Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pharagirlke schreef:Iedereen is vervangbaar.
pharagirlke schreef:Als je niet zonder persoon A kan leven dan heb ik zelfs een beetje "medelijden" in die zin dat ik het ontzettend jammer vind dat mensen hun leven kunnen laten afhangen van 1 persoon.
pharagirlke schreef:Ga je, omdat 1 relatie over is, stoppen met leven? Want dat zeggen de mensen wel die beweren dat ze niet zonder een persoon kunnen leven...?
pharagirlke schreef:Ik ga relaties en vriendschappen aan maar houd me in het achterhoofd dat niets voor altijd is. Dat je onafhankelijk blijft betekent niet dat je bang bent om je te binden....
Binky_Zephyr schreef:ik kies voor mijn paard die kan niet liegen en bedriegen en die maakt geen ruzie en ga zo maar door !!
goeroe schreef:pharagirlke schreef:Ga je, omdat 1 relatie over is, stoppen met leven? Want dat zeggen de mensen wel die beweren dat ze niet zonder een persoon kunnen leven...?
Als ik mijn vriend zou verliezen zou mijn leven wel even stoppen ja. Niet letterlijk als in eindigen, zie het meer als pauzeren.Ik zou even met niets anders bezig kunnen zijn, denk dat je dan wel kunt spreken van een leven dat even stilstaat.
pharagirlke schreef:Ik ga relaties en vriendschappen aan maar houd me in het achterhoofd dat niets voor altijd is. Dat je onafhankelijk blijft betekent niet dat je bang bent om je te binden....
Nee? Wat betekent het dan wel? Dat die twee begrippen niet 100% overlappen voel ik ook wel aan, maar als je het mij vraagt zijn ze ook niet helemaal los van elkaar te zien.
pharagirlke schreef:Maar niet van niet zonder iemand kunnen leven. Je leest niet wat mensen zeggen "niet zonder iemand kunnen leven" betekent niet "even stil staan" dat betekent ophouden met leven als die persoon verdwijnt.
pharagirlke schreef:Dat betekent dat ik zelfstandig kan zijn, dat mijn leven niet af hangt van 1 persoon, dat ik wel dingen deel maar, ook al doet het misschien even pijn, ook zonder kan.
pharagirlke schreef:Tijden veranderen en elk einde is een nieuw begin.
Citaat:Letterlijk niet zonder een bepaald persoon kunnen leven is wel heel extreem, maar er zijn bepaalde mensen waarvan ik er niet aan moet denken om die te moeten missen! Ik durf gerust te zeggen dat mijn leven even zou stilstaan, dat ik in een diep gat zou vallen, dat ik niet zou weten wat ik zou moeten beginnen, als ik die mensen zou verliezen. De drang om te (over)leven is groot en uiteindelijk zou ik er wel weer bovenop komen, maar de uitleg over hoe ik dat zou doen moet ik je schuldig blijven.