Dat is nu wat de meesten denken.
terwijl je eigenlijk daarover verkeerd denkt...
het is een soort sport op je paard maar met veel MINDER risico's dan gewoon paardrijden.
als ik rechtsta op zen rug zonder cap en hij begint dom te doen dan spring ik gewoon eraf.als ik omgekeerd hang ben ik zo in enkele seconden weer in men zadel en spring af.
daarbij zijn de paarden er ook serieus opgetraind dat ze moeten starten en weer deftig stoppen op het einde.dat is het juist iedereen denkt dat dit gevaarlijk is,
maar neen hoor! Neem het van me aan dat je hier echt geen cap kan dragen...
moest je nu nog zeggen tijdens het springen ofzo...
neen ken enkele die vroeger met cap reden en toen ze voltige deden die gewoon afzette.
het is bijna onmogelijk omdaar mee te voltigeren...
Je moet me niet geloven.
maar ik kan het je bijna zweren en je zou van mij eens mogen komen testen met cap.
ik ben het met jullie eens als jullie zeggen dat je tijdens springen, buitenritten en evt. dressuur (en crossen enzoverder)
een cap op moet.
maar echt waar tijdens voltige is dat practisch onmogelijk.
ik zou me tijdens de votlige veiliger voelen zonder cap dan met.
het pakt een stuk van je flexibelheid in alle oefeningen weg...
en als je niet flexibel bent ben je verloren.
hoe zo ik ooit mijn hoofd tussen mijn armen moeten steken en de roulette deftig uitvoeren :
de roulette :

je doet dus eigenlijk koprol van je paard en springt dan weer op

Echt waar dat is nu echt iets dat ik jullie echt wil van overtuigen omdat het echt gewoon zo is.
btw, we hangen veel met ons hoofd hier en overal en een cap zou er voor kunnen zorgen dat we haperen etc...
Hoop dat je dit toch begrijpt.
Liefs (voltige op cirkel is 1 van de veiligste dingen in de paardensport omdat je telkens wanneer je valt je val onder controle hebt en op dat de paarden zo getraind zijn dat ze eigenlijk niets verkeerd doen, doen ze het toch dan weet je alle mogelijke manieren om je uit een benarde situatie te helpen! overal zijn veiligheidsoplossingen voor.)