Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: Wat laat jij omdat je een eigen paard hebt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:12

Sommige "vrienden" zie ik niet meer omdat ze absoluut niet van paarden houden en het belachelijk vonden dat ik soms een avondje af zei omdat ik naar de paarden wou.
Jaa, boeien denk ik dan.. Dan zijn het geen echte vrienden!

Verder ben ik al lang blij dat mijn vriend ook heel veel van paarden houd en zelf ook een paard heeft! Scheeld ook al een hoop wat ik moet opgeven.

Op vakantie gaan we nog wel gewoon alleen het uitgaan niet zoveel meer want zaterdag avond is onze vaste rij avond (lekker om 10 uur savonds nog rijden in de bak :P ) Vind ik belangrijker als stappen.

pindapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:29

ik steek er zoveel tijd in dat mijn vriend helemaal soms in de vergetelheid raakt !! Erg hé

Esmeeappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:32

Als je een paard hebt kun je misschien niet altijd doen wat je zou willen. Een paardje kost veel tijd en ook best veel geld. Ik ben er al een aantal jaren aan gewend en heb er geen moment spijt van! Het enige nadeel dat ik heb is dat ik een vriend heb die paarden totaal niks maar dan ook helemaal niks interesseert. Hij gaat heel heel af en toe mee, maar daar is het ook mee gezegd. Dit vind ik soms wel eens jammer en ben dan ook soms wel teleurgesteld als ik enthousiast een verhaal over mijn appie zit te vertellen wat er bijv. gebeurd is etc en dat ie amper reageert, met alleen oh leuk schat. maar ja, aan de andere kant is het ook goed als je wat voor tijd voor jezelf hebt, Vind het heerlijk om uren bij mijn paardje door te brengen en van alles en nog wat te doen met haar. Verder heb ik doordeweeks ook minder tijd voor vrienden want werk fulltime en 's avonds naar t paard. Gelukkig heeft een goede vriendin van mij ook een paard en staat op dezelfde stal als die van mij dus dat is altijd heel gezellig. Soms ga ik nog wel uit, maar ook vaak niet omdat er dan de volgende dag wedstrijd is of we gaan vroeg naar het bos en dat soort dingen. Maar goed, ik ga veel liever lekker paardrijden. HEb er ook helemaal geen moeite mee dat ik veel tijd bij haar door breng..... Ze is tenslotte ook een heel goed maatje van me!!!! :D

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:01

Het is gewoon vaak, zoniet altijd zo dat het hebben van een paard of meerdere paarden, een lifestyle is, a way of life. En zo voelt het voor mij ook en zo ga ik er ook mee om, ik doe nog genoeg andere dingen, maar plan mijn activiteiten gewoon om de paarden en de wedstrijden heen en dan is het afentoe best druk en vol, maar zo vind ik het prima. In het begin, toen ik nog iets jonger was, had ik sneller de neiging om heel veel dingen op te geven of te laten, want ik vond toch al voldoening de paarden, maar nu ik ouder wordt besef ik ook dat er nog meer is dan dat (en begrijp me niet verkeerd,ik ben gemiddeld 8 uur per dag op stal :)), dus ik probeer regelmatig af te spreken met vriendinnen, leuke dingen te doen met mijn vriend of even naar een voetbalwedstrijd te gaan kijken. Gewoon van die kleine dingen doen, waarbij je jezelf niet in een isolement plaatst.

In ieder geval, ik hou wel van mijn leventje en kan meestal wel doen en laten wat ik wil, als je daarin ook maar flexibel bent.

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:07

Mijn vriendinnen hebben echt respect voor mijn paardenhobby, maar dat ik niet op vakantie wil voor 500 euro kunnen ze maar niet begrijpen...
Als ik denk aan de maanden stalling die ik ervan kan betalen heb ik het er gewoon niet voor over.
Buiten het feit dat ik niet langer dan een week weg van mn paardjes wil :o

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:01

500 euro voor een vakantie?
Het is niet veel geld voor een vakantie, maar ik bekijk het ook meer: hoeveel kan ik daarvoor voor mijn paarden kopen? Zooo veel?! Nou, dan geen vakantie, behalve als ze mee gaan.
Ik kan ze ook écht niet missen hoor. Iedere ochtend 2 vrolijke koppies omdat je ze komt voeren enz., nee dat wil ik niet missen.

Verder koop ik een stuk minder kleding en schoenen voor mijzelf sinds ik ze heb. Eerder kocht ik dat heel vaak, maar tegenwoordig alleen als ik écht nodig heb.
Daarnaast ga ik ook minder stappen en een stuk minder naar grote housefeesten. Eerder ging ik zeker 1 keer per maand, maar tegenwoordig is 3 á 4 keer in het jaar al veel.

En natuurlijk koop ik een stuk minder 'onzin', in de zin van hebbedingetjes enz.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:58

Wat ik er voor laat..
mijn vriend komt in het weekend altijd hierheen.. en ik ga maar heel soms naar hem.. omdat ik in het weekend gewoon ook mijn paard moet verzorgen. :)
Verder geef ik minder geld uit dan eerst, en zie ik vriendinnen wat minder. Dat geld dat ik minder uitgeef spaar ik op om wat leuks te doen met mn vriend en spullen voor mijn paard van te kopen.
Maar ik heb het geluk dat mijn vriend mn paard ook heel leuk vind, het niet erg vind om mee te gaan etc. En hij wilt waarschijnlijk binnenkort ook wat paardrijlessen nemen! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:14

ik heb 2 paarden onder me hoede, ouders gaan weekend weg, maar veulen is nog maar week oud, ik blijf lekker thuis

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 21:29

Ik ben 18 en heb vanaf mijn 16e een eigen pony, draai zelf voor de kosten op.
Heb nu 2 pony`s, moeder + veulen en dat wordt allemaal nog even bekijken hoe het loopt. (veulen staat nu op andere plekje veulen wezen)
Maar tot nu toe laat ik voor mijn pony, soms stappen (maar als ik elk weekend wil kan dat opzich wel, alleen soms even iets minder geld er over heen gooien)
Ik koop kleding als het nodig is en als ik zuinig heb gedaan in de maand dan verwen ik mezelf eens met een leuk shirtje ofzo dan vind ik dat het wel mag. Verder zie ik mijn vriendinnen iets minder, kan ik bijv. niet altijd mee ergens heen want moet naar het paard en werken is het dan.. Soms is dat wel jammer maar we gaan toch vaak in het weekend stappen.
Verder heb ik wel veel vrije avonden opgegeven voor mijn pony, dan werk ik maar ik heb het er dubbel en dwars voor over!
Owja vakantie is er ook nog nooit echt van gekomen, wil aankomende zomer (proberen) met pony op vakantie.
Als het me uiteindelijk toch teveel wordt (ik er aan onderdoor ga met werken enzo) dan gaat het veulen denk ik weg. Tenzij zij tegen die tijd beter is voor de kar. Ik moet toch aan mezelf denken.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 22:44

Mijn ouders betalen mijn pony, dus op het gebied van geld hoef ik niks te laten. Maar als vrienden iets leuks willen gaan doen, ben ik degene die vaak niet kan, doordat ik naar mijn pony moet. Dit komt zelden voor hoor, meestal spreek ik in het weekend met vrienden af en dan heb ik genoeg tijd. Na school zie ik ze zelden, omdat zij dan zelf ook druk zijn. ;) Dus eigenlijk hoef ik nauwelijks iets te laten voor mijn pony.