Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ess_Ramona schreef:Ik ben een paardenmens.
Ik doe bijna niks anders dan paarden.
Ik ben op de manege, bij Ramona, hen foto's, leer alles over ze.
Help mensen
Tis nog net niet dat ik een paard ben
Hinke schreef:Ik vind dat toch zulke flauwek*l, dat geemmer over 'paardenmensen' en 'mensen met paarden'. Zeker op bokt vind ik zulke discussies zo lachwekkend. Er is een hele kluit bokkers die over zichzelf praat als 'paardenmens' en die dan wat afgeven op 'mensen met paarden'En dat zijn dan vaak de meest fanatieke bokkers, cq de bokkers die uberhaupt nauwelijks een paard in het echt meer zien omdat ze de hele dag zitten te bokken
![]()
Bij deze dan mijn 'stelling': mensen die op bokt zitten zijn per definitie geen paardenmensen![]()
Ikzelf ben wat aan het hobbyen met mijn haflinger, en ik voel ook geen enkele behoefte om mezelf tot 'paardenmens' te bestempelen. Dus wat dat betreft ga ik met je mee TS
Mystica schreef:@ Hinke: Je stelling is imo niet waar, omdat wel of geen paardenmens zijn niets te maken heeft met het aantal uren per dat je bij paarden doorbrengt.
KiWiKo schreef:wat mensen schijnen te vergeten is dat het boertje op de hoek, die zijn paarden in de enge donkere stallen houd en waarvan de paarden in hun eigen stront staan en af en toe maar eens per week dat hok uitkomen............
meer paardenmens kan zijn dan iemand die elke week een nieuw halster koopt
gewoonweg omdat dat boertje van huis uit gelijk weet wat voor een vlees hij in de kuip heeft, het paard ook gelijk weet wat voor een vlees hij in de kuip heeft........ kan hij er nog zo slecht voor zorgen, maar hij heeft wel veel gevoel voor het wezen paard ondanks dat hij zo een paard de (voor mij dan) essentiele dingen onthoud
Kelly_ann schreef:Mystica schreef:@ Hinke: Je stelling is imo niet waar, omdat wel of geen paardenmens zijn niets te maken heeft met het aantal uren per dat je bij paarden doorbrengt.
Voor mij dan weer wel, iemand die al zo lang in de paarden bezig is dat het zijn manier van leven is geworden vind ik net zo goed paardenmens.
Kelly_ann schreef:Mystica schreef:@ Hinke: Je stelling is imo niet waar, omdat wel of geen paardenmens zijn niets te maken heeft met het aantal uren per dat je bij paarden doorbrengt.
Voor mij dan weer wel, iemand die al zo lang in de paarden bezig is dat het zijn manier van leven is geworden vind ik net zo goed paardenmens.
kazary schreef:Laura1986 Die persoon kan best het juiste instictieve gevoel hebben voor paarden. Maar verder aan de centen denken.
Ik zie hier veel voorbij komen dat paardenmensen mensen zijn die alles voor hun paard over hebben tot de laatste cent. En dat heeft er voor mijn idee niets mee te maken, dat kan een mens met paarden ook er voor over hebben.
Veel geleerd hebben is voor mij dan ook net als bij cassidy mens-met-paarden-met-veel-kennis.
Paardenmens ben je of dat ben je niet, dat leer je niet. Dat heb je van nature. Een aangeboren talent.
Mens-met-paarden-met-veel-kennis dat leer je. En ook dan ben je super voor je dieren.
nielsd schreef:Ik ben benieuwd in hoeverre er nu écht paardenmensen zijn.
Is niet iedereen gewoon een mens met paarden maar hangt het er meer vanaf of je bereid bent om te leren of niet?
Ik denk dat niemand instinctief handelt maar dat alles is aangeleerd. Sommige mensen zijn gewoon meer bereid om te luisteren naar mensen met wél veel ervaring en ik denk dat dát het verschil maakt.
Elaine schreef:Hoe zit het met de mensen die met hart & ziel hun best doen voor hun paard, maar simpelweg de kennis niet hebben en kunnen ontwikkelen om het goede te doen? Kan je dan die mensen iets verwijten, behalve gebrek aan kennis?
Dan zou dus iemand met kennis beter zijn, of hij er wel of niet iets mee doet.
Paardenmens ben je denk ik als je in ieder geval je uiterste best doet. Mens met paarden is voor mij gewoon een feit. Je hebt een paard, dus je bent een mens met een paard. (punt)