Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Maar wie ben ik om te oordelen dat het een slechte manier is?
Echt niet. Ze zijn doorgaans allemaal (vanuit welke hoek ze ook komen) wel duidelijk 

Lovely schreef:Die dvd's verkopen goed en helpen ook prima om de mensheid onzeker te houden. Om heel eerlijk te zijn heb ik nooit die dvd's gekeken, maar wel via internet allerlei informatie opgediept, boekjes gelezen en overal mijn oor te luister gelegd. Pas geleden nog zo'n demonstratieavond bijgewoond van Annemarie van der Toorn, ik hoop dat ik de rest van de aanwezigen niet te erg gestoord heb met mijn gesnurk, het was namelijk onnoemelijk saai. Een tijdje geleden heb ik een paar maandjes gewerkt met een paard dat wij dood-geparellied noemden, beestje kende die dvd's dus wel van voor naar achter en terug, maar een normale paardse reactie zat er helaas niet meer in en zijn eigenwaarde zat ook bekneld tussen het knopenhalster en boomloze zadel. Door hem gewoon als paard te behandelen, kwam hij langzaam uit zijn schulpje en bleek het een intelligent en werklustig paard te zijn en dat bleek nogal ver af te liggen van wat zijn eigenaar verteld was door een africhtingsstal. De methoden van parelli en roberts zijn gestoeld op vrij vergaande intimidatie en daar bleek dit paard te gevoelig voor, het resultaat was echt een beetje zielig.
ongeloofelijk.
wauw, over tunnelvisie gesproken

. Is het paard dominant? Absoluut
Een doorzetter?
Een werker? Nee.

Bij mijn kinderen heb ik een uitspraak die heel goed werkt; Nee is nee en niet ja misschien. Alle gedram gelijk afgelopen. Mocht er nog een onvertogen woord achteraan komen hoef ik alleen mijn wenkbrauw maar op te trekken... 
Citaat:Zoveel topics waarvan ik denk.. te laat. Nu is de enige optie om het paard wel gericht die schop te geven. Om te voorkomen dat het arme dier door onkundige eigenaren uiteindelijk bij de slacht eindigt. Zoveel topics waarvan ik denk: Djeez neem een goudvis of koop een fiets. Neem geen paard voor je snapt hoe zo'n dier in elkaar zit.
Bokker nummer zoveel die denkt het wiel uitgevonden te hebben...Je moet je paard gewoon af en toe gericht een schop geven en dan zijn alle problemen de wereld uit
Waarom heb ik daar niet eerder aan gedacht!
) en dat doen opgevoede paarden natuurlijk niet!