Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ukoldaatje schreef:Pfff....
Oke, ik heb een ouderwetse fjord (breed, 143cm), ben 159cm lang, rij 26 jaar paard..en ben na 2 jaar hormoonbehandelingen door ivf, 20kg gegroeid..
Weeg nu 85 kg, en dat is bij mijn lengte veel!! Krijg het er ook nog altijd niet af!! Ik doen zo mijn best maar mijn hele huishouding van binnen lijkt van mijn padje af..
Loop bij dieetiste en al, er is nog geen beweging in te krijgen. Nu slik ik ook nog medicijnen waardoor je niet vlot afvalt.
Het is zeer frustrerend.
En net als iedereen, heb ook ik het beste met mijn paardje voor.
Ik doe alles zoals het hoort, paardje leeft in luxe..
Maar het is voor mij echt af en toe om te janken dat ik niet af val alsnog..EN dan bedoel ik letterlijk janken!!
Het doet mij pijn als ik berichten van sommige mensen hier lees!
Snoevie schreef:Mallow schreef:Paarden zijn niet gemaakt om op te rijden, anders had de heer er wel een zadeltje opgelegd meteen bij de geboorte. Dit zegt mijn stal eigenaresse altijd, en dat is helemaal waar vind ik.
je rijdt zeker zelf niet?
mensen die dit lopen te verkondigen,moeten dan ook niet paardrijden of mennen
per paard en ruiter is het anders,en als je echt te zwaar bent zal je dat moeten accepteren,of er wat aan gaan doen.
je paard moet het belangrijkst voor je zijn,en er zijn zoveel leuke dingen te doen met paarden!
een goede manege zal overigens ook het juiste paard kiezen voor een ruiter.

Mallow schreef:Lees jij nou eens terug wat je zegt en denk dan nog een keer na. Dus omdat jij zo ontzettend nodig wil paardrijden, moeten de paardjes er maar onder 'lijden' omdat jij het zo graag wil? 100 kg is niet een beetje teveel, maar gewoon teveel. En wat je in de post daarboven zegt, slanke mensen zijn lekker mooi. Sorry hor maar hier kan ik dus boos om worden? Niemand zegt dat dikke mensen niet mooi kunnen zijn, maar wel dat ze beter niet op een paard kunnen stappen. Omdat deze helemaal niet gebouwd zijn om zware mensen te dragen. Maar als je dan toch wil rijden, vind ik je erg echoistisch. Omdat je nu rijd uit puur eigenbelang, omdat jij het zo leuk vind! En omdat je paardje soms niet te houden is betekend niet dat ze je makkelijk kan houden, maar dan rent ze weg voor de druk op haar rug. Als je een veel te groot kind op een shetlander ziet , die shetlander rennen ook altijd weg, en dan echt niet omdat ze dan zo lekker lopen
Maritdegroot schreef:dan had jij mijn bericht ook beter moeten lezen! Slanke mensen zijn dus ook mooier, klaar, ik moet me dan gewoon schamen als ik op straat loop! Geeft verder niks, het was ook niet aanvallend bedoeld! Ik loop nu juist ook veel met haar omdat ik het ook kwijt wil en hoezo ego???? wie kleineert wwie nou eigenlijk!
Ik zei te dunne mensen zijn niet mooi! Niet dat slanke mensen niet mooi zijn, poeh.. Ik wou dat ik zo was, maar dat doet er verder niet toe!
Ze is overenthousiast in het bos, en loopt heus niet weg omdat ik te zwaar ben, maar wat jij wilt denken dat moet je zelf weten.
Ik vind ook dat jij nu wederom erg hard bent, maar dat geeft niks, ieder zijn eigen mening. Paardlief loopt verder ook wel rustig hoor, maar goed, ik ga me verder niet verlagen, ik vind het gewoon onterecht over hoe jij mensen beoordeeld!
Maar ik wil niet zonodig rijden hoor, ik hou me daarin erg beperkt en rij nu op dit moment helemaal niet, want ben nu lekker met haar aan de wandel, dus ben me erzelf heus van bewust hoor, maar goed, ieder zijn mening!!!
Net als jij.
Ik weet dat het plaatje niet klopt, maar ik weet dat mijn haflinger niet stuk zal gaan van elke week 3x haar 10min uit te stappen nadat een slank persoon ermee gereden heeft.
Mallow schreef:Mallow schreef:Lees jij nou eens terug wat je zegt en denk dan nog een keer na. Dus omdat jij zo ontzettend nodig wil paardrijden, moeten de paardjes er maar onder 'lijden' omdat jij het zo graag wil? 100 kg is niet een beetje teveel, maar gewoon teveel. En wat je in de post daarboven zegt, slanke mensen zijn lekker mooi. Sorry hor maar hier kan ik dus boos om worden? Niemand zegt dat dikke mensen niet mooi kunnen zijn, maar wel dat ze beter niet op een paard kunnen stappen. Omdat deze helemaal niet gebouwd zijn om zware mensen te dragen. Maar als je dan toch wil rijden, vind ik je erg echoistisch. Omdat je nu rijd uit puur eigenbelang, omdat jij het zo leuk vind! En omdat je paardje soms niet te houden is betekend niet dat ze je makkelijk kan houden, maar dan rent ze weg voor de druk op haar rug. Als je een veel te groot kind op een shetlander ziet , die shetlander rennen ook altijd weg, en dan echt niet omdat ze dan zo lekker lopenMaritdegroot schreef:dan had jij mijn bericht ook beter moeten lezen! Slanke mensen zijn dus ook mooier, klaar, ik moet me dan gewoon schamen als ik op straat loop! Geeft verder niks, het was ook niet aanvallend bedoeld! Ik loop nu juist ook veel met haar omdat ik het ook kwijt wil en hoezo ego???? wie kleineert wwie nou eigenlijk!
