Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Thaliaatjuh schreef:Weet niet of het al gezegd is, maar ik vond het raar dat ze helemaal NIKS kregen vboor dat beest omdat ie geen papier had? voor zo'n pony kan je nog wel zo'n 900 krijgen denk?
slimmerik schreef:Ik heb het niet gezien en ook niet alle reacties gelezen. Maar al is er met deze zaak ook maar 1 iemand in Nederland ervan doordrongen is dat hij verkeerd bezig is en nu op tijd het roer om gaat gooien dan heeft de boodschap zijn doel bereikt.
Sommige mensen willen het niet zien dat ze financieel verkeerd bezig zijn en die worden hopelijk met dit programma de ogen geopend.
KiWiKo schreef:eigenlijk is het heel simpel......... je kan niet uitgeven wat je niet hebt..... nah, dan zijn we snel klaar toch![]()
meliciana schreef:ik heb het ooit ook meegemaakt: ik had een paard, van jongsaf, heb hem zelf zadelmak gemaakt, hij was aan me gehecht als een hond. mijn ouders zijn gescheiden, en mijn moeder kon het financieel niet meer aan om het stalgeld te betalen. Ze heeft hem dus verkocht. Ik heb hem toen zelf op de camion gezet van de kopers. Dit is al meer dan 10 jaar geleden, en heb me voorgenomen van dit NOOIT meer mee te maken. want zelfs nu heb ik een gevoel dat ik hem verraden heb. Toen was ik nog te jong om er zelf iets aan te doen, maar toch.KiWiKo schreef:eigenlijk is het heel simpel......... je kan niet uitgeven wat je niet hebt..... nah, dan zijn we snel klaar toch![]()
Dit is serieus kort door de bocht. Er kan altijd iets gebeuren waardoor je het financieel niet meer aan kan, zeker nu in tijden van crisis. Een beetje empathie mag wel, zeker voor de mensen die dit al hebben meegemaakt;
Mindim schreef:Het is al irritant dat wanneer je iets koopt bij de wehkamp online, automatisch 'in termijnen betalen' staat aangevinkt ipv ' in een keer'.
Men leent maar voor kleding, computers en dergelijke. Ik heb altijd geleerd dat je niet kunt uitgeven wat je niet hebt. Ik mag dan ook niet rood staan bij de bank, ik wil geen krediet, wanneer het op is, is het op.
En leasen is iets kopen wat je niet kan betalen en dan twee keer zo duur als in de normale winkel.
eilleen333 schreef:KiWiKo schreef:eigenlijk is het heel simpel......... je kan niet uitgeven wat je niet hebt..... nah, dan zijn we snel klaar toch![]()
Voor mijn paardje kan ik dat wel. Ik zal nooit lenen voor een auto, kleding, vakantie... Wel voor de DA, osteopaat oid...
BraveSpots schreef:eilleen333 schreef:
Voor mijn paardje kan ik dat wel. Ik zal nooit lenen voor een auto, kleding, vakantie... Wel voor de DA, osteopaat oid...
Maar als je systematisch schulden moet maken voor je paard, dan leef je toch ook boven je (financiele) stand?