Sta op dit moment bij vrienden, 10minuutjes fietsen van me huis af. 1 paard staat daar ook en die verzorg ik erbij. heb een rijbak. 2 hectare wei. stallen een zadelkamer.
stalgeld 75(zit voer bij in en vlas)per maand. inenting jaarlijk 130 ( rhino,fluenza en westnilevirus) mestonderzoek 36 jaarlijks ontwormen 80 jaarlijks muesli slobber? 10 per maand hoefsmid 3xijzers 80/ 5x bekappen. 350 jaarlijks tandarts 100? jaarlijks
kosten ouders maandelijks: 75 voor mij maandelijks:70 totaal 145 maar is natuurlijk niet elke maand het zelfde
van zomer weer les komt er ook nog bij
Mariposa11
Geplaatst: 13-01-10 18:32
180 aan stalling is volpension exc brok (die heeft ze nm niet nodig) hoefsmid 27,50 per 3 maanden (hoeven groeien niet hard) en 4x per jaar wormenkuur ong 10 euro per keer. 1x per jaar enten en de tandarts is ongeveer 75 euro omdat hij voor meerdere tegelijk komt..
maar het ligt er maar aan wat je wilt, een binnenbak en veel "luxe" dingen betaal je veel meer voor, wij hebben alleen een buitenbak maar ze gaan wel iedere dag naar buiten dat hoef ik niet zelf te doen, stal wordt ook gemest en ze krijgt 3 keer per dag hooi. ik vind zelfs dat ik best goedkoop sta voor de zorg die ze krijgt
robesh
Geplaatst: 15-01-10 00:10
hoi hoi
Wij hebben 5 paarden en zijn elke maand rond de 1400 euro kwijt . De kosten zijn zo hoog ivm de draver die voor meerder koersen staat ingeschreven en dat kost elke maand al 275 euro aan inschrijfgeld terwijl hij pas 1,5 jaar is en pas gaat koersen op ze derde. Verder staan 3 van de 5 op ijzers en houden wij van super schone stal met een hoop stro erin.
En alle paarden krijgen voedingsupplementen en eten per paard gemiddeld een baal hooi op een dag dat tikt ook aardig aan . Denk wel dat het per provincie of stad verschilt. wij wonen en staan met de paarden in den haag ( zuid holland) daar is een paard houden erg duur.
kensha
Geplaatst: 15-01-10 09:15
320 stalling + 25 hoefsmid kosten is enigste ik betaalt. Lessen hoef ik zover nog niet betalen.
En natuurlijk de eventuele overige benodige kleine kosten.