24 mei amateurkeuring bunschoten(arabier)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 12:58

Dat is lief van je! Zou wel mooi staan denk ik, zo'n fijn showhalster. Ik woon in Haarlem...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:05

Ik woon in het oosten des lands.
Als de amateurkeuring doorgaat, wil ik hem wel meenemen?
Zeg het maar.

gr. Isabel

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 13:30

vrienden van mij gaan dit jaar voor het eerst. ik ga denk wel mee.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:25

Franca,
Showhalster zal geen invloed hebbenop de uitslag.(neem ik aan)
Gaat om het paard.
Een halster kan bepaalde delen meer verbergen en je kan met een kleiner en fijner halster meer van het hoofd laten zien zodat het er meer uitspringt.
En dat willen we toch graag zo veel mogelijk laten zien!

Fijn dat horseranch je er 1 wil lenen,ik heb er helaas maar 1 dus kan dat het je niet lenen.
Heel aardig horseranch,ik wou dat de mensen in de paardenwereld allemaal zo vriendellijk waren maar helaas zie ik altijd veel haat en nijd.

Klasse zo,

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 18:28

phoenix4ever,

Ik ga ook voor het eerst en vind het reuze spannend.
Verder zullen er ook een aantal BOKérs zijn.
Kortom reuze gezellig

judith661

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 20:24

we maken er een gezellige dag van. Haha!
Als ik jullie zo hoor krijg ik wel veel zin om met de keuring mee te doen, maar me voetjes zeggen:) mooi niet. die blijven niet heel gniffel:)
Maar dan kan ik jullie aanmoedigen en daarna of ervoor dressuur rijden.

Ben erg benieuwd naar iedereen ze paardjes.

Groetjes Judith

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 21:00

riccardo schreef:
Franca,
Showhalster zal geen invloed hebbenop de uitslag.(neem ik aan)
Gaat om het paard.
Een halster kan bepaalde delen meer verbergen en je kan met een kleiner en fijner halster meer van het hoofd laten zien zodat het er meer uitspringt.
En dat willen we toch graag zo veel mogelijk laten zien!

Fijn dat horseranch je er 1 wil lenen,ik heb er helaas maar 1 dus kan dat het je niet lenen.
Heel aardig horseranch,ik wou dat de mensen in de paardenwereld allemaal zo vriendellijk waren maar helaas zie ik altijd veel haat en nijd.

Klasse zo,

Bedankt hoor, dat halster gebruik ik die dag toch niet, dan kan toch iemand anders hem zat gebruiken.
Dan kan dat koppie van Cheyenne er mooi uit komen.
Ik hoor het nog wel van haar. Anders PBt Franca maar ff.

Afgelopen zaterdag Kossack Stud wedstrijd gehad.
Ellen Wijnhout rijdt op onze merrie Alexis. Ze had weer een 1e en een 2e plaats, hi hi. 158 en 175 punten !!! weer 3 winstpunten.
Ze doen het echt goed. Ze doen dus ook mee op de kampioenschappen dressuur tijdens de amateurkeuring. Dan zien we elkaar allemaal, gezellie.

Succes nog met de voorbereiding.
Hopen dat de vogelpest ophoudt met uitbreiden en dat het 'doodbloedt'

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 22:14

Ja, echt heel lief horseranch. Ik heb je ge-pb't!

Riccardo.....je bent niet de enige die het spannend vind.....ik heb er zelfs al over gedroomd...... Tong uitsteken Ik hoop echt dat Yen een beetje kalm en relaxed blijft daar...Ik ga binnenkort even publiek regelen bij mij op stal, en dan gaan we met zijn allen heeeel hard klappen en met vlaggen zwaaien enzo.....kan ze vast wennen Knipoog Haha!

Ik las dat als je paard losraakt dat je dan een boete kan krijgen..... Extreme duivel Gelukkig is Yennie wel een brave dame.....tot nu toe...

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:09

Afbeelding

Dit is dat halster !!! + voorbrenglijn

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 23:11

Boete dat weet ik niet zo zeker,maar dat je gediskwalificeerd ben dat wel.
Geen boete volgens mij,maar mischien weet iemand anders iets over dit in dit forum.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-03 23:13

horseranch schreef:
Afbeelding

Dit is dat halster !!! + voorbrenglijn

Zal zeker mooi staan bij YEN

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:28

Wauwwww!!! Dat is wel wat anders dan mijn touwhalster *LOL* Echt mooi en heeel fijntjes! Is dat wel sterk en stevig? Stel dat ze wegschiet...kan dat geen kwaad? En weet je ook of die voorbrenglijn een beetje gewicht heeft (kettinkje ofzo eraan)? Daar reageert Yen namelijk het beste op (als de lijn een beetje zwaarder is). Ik ben helemaal blij!!!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:28

Je wordt dan volgens mij als laatste geplaatst.

