Weinig jongens rijden paard waarom?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Denisexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:36

@bella1wjnmk
ja inderdaad! zou toch ook wel leuk zijn als er heel wat jongens op stal/manege rondliepen :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:52

Mijn vriend heeft altijd motor gereden en vind paarden veeeeeel te traag lopen :P Hij wilt altijd in galop en dan valt hij eraf := :')

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:56

Kuggur schreef:
loveidefix schreef:
ik heb ook 1 jongen in mijn paardrijd les.
Ik vind het wel stoer als jongens springen, maar als ik eerlijk ben vind ik mannen
die dressuur rijden (helemaal recht op, zitten feitelijk op hun zaakie :+ ) beetje gay ;)

Of je hebt weinig verstand van mannelijke anatomie, of van een goede dressuurzit, misschien zelfs een combinatie van beide...

Inderdaad :j

MarJon

Re: Weinig jongens rijden paard waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:58

Maar dan een vraag aan loveidefix, Waarom ziet het er wel stoer uit als mannen springen?

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:09

tantjeuh schreef:
Vreemd genoeg heb ik altijd op een club gereden waar de verhoudingen echt 50/50 lagen. En wij waren toen toch met zeker meer dan 40 rijdende leden.... Waarvan het laatste jaar meer dan de helft mannen waren. Gaande van 15 (overgangsleeftijd naar paarden, dus zoiezo het jongste), naar 19/20/22/28/32/38/55/65/... nog straffer: géén van hen is homo :Y)

Voor ieder wat wils *D

missliessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 10:33

bij ons op stal is de helft jongens bij ons die paardrijd, mijn vriend rijd ook paard,, maar heeft er zelf geen dus rijd hij maar op het paard van mijn moeder (mijne is te wild voor hem :P) maar in meerendeel heb je wel gelijk dat er meer meisjes paardrijden als jongens.. alhoewell als je in de sport kijkt zijn de meerderheid volgens mij echt jongens hoor :P;)

TTRS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:08

Ik heb niet alles gelezen hoor,
Maar ik denk dat ze zich een beetje schamen. Maar waarvoor? Ik vind het niet raar hoor.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 02:30

Hier een jongen die paardrijdt...

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 04:00

Ik denk dat het voornamelijk met het karakter te maken heeft.

Veel meisjes hebben een hoge concentratie en meer discipline.
Jongens hebben meer energie en zoeken dus sporten die iets explosiever zijn en waar ze zich iets minder moeten concentreren.

Paardrijden is wel vermoeiend, maar een andere soort vermoeidheid als wielrennen, voetballen, basketballen enzovoort.

Dus denk dat het voornamelijk karaktergebonden is. Zeker omdat de meesten op jonge leeftijd ermee beginnen.

naomifalkena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 10:49

Ik weet niet in welke provincie je woont maar vooral in de springprovincies zoals drente en gelderland en misschien brabant (dat weet ik niet want ik woon zelf in friesland) zijn er veel meer jongens die paardrijden. En als je op het hoge niveau kijkt zie je toch veel meer mannen dan vrouwen. Maar waarom er meer meisjes rijden dan jongens?? ik weet het echt niet.

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 19:57

Toen ik nog op paardrijden zat, reed er maar 1 jongen in de les, dat was wel de beste. Ik ken wel meer jongens nu die paardrijden, ik weet niet, misschien hebben jongens minder aanleg voor dieren?

Brecht_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:31

_Kaira_ schreef:
ik weet niet, misschien hebben jongens minder aanleg voor dieren?

Dat zou ik niet durven stellen hoor :n

bentlylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:34

ughum het eerste wat in me opkwam is
dat vinden ze niet lekker zitten vanwege hun....
:o
nee maar ik ken best veel jongens die rijden hor. :D

Treintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 23:08

een vriend van mij rijd paard.
erg leuk om te zien

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:34

_Kaira_ schreef:
Toen ik nog op paardrijden zat, reed er maar 1 jongen in de les, dat was wel de beste. Ik ken wel meer jongens nu die paardrijden, ik weet niet, misschien hebben jongens minder aanleg voor dieren?

Ook hier ben ik het niet mee eens. Jongengs minder aanleg voor dieren? >;) Kom dan maar eens bij ons in de klas! Er zijn echt jongens die geweldig met dieren omgang!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:39

Ik denk dat jongens niet echt dat verzorgende in zich hebben, wat bij meisjes veel meer voorkomt.. Je hebt ze natuurlijk wel ;)
Laatst bijgewerkt door Toogfilosoof op 08-03-10 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:44

naja weet je wat ik zo raar vind... ik zie amper mannen op een paard rijden, maar als ik naar wedstrijden van hoog niveau ga kijken, zie ik alleen maar mannen (vooral met springen)!! echt weird

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:45

Bij ons op de manege zijn wel aantal jongens waaronder één jongen van 14 bij mij in de les.
Maar op de stal waar ik sta heb ik nog nooit een jongen gezien..
Ik weet niet wat het is.. misschien is het niet stoer? Ik denk ook dat heel veel mensen denken dat het een meidensport is maar dat is echt niet zo! Kijk vooral maar eens naar de springsport maar ook zeker de dressuursport ;) Het zou wel leuk zijn als er meer jongens/mannen gingen paardrijden :D!
Wie weet..

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:46

Mijn zoontjes 10 en 8 rijden pony, op een manege, het valt op dat beide veel ruitergevoel hebben meer dan de meisjes in dezelfde les. Mijn zoons zijn opgegroeid met de paarden en pony's aan huis en hebben dus zeer veel feeling met deze en andere dieren. Mijn dochter is 12 en rijdt Z1 + winst en L2 + winst met haar jonge pony, zij is wel veel meer geconcentreert en doel bewust bezig. Bij de jongens is het nog meer spelenderwijs.

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 15:54

omdat de meeste mannen tussen hun oren hebben dat paardrijden een vrouwen- / homosport is en ze te eigenwijs zijn om daar anders over te denken. :+

Maar goed.... collegaatje van mij is net terug van het buitenland en heeft daar paardgereden en die is helemaal om en wil gaan lessen. :D

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 16:03

Mijn vriend rijdt paard (hij werkt op een handel stal) hij beleerd paarden, rijdt ze door. en kan er heel goed mee om, rijdt zelfs omdat hij het zo leuk vindt nog op de manege waar hij ooit terecht is gekomen, wel altijd erg gezellig daar donderdag avond even te zitten:D sinds we samen wonen rijdt hij ook zo nu en dan op die van mij, maar zijn voorkeur ligt ook bij het springen, western vind hij ook erg leuk. dressuur is soms wel is goed zegt hijXD. dus onze droom samen is natuurlijk een trainings stal en/of veulenopfok.

aesthetic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:57

Jongens zijn meer van het stoere (motorrijden, bmx, karten, etc.) Paardrijden vinden ze 'meisjesachtig'.
En sommige vinden het wel leuk, maar denken dat ze dan 'gay' overkomen,
terwijl mij het juist leuk lijkt, als er een jongen op paardrijden gaat!

just_yv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:16

Mannen hebben meestal niet genoeg aan 1pk :D

Toch vreemd dat je op een manege weinig jongens treft en op hoger niveau wel :?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 12:02

Ik werk op een springstal waar we met zijn 15en rondlopen ongeveer en we zijn met 3 meiden, de rest zijn allemaal jongens. Denk dat vooral in de hogere (spring)sport best veel jongens rondrijden hoor.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:44

Nou zie toch eerlijk gezegd best wel wat jongens die wel paardrijden eigenlijk :P vooral in de springsport vaak, in ieder geval hier in de buurt.