mijn vader is een penny

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:40

mijn ouders vallen inmiddels wel mee. we hebben sinds 1 januari 2009 onze eigen pensionstalling, dus dan vlot dat wel :)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:46

oh! ik weet nog wel een leuke trouwens :D (2 zelfs)
gingen we een week geleden een oefenparcours springen bij Michiel Brusse (op een springstal dus)
was wel een stukkie rijden en die straat daar was nogal lang. papa: waar is die stomme manege nou? :+
en toen we gingen sleetje rijden met de shet, kon papa ook wel even. papa op de slee, en loulou (1 van m'n shetten) wilde opeens niet meer vooruit. dus ik er maar even naast lopen, pony kwam niet vooruit. vreemd.. deed ze anders nooit. of vond ze het te zwaar? }:0 bleek dus dat papa lief 'de leidsels netjes STRAK op maat hield'. juist :Y)

knollentuin

Re: mijn vader is een penny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:51

vertederend al die vaders!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:13

Geweldig om te lezen!

Mijn papa is ook zo tof, gaat inmiddels al 10 jaar bijna elke week mee naar de manege.
Houdt ook paard vast, vraagt dingen en hangt lekker in de kantine.

Goud waard, die papa's. :)

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:54

Haha, geweldig topic! :=
Mijn vader moet niet zo veel van paarden hebben, maar m'n moeder heeft dus vroeger gereden, en die komt dus wel 's mee naar mn verzorgpony.

Ik ging buitenrijden met een vriendin, dus we gingen ff langs mn huis, dus ik stijg af (moeder komt al aanlopen met appels en boterhammen :') ) Ik moest binnen ff snel nog mn handschoenen halen, dus ik zeg tegen mn ma: 'Zorg jij dattie niet wegloopt'? (Pony is superondeugend, maar zal nooit weglopen/rennen) Dus ik loop weg, kom ik terug staat ze helemaal met der hand vlak achter het bit, had ze hem vast alsof het een wilde hengst ofiets was :')

En ook als ze komt kijken(1x per mnd), en Murdock (mn verzorgpony dus) kijkt naar der, dan zegt ze gelijk: 'Volgens mij herkent ie me :)) '
Dan denk ik ook: 'Juist' :')

Monrisque

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:00

Mijn zoontje, toen hij nog wat kleiner was, zei ooit: "Dat is een mooie sletlander he mama?" :D

We kwamen niet meer bij van het lachen.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:01

Mijn papa vind paarden leuker dan mijn moeder dat vindt. Hij reed vroeger voornamelijk in weilanden, met alleen een touw om de hals van het paard. Verder heeft hij er echt de ballen verstand van :P

Heb ik laatst bij mn bijna 3jarige fjord voor het eerst een bitje ingehad, zegt hij: "dat heb je toch helemaal niet nodig. Je moet gewoon zorgen dat je een sterke band krijgt met dat beestje, dan doetie alles voor je"

Hoe bedoel je NH-papa :P

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:05

haha vaders :D mijne word er eerlijk gezegt wel goed in,

maar we hebben altijd een discussie, we zijn samen mijn paard wezen kopen, en nu doet tie het eigenlijk heel goed,
en dan zegt tie steeds trots : ik zag het gelijk ! dankzij mij hebben we hem gekocht. ik wist het gewoon

jaja pap.. :=

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:11

leuke verhalen :D

Mijn vader was een keer komen kijken op een springwedstrijd..
Heb een nogal.. stevige haflinger..

"geweldig zoals dat dan langs je rent met al die kracht!"
"het is echt één bonk spieren hé,het trilt ervan" -:)

Fijn dat nog iemand denkt dat dat spieren zijn :')

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:47

Mijn ouders, lover en kids hebben helemaal niets met paarden. Mijn pa heeft vorig jaar wel een rondje gehobbeld op het paard van de boerderij waar ze elk jaar kamperen. Heb er helaas geen foto van. Hij wel. Maar hij is wel zo dat hij er altijd voor me is als het nodig is. Zondag bij Ed Gosen een meeting en hij gaat mee als fotograaf. Mijn ma is er als de dood voor. Mijn lover is vorig jaar naar de stal van mij bijrijdpaardje (haf) gereden, omdat hij nieuwsgierig was. Hij vond het maar niets. De enige paarden die hij mooi vind zijn bonte............ Dat zijn indianenpaarden :Y).

keeslover2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:52

mijn vader had vroeger altijd commetaar
dit was niet goed, dat was niet goed
maar nadat hij ondervonden heeft hoe moeilijk het is is het minder geworden
hij heeft zelf een jaar paardgereden en ontdekt dat het toch niet zo makkelijk was allemaal

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:02

Hahahaha, geweldig dit. :')

Mijn vader is als de dood voor paarden. Maar als ik moet rijden oid, zegt hij altijd: Jody, wel tegen het paard praten he! En dan knik ik altijd maar, en dan 1 minuut later: Praat dan eens tegen hem, daar gaat ie goed van luisteren.