Ik zei te dunne mensen zijn niet mooi! Niet dat slanke mensen niet mooi zijn, poeh.. Ik wou dat ik zo was, maar dat doet er verder niet toe!
Ze is overenthousiast in het bos, en loopt heus niet weg omdat ik te zwaar ben, maar wat jij wilt denken dat moet je zelf weten.
Ik vind ook dat jij nu wederom erg hard bent, maar dat geeft niks, ieder zijn eigen mening. Paardlief loopt verder ook wel rustig hoor, maar goed, ik ga me verder niet verlagen, ik vind het gewoon onterecht over hoe jij mensen beoordeeld!
Maar ik wil niet zonodig rijden hoor, ik hou me daarin erg beperkt en rij nu op dit moment helemaal niet, want ben nu lekker met haar aan de wandel, dus ben me erzelf heus van bewust hoor, maar goed, ieder zijn mening!!!
Dat je mijn post behoorlijk hard voelde aankomen snap ik wel, maar dat voelde ik die van jou ook. Het is en blijft bokt, en als je dingen typt komen ze altijd anders over dan als je ze zegt. Sorry als je je gekwetst voelde of het persoonlijk opvatte. Maar ik mag hier ook mijn mening gevenNet als jij.
Maar dat je dan gaat zeggen dat je je gaat VERLAGEN, dan denk ik wel, pardon? Dus omdat ik mijn mening geef, en die staat jou niet aan heb ik me verlaagd?
En ik kleineer helemaal niemand, dat jij je gekleineerd voelt is wat anders.
beantsje schreef:Ninx schreef:En man van 80 a 90 kilo met een atletisch figuur die goed kan rijden, is iets anders dan iemand met veel vetmassa... dan gaan er hele andere zaken spelen.... zoals het niet voldoende mee kunnen komen in de beweging.
Hier word ik dus niet goed van. Dus als je net zo zwaar bent als die atletische man, maar 20 cm kleiner dan is het belastender voor het paard, omdat je als vetkwab vast niet meer fatsoenlijk mee kunt komen met de beweging?![]()
Ik vind dit heel denigrerend. er zijn genoeg amazones met overgewicht die prima kunnen rijden en een goede basisconditie hebben.
mnkortleve schreef:Ik denk niet dat je een pony moet kopen als je wat ''zwaarder'' ben, maar de meeste paarden kunnen toch zeker wel wat gewicht dragen.
Ik denk wel dat je niet de ene dag er iemand op moet laten rijden van 50 kg en de andere dag iemand van 100 kg.
Ik vind het de grootste onzin om maar gelijk een belg oid te kopen net zoals je er op sommige sites zie staan maximaal 80 kg vreselijk wat een belediging voor die paarden dan he alsof ze dat niet kunnen dragen hahhahahahahaha
Ach ze zullen het verschil best voelen, maar ze zullen er best aan gewend raken.
Alsof dikke mensen niet ''mogen'' paardrijden.
Laat ik even er bij zeggen dat ik GEEN 70 weeg.
Ik probeer mijn niet rijdende vriendinnen ook wel eens zo ver te krijgen, hihi.rensju schreef:'Omdat ze het op manege's ook wel doen, gewoon doen!'
![]()
Als ik in de sloot spring, doe jij het ook?
Vinur72 schreef:Begrijp niet waar iedereen zo moeilijk over doet. Als ze op een stevige grote Tinker gaat rijden is 100 kg geen probleem. Op maneges zie je zo vaak zware mensen op paarden rijden. Mijn man is 1.93 m lang en weegt 95, hij rijdt met regelmaat op een Tinker die er totaal geen moeite mee heeft. Hij is zeker nog niet ervaren en daarom zou het onbalans een probleem kunnen zijn als het langere tijd zou doorgaan. Maar als volwassene heb je eerder het lichtrijden door omdat je een betere spierbeheersing hebt en is je paard sneller van de onbalans af.
Gewoon doen, zeg ik.
Iedereen doet zo moeilijk over het gewicht op de rug, nou hebben ze zeker nog nooit gekeken naar mensen die het nodig vinden om allerhande tuig in en om het paard te hangen zodat hij ten minste met z'n hoofd op juiste plek loopt. De rest is voor hen niet belangrijk schijnbaar. Die paarden hebben een groter probleem met zo'n ruiter, dan een paard dat een vriendelijk persoon op zijn rug krijgt die weliswaar wat zwaar is, maar ten minste haar best doet om gewoon met een trens te rijden.