Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Melisjee

Re: Hoeveel uur besteed jij aan je paard per dag ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:30

3 uurtjes denk ik

zonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:25

ik besteed 3 uur aan mijn paard.
ik borstel en rij eerst
dan de stal uitmesten.
en meestal na een half uur ga ik in de schuur ( die er voor als het regentregent iets kan doen ofzo) veder met de kunstjes die ik aan het leren ben.
en dan ga ik

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:50

Mijn verzorgpony's, in de vakantie ben ik bijna de hele dag van 12 tot 8/9 uur met ze bezig, het meeste met Tornado, en het uitmesten en opruimen niet te vergeten. Ik ga alleen van ongeveer 5 tot 6 naar huis om te eten :Y)

floortje745

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 22:59

z'n 3 uur perdag maar in het weekend langer

nathalya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:55

Meestal zo´n 2 a 3 uur per dag
wanneer er echt getraind wordt met instructeur erbij ben ik toch wel 3 a 4 uur bezig
Buiten dat is het super gezellig bij ons op stal en zitten we vaak nog met een hele groep op t terras! *D

Hurray

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:58

Ik heb geen eigen paard, maar wel een vz pony. Ik denk dat ik d'r zo'n 2 uur aan besteed. Een halfuurtje poetsen & opzadelen. Dan uurtje rijden, de pony afzadelen & nog even met de borstel d'r overheen. Dan zet ik 'm in de wei. :+

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 10:59

Vaak zo'n 3/4 uurtjes :), zonder uitmesten etc. :)

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:01

Gemiddeld 2 uur per dag :)
Ligt eraan wat ik wil of moet doen.

LydiaYellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:10

De ene keer meer dan de andere maar toch al wel snel 3 uur op een dag als ik ga rijden.
voor een wedstrijd ben ik helemaal lang bezig want ik heb een pony die niet stil kan staan dus al 1,5 uur vlechten dan nog poetsen, nog een laatste keer rijden, me spullen poetsen alles in de auto doen. Dan ben je toch wel snel 4,5 uur bezig. :o

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:39

Meestal een uur of 3... hangt er ook vanaf of het zomer of winter is... 's winters ben ik meer met hem bezig omdat hij dan langer binnen staat (ga nog even wandelen, poetsen oid). In de zomer tijdens het weide-seizoen duurt het wat minder lang...

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:00

2 uurtjes, daarin verzorg ik hem (voor en na het rijden), rijd ik ongeveer 40 minuutjes, mest de stal uit, zet hem buiten en sleep water naar het weiland. :) Het is btw niet mij eigen paard, maar mijn verzorgpaard (dus voeren enzo hoeft niet). & Hiernaast zit ik op het VWO, dus soms heb ik een dagje geen tijd om te komen, dan doet de eigenaresse hem gewoon. :)

Petrafredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:46

ik 5 uur per dag :D

Uitmesten, poetsen, rijden, uitstappen in het bos, afzadelen, natspuiten ( In de zomer) En allerlei klusjes, vegen enz.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:50

Ik 3,5 uur wanneer ik rijd en 3 uur wanneer ik ga longeren.
Wel verschilt dit een beetje per keer met wat ik doe en hoeveel tijd ik heb, maar gemiddeld genomen klopt het wel zo ongeveer :j

In die tijd mest is dan uit, borstel ik mijn paard, rijd ik, gaat hij los, stap ik met hem en borstel hem dan nog een keertje af.
en alle overige verzorging natuurlijk.

Cynt_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:50

meestal 2 a 3 uurtjes !

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:53

tita schreef:
_O- _O- _O- :')

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Onzin. En dan nog die overdreven poppetjes erbij, ben je zelf niet jong geweest? Als ik van 8 tot half 5 naar school moet ( dus de werkdag van een fulltime volwassene ongeveer ) heb ik nog tijd om 4 uur bij mn paard te zijn, te eten en mn huiswerk te maken ;) . Snap dus niet waar je die onzin vandaan haalt, want als het mij lukt, lukt het jou ook als fulltime werkende volwassene.

orient11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:56

Dat is heel verschillend, maar meestal toch wel 3 uurtjes

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:04

Ik ben ongeveer 3 uur bezig, dat is incl. mesten, poetsen rijden etc. en dan heb ik 2 uur reistijd (1 uur heen en 1 uur terug) dus ik ben gauw zo'n 5 uur van huis en dat naast mijn opleiding en baan. En idd mijn paard is een deel van mij, dus die krijgen ze in een relatie er gewoon gratis bij :D.. maargoed.. dat is niet aan de orde :P Aangezien ik meestal pas rond 10/11 uur s'avonds weer thuis ben :D

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:13

Meestal 3 a 4 uur per dag, in het weekend veel langer. Soms wel 8 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:13

Denk zo'n 2uur.
Uitgezonderd van les/wedstrijd/weekenden, dan gaat er meer tijd in.

'Vroeger' was het ook veeeel langer, kon ik ze in de weekenden wel hele dagen vervelen! :D

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:21

3 a 4 uur PER DAG??? neen dat ga ik niet halen...ik werk 40+ uur...dan mijn huishouden (manlief is vrachtwagenchauffeur en werkt veel meer dan ik) Ik ga rond 19:00 naar stal, ligt eraan wat ik doe, maar gemiddeld toch wel 21.00-21.30 thuis. Ik rijd 2 doordeweekse dagen niet, dan mesten-poetsen-spelen-gooi ik hem aan longe of los..dan heb ik tijden van ~19.00-20.30...Weekenden ben ik wel zo'n 4 uur bezig, dan doe ik vaak ook de extra klusjes waar ik door de week echt niet aan toe kom...dus werkdagen gem. een uur of 2.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:27

al snel wel 3 uur per dag, en dat is zonder rijden want we hebben geen zadel :(

Petrafredje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:33

amillia schreef:
al snel wel 3 uur per dag, en dat is zonder rijden want we hebben geen zadel :(

Je kan ook zonder zadel :P

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 14:42

toen ik nog een tiener was was ik er het hele weekend er alleen naar huis voor eten en slapen. daar at ik ook wel eens een broodje en wat drinken.
nu ik een gezin heb heb ik veel minder tijd.
smorgens ga ik er even heen om te voeren en even te poetsen als ik daar tijd voor heb en savonds voeren mesten poesten en als er tijd is even rijden of longeren of gewoon een stukje wandelen.
weekend neem ik vaak de kids mee en als mijn vriend er is dan blijven ze bij hem en kan ik wat langer

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:03

Gemiddeld per dag zo tussen de 1 en 2 uur.
(maar goed, heb dan ook een 3 jarige waar ik nog niet op rij en met een korte spanningsboog)

Meestal strooi ik haar stal op, poets ik dr lekker, even 15 min. 'iets' oefenen (elke keer verschillend), nog even kroelen en weer naar huis.

Jeannette25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:33

tita schreef:

wat zijn we hier weer realistisch bezig zeg

Mensen die fulltime werken hebben dus echt geen tijd om 4 uur met je paard bezig te zijn letwel 1 paard en helemaal niet als je een huishouden heb laat staan kinderen.
De meeste die hier posten zijn toch de jeugd en moeten soort van opscheppen

Onzin. En dan nog die overdreven poppetjes erbij, ben je zelf niet jong geweest? Als ik van 8 tot half 5 naar school moet ( dus de werkdag van een fulltime volwassene ongeveer ) heb ik nog tijd om 4 uur bij mn paard te zijn, te eten en mn huiswerk te maken . Snap dus niet waar je die onzin vandaan haalt, want als het mij lukt, lukt het jou ook als fulltime werkende volwassene.

love is ... when you look into someone's eyes, and see everything you need

Nou sorry hoor, ik werk fulltime, heb een eenmanszaak en rij wedstrijden met mijn paard!!!!
Kan prima in de weekenden tijd vinden voor het huishouden en werk meer dan 40uur pw.. Je kan ook een uur eerder uit je nest komen voor je HH ...Ik zie het probleem niet,kan idd prima 4 uur op een dag vertoeven bij mijn paard ,daarna douchen en aan het werk en manlief heeft zo zijn eigen hobby's,die hoef ik ook niet te vermaken ..Planning?!?!?!?!