Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Je paard, of je vriend(in)

Optie 1 : Je Paard
271 (71%)
Optie 2 : Je Vriend(in
108 (28%)

Totaal aantal stemmen: 379

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:14

Tot nu toe altijd voor mijn paard gekozen, blijkbaar nog niet de ware gevonden. En dan bedoel ik niet dat ik er dan wel over zou denken mijn paard weg te doen, maar 'de ware' zou het niet in zijn hoofd halen mij voor die keuze te zetten. (tenzij financiele problemen)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:27

pharagirlke schreef:
Iedereen is vervangbaar.

:oo Vanuit maatschappijperspectief misschien maar voor mij persoonlijk toch zeker niet! := Iedereen is uniek en onvervangbaar. Ik heb maar één stel ouders en ook maar één vriend. Mocht mijn relatie om wat voor reden dan ook ophouden te bestaan dan zal ik misschien wel weer een nieuwe aangaan, maar die zal mijn huidige nooit kunnen vervangen.

pharagirlke schreef:
Als je niet zonder persoon A kan leven dan heb ik zelfs een beetje "medelijden" in die zin dat ik het ontzettend jammer vind dat mensen hun leven kunnen laten afhangen van 1 persoon.

Letterlijk niet zonder een bepaald persoon kunnen leven is wel heel extreem, maar er zijn bepaalde mensen waarvan ik er niet aan moet denken om die te moeten missen! Ik durf gerust te zeggen dat mijn leven even zou stilstaan, dat ik in een diep gat zou vallen, dat ik niet zou weten wat ik zou moeten beginnen, als ik die mensen zou verliezen. De drang om te (over)leven is groot en uiteindelijk zou ik er wel weer bovenop komen, maar de uitleg over hoe ik dat zou doen moet ik je schuldig blijven. Die onvermijdelijke dag zal aanbreken, maar ik hoop dat het nog lang duurt. Mag jij zwak vinden, maar eerlijk gezegd heb ik medelijden met mensen die ten koste van alles volledig zelfstandig en onafhankelijk willen zijn, die zich aan niemand écht willen binden, die zich in geen enkele relatie durven over te geven. Die mensen zijn namelijk net zo bang als ik, alleen heb ik meer te verliezen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Als jij zou moeten kiezen tussen je paard en je vriend(in)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:35

simpel... ik kies voor mijn paard :) NIEMAND komt tussen mij en mijn dieren, ook mijn vriend niet, hoe lief hij ook is en hoeveel ik ook van hem houd... :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:35

Ga je, omdat 1 relatie over is, stoppen met leven? Want dat zeggen de mensen wel die beweren dat ze niet zonder een persoon kunnen leven...?

Ik ga relaties en vriendschappen aan maar houd me in het achterhoofd dat niets voor altijd is. Dat je onafhankelijk blijft betekent niet dat je bang bent om je te binden.... :+

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:38

Absoluut mn paard. Maar gelukkig hoef ik niet bang te zijn dat mn vriend mij voor die keuze zal zetten of dat er een situatie voor zal doen dat ik moet kiezen. Hij is helemaal paardenfan geworden, vind ze geweldig en is helemaal gek met mijn pony. Hij zegt zelf ook al dat mijn pony echt nooit weg zal gaan. Een eigen paard staat ook al op zn planning :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:45

pharagirlke schreef:
Ga je, omdat 1 relatie over is, stoppen met leven? Want dat zeggen de mensen wel die beweren dat ze niet zonder een persoon kunnen leven...?

Als ik mijn vriend zou verliezen zou mijn leven wel even stoppen ja. Niet letterlijk als in eindigen, zie het meer als pauzeren. :+ Ik zou even met niets anders bezig kunnen zijn, denk dat je dan wel kunt spreken van een leven dat even stilstaat.

pharagirlke schreef:
Ik ga relaties en vriendschappen aan maar houd me in het achterhoofd dat niets voor altijd is. Dat je onafhankelijk blijft betekent niet dat je bang bent om je te binden.... :+

Nee? Wat betekent het dan wel? Dat die twee begrippen niet 100% overlappen voel ik ook wel aan, maar als je het mij vraagt zijn ze ook niet helemaal los van elkaar te zien.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:46

ik kies voor mijn paard die kan niet liegen en bedriegen en die maakt geen ruzie en ga zo maar door !!

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:50

Paardje staat altijd op nummer 1 :D

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:50

Binky_Zephyr schreef:
ik kies voor mijn paard die kan niet liegen en bedriegen en die maakt geen ruzie en ga zo maar door !!

Lekker makkelijk. ;) Helaas kan een paard wel meer dingen niet. :+ Ik kan echt niet begrijpen dat er mensen zijn die vinden dat een relatie met een dier evenveel voldoening geeft als een relatie met een ander mens. Neemt niet weg dat ik er wel respect voor heb! Maar ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 01:57

goeroe schreef:
pharagirlke schreef:

Als ik mijn vriend zou verliezen zou mijn leven wel even stoppen ja. Niet letterlijk als in eindigen, zie het meer als pauzeren. :+ Ik zou even met niets anders bezig kunnen zijn, denk dat je dan wel kunt spreken van een leven dat even stilstaat.

pharagirlke schreef:

Nee? Wat betekent het dan wel? Dat die twee begrippen niet 100% overlappen voel ik ook wel aan, maar als je het mij vraagt zijn ze ook niet helemaal los van elkaar te zien.

Maar niet van niet zonder iemand kunnen leven. Je leest niet wat mensen zeggen "niet zonder iemand kunnen leven" betekent niet "even stil staan" dat betekent ophouden met leven als die persoon verdwijnt.

Dat betekent dat ik zelfstandig kan zijn, dat mijn leven niet af hangt van 1 persoon, dat ik wel dingen deel maar, ook al doet het misschien even pijn, ook zonder kan.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:31

pharagirlke schreef:
Maar niet van niet zonder iemand kunnen leven. Je leest niet wat mensen zeggen "niet zonder iemand kunnen leven" betekent niet "even stil staan" dat betekent ophouden met leven als die persoon verdwijnt.

Dat is wel heel vaak niet :+ maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Het komt regelmatig voor dat mensen zeggen niet zonder iemand te kunnen leven. Als je dat zoals jij letterlijk wilt opvatten betekent dat dus sterven van verdriet en desnoods jezelf daarbij een handje helpen. Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen zijn die dat zo letterlijk bedoelen, en nog minder mensen die het in de praktijk zouden brengen als het zover zou komen. Mensen overdrijven wel eens vaker. Ik denk dat veel mensen het min of meer zo bedoelen als ik het heb opgeschreven. :o

pharagirlke schreef:
Dat betekent dat ik zelfstandig kan zijn, dat mijn leven niet af hangt van 1 persoon, dat ik wel dingen deel maar, ook al doet het misschien even pijn, ook zonder kan.

Maar je hebt zonder kunnen omdat het nou eenmaal niet anders is of je kunt je als het ware vooraf al voorbereiden op wat er misschien zou kunnen gebeuren. Ik vind het moeilijk uit te leggen, maar zal het proberen aan de hand van een voorbeeld. Er zijn bijvoorbeeld mensen die niet willen trouwen omdat ze niet kunnen beloven dat het voor altijd ('tot (in) den dood') zal zijn. Denk je niet dat die mensen anders in hun relatie staan dan mensen die er wel heilig van overtuigd zijn dat hun liefde voor altijd is? Aan de ene kant snap ik mensen die daar voorzichtig mee zijn wel, maar persoonlijk geloof ik liever in het sprookje. :Y)

Als je kinderen met iemand hebt is het sowieso weer een heel ander verhaal, dan zul je altijd iets met iemand blijven delen, of je dat nu leuk vindt of niet.

We gaan wel erg off-topic geloof ik. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:32

Je mag geloven in het sprookje, maar ik doe niet aan sprookjes. :) Heel veel mensen waarmee ik nu contact kwijt ben "wist" ik wel dat dat ging gebeuren... Dan geniet ik van de tijd die ik samen met hen heb. :) Maar ik ga niet janken en bleren als het voorbij is... Tijden veranderen en elk einde is een nieuw begin. :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 02:41

pharagirlke schreef:
Tijden veranderen en elk einde is een nieuw begin. :)

Dat vind ik wel een mooie gedachte. Maar het één sluit het ander niet uit. Je kunt jezelf ergens vol overgave in storten en als het uiteindelijk niet mocht blijken te werken kun je dat bij iemand anders 'gewoon' weer doen. Overigens zou ik wel een onderscheid maken tussen vriendschappen en intieme relaties. Wat betreft vriendschappen redeneer ik meer zoals jij. Daar hoeft ook niets eens altijd een einde aan te komen, soms dooft dat gewoon uit en daar heb ik dan vrede mee. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik een relatie zou hebben waarbij ik vooraf al zou weten dat het maar voor tijdelijk zou zijn.

