Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:23

nee, mijn pony zal altijd blijven!

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:32

MyHorseGirl schreef:
Nee nooit.

Tenzij ik later zo in de problemen zou komen qua geld. Dan wel. Mits goede voorwaarden natuurlijk.

Wat ik niet snap. Mensen verkopen hun paard wel voor 1 miljoen, maar hun hond(en) voor nog geen 10 miljoen.. Klopt niet helemaal. Naar mijn mening heb je meer aan een paard dan aan een hond. Al kost het wel minder, maargoed dat terzijde.

Ja dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt, denk niet dat jij een hondenmens dan bent zo te lezen want mijn paard gaat echt voor een miljoen wel weg maar mijn hond idd echt niet :D met mijn hond heb ik een hele andere band dan met mijn paard.

Mijn paard verzorg ik en rij ik, maak ik mooie momenten mee mee, maar mijn hond is mijn vriend, mijn kind.
Die voelt je zoveel beter aan dan een paard, en daarbij heb je je hond in huis dus veel meer contact mee dan met een paard op stal.

Nee mijn band met mijn hond is heel anders dan de band met mijn paard.

_Bitje_

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:33

nee, poown blijft, anders zou ze ook blijven dus nu ook,
tenzij ze de droomparadijs van haar leven krijgt :j

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:34

opisop_shop schreef:
Nog een andere vraag, waar ik het net nav mijn reactie met mijn partner over had:

Zou je weggaan bij je partner voor geld?
Dus stel er zou 10miljoen geboden worden als je alle contact zou verbreken; zou je dat doen?
maw: hoe ver ga jij voor geld?!

Nee dat zou ik niet doen nee! Wat heb ik aan dat geld als ik daarmee alleen of met een ander gelukkig moet worden? Dat gaat dus niet lukken, dat wil ik alleen met mijn partner. Ga nog liever samen onder de brug slapen dan alleen stinkendrijk zijn. :(:)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:35

opisop_shop schreef:
Zou volgens mij zelfs een strikje om mn partner binden en hem zelf brengen :+

Zonder gekheid: voor zoveel geld EN een goed tehuis (erg waarschijnlijk met zo'n bankrekening en dure aanschaf) mogen ze al mijn dieren wel komen halen hoor.
Niet omdat ik er geen superband mee heb, maar simpelweg omdat ik wel realistisch ben en daar heel veel mooie dingen mee kan doen :)

Zouden ze hem voor een miljoen willen kopen om hem vervolgens meteen naar de slager te brengen wordt het uiteraard een ander verhaal...

Zijn er mooiere dingen te doen, dan iedere dag genieten met je paardje? Leuk, wat meer uiteten. Leuk, nieuwe auto. Leuk, nieuwe boerderij. Leuk, geen zorgen meer maken over geld en alle leuke dingen/kleding/keuken/badkamer kopen wat je maar wilt.

LEUK?! Zonder je beste maatje? :n dan heb je er ook geen superband mee, anders verkoop je hem niet.
Laatst bijgewerkt door Coentjuh op 12-09-09 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:36

Een miljoen voor mijn paard, dan mag je m hebben, krijg je er nog een strik om ook! Mijn paard is mij heel veel waar, maar als hij een miljoen kan opbrengen, dan is het vast een heel goed paard en dat kan ik er echt niet uithalen.

Geld om weg te gaan bij mijn vriend, nee, dat nooit!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 23:37

Coentjeh : nee :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:30

Coentjuh schreef:
LEUK?! Zonder je beste maatje? :n dan heb je er ook geen superband mee, anders verkoop je hem niet.

Ik denk niet dat je dat kunt zeggen ;)

Mijn welshje had ik van veulen af aan, heb ik met bloed zweet en tranen een enorm bijzonder en leuk dier van weten te maken en ik kon er werkelijk mee lezen en schrijven.
Voor mij bleef hij te klein, ik zat iedere keer met bijrijders te klooien en wilde zelf toch ook graag wel iets te rijden.
Dus toen het perfecte huis zich aanbood: aan de kust, leuk jong meisje die hem aankon en er nog jaren mee kan rijden; was de keuze voor mij erg gemakkelijk.
Heb uiteindelijk een maand gestresst thuis gezeten voordat hij opgehaald werd en er zijn vele tranen gevloeid, heb het in een bokt-topic van me afgeschreven en heb er nu gewoon vrede mee in de wetenschap dat dit ook goed was voor hem.
Pony is nu eindelijk eczeemvrij, geniet zichtbaar van de aandacht en het rijden en heeft een superplekje daar, waar ik op bezoek mag komen en met de afspraak dat wanneer hij ooit weggaat ik hem weer terug kan kopen.
Dus soms doe je een dier ook weg, juist omdat of ondanks dat je er een goede band mee hebt :)

Niemand kan ook in de toekomst kijken en paarden zijn dan toch wel dingen waarop je zult moeten bezuinigen als het financieel/medisch/qua tijd slechter gaat. Bovendien zijn het toch dieren die meestal rond de 20jaar worden (uitzonderingen beide kanten op daargelaten) dus je hebt ze maar een relatief korte tijd van je leven bij je.
Van een miljoen heb je wel je hele leven profijt, ik denk dat mensen hier heel gemakkelijk zeggen "voor geen goud" maar als puntje bij paaltje komt zul je er wel anders over denken of in ieder geval langer over nadenken lijtk me.
Je hebt dan ook nog andere dingen/mensen/situaties om rekening mee te houden dan nu; kinderen die dan wel kunnen studeren, toch kunnen verhuizen, je man ook eindelijk geld voor de boot die hij al zo lang wil maar niet koopt enz enz.

Ik maak mezelf niet de ilusie dat mijn paard alleen bij mij gelukkig is, dat scheelt een boel in je beslissing denk ik :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:42

Mijn paard zou ik niet wegdoen voor 1 miljoen. Haar heb ik beloofd dat ze tot haar dood bij me mag blijven. Maar mijn vorige pony hadden ze zo mee mogen nemen. :D

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 08:47

Ben ik niet met je eens opisop... Ik heb ook meteen nee gezegd (bij Zammie). Waarom? De band die ik met dit paard heb, kom je hooguit een paar keer in je leven tegen. Is hetzelfde gevoel met partner en als ik een kind zou hebben, dan zou dat gevoel denk ik ook zo zijn. Dat kunnen anderen met hun hond hebben. Ik heb dat met Zammie. Hetzelfde geld(de) voor zijn moeder. Ik heb toen Zam nog jong was, meerdere keren behoorlijke bedragen voor zowel hem als zijn moeder aangeboden gekregen. Vanaf dag 1 wist ik dat deze 2 bij me zouden blijven tot het eind. Daar kan geen miljoen tegenop! Ik ben zeer gelukkig met hetgeen ik hier allemaal heb en heb dat door hard werken (samen met mijn man) voor elkaar gekregen. Is voor mij van veeeel groter belang als geld om "een droom?" te laten uitkomen. Dit is namelijk mijn droom, mijn leven, zoals ik het graag wil hebben. ik heb niets in te brengen qua toekomst, maar ik heb liever minder geld en dit geluk, als veel geld en niet meer de rijkdom van zo'n fantastisch paard om me heen....

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:00

Ik snap echt niet dat zoveel mensen zomaar hun paard weg zouden doen.
Mijn mening is ook, als je écht een band met je paard hebt en er ontzettend veel van houdt, doe je dat gewoon niet.

Ik vind het wel hetzelfde als met een hond of kat, die doe je toch ook niet weg?? Ik niet iig..
Maarja, heb in dit topic al meerdere keren voorbij horen komen dat ze hun 'ding' (paard) gewoon zouden verkopen..
Dat zegt voor mij al genoeg, dat zijn gewoon een ander slag mensen dan ik.
Veel mensen hebben een paard voor de sport, en als hij niet meer goed genoeg is gaat hij weg en komt er een betere..
Als het mij zou gebeuren dat ik nooit meer op mn paardje zou kunnen rijden (die nu 5 is), zou ze ook niet weg gaan.
Waarom niet? Ik heb een band met haar die ik voor geen goud zou willen kwijtraken, zo'n band kan ik nooit meer met een ander paard krijgen.. ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:04

Eigenlijk lees ik de meeste reacties toch met open mond.
Jeetje zeg, wat zijn sommige hebberig op geld tegenover de band en liefde van een levend wezen.
Daar kan ik dus echt niet bij, sorry.:n

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 09:07

Gouden strikkie er omheen :)

Ik weet namelijk toch al dat mijn schatjes (10 jaar in het bezit) volgende zomer weg moeten. Ik ga dan studeren ergens in verweggiestan, en dat is gewoon niet te combineren... :n

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:12

Sodeletuut schreef:
Ik snap echt niet dat zoveel mensen zomaar hun paard weg zouden doen.
Mijn mening is ook, als je écht een band met je paard hebt en er ontzettend veel van houdt, doe je dat gewoon niet.