Uhu... :')

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:37

Whaha echt geweldig die vaders

SuMaGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:46

Nou mijn vader niet,
die bekijkt elk paard als mogelijke toekomstige frikandel :+
maar hij gaat wel altijd mee naar wedstrijden enzo.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:53

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:07

ja nou ik heb dus een vader, en een moeder.. maar mijn moeder is nog het allerergst! zelf heeft ze ook eigenlijk superlang gereden maar ze heeft gwn niet het verstand van echt dressuurmatig rijden! en dan brult ze ook maar wat.. heel lief.. maar ik word er alleen maar helemaal nerveus van!!! erg lastig.. want het dringt ook gewoon echt niet dr door en ik krijg het gewoon niet uitgelegt haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:14

Mijn moeder denkt nog steeds dat shetlanders veulens zijn en later grote paarden worden

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:14

_O- zo herkenbaar, mijn vader denkt nog steeds dat longeren is bedoeld om het paard te straffen en laten we het maar niet over een martingaal hebben.
Dan te bedenken dat ik ook nog uit een familie kom die altijd in de paarden heeft gezeten zou je toch wel verwachten, zucht.

Het ergste is als hij met allerlei middeltjes aankomt die vroeger bij kwaaltjes gebruikt werden, zoals verlopen ollie, kijk maar bep helpt bij mij ook (vage snijwond)

Ach hij blijft lief maar wel een uber penny

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:38

Nee, mijn vader doet dat niet, maar ik vind het wel grappig dat jouw vader het wel doet :')
Lijkt me voor jou soms wel irritant haha.

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:19

Prachtig xD

Mijn moeder vind paarden dus dood eng, en ik had wedstrijd op Wibo. Dus tijdens het warm rijden (geloof ik xD), ging ik bij de deur staan waar mijn ouders stonden. Mn pa aaien die vind het allemaal prachtig, en die zegt tegen mn moeder van aai hem dan, hij is lief. Nou, mn moeder begint te aaien, en Wibo steekt z'n neus naar voren, die vond het wel gezellig. M'n moeder meteen: Hij valt aan!
Ik heb m lachen in z'n achteruit gezet xD.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:24

Geweldig topic dit zeg :')

Mijn vader heeft een keer op mijn paard gezeten en wilde toen graag draven.. dus 4 passen draf ( toen lag hij er bijna naast)..
Zegt hij toen hij afstapte.. Jeutje mina, die galop is wel enorm hard zeg! ( 4 sukkelige draf pasjes)..

Geweldig :')

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:32

Mijn vader vond het maar wat stoer dat ik sprong, maar 80 cm werd toch wel hoog. Was maar goed dat hij niet meeging naar oefenparcoursen van 1.10 of als ik met mn moeder trainer 1.20. Echter is hij wel nooit bang van de paarden. Mijn paard was super sterk als hij de spuitplaats en trailer uit mocht en pap ging haar er altijd uithalen met gevaar voor eigen leven.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:37

prachtige verhalen van de vaders.

Die van mij heeft een keertje voor mijn merrie en shet gezorgd. Hij moest van mij in de avond wortels voeren, merrie een hele emmer en pony een halve emmer. Wij de volgende dag gebeld met hem (we waren in het buitenland) zegt die, ik voer geen wortelen meer, dat duurt veel te lang. Heeft hij de hele tijd de emmer voor mijn merrie vastgehouden en gewacht totdat ze klaar was. Pa je kunt de emmer ook op de grond zetten of even doorlopen en in de bak doen waar de brokken in gaan!!! Dat ging niet, want mijn merrie liet hem niet voorbij gaan, had direct haar hoofd in de emmer gestopt. Over te veel respect voor het paard geproken.

Komt hij mee naar onze zevenjarige kijken (ziet hij een keer per jaar); wat is hij groot geworden! En wit! dat was niet toen hij bij ons op stal stond. Dat klopt pa, want toen was hij een veulentje.!!

Maar verder kan ik niet zonder de man, want hij staat wel altijd klaar voor me ook midden in de nacht als er een probleem is. Dus ode aan de penny vaders.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:39

Mijn vader heeft niets met mijn paarden, mijn moeder wordt steeds enthousiaster. :Y) Net toen ze het aandurfde om een rondje te stappen op mijn pony blesseerde de pony zich finaal, mijn paard vond ze nog iets te jong en te jolig, maar sinds een maand zegt ze dat ze er in de zomer wel even een rondje op wil stappen (houd ik je aan, mama! :P).. Gisteren tijdens het avondeten kwam ze er opeens mee dat we toch echt een veulentje moeten fokken met ons paard, want veulentjes zijn zo lief... :') Aldus mijn moeder. _O-

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:19

eppie38 schreef:
_O- zo herkenbaar, mijn vader denkt nog steeds dat longeren is bedoeld om het paard te straffen en laten we het maar niet over een martingaal hebben.
Dan te bedenken dat ik ook nog uit een familie kom die altijd in de paarden heeft gezeten zou je toch wel verwachten, zucht.

Het ergste is als hij met allerlei middeltjes aankomt die vroeger bij kwaaltjes gebruikt werden, zoals verlopen ollie, kijk maar bep helpt bij mij ook (vage snijwond)

Ach hij blijft lief maar wel een uber penny

Die olie gebruiken wij nog steeds, en dat is een wondermiddel!! :D
Veel goedkoper dan isobethadine (die trouwens na 1 maand vervalt) en dat werkt zoals niets anders!!
Hier een voorstander van de oude olie!! :p