Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:44

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:46

Kitty: Ja, jij vult het vakje in met jouw naam en handtekening en de DA het vakje erachter met stempel en handtekening. (neem dus wel de goede pagina, deel I waar bij staat niet voor de slacht)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:55

Nicole288 schreef:
emilia: waarom heb je het paspoort opgestuurd als het paard al op je naam stond dan? Je had ook gewoon het inlegvel kunnen aanvragen

Niet bij het NRPS. Die maken het inlegvel meteen vast.

Nicole288

Re: Medisch inlegvel voor het paardenpaspoort aanvragen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

dus daar moet je standaard een heel nieuw paspoort? ze hadden het niet gewoon in je oude kunnen nieten?
dat is helemaal schandalig

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:09

Nicole288 schreef:
dus daar moet je standaard een heel nieuw paspoort? ze hadden het niet gewoon in je oude kunnen nieten?
dat is helemaal schandalig

Nee, de NRPS heeft hem doorgestuurd naar de KNHS omdat (wist ik niet) het paspoort toen uitgeven is door de KNHS. Ik heb net contact gehad met de KNHS en ik heb ook een mail gehad. Zie hieronder.

Wij hebben inderdaad het paspoort van uw paard van het NRPS ontvangen.
Wij hebben het originele paspoort van hun binnen gekregen, vandaar dat er een vervolg paspoort is afgegeven.
Bij de KNHS is de procedure, dat als het paspoort opgestuurd wordt er een vervolg paspoort moet worden afgegeven.
Wij zijn er ook vanuit gegaan dat dit ook de bedoeling was voor het paspoort van uw paard.
Het geld wat u heeft bijgevoegd wordt naar u terug gestuurd, vandaar dat u een nieuwe rekening heeft gehad.
U krijgt ook uw oude paspoort teruggestuurd, deze twee paspoort dienen dan ook bij elkaar bewaard te blijven.

Ik hoop u voldoende geinformeerd te hebben.

Lekker makkelijk geld verdienen!!! Ik word nog weer teruggebeld. Bij het NRPS kunnen ze hem dus wel vast maken in het paspoort maar die door de KNHS uitgegeven zijn, daar maken ze maar meteen een nieuwe voor!!! Ik heb gezegd dat ik niet om een nieuwe gevraagd heb en ik mijn oude met inlegvel terug wil hebben! Ze gaan overleggen :(

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:16

dat is balen dat ze dat doorgestuurd hebben, want bij de knhs hoef je idd niet op te sturen maar alleen een velletje aan te vragen.

(maar op je paspoort staat dan toch aan de voorkant knhs of nhs? de naam van de instantie staat ook nog een keer op de eerste pagina met handtekening van de voorzitter)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:23

Nicole288 schreef:
dat is balen dat ze dat doorgestuurd hebben, want bij de knhs hoef je idd niet op te sturen maar alleen een velletje aan te vragen.

(maar op je paspoort staat dan toch aan de voorkant knhs of nhs? de naam van de instantie staat ook nog een keer op de eerste pagina met handtekening van de voorzitter)

Ja dat zal er best op staan maar als je op de site van het NRPS kijk dan staat er dit.

http://www.nrps.nl/nieuwsarchief/2009/inlegvel.pdf

Wordt niks gezegd over dat je moet kijken of je paspoort door de KNHS uitgeven is en dat hij dan daarheen moet.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:31

Zojuist even gekeken, Ulf heeft een paspoort van het KWPN en hoera die hebben het er vanaf 2000 al inzitten *\o/*

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:08

Ok! Geregeld. Ik krijg nu gewoon mijn oude met inlegvel terug. Ze wilden mij namelijk een hele nieuwe sturen met inlegvel en dan zou ik mijn oude ook terug krijgen ivm de inentingen die daarin staan. Het is dus gewoon een manier om even wat geld binnen te halen en dat terwijl ze die oude ook kunnen voorzien van een inlegvel!

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:52

Mijn fjord heeft een paspoort van mei 2004 en daar zit het ook al in. Ik hoef het dus niet los aan te vragen; scheelt een hoop gedoe :j

Alleen even invullen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:58

Net even gebeld met de KNHS, en het is volgens hun niet verplicht dat het paspoort op jouw naam staat. Ik kan dus gewoon alleen het inlegvel bestellen voor het paspoort waar de oude eigenaar nog in staat. Mooi!
Het staat volgens mij gewoon expres onduidelijk op hun site, want iedere nieuw paspoort wat ze kunnen uitgeven is natuurlijk weer extra omzet.

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 00:38

@ Fleurtje: Een tijdje geleden had ik ook op de site van de KNHS gelezen dat als het paard nog niet op je naam staat dat je dan een nieuw paspoort aan moet vragen, en nu kan ik het niet meer terug vinden. Misschien hebben ze het aangepast of ik kan het gewoon niet vinden.

Onze pony heeft een paspoort van augustus 2003 en heeft 36 pagina's, maar ik zie nergens de tekst "medische verklaring" en kan ook niets vinden waarin je aan kan geven of hij/zij geslacht mag worden. Ook geen ABCD of zo???
Op pagina 27 begint het met: vaccinatiegegevens: andere dan paardeninfluenza.
Op pagina 29: gezondheidscontroles uitgevoerd door laboratoria.
Op pagina 31: controle op ongeoorloofde middelen.
Op pagina 36: aantekingen en/of aanvullingen.

Ik weet dus niet of ik nu een inlegvel aan moet vragen.
Weet iemand dat?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 02:54

Sokkebok schreef:
Onze pony heeft een paspoort van augustus 2003 en heeft 36 pagina's, maar ik zie nergens de tekst "medische verklaring" en kan ook niets vinden waarin je aan kan geven of hij/zij geslacht mag worden. Ook geen ABCD of zo???

Ja, dan zul je het moeten aanvragen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:05

ik ben er nu achter dat ik 'm niet heb... :+

dus gelijk maar even besteld via de site van de KNHS, 't moet toch...

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 00:27

Nicole288 schreef:
Sokkebok schreef:

Ja, dan zul je het moeten aanvragen

Oké, bedankt.
Dan denk ik dat ik gelijk maar een nieuw paspoort aanvraag, dan staat hij gelijk op onze naam.

ylva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:58

volgens mij hoef je geen nieuw paspoort voor het overschrijven op naam, bij die van mij werd er in ieder geval gewoon een adressticker overheen geplakt...

Wat is de aanvraagprocedure van het inlegvel bij het haflingerstamboek? Moet je dat via de mail aanvragen ofzo? Kan er namelijk niet zoveