mode bewust en setjes, belangrijk of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:46

levitrol schreef:
Hmm..

Ik vind het leuk om 1 of 2 setjes te hebben, maar daar houd het van mij ook bij op.
Zodra het aan vervanging toe is, kijk ik rond voor een leuk setje, eerder niet. Vind het geldverspilling.
Ookal is het niet duur, ik koop liever iets belangrijks, voor de verzorging dan een zoveelste dekje oid :)

Maar als je paard als aan verzorging al heeft???
Dan kan je toch gewoon setjes kopen :D

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 20:59

patjelisa schreef:
levitrol schreef:
Hmm..

Ik vind het leuk om 1 of 2 setjes te hebben, maar daar houd het van mij ook bij op.
Zodra het aan vervanging toe is, kijk ik rond voor een leuk setje, eerder niet. Vind het geldverspilling.
Ookal is het niet duur, ik koop liever iets belangrijks, voor de verzorging dan een zoveelste dekje oid :)

Maar als je paard als aan verzorging al heeft???
Dan kan je toch gewoon setjes kopen :D

Haha ja, dan wel := Maar, ik denk dat ik dan altijd wel iets 'belangrijkers' kan bedenken :P

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 12:53

Ik vind het harstikke leuk om een mooi dekje/setje te kopen.
Voor mij hoeft het niet allemaal te matchen, ik rijd met bruin harnachement en heb veel bruine kleding, niet te moelijk. Heb 3 rijbroeken waarvan eentje al dik 6 jaar, die ik nog steeds het allerliefste draag. Maar een mooi dekje met bijpassende beenbeschermers kan ik wel waarderen. :)

Mowoah

Re: mode bewust en setjes, belangrijk of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:50

Ik heb 2 setjes, maar heb dan ook maar 4 dekjes ofzo. ;)
Mij maakt het allemaal niet zo uit, al rijd ik met een rode broek, blauwe jas, geel dekje en paarse peesbeschermers, maakt mij niks uit. :)

omegoofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:53

mijn vriendin heeft heel veel setjes ik vind het wel mooi staan maar het is niet belangrijk vind ik

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 12:56

Af en toe vind ik een setje wel leuk, maar over het algemeen kan het mij niet zoveel schelen. Oké, ik zou ook niet twee vreselijk vloekende kleuren tegelijk nemen, maar het maakt me niet uit of mijn paard nou zwart of roze draagt.

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 11:13

Quote ''Door niet te kijken naar hoe jij en je paard je daar presenteren zeg je in feite dat je les niet belangrijk genoeg is om aandacht te besteden aan je manier van kleden. Dat is hoe ik er tegenaan kijk."

Hier ben ik het niet zo mee eens. Ik neem mijn les wel degelijk belangrijk, en het gaat in mijn ogen niet erom, of je nu wel of niet 'aangekleed' bent.
Het gaat om je enthousiasme voor het rijden, het samenwerken met je paard, motivatie heeft niets tot weinig in mijn ogen te maken met of je wel of niet aangekleed bent.
Ik neem mijn instructrice wel degelijk serieus, en mijn les. Ik ben juist ontzettend gemotiveerd, soms wel eens te, daar zit ik mijzelf wel eens mee in de weg. Mijn instructrice neemt mij ook heel erg serieus, dat blijkt wel uit de tijd die ze voor mij/ons neemt. En ik heb haar nooit horen klagen over setjes, wel of niet gewassen, of de kledingkeuze...
Ze weet dat ik gemotiveerd ben, en ontzettend mijn best doe met het rijden, of het leren van bepaalde oefeningen. Tis niet voor niets dat ik op haar hengsten mag rijden.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:19

Ik vind het superleuk om mooie dekjes voor Cupido te kopen en dan met een bijpassend shirtje of iets dergelijks maar ik vind het niet belangrijk. Ik doe het ook pas sinds een jaar, daarvoor had ik gewoon 2/3 dekjes en dat was het dan. Ook nooit echt bijpassend.
Bijpassende beenbescherming/bandages doe ik niet aan, dat vind ik te veel van het goede.

Maar ik vind het wel altijd leuk om te rijden als alles goed bij elkaar past. :j

Mackenzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:41

Ik let er niet op of wat ik aanheb past bij mijn paardje eigenlijk. Zoveel spullen heb ik ook niet eens. Hoeveel dekjes, rijbroeken en weet ik veel heeft iedereen dan wel die alles bij elkaar laat passen?

