Pletje123 schreef:Charlenexx schreef:Hoe kun je dat nou zeggen?? Als het niets uit zou maken dan zouden er ook niet zoveel prijsverschillen zijn dan zouden er geen paarden van een paar miljoen rond lopen en paarden van 500 euro...
En de prijs beslaat toch ook het karakter? Ik heb een gruwelijk verwend eigenwijs dier gehad en die kon ik inderdaad goedkoper krijgen omdat ie gewoon lastig was. maar het is me wel gelukt en die heb ik toen wel duur kunnen verkopen.
Nu heb ik er 1tje die 5 is en 20000 euro kost. Hij springt B, waarom zo duur? Omdat het een ontstellend slim en werkwillig paard is met gigantische techniek en vermogen. Daar betaal je voor.
Dat is dan de verwachting dat hem zo duur maakt. Dat snap ik wel hoorMaar het punt wat Relaxed denk ik bedoelt, is dat zo'n jong duur paard zich nog helemaal niet bewezen heeft. Je kunt wel verwachten dat hij het straks super gaat doen, maar misschien heeft zo'n dier toch niet het laatste aan vermogen voor in de top. Het blijven verwachtingen en geen zekerheden bij zulke jonge en onervaren paarden.
Tuurlijk das altijd. Het blijft hoe dan ook een gok. Maar de kans dat deze het goed gaat doen is gewoon groter dan bij een goedkopere. Dat is toch logisch? Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar een goedkoop paard heeft gewoon zn beperkingen. Realiteit.
Maar het punt wat Relaxed denk ik bedoelt, is dat zo'n jong duur paard zich nog helemaal niet bewezen heeft. Je kunt wel verwachten dat hij het straks super gaat doen, maar misschien heeft zo'n dier toch niet het laatste aan vermogen voor in de top. Het blijven verwachtingen en geen zekerheden bij zulke jonge en onervaren paarden.
) Was ik degene geweest die op zoek was, strikje erom en ze had mee gemogen.