Ik heb trouwens ook wel een periode gehad dat ik niet in sprookjes geloofde. Ik vond het praktisch maar weinig bevredigend. Gelukkig heb ik de sprookjes herontdekt en kan ik er nu ook de schoonheid van inzien als mensen geloven in iets waarvan je niet zeker kunt weten of het zo zal zijn als je hoopt.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:56

Als je vriend je vraagt je paard op te geven omdat hij er niks aan vindt is het geen serieuze relatie te noemen.

Ik vind het echter nogal wat dat hier gezegd wordt dat personen vervangbaar zijn maar een paard niet :oo

Ik ga onvoorwaardelijk voor mijn man, de vader van mijn kinderen.
Als hem wat overkomt gaat mijn leven op zijn kop, en met mijn leven dat van mijn kinderen.
Als mijn paard doodgaat ben ik daar een tijd heel verdrietig van maar mijn leven gaat gewoon door.

Mijn paard gaat trouwens niet onvoorwaardelijk voor mij. Volgens mij is het een sprookje om zo te denken. Een ander kan ook prima voor haar zoregn, van haar houden. Het zal haar uiteindelijk een biet zijn wie de voerbak vult

Dus, mijn man zal me nooit zomaar vragen mijn paardenhobby op te geven. Mocht het door omstandigheden nodig zijn dat ik (voor hem) mijn paard op moet geven dan doe ik dat. Vandaag nog...
Laatst bijgewerkt door shera op 08-01-10 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 09:58

Ach mijn paard heb ik geen moeite mee dan ga ik minder vaak naar hem toe maar mijn katten :n gaan nooit meer weg en ze zijn alle 3 nog geen 2 jaar en eentje is nog maar 3 maanden dus ik zit nog jaren goed

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:32

Mijn levensgeluk hangt niet af van 'dat ene paard'. Net zomin als mijn levensgeluk afhangt van 'die ene persoon'.

Als levend wezen is voor mij niemand vervangbaar. Als 'algemeen begrip' wel. Als mijn paard ooit wegvalt, komt er misschien wel weer een nieuwe (waar ik dan een andere band mee krijg). Als mijn vriend ooit wegvalt, komt er misschien ook wel weer een nieuwe (met wie ik ook een andere band krijg).

Wat voor mij geldt is dat ik in het algemeen gemakkelijker zonder partner zou kunnen leven dan zonder dieren. Dat ik enorm gek ben op zowel mijn huidige vriend als mijn huidige paard staat daar los van. Die zijn er, die zou ik niet willen missen. En ik verwacht ook niet dat ik ooit voor een keuze kom te staan.

Ik heb mijn vriend gisteren de vraag van de TS voorgelegd en hij vond het meer dan absurd dat je überhaupt je partner voor een dergelijke keuze zou stellen. Of dat nou een paard, de omgang met een bepaalde vriend(in) of iets anders betreft. Gelukkig denken wij er allebei zo over.

Overigens moet ik er persoonlijk niet aan denken om elke vrije minuut op stal door te brengen. Er is nog zo veel meer in het leven dan alleen paarden. ;)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:37

Ik heb gekozen voor mijn vriend. Hij zal ten alle tijde voorgaan, maar hij zal mij ook nooit voor die keuze stellen gelukkig.
Als ik door een bepaalde situatie toch zou moeten kiezen (bv financiele achteruitgang oid), ook dan zal mijn leven met mijn vriend voorgaan.

Ik hou erg veel van mijn paard, maar ik leef met mijn vriend.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:45

Stel dat ik ooit mijn paard zou moeten wegdoen omdat ik bijvoorbeeld door gezondheidsredenen niet meer voor hem kan zorgen (en mijn vriend wil/kan niet voor hem zorgen, die heeft ook niets met paarden). Dan zoek ik een goed tehuis voor hem vanwege redenen die bij mijzelf liggen. Ik zie dat dan niet als 'kiezen tussen mijn vriend en mijn paard', ik zie het als vanzelfsprekend om mijn paard een zo goed mogelijk vervolg van zijn leven te geven.