Ik heb bijvoorbeeld voor mijn paardje twee zadeldekjes (een witte schapenbont en een donkerblauwe), twee halsters (blauw en groen), een zadel en een hoofdstel (wel goede kwaliteit en voor mezelf drie rijbroeken (twee zwart en een wit) en verder eigenlijk helemaal geen paardenkleding. Hoe kan ik daar nou allemaal setjes mee gaan maken? Ik kan maar één bestemming geven aan elke euro die ik heb en ik heb weinig zin om allerlei overbodige spullen er bij te kopen alleen om setjes te maken.

Verder rij ik meestal als ik buiten rij met van die rijschoenen en niet met laarzen want zit beter maar staat inderdaad minder netjes. Ik vind gemak echter gaan voor schoonheid.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:28

Door maar één of twee bepaalde kleuren te kopen kan je dit al makkelijk laten passen.

Haffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:42

Het woord setjes ken ik niet eens, kijk zo mode bewust ben ik nou :o .
Ik geef er nicks om hoe ik der uit, zie met paardrijden. En mijn paard is geen barabie paard. :P ,of nou een vieze jas heb.
Ja of nee boeit me niet eens had maar, geen jas moeten en geen deken of dekje.

Madelinde_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 22:13

Nou, ik vind setjes wel leuk, maar noodzakelijk is het echt niet.
En ik ben echt wel modebewust. :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:14

Ik vind het belangrijk om er verzorgt uit te zien, maar tot in zo verre.. Geen mens ziet me normaal gesproken rijden, en als iemand me geen les wil geven omdat ik er niet netjes genoeg uit zie, nou ik vrees dat ik dan van mn paard val van het lachen :D Voor wedstrijden vind ik het niet meer dan logisch dat je er schoon en verzorgt bij loopt en rijdt, of het nou om je paard gaat of om jezelf. Les, tja, moeilijk.. Iedereen moet doen waar hij of zij zich zelf prettig bij voelt, en om bijvoorbeeld mensen die in een setje rijden voorrang te geven, nee dat gaat me te ver.. Van de andere kant kan ik me wel voorstellen dat als je les geeft, en er komen 2 ruiters de bak binnen, de een is schoon en netjes in setje, en de andere zit van top tot teen onder de modder en stront, heeft niet de moeite genomen om het paard even te borstelen, en heeft 4 kleuren bandages om.. Dat de nette dan wat gemotiveerder overkomt..

Vroeger had ik 2 dekjes, die wekelijks even in de was gingen, 2 halsters (1 op reserve) en 2 rijbroeken. Toen een boomlooszadel, 1 dekje.. Nu weer een zadel waar gewone dekjes onder kunnen, en ik ben ook aanstoken met het setjes virus. Peesbeschermers had ik al in leuke kleuren, uit de boomloze tijd, en ik heb er nu wel dekjes bij gekocht in dezelfde kleuren. Dan nog heb ik maar 4 dekjes/setjes, dus niet overdreven veel, als ik vergelijk met wat ik wel eens op bokt zie.

Maar oh, wat lijkt het me leuk om ook zoveel te hebben! :D Ik heb de pech (of juist het geluk) dat ik een zeldzame maat dekjes en beschermers nodig heb, en ook niet alle kleuren leuk vind. Ik heb wel vrij veel halsters, daar heb ik wel een beetje een tik mee. Allemaal goedkope, en laatst heb ik een dure gekocht die ik nu altijd gebruik omdat die kwaliteit echt stukken beter is. Veel goedkope halsters ben ik dus een beetje op terug gekomen, kan beter 2 dure nemen. Ik heb 6 rijbroeken, waarvan ik 1 nog hoop te verkopen. Allemaal grijs of bruin, ik pas mijn kleren niet aan op de setjes. Gaat me te ver..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:43

Net een setje cadeau gehad :D roze shabrak, met dito peesjes :Y)
Heerlijk fout zodat het weer enig is.
Morgen rijden we dus in een setje!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 00:39

oeh ik heb alleen 1 zwart dekje ;)
en een bruin/zwart Australian stockzadel en een zwart hoofdstel
rij vaak genoeg in spijkerbroek en met thermolaarsen en in gewone kleding dus haha ik pas nergens bij :P

Kat_Pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 01:12

Hallo!

Ik zelf ben niet echt bezig met alle kleurencombinaties en alles, aangezien ik het toch niet kan matchen met mijn paard, aangezien ik geen eigen paard héb!

