Schaam jij je met paardrijkleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:55

Ik doe boodschappen in mijn rijkleding, ga op bezoek bij andere paardenmensen in rijkleding, tanken, met de hond lopen etc. etc. etc. doe ik allemaal lekker in de rijkleding. mij niet gezien, continu omkleden, veeeeeel te veel werk.

Vind het bovendien ook best stoer staan hoor 8-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:16

Iedere week (en vanaf deze maand om de week) ga ik met de trein naar de groepsles bij mijn instructrice op stal. In mijn rijbroek en laarzen/rijschoenen, midden in de spits. Je ziet wel eens mensen kijken maar dan kijk ik gewoon terug en zet iets van "hoi" :P Van de week had ik twee paarden uit de paddock gehaald (twee verschillende paddocks, waarvan eentje een blubberig stuk had bij het hek) en dat kon je ook zien aan mijn laarzen. Daar maakte ik me vroeger druk om maar nu echt niet meer. In de zomer draag ik ook meestal jodhpurbroeken, wat al een heel stuk minder rijklederig staat.

Daarnaast rijd ik op weg van stal (waar paardje komt te staan) naar huis langs maar liefst 2 winkelcentra, denk je nou echt dat ik eerst naar huis ga, me omkleed, en dezelfde weg terug rijd als ik nog boodschappen nodig heb? Het is bij mijn vaste supermarkt zelfs redelijk normaal om in je rijkloffie nog even wat te halen, ik ben lang niet de enige.

LisaLuna

Re: Schaam jij je met paardrijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 00:18

Voor m'n paardrijbroek niet maar ik heb van die vreselijke (te grote) lompe schoenen en dan ga ik afentoe even snel mee boodschappen doen en zie ik er al verlept uit en dan kijkt iedereen me echt raar aan door die schoenen :))

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:25

Ik rijdt western en heb dus spijkerbroek met westernlaarzen aan..Schaam ik me echt niet voor (ben alleen wel eens bang dat ik nogal stink naar paard als ik even snel naar de supermarkt moet tussendoor).

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:26

Ik heb er geen problemen mee, haha. Alleen sommige vrienden hebben wel een hekel aan paarden en alles er om heen. Dus voor hun trek ik wel even mijn gewone kleren aan.

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:28

Hier is het echt geen probleem, hier in drenthe, zie je veel mensen in rijkleding lopen ;)

Hoewel ik wel let dat ik niet te erg er bijloop.
Het centrum in dat doe ik niet, wel even langs de paardenwinkel in het centrum :P

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:40

Boodschappen doen in supermarkt met rijkleding :j ook als ik even moet tanken, naar tuincentrum moet.

Winkelen in rijkleding :n dan kleed ik me wel even om.

Mijn moeder klaagt wel eens over mijn rijkleding en dan is steevast mijn antwoord: Het is mijn duurste broek :=

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:48

Hihi inderdaad, die krengen zijn duur!

Gisteren zag ik in de stad een meisje lopen met een witte strakke broek met grijze kniestukken erop, en laarzen erbij aan. Ik heb drie keer omgekeken maar het was echt geen rijbroek. Toch wordt kennelijk de "gewone" mode op paardrijkleding geïnspireerd, ben ik met mijn rijbroek ook eindelijk eens hip :P

bernadetl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:48

gewoon maling aan hebben! Ik loop rustig met me paardenkleren de supermarkt in hoor :D

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:50

het interesseerd me niks. ik ga overal naar toe met me paardenkloffie aan. maakt me echt helemaal niks uit.. :D

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:54

Ik vond het in het begin altijd heel erg leuk om met mijn rijkleding de winkel in te gaan. Kon iedereen zien dat ik een paard had!!! :o
Klinkt heel stom maar ik heb er zo lang voor moeten sparen en ik was er zo trotst op dat ik het de hele wereld wilde laten weten. Nu loop ik er gewoon dag en nacht in omdat het zo lekker zit. En nee het maakt me niets uit.
Als ik mijn zoontje van school op haal en ik heb rijkleding aan is hij heel enthousiast: Hoera, we gaan ponyrijden. Gelijk alle kinderen in de klas jalours. :=

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:57

Nee mij maakt het inderdaad ook echt niets uit. En als andere mensen dat raar vinden interesseert me dat ook echt niets. Zie wel eens mensen met "normale" kleding die er gekker uit zien. hahaha

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:01

Het maakt mij ook niets uit, ik woon bijna in mijn rijkleding haha. Als ik bij mijn paard ben geweest en ik moet nog een boodschap of iets doen, doe ik dat rustig in mijn rijkleding.

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:02

Hahaha echt grappig allemaal :P

Ik deed een hele boel in mijn paardrijkleding, ook naar de supermarkt!
En het is zo fijn dan dat je ruim baan hebt en een heel schap voor jezelf!! :D
Denk toch dat de mensen bang zijn dat je stinkt, ZELFS als je net je paardrijkleding SCHOON uit de kast hebt aangetrokken en van te voren eerst naar de supermarkt gaat om daarna pas naar stal te gaan!

Schilders en bouwvakkers lopen ook onder het stof een supermarkt of andere winkel in, dus ach wat maakt het uit?!

Een ander verhaal wordt het als je in de winkel een hoefslag van stro achter je laat :D
:D

dravergekkie
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:30

ligt eraan waarheen ff de supermarkt of ruitersportzaak in in m'n rijkleding maakt me niet veel uit.
maar naar vrienden of naar de stad kleed ik me toch echt ff om !
liefst zelfs nog eerst ff douche enzo.. anders heb toch idee dat naar paard stink.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 14:09

Ik heb wel eens dat ik in de supermarkt ff me jas wat schoonmaak van te voren. Als ik dan m'n paard geborsteld heb komt er wel eens wat wit spul af, schilvers ofzo. Dat ziet er misschien wel wat gek uit als je echt met een vieze jas daar rondloopt.
Als ik bij de kassa sta van de supermarkt check ik wel eerst m'n handen. Soms heb ik die nog niet gewassen en als ik dan het wisselgeld aanneem met een vieze zwarte hand is ook niet echt lekker voor de caissiere :P

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:45

Ik niet, ik loop rustig de supermarkt door, maar ook het winkelcentrum. Boeit mij niet hoor, ik weet dat het er niet uit ziet en dat ik een mega paardenwalm om me heen draag, maar dan gaan de mensen wel sneller opzij haha :D

Heb alleen 1 x meegemaakt in een parfumerie zaak dat ik een cadeautje moest halen voor iemand en aan de balie straal voorbij werd gelopen door de medewerksters...
Toen heb ik gezegd 'zoek 't lekker uit met je snob zooitje' ik ga wel naar een ander. En bij de andere zaak werd ik wel naar geholpen...

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:49

Nee absoluut niet. Zowel met rijbroek, spijkerbroek met mijn oude suede-achtige chaps en zelfs met mijn lange donkerblauwe westernchaps met franjes ga ik overal naar toe. (die westernchaps gebruik ik met slecht weer over mijn spijkerbroek heen. Blijven mijn benen langer warm en droog bij regen.) Naar dansles brengen, boodschapje doen, vanmorgen nog met westernchaps even school binnen gelopen. OK kreeg wel de opmerking van "stoere broek heb je aan" maar dat vond ik eigenlijk ook wel lollig.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:41

Als ik vanuit stal nog ergens naar toe moet, bv voor een boodschap dan heb ik daar geen problemen mee. Maar als ik vanuit stal eerst thuiskom en dan pas wegga dan kleed ik mij wel even om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:45

Ik ben na een wedstrijd snel de winkel in gegaan (in mijn wedstrijdtenue). Dan zie je ze ook wel kijken :))

mar_leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:48

kan me echt niets schelen :P
alleen thuis zegt ons pap vaak van pff ga asteblief douchen >;)

wendietjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:51

ik ga ook overal heen met mijn "stinkkleding". ook boodschappen enzo... zelfs als ik bijvoorbeeld naar de hunkemoller moet omdat ik een mooie bh heb gezien ga ik vanuit stal nog snel ff lang de stad voordat ik eerst naar huis ga... is veel sneller...
en ik loop er echt niet charmant uit want ik heb niet allemaal merkkleding dus een fleecetrui en paardrijbroek met oerlelijke modderschoenen ga ik overal naartoe!

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:59

Haha, heerlijk is dat. In de winkel rondlopen en nagestaard worden door iedereen. Ik staar lekker brutaal terug hoor. Kijk eens vragend, met een blik van; 'Is er iets?' Mensen halen dan hun neus op en lopen door. Daar kan ik van binnen zo om lachen. :D Dat ze zich druk maken over hoe ik er uit zie, ik! Ze kennen mij niet eens, dus waarom maken ze zich daar druk over? :')
Dus nee, ik voel me niet ongemakkelijk in rijkleding.

xCatharina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:01

Haha maakt mij echt helemaal niks uit!!
Laat ze maar lkkr denken :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:07

Neu, totaal niet.
Als ik dan even naar de supermarkt moet, en ik loop in paardrij kleren, boeit het me niks :D
Ze mogen denken wat ze willen 8-)