Ik leef verder goedkoop, van financiële problemen waardoor ik mijn paard niet meer zou kunnen houden zou in theorie nooit sprake kunnen zijn. Ik heb het wel eens met minder gedaan dan ik nu heb. Mocht ik arbeidsongeschikt raken en daardoor in inkomen achteruit gaan, dan ben ik waarschijnlijk ook niet eens gezond genoeg meer om voor een paard te kunnen zorgen en dan geldt het bovenstaande.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:49

was ook geen reactie op jouw bericht hoor ;) gewoon onderbouwing van mijn keuze in het algemeen :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 10:52

Nope, maar het was al vaker ter sprake gekomen en ik kon de juiste formulering niet vinden. Nu wel. ;)

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:16

ik heb dan wel gekozen voor mijn paard. zo als ik eerder zei.

Maar!!
kijk als mijn vriend nu thuis komtdan zou ik blij zijn zit al heel lang in Florida.
en mij voor de keuze steld of je paard gaat nu de deur uit of ik
zal ik hem eerst de reden voor deze keuz vragen.

komt hij met het slappe excuus ik zie je te weining, het stinkt, kost te veel geld(en we kunnen het wel betalen zonder ons het pampus tewerken) en meer van zulke onzinnige dingen
zal ik hem zeggen dag schat daar is de deur en toedeloe.

maar heeft hij goede excuuse

We kunnen het niet meer betalen omdat hij minder gaat verdienen ofzo.
Of wegens medice omstandigheden van hem of mij of ons aankomde kindje...
dan zal ik er heeel hard over na denken.
en als er niks anders op zit moet het paardje toch echt weg
Hoe erg ik het ook vind

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:43

Ik hoefde niet te kiezen, mijn vriendje had een paard en ik niet...nu hebben we samen 1 paard!

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 11:52

Citaat:
Letterlijk niet zonder een bepaald persoon kunnen leven is wel heel extreem, maar er zijn bepaalde mensen waarvan ik er niet aan moet denken om die te moeten missen! Ik durf gerust te zeggen dat mijn leven even zou stilstaan, dat ik in een diep gat zou vallen, dat ik niet zou weten wat ik zou moeten beginnen, als ik die mensen zou verliezen. De drang om te (over)leven is groot en uiteindelijk zou ik er wel weer bovenop komen, maar de uitleg over hoe ik dat zou doen moet ik je schuldig blijven.

Precies wat ik bedoel met niet zonder kunnen leven.

Nog een stelling: als jij zou moeten kiezen tussen je kat en je vriend?

Hoeveel katten zitten er niet in een asiel omdat vriendlief allergisch is, een hekel aan katten heeft enz. Wat is een paard meer dan een kat? edit: ik bedoel niet in kilo's

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:25

Nogmaals: ik kies niet tussen levende wezens. :n

Voordat ik een relatie aanga is bij de ander al duidelijk dat hij mijn dieren erbij krijgt, net zoals ik van tevoren laten weten dat ik geen kinderen wil. En ik weet ook graag van tevoren van de ander hoe hij over dat soort dingen denkt.

Als we op die punten niet matchen, dan heeft het voor mij weinig zin om een relatie met die persoon aan te gaan. Op den duur veroorzaakt het toch wrijving als je zo verschillend denkt over zaken die zo belangrijk voor je zijn. Ik vind dat de energie niet waard.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:41

Ben ik het mee eens. Ik denk dat een relatie vanzelf niet zou werken als twee mensen zo anders denken over de dingen. Mensen die niet van dieren houden vind ik altijd een beetje veemd, daar zou ik vanzelf al nooit een relatie mee krijgen.

Mijn man en ik zijn nu 18 jaar bij elkaar en er zijn al vele dieren binnengekomen, sommige ook weer gegaan (doodgegaan bedoel ik, niet weggedaan!!) en nooit is dat enig probleem geweest, vanwege het feit dat we soulmates zijn. Die dingen hoeven we niet te overleggen. (Onze eerste hond heb ik mee naar huis genomen toen hij een weekend weg was, hij kwam thuis en er zat een bouvier in de kamer.) Nooit zou hij me voor een keuze stellen en juist daarom zou ik voor hem kiezen als het er op aan kwam.