Net de DB gebeld

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessica_

Re: Net de DB gebeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 14:43

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!
Verkopen lijkt mij de beste oplossing voor het paard, hij verdiend veel beter dan dit.
Maargoed we zullen zien :)

riz95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:12

Ik hoop dat haar vader zo verstandig is het paard aan jou te verkopen.
Veel succes er mee!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:05

Pas jij maar op met je goede intenties!
Uiteraard kijk jij naar het belang van het paardje, maar andere partijen dus duidelijk niet.
Geld is HET woord indeze en dit kan een drakerig gebeuren gaan worden.
Jouw oplossing om het paardje te kopen is nobel, maar je hebt er al 4 en wat zal de eigenaar vragen?
Waarschijnlijk de hoofdprijs om van de schulden van de stalbaas af te komen...
*verzint een plot*
Is er een stalcontract getekend voor de stalling van dit paardje?
Wat staat er over het niet betalen van het stalgeld?

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:06

Anya schreef:
dat kan dan nog zo wettelijk bepaald zijn, maar je doet het een dier niet aan om hem 3 maanden of langer in een stal op te sluiten. Dat valt bij mij onder dierenmishandeling :j want die beweging zie ik ze dan niet krijgen.

bij ons als er een slot op de stal word gezet dan zorgt de eigenaar van de manege echt wel goed voor de paarden die op slot staan hoor het is alleen uit voorzorg dat de eigenaar niet zijn paard zomaar kan meenemen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:10

ja? en dat maakt uiteindelijk geen donder uit, want als de eigenaar niet kan betalen of niet komt opdagen, mag de pensioneigenaar het paard niet als onderpand houden. Hij moet dan de hele wettelijke weg bewandelen. Sommeren via deurwaarder, rechtbank uiteindelijk. De rechtbank kan dan bepalen dat het paard verkocht moet worden, maar als er meerdere schuldeisers zijn, dan kan de pensionhouder dus gewoon naast het net vissen. En als die persoon de WSNP ingaat, dan heeft pensionhouder nog steeds helemaal niks. Of dat paard er nu staat of niet.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:15

Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat ze idd snel gaan kijken.
Pff ik snap niet dat mensen zo met hun beest om kunnen gaan, neem dan een hobbelpaard :(

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:30

ATE schreef:
Anya schreef:
dat kan dan nog zo wettelijk bepaald zijn, maar je doet het een dier niet aan om hem 3 maanden of langer in een stal op te sluiten. Dat valt bij mij onder dierenmishandeling :j want die beweging zie ik ze dan niet krijgen.

bij ons als er een slot op de stal word gezet dan zorgt de eigenaar van de manege echt wel goed voor de paarden die op slot staan hoor het is alleen uit voorzorg dat de eigenaar niet zijn paard zomaar kan meenemen

Ja, en wat als er brand uitbreekt en pensionklanten of personeel met spoed de paarden uit hun stallen moeten halen, en de sleutel zo snel niet gevonden kan worden?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:32

Dan is de pensionhouder aansprakelijk

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:42

Maarja daar heeft het paard niks meer aan...

Rijthof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:22

Eigenlijk te gek voor woorden. Gelukkig zorg jij nog een beetje voor dit paard! Wat als dat ook stopt?
Hoop voor jou dat het allemaal goed komt maar waarschijnlijk zal de manege-eigenaar het paard op den duur wel opeisen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:29

Het is zowieso niet netjes van haar maar dat de manegeeigenaar niet de moeite neemt het paard wat ruwvoer en water te geven vind ik ronduit schandalig, hij heeft ook zijn verantwoording. Het is dan wel niet zijn paard maar alleen omdat de eigenaar zijn verantwoording niet neemt laat je een dier toch niet doodhongeren terwijl het op jouw terrein staat?
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat hij de hoofdschuldige is hoor, dat blijft natuurlijk de eigenaar.

Lijkt me goed dat je gebeld hebt, dat paard kan zo natuurlijk niet blijven staan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:42

Eerlijk gezegd bleef ik op zo'n pensionstal niet staan, straks flikt hij ook zoiets met mijn paard. Dus bij koliek de DA niet waarschuwen of zo. Of stel mijn vliegtuig stort neer en er moeten dingen met de erfenis geregeld, mijn paard opsluiten en niet te eten geven. Ik zocht een andere stalling. Deze man heeft nl geen hart voor dieren. En dat is een vereiste.
Laatst bijgewerkt door Anya op 09-01-10 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:59

Ben benieuwd hoe het afloopt, hou het in de gateen ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:03

gohya schreef:
Ik ben bang dat de schuldeiser de 1 ste keus heeft om het paard te kopen/overnemen.Maar aan de andere kant,ze kennen jou en weten dat je dus vaker hebt opgevangen van de DB.
Zal moeilijk worden allemaal,hoe het ook gaat aflopen,als het paard het maar beter gaat krijgen.

Als de eigenareese geen andere schulden heeft...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:04

als er geen sprake is van een rechtszaak of beslaglegging kan ze haar paard verkopen aan wie ze maar wil. Geen enkele sprake van eerste keus. Pensionhouder heeft gewoon een vordering op betrokkene en die houdt hij ook. Hij moet het paard afgeven als duidelijk is dat het paard een andere eigenaar heeft.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:08

Ik heb alleen de beginpost gelezen dus excuses wanneer dit al geschreven is.
Wat ik zou doen is de eigenaresse een sms sturen als ze haar mobiel niet opneemt of een mailtje oid. Daarin zou ik vermelden dat je de DB hebt ingeschakeld maar dat het zover niet hoeft te komen omdat jij het paard van haar over wil nemen. Wanneer je met haar iets overeen kunt komen dat je dan de DB terug belt dat het opgelost is. Succes.

JFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:09

ik vind goed dat je gebeld hebt!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:18

Wat schandalig!
Het kan toch niet zijn dat die manege gewoon toelaat dat iemand zijn paard nooit komt bezoeken en ook niet voert en verzorgd?
Wat laat in gegrepen!

Goed dat je gebeld hebt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:43

Ook ooit op zo'n stal gestaan....zag echt allerlei misstanden om me heen. Direct naast me een stal met twee pony's erin die er misschien 1x per week even uitkwamen, een van de pony's sloeg de andere gewoon bij de wanden omhoog echt vreselijk. Ze werden nauwelijks uitgemest, kregen heel weinig hooi. Ik gooide er dan af en toe maar wat stro of hooi bij. Andere paarden op die stal die gewoon van te weinig beweging in combi met slecht hooi continue koliek hadden, echt afschuwelijk. En ik ben heus geen teerhartig penny meisje maar een ervaren volwassen paardenmens ;)
Ben daar zsm weggegaan vond het vreselijk. DB deed er niets aan. Want die heb ik later wel ingeschakeld.
HEt vervelende is dat je het eigenlijk nooit goed kan doen. Voer je ze wel bij of ga je ze verzorgen dan doe de eigenaar er helemaal niets meer aan. Voer je ze niet bij of mest je ze niet uit staat die pony daar in zijn eigen ellende. Laat je ze op stal staan is de pony ook de pineut. Gooi je ze eruit heb je de eigenaar op je dak.
Bij mij was het zo dat de eigenaar zelf een slot op de deur had zitten. Dus je kon ze niet eens verzorgen als je wilde. Alleen wat over de schutting gooien. Heb er soms nog nachtmerries van.

Sterkte met dit gedoe. Maar ik vrees dat het voor de pony nog minstens een half jaar duurt voordat hij weer een beetje fatsoenlijk erbij zal staan. Poor thing.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:02

VanHuisUit schreef:
Sterkte met dit gedoe. Maar ik vrees dat het voor de pony nog minstens een half jaar duurt voordat hij weer een beetje fatsoenlijk erbij zal staan. Poor thing.

Dat vrees ik dus ook. Al dat getouwtrek om dat paardje, terwijl dat paardje in de tussentijd niet de verzorging krijgt die het nodig heeft.
Tja, 1 oplossing: de eigenaar verkoopt.
Maar dat is lastig als deze niet reageert op wat dan ook.
Duidelijk een bord voor d'r kop en geen enkel greintje verantwoordelijkheidsgevoel; wordt wat met dat kind van d'r... :x

En in de tussentijd rekent de stalbaas zich rijk en streept de dagen af totdat het paard ivm wanbetaling aan hem/haar gaat vervallen en hij/zij dus een 'gratis' paard tot beschikking heeft conform contract.
Logisch dat deze niet blij is met de melding bij DB. Die dacht makkelijk en gratis een paard te kunnen krijgen.
Ik hoop dat je daar niet staat met je eigen paarden, want dit kan je duur komen te staan dan.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:05

veerledec schreef:
ATE schreef:

Ja, en wat als er brand uitbreekt en pensionklanten of personeel met spoed de paarden uit hun stallen moeten halen, en de sleutel zo snel niet gevonden kan worden?

ja zeg zo kan ik er nog wel een paar
ik probeer alleen maar te zeggen dat ze voor de rest goed verzorgt worden
en dat het gelukkig bij ons op stal bijna nooit voorkomt zo n geval als dit

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:57

ikv ind het goed dat je actie hebt ondernomen en de DB hebt gebelt, nu hopen dat ze er nog wat mee kunnen, want als pa heeft gezorgd dat de stal weer netjes in orde is, dan hebben ze denk weinig om over te mopperen, behalve dat de stal misschien wat aan de kleine kant is. wel beter voor het paard dat er nou weer voor gezorgd wordt.
misschien dat de DB welk wat van de gehele manege zegt, dat zou ook wel fijn zijn als ik t zo allemaal lees.
ben benieuwd hoe het af gaat lopen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:06

ik heb pagina 1 gelezen en vind het echt schandalig. dat je je paard zo laat verrotten. echt grrrr kan daar zo boos omworden.hopelijk komt het allemaal goed met het paard.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:16

De stal klinkt mij niet erg aantrekkelijk in de oren iig. :)

ts, achterstallig geld te betalen aan manege eigenaar + papierlaten ondertekenen dat je dat gedaan hebm. Is het dan niet mogelijk om het paard in te laden bij jouw thuis te zetten.. briefje op de staldeur waar ze 'm kan vinden en dat ze 'm weer mee mag nemen als ze 't geld aan jou betaald. En dan maar ff kijken hoe lang het duurt voor ze weet waar ie staat.. (als ze toch niet langskomt)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:21

Gatver wat een loozer van een stalhouder zeg, ik zou daar niet eens meer willen staan ook al was de stal gratis.
Arm dier, ik ben blij dat in ieder geval jij je druk maakt om haar gelukkig tenminste nog iemand met fatsoen, sterkte en hoop dat er snel een oplossing komt maar wel alvast diep respect voor jou Ts