Soms sta ik nog wel eens voor de spiegel te twijfelen, omdat ik heel veel zwarte dingen heb, waardoor ik me dan wat somber voel, maar meteen als ik een voet op manegegrond zet is alle twijfel vergeten en let ik er de rest van de dag niet meer op!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 08:54

SecretLIN schreef:
oeh ik heb alleen 1 zwart dekje ;)
en een bruin/zwart Australian stockzadel en een zwart hoofdstel
rij vaak genoeg in spijkerbroek en met thermolaarsen en in gewone kleding dus haha ik pas nergens bij :P

Whoahahaha.. dat herken ik, ik heb een vaquerazadel, en omdat het met bont overtrokken is kan ik rustig gewone kleren aantrekken.. Het gebeurt wel eens dat ik als ik klaar ben met de stallen, ik spontaan nog even op mijn paardje stap.. In mijn spijkerbroek en thermolaarzen..
Maar omdat ik dat doe, en er niet uitzie op dat moment, wil dat nog niet zeggen dat ik niet gemotiveerd ben..

Maar aan de andere kant, ik heb net van mijn manlief een prachtig andalusisch rijkostuum gekregen. en dat zijn niet de goedkoopste! Zo'n bolerojasje, straditionele spaanse rijbroek en blouse. Dit voor het showrijden en op de Barokke dagen...in november ben ik op de Sicab geweest en heb daar mijn spaanse rijlaarzen gekocht en afgelopen zondag, mijn Spaanse hoed/sombrero. Daarmee was ik wel een paar honderd euro lichter... 8)7 Als ik dan ga rijden, heeft mijn Querido zijn manen strak ingevlochten met een hengstenvlecht, daarin de traditionele linten erdoor heen.. Het is tuig is tip top in orde.. En dan is het plaatje af!

Om daar goed en netjes te voorschijn te kunnen komen, ben ik nu lekker gemotiveerd in mijn oude plunje aan het rijden! :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:08

Zow Jesser lieve man heb jij dan zeg!
klinkt heeeel mooi dan :D

Ik rij bijna altijd in spijkerbroek en met thermolaarzen ;)

ben nu wel op zoek naar een gewone rijbroek haha

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 09:17

Jaaa dank je wel, officieel is het nog niet manlief, maar vanaf 3juli dit jaar wel..

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:01

Ik houd best van setjes, gewoon omdat ik mn pony dan zo knap vind.... Maar ik vind het echt veel te duur om voor alles een nieuw dekje, peeskappen etc aan te schaffen.... Bovendien is de manier waarop jij met je paard omgaat veel belangrijker dan hoe het eruit ziet.......

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:36

Jesser schreef:
Maar aan de andere kant, ik heb net van mijn manlief een prachtig andalusisch rijkostuum gekregen. en dat zijn niet de goedkoopste! Zo'n bolerojasje, straditionele spaanse rijbroek en blouse. Dit voor het showrijden en op de Barokke dagen...in november ben ik op de Sicab geweest en heb daar mijn spaanse rijlaarzen gekocht en afgelopen zondag, mijn Spaanse hoed/sombrero. Daarmee was ik wel een paar honderd euro lichter... 8)7 Als ik dan ga rijden, heeft mijn Querido zijn manen strak ingevlochten met een hengstenvlecht, daarin de traditionele linten erdoor heen.. Het is tuig is tip top in orde.. En dan is het plaatje af!

Om daar goed en netjes te voorschijn te kunnen komen, ben ik nu lekker gemotiveerd in mijn oude plunje aan het rijden! :+

dat vraagt trouwens wel om een foto! :D *\o/*

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:30

Moet je ff wachten tot 19 april, of met z'n allen naar Bunschoten komen, is daar vanaf twaalf uur een iberische paarden dag. Met diverse onderdelen zoals de barokke wedstrijden, doma vaquera competitie, en de parade met daarop sluitend de feria!

Kijk maar eens op deze side, daar kun je meer info over krijgen.

http://www.paardenvandezon.com/

Gaat hartstikke leuk worden en zie diverse mensen schitterend aangekleed.

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 12:01

Belangerijk vind ik het niet, maar ik vind het gewoon leuk om er goed uit te zien met je paard.

Het licht ook een beetje aan jezelf, ik bedoel; Je mag toch zeker zelf wel weten waar je je geld aan verspilt? :=

De een verzamelt postzegels en geeft er honderden €'s aan uit.
Maar de ander vind het leuk om een aantal setjes te hebben en geeft daar zo nu en dan wat geld aan uit..

paardj_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:52

ik heb wel setjes. ik vind ze heel mooi. maar ik heb er niet overdreven veel hoor. enkel voor wedstrijden of als er mensen komen kijken elk van mijn paarden heeft er 2 1 voor wedstrijden en 1 voor gewoon te rijden. :D

Sonjaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:10

Ik vind het ook hartstikke leuk om passende setjes te hebben. Voor mij is het belangrijk dat mn paard er leuk uit ziet.