Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pharagirlke schreef:Als je lid bent bij een manege ben je onrechtstreeks verbonden aan de KNHS en zodoende dus ook aan de NOC*NSF.
Dus jouw redenatie is eerder mank.
En wordt de chip ook niet deels door de KNHS geregeld? (ivm het paspoort enz?)
friendly schreef:En waratje moet weer wat tegen te spreken hebben hoor... Dat je niet lid bent van KNHS/FNRS zegt niets. Het paardensport heeft een bond, is dus een sport. Als je paardrijd of je nou lid bent of niet doe je wel aan een sport. Alleen als niet-lid zeg maar.
En de post boven mij heeft ook gelijk. Ik volg je nog. Wat je uiteindelijk zegt kan ik mee leven. Het blijft een sport al ben je niet officieel bezig zeg maar. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Waratje schreef:pharagirlke schreef:Als je lid bent bij een manege ben je onrechtstreeks verbonden aan de KNHS en zodoende dus ook aan de NOC*NSF.
Ik ben geen lid van een manege, er zit geen chip in mijn paarden (ontheffing geregeld), paspoorten zijn bewust elders geregeld, dus nee, ik heb helemaal geen drol met die "bond" te maken. Nada, noppes, echt niet. Ben ook geen lid van een rijvereniging die onder de NHS valt, heb ik geen behoefte aan. Ik doe uitsluitend aan 'lol met mijn knol', niet aan sport, wat niet betekent dat ik niet heel serieus met dressuur bezig ben
IrisP92 schreef:friendly schreef:En waratje moet weer wat tegen te spreken hebben hoor... Dat je niet lid bent van KNHS/FNRS zegt niets. Het paardensport heeft een bond, is dus een sport. Als je paardrijd of je nou lid bent of niet doe je wel aan een sport. Alleen als niet-lid zeg maar.
En de post boven mij heeft ook gelijk. Ik volg je nog. Wat je uiteindelijk zegt kan ik mee leven. Het blijft een sport al ben je niet officieel bezig zeg maar. Of begrijp ik je nou verkeerd?
Precies, hoe je het ook wendt of keert, paardrijden is een sport. De keuze is aan jou of je ook daadwerkelijk bij de bond deze sport volgt of dat je zelfstandig hiermee bezig bent.
Kortom, paardrijden is een sport. De vraag is of jij (officieel) sport als je paardrijd. (dat heeft dus met het wel/niet lid zijn te maken)
(om het nog ingewikkelder te maken)
ikke schreef:Parzival? Kunnen mischien wel, maar tonen deed ie het toch mooi niet op dat moment!
Dat je dan de fotograaf kunt verwijten de verkeerde foto's uit te zoeken voor publikatie, is een ander punt. De foto is ondetussen wel de wereld rond.......
Sta je er mooi gekleurd op; hoewel het gros het toch niet herkend, dat blijkt steeds weer, dus zo erg is het nu ook weer niet.
pharagirlke schreef:Als je lid bent bij een manege ben je onrechtstreeks verbonden aan de KNHS en zodoende dus ook aan de NOC*NSF.
ikke schreef:pharagirlke schreef:Als je lid bent bij een manege ben je onrechtstreeks verbonden aan de KNHS en zodoende dus ook aan de NOC*NSF.
Maar mijn nichtje, die op mijn nergens geregistreerde pony rijdt weer niet. Jouw redenatie is dus net zo mank. Er zijn nog altijd bosjes maneges waar je kunt rijden zonder enige vorm van registratie, anders dan in de eigen boekhouding van de manege en zelfs daar staat niet iedereen in.
Als ik al niet verder kijk dan onze eigen pensionstal, daar is 90% nergens bij aangesloten. Nee, zelfs geen ruiterbewijs, die flauwekul is bij ons niet verplicht, vrijwel niemand heeft dat ding.
pharagirlke schreef:ikke schreef:Maar mijn nichtje, die op mijn nergens geregistreerde pony rijdt weer niet. Jouw redenatie is dus net zo mank. Er zijn nog altijd bosjes maneges waar je kunt rijden zonder enige vorm van registratie, anders dan in de eigen boekhouding van de manege en zelfs daar staat niet iedereen in.
Als ik al niet verder kijk dan onze eigen pensionstal, daar is 90% nergens bij aangesloten. Nee, zelfs geen ruiterbewijs, die flauwekul is bij ons niet verplicht, vrijwel niemand heeft dat ding.
Nee hoor want ik weet niet of je er van op de hoogte bent, meer registratie is verplicht, jouw nichtje is dus gewoon illegaal bezig en heeft kans op een fixe boete en in beslag name van haar pony.Wb die maneges weet ik het allemaal niet maar zit je bij een club, dan zit je bij ons ook bij de VLP want dat wordt allemaal via VLP geregeld.
Maar hoe dat in Nederland precies zit weet ik niet. Het al dan niet bij een club gaan is je eigen keuze maar alsnog ben je verbonden met de VLP ivm verplichte registratie en ook het a brevet wordt via de VLP geregeld. Dus wil jij legaal buiten rijden hier dan krijg je te maken met de VLP.. In tegenstelling tot Nederland is het A brevet (vergelijkbaar met jullie ruiterbewijs) in België verplicht. Wederom niet mijn redenatie die mank is maar jouw te kleine referentiekader.
pharagirlke schreef:Waratje: schrijffouten zeggen IMO niets over leeftijd.
ikke schreef:Vjestagirl schreef:* Een sport heeft een competitieaspect. Dit kan zijn in een directe confrontatie met andere spelers, of in de zin van het vestigen van een score.
Competitie? In het bos? Waar dan?
Zoals iedere sport kun je paardrijden ook alleen de recreatief doen. Net zo als dat je kun hardlopen alleen in het bos, kunt schaken voor de fun, kunt balletje trappen of slaan. Maar je kúnt het in competie verband doen.
Maar een balletje slaan doe je met/tegen iemand, schaken doe je zelden alleen En een rondje door het bos hollen is volgens deze defenitie ook geen sport, ook van A naar A rennen is even doelloos als van A naar A rijden.
pharagirlke schreef:Zucht, in Nederland is de chip (registratie dus) al langer verplicht dan in BelgiëDus ja, die pown is tegen de wet niet geregistreerd.
Daar werkt de federatie dan weer aan mee dus is het paard gechipt, dan ben je via via ook verbonden aan de federatie en dus ook aan de bond.