Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
AlexandraM schreef:ja nou een hond kan ook heel gelukkig zijn met 3 benen! na een tijdje leren ze rennen als geen ander.... tuurlijk als ik zou merken dat ze pijn had kreeg ze alsnog een spuitje.. of als ik heel zeker wist dat dit het geval zou zijn! maar ik ken ook mensen die nergens geen last van ondervinden
Diane65 schreef:Ja, ik zou het dier in laten slapen, het zijn en blijven vluchtdieren die snel uit de voeten moeten kunnen. Ik vraag me af hoe lang die paarden met protheses nog op deze aardkloot bljiven rondstrompelen en ik vraag me ook af of er geen artrose ontstaat bij de andere benen vanwege overbelasting (geldt trouwens ook voor honden en katten, denk ik). Ik vind het te onnatuurlijk als je weet dat je paard een vluchtdier is. Het kan met een prothese niet goed uit de voeten, nog nagelaten alles wat hier al gezegd is over pijnlijk langdurige revalidatie en stilstaan in een box (met weer veel gevaar voor koliek).
elske_ schreef:Ons paard stond ook nog gewoon, bij hem was het ook het achterbeen. Hij kon er zelfs nog mee lopen en ermee in de trailer staan.. Prettig gezicht? Nee. Je zag gewoon dat hij erg veel pijn had.
Lovely schreef:Ibalia, het is ook niet makkelijk als je er middenin zit en je schuift je grenzen vrij makkelijk op. Eigenlijk zou iedereen op het moment dat alles nog goed en mooi is voor zichzelf een grens moeten stellen van als dat gebeurt, dan houdt het op. Dan nog is het moeilijk, maar je voelt wel van binnen of je paard je paard nog is, als het goed is.
Beukiej, als het nou als en paal boven water staat dat een prothese niet pijnloos kan, zou je het dan nog overwegen?
opisop_shop schreef:elske_ schreef:Ons paard stond ook nog gewoon, bij hem was het ook het achterbeen. Hij kon er zelfs nog mee lopen en ermee in de trailer staan.. Prettig gezicht? Nee. Je zag gewoon dat hij erg veel pijn had.
Waarom moest hij dan nog in de trailer als ik vragen mag?
Ik zou het paard ter plekke in laten slapen, dit is imo echt iets waar je niets aan kunt doen.
Sharitje schreef:Mijn paardje is nog opgestaan, met zijn achterbeen gebroken...
Sharitje schreef:Dan kan het zijn dat je paard zo´n pijn had dat het die extra belasting niet eens meer kon registreren.
Alle zenuwen zijn dan zo overbelast dat `extra pijn` niet meer door komt.
Kan ook zijn dat je paard door de pijn erg veel endorfinen- adrenaline in zijn lijf had dat hij nog kon opstaan.