Ja er zit een ketting aan. Zo'n halster is gemaakt van staaldraad (met daaroverheen kunstof), niet kapot te krijgen.
Het neusriempje is wel scherp, niet te abrupt trekken dan, dan kan Yen's neusje kapot gaan. Aan de voorbrenglijn zit een 'knop' voor het makkelijk vasthouden. Maar je ziet het dan wel.

gr. Isabel
Laatst bijgewerkt door ArabianRanch op 22-04-03 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:30

je hebt ook wel een heel mooi paardje daar in dat halstertje zitten Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:33

Franca schreef:
je hebt ook wel een heel mooi paardje daar in dat halstertje zitten Knipoog

Dat is onze 2-jarige (daar op de foto nog als jaarling) hengst. (A.R. Sivmayall)
Hij zal dit jaar weer in de showring verschijnen (als de vogelpest ophoudt).
Vorig jaar werd hij 1e in zijn rubriek op de nationale kampioenschappen. hi hi, ons eigen fokproduct, niet verkeerd voor zo'n hobby fokker.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:36

Gaaf joh! Ik ben erg benieuwd naar hem!

mammasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 17:16

Horseranch, op de site van de Kossack Stud staan foto's van de dressuur van afgelopen zaterdag. Gemaakt door Jan Kan, je kan ze daar eventueel ook bestellen.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 17:52

jammer alleen dat er maar weinig deelnemers waren als ik zo de uitslagen bekijk.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-03 17:55

Franca,
Ik denk dat je het helemaal gaat maken op de amateurkeuring met YEN,het showhalster van horseranch zal prachtig staan.

Horseranch,

Heb A.R. Sivmayall gezien op de nationale zag er erg toppie uit,mijn complimenten.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:58

Afbeelding

A.R. Sivmayall nu

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:04

Hmmmm....die manen!!!!!! Die lijken net zo lang te gaan worden als die van mijn Yennie.

Riccardo.....ik denk ook dat het halster haar fantastisch zal staan....maar of ze 'het' gaat maken......dat weet ik niet hoor....Er lopen vast zat andere prachtige arabs rond, kijk alleen al naar jouw Shatia! Maar het maakt mij allemaal niet uit....zolang ik geen flater sla vind ik alles best! Vandaag heb ik weer een flink stuk met Yen aan de hand gedraafd en ik was kapot daarna.....Zij gaat zo snel draven met haar ruime passen, dat ik haar amper bijhoudt....Mijn conditie is echt een ramp! Ik ga maar eens rondkijken naar iemand die evt haar voor mij wil gaan voorbrengen....alhoewel het wel leuk is om zelf te doen.

riccardo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-03 00:13

Tuurlijk gewoon zelf doen,maakt het vell leuker beleven van zo'n dag en geloof me Franca bij mij loopt het ook nog niet zo soepel hoor.
Ik denk als Shatia de ring inkomt gewoon volkomen ontploft.
Of er dan nog een draf inzit weet ik niet???????
Maar als ze gaat draven zal het er zeker van af spetteren.

Ben trouwens weer sinds twee weken aan het rijden en dat na 6 jaar,valt weer even tegen ook qua conditie.
SPIERPIJN...............................maar daar komen we wel weer overheen.
lol
Groetjes Riccardo

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 00:16

Haha, ik ken het gevoel......mijn kuiten!!!! Auwww. Dat zand in de bak is met dat droge weer echt zo zacht en mul dat ik eerst 2 meter wegzak voordat ik weer de volgende pas kan zetten......en Yen trekt haar beentjes zo soepeltjes hoog op.....Ik als een lompe koe erachteraan.....haha Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:44

Franca schreef:
Hmmmm....die manen!!!!!! Die lijken net zo lang te gaan worden als die van mijn Yennie.

Riccardo.....ik denk ook dat het halster haar fantastisch zal staan....maar of ze 'het' gaat maken......dat weet ik niet hoor....Er lopen vast zat andere prachtige arabs rond, kijk alleen al naar jouw Shatia! Maar het maakt mij allemaal niet uit....zolang ik geen flater sla vind ik alles best! Vandaag heb ik weer een flink stuk met Yen aan de hand gedraafd en ik was kapot daarna.....Zij gaat zo snel draven met haar ruime passen, dat ik haar amper bijhoudt....Mijn conditie is echt een ramp! Ik ga maar eens rondkijken naar iemand die evt haar voor mij wil gaan voorbrengen....alhoewel het wel leuk is om zelf te doen.

Sivje moet nog 2 jaar worden !!!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 13:29

Ja, moet je nagaan! Cheyenne had op haar 2e ook ongeveer die lengte, dus dat gaat goedkomen met Sivje!!! Gaaf joh, wees er maar trots op! Ik ben ook echt zo blij dat Yen die manen heeft...het maakt haar gewoon net even aparter dan andere arabieren. Ik was nooit zo'n fan van voskleurige paarden, maar toen ik Cheyenne zag was ik direct verkocht! *LOL*