+ @ opisop

Nee dat vind ik dus ook niet, ookal heb je een shetlandpony waar je weinig mee kan (kun je nog steeds hartstikke veel mee hoor, maar goed) als je een band hebt met een paard, ga je hem toch niet inruilen voor 1 miljoen?!

Ik vind dat de mensen die hier gelijk JAAAA zeggen, geen goede super band hebben met hun paard of pony. Kijk als je het erg slecht gaat met de financieen is het misschien een ander verhaal? Al zou ik op straat gaan zwerven , zolang ik mn paardje maar kan houden. Een miljoen is heel leuk, heel veel, maar je paardje krijg je nooit meer terug.

Mandau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:24

Begrijp me niet verkeerd, ik hou egt heeeeeeeeel veel van mijn grote E pony/paard, maar voor de helft gaat ie ook wel weg hoor. Kan ik daarna weer een mooi paardje van kopen. En als ie naar een goed nieuw huis mag, doe ik er ook nog een rode strik omheen.

Hij kan tog niet voor eeuwig bij je blijven!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:30

vinurr schreef:
Ik zou mijn paard toch houden, ik verkoop hm alleen als het écht niet anders kan.

Ten eerste.. Dat 'stel dat' gebeurt nóóit.
En ten tweede.. Een miljoen voor een paard. Dan wordt hij ongetwijfeld goed verzorgd. En met een miljoen kan ik heel veel goede dingen voor mijn andere paarden doen ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:32

Nóóóóóit!

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:35

strikje erom en ik zou nog vragen waar, wanneer en hoe laat ik m moet afleveren ook.

Maar dromen blijft leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:39

Vreemd dat sommige mensen denken dat alleen jonge mensen/mensen met gebrek aan levenservaring hun paard niet voor een miljoen verkopen.

Levenservaring kan je ook juist doen besluiten je paard te houden. ;)
Omdat je weet dat wat je met dit paard hebt zeldzaam is. Omdat je weet dat dit paard je nog zo ontzettend veel kan gaan leren, over paarden maar vooral ook over jezelf. Omdat je voelt dat dit paard niet voor niks in je leven is gekomen.

Daar kan geen miljoen tegenop.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:48

RedPassion schreef:
Vreemd dat sommige mensen denken dat alleen jonge mensen/mensen met gebrek aan levenservaring hun paard niet voor een miljoen verkopen.

Levenservaring kan je ook juist doen besluiten je paard te houden. ;)
Omdat je weet dat wat je met dit paard hebt zeldzaam is. Omdat je weet dat dit paard je nog zo ontzettend veel kan gaan leren, over paarden maar vooral ook over jezelf. Omdat je voelt dat dit paard niet voor niks in je leven is gekomen.

Daar kan geen miljoen tegenop.

Mee eens !! :j

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 10:53

als mijn paard bij die nieuwe eigenaar een fijn en goed tehuis wordt geboden, dan gaat die wel weg voor een miljoen...

Dat is zoveel geld dat ik daarmee mijn toekomst een stuk zekerder kan stellen en gewoon weer een lief ander paard kan zoeken waarmee het klikt.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:18

Wietje blijft :)

Maar mijn shetje wordt er wel voor verkocht :=

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 11:22

Goh, dit soort topics komen best regelmatig voorbij. :+

NEE, mijn paard gaat niet weg voor een miljoen of meer :n . Er moet heel wat gebeuren voordat hij uberhaupt weg zal gaan en ik heb al ervaring met een aantal vervelende gebeurtenissen, die in je leven kunnen gebeuren, waardoor een paard hebben een probleem kan zijn. Nog steeds is hij er en hij blijft. :D

Wat anderen doen, moeten zij weten, maar mijn Sam blijft. Hij is onbetaalbaar. :+:
(Juist door levenservaring ;) , realiseer ik me dat des te meer).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:00

Coentjuh schreef:
Ik vind dat de mensen die hier gelijk JAAAA zeggen, geen goede super band hebben met hun paard of pony.

Waarom?
Dus iedereen die zijn paardje verkoopt heeft geen band met dat paard?

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 13:03

Nooit van me leven maarrre als ze er 1 euro bij doen zijn ze verkocht.
Grapje natuurlijk maar ja ik denk wel dat ik het zou doen zeg ik eerlijk. Heeft niets met goede band te maken, ik heb wel eens vaker paarden verkocht waar ik stapelgek op was, ieder heeft daar zijn persoonlijke reden voor.