opmerkingen als je het weet? Dan snap je toch dat het zinloos is? Ja er moet zeker wat gebeuren, maar zoals ik al eerder heb gezegd de paarden die er nu nog staan zijn gezond. Buiten de hoeven die dringed een opknapbeurt nodig hebben. Ik hoop dat Ts haar vader zover krijgt ze te verkopen. Dat zou het beste zijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:31

chocobroodje schreef:
intral schreef:

Omdat het dan nogal misplaatst en niet al te snugger overkomt daarom.

Waarom plaats je dan doe opmerkingen als je het weet? Dan snap je toch dat het zinloos is? Ja er moet zeker wat gebeuren, maar zoals ik al eerder heb gezegd de paarden die er nu nog staan zijn gezond. Buiten de hoeven die dringed een opknapbeurt nodig hebben. Ik hoop dat Ts haar vader zover krijgt ze te verkopen. Dat zou het beste zijn.

Tuurlijk joh, behalve de hoeven, waardoor ze dus niet normaal meer kunnen lopen omdat het zo dringend is schijnbaar, is er niks aan de hand. We laten jou toch ook niet met schoenmaat 22 lopen ?

jarrah schreef:
Fijn dat je inziet dat de situatie wel erg groot is voor haar in haar eentje. En tuurlijk heb je gelijk intral, dat andere organisaties kunnen helpen, maar weet je wat de moeilijkheid is? Het is en blijft haar eigen vader! En banden met ouders zijn altijd sterker dan welke banden dan ook, dat is een feit. Je vader 'aangeven' bij een dergelijke instantie is een grotere stap dan wij ons in kunnen denken...
Dát maakt de situatie zo moeilijk... waren de paarden van de buurman geweest was het veel simpeler, dan is de DB bellen veel makkelijker, maar het gaat hier om haar bloedeigen vader... dat is zo makkelijk nog niet :n

Tuurlijk, en ik snap het ook dat het haar vader is, maar het welzijn van mijn paard staat op dat moment toch even voorop, sorry. Er is later altijd nog tijd om het bij te leggen met haar vader ect, maar voor de paarden is er schijnbaar niet zo veel tijd meer, als er nu al 1 is overleden.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:34

Ik begrijp jouw beredenering Intral, dat begrijp ik heel goed. Maar ik bedoel ook dat TS er meer aan heeft als ze aangemoedigd wordt om stappen te ondernemen in die richting in plaats van dat ze beschuldigd wordt. Dat is wat ik bedoel te zeggen! En daarbij begrijp ik dat chocobroodje ook een oogje in het zeil houdt... mocht het uit de hand lopen kan zij altijd actie ondernemen!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:36

ik ben het voledig met chocobroodje eens.
ts is 16 en heeft dus echt geen invloed op haar ouders.
ze zou naar oficielle instanties kunnen gaan.
maar je ouders aangeven voor dieren mishandeling/verwaardelozing is niet makelijk
TS hopeljk snapt je pa snal dat dit niet langer zo gaat.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:38

Dan is het misschien hoogtijd als ze eens actie onderneemt, want imo kan dit zo niet langer :) .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:43

Tsja intral dat begrijp ik, maar soms is het beter om te wachten of dingen zich op een andere manier oplossen snap je? En ik hou inderdaad een oogje in het zeil. Ik ken Ts al een tijdje en hebben goed contact via oa msn. Het is echt een hele lieve meid die dit ook niet wilt maar simpelweg in een situatie zit waar zij weinig aan kan veranderen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:43

Ze onderneemt nu al actie door TS te steunen en adviezen te geven :)
Dat zijn de eerste stappen en dat gaat niet binnen 1 of 2 dagen, dat heet wat tijd nodig! Lange hoeven is natuurlijk erg vervelend en moet ook snel wat aan gedaan worden, maar op lange hoeven neemt een dierenbescherming ook geen actie ;)
Dat zou nu dus een nutteloze zaak zijn!
Handiger is nu om te kijken hoe ze mogelijk geld voor bekappen bij elkaar kan krijgen en haar vaders ogen te openen... en IMO zijn chocobroodje en TS daar mee in de goede richting :)
Een beetje aanmoediging zou dan ook niet verkeerd zijn :)

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:45

jarrah schreef:
Ze onderneemt nu al actie door TS te steunen en adviezen te geven :)

Ik had het over de TS, dat die wel eens wat actie mocht ondernemen, desnoods met hulp van chocobroodje. Ik had graag geholpen maar dat kan simpelweg niet vanaf hier.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:46

intral schreef:
Dan is het misschien hoogtijd als ze eens actie onderneemt, want imo kan dit zo niet langer :) .

ik snap jou niet.
je wil het laatse woordt hebben maar weet duidelijk niet hoe TS zich moet voellen.
hoe moet ze aktie ondernemen wil jij beweren dat jij je pa al had aangeklaagt ofzo.
TS kan alleen maar tegen haar vader in praten met de hoop dat hij het gaat snapen.

en niet iedereen is zo slim als jij denkt

en TS blijf volhouden.
probeer je vader uit telegen waarom ze een smit eten en een stal nodig hebben.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:51

hanny_jelke schreef:
intral schreef:

ik snap jou niet.
je wil het laatse woordt hebben maar weet duidelijk niet hoe TS zich moet voellen.
hoe moet ze aktie ondernemen wil jij beweren dat jij je pa al had aangeklaagt ofzo.
TS kan alleen maar tegen haar vader in praten met de hoop dat hij het gaat snapen.

en niet iedereen is zo slim als jij denkt

en TS blijf volhouden.
probeer je vader uit telegen waarom ze een smit eten en een stal nodig hebben.

Nee, ik heb het zelf makkelijk, dat scheelt. sercastisch. Ja, dat wil ik inderdaad beweren. Ookal zijn het zijn paarden, dan juist. Die bloedband die ik met mijn vader heb, die maakt me op dat moment niet meer uit. Met praten los je in dit geval vrij weinig op, er moet actie ondernomen worden.

Zo slim ben ik niet, ik heb gezond verstand ;) .

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:53

TS heeft ook wel verstand en zei wil het beste voor haar paardjes helaas kan ze haar pa dit niet bij brengen.

en als het puntje bij paaltje komt denk je toch het is wel me pa

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:53

Jammer ook dat er nergens een woonplaats staat, in zowel die van de TS als van chocobroodje. Als het dichtbij is stap ik bij wijze van spreken nu op de fiets, om te helpen ;) .

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:54

hanny_jelke schreef:
en als het puntje bij paaltje komt denk je toch het is wel me pa

Goed, daar verschillen onze meningen dan over.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:55

Oke meid, fijn dat jij zoveel gezond verstand hebt!
Als jij ook nog eens het verstand had om dat om een positieve manier aan iemand over te brengen, ben je helemaal een topper! Succes met je gezonde verstand!

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:57

jij zorgt er voor? en je houdt van paarden? 3 is teveel voor je om voor te zorgen. kun je het dan niet bij 1 proberen andere 2 weg? heb je toch nog 1 paard? en misschien dat je dan de verzorging wat beter op orde krijgt.

En wat krijgen ze per paard? is dat die 1 schep brok en 1 schep malas? of moeten ze dit ook nog met zijn 3en delen?

Je vader kan het niet betalen en straks ga jij werken om ze te betalen en verzorgen maar dan werk je weer zoveel en kun je alsnog geen aandacht geven aan je paard.

Hoevaak krijgen je paarden voer? en wat krijgen ze per dag per paard?

We proberen je te helpen om zo te voorkomen dat niet je volgende paarden ook dood gaan, dan mag je nog wel zoveel van je paarden houden maar ik heb ze toch liever levend bij een ander dan dood bij mezelf.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:00

williejanne schreef:
Hoevaak krijgen je paarden voer? en wat krijgen ze per dag per paard?

Dit staat al in het topic ;)

jarrah schreef:
Oke meid, fijn dat jij zoveel gezond verstand hebt!
Als jij ook nog eens het verstand had om dat om een positieve manier aan iemand over te brengen, ben je helemaal een topper! Succes met je gezonde verstand!

dankje, ik zal het nodig hebben om van die mensen zoals jullie het bij te brengen.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:02

ja maar daar staat niet of het voor alle 3 is of voor 1. en ook niet hoevaak ze dat per dag krijgen of eenmaal per dag.