Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
smeetjoew schreef:Wow, een spuit voor 2000kg, is dat al niet meteen dodelijk?
En ik zou mijn paard nooit naar Italie laten wegvoeren. Ik heb dergelijke praktijken gezien en ik word daar gewoon misselijk van hoe het daar aan de lopende band gaat. Gewoon lekker 10 paarden afschieten per minuut.
_Undercover schreef:Bij de slacht gaan ze ook niet meteen dood hoor.
Zelf weet ik niet wat ik moet kiezen, ik hoop dat ik nooit voor zo'n moeilijke keuze kom te staan..
http://www.youtube.com/watch?v=YjaVa3TpxNI
Iessie schreef:Met een spuitje valt hij ook om hoor.
Bah dit is helemaal geen leuk topic.
zoetjes schreef:Iessie schreef:Met een spuitje valt hij ook om hoor.
Bah dit is helemaal geen leuk topic.
Een goede dierenarts laat je paard niet omvallen tijdens het geven van zijn "spuitje".
Hij begeleid het paard aan het hoofd neerwaards tot ze door de knieen gaan. Dan gaan de paarden liggen op hun zij.
De benen worden in een nette positie gelegd net zoals een paard voor een narcose wordt klaargelegd.
Dan als ze volledig onder de narcose/verdoving zijn krijgen ze de laatste en dodelijke injectie.
Helaas heb ik het meermaals mee moeten maken. Alle keren ging dat heel secuur en met veel respect.
Abosluut geen lijdensweg maar rustig, vlot en kalm in hun eigen vertrouwde omgeving.
Ik geef er de voorkeur aan boven het schieten. Dan maar wat minder centen.
elvirah schreef:...mijn gevoel zegt toch een spuitje, ik wil niet dat mijn paarden in de frikandellen terechtkomen
Alexx schreef:... dat vind ik vreemd; jij kunt dus invullen dat je paard niet naar de slager gaat. Maar geldt dat dan ook als het paard verkocht wordt? En dan is het toch niet meer aan de oud eigenaar om zoiets te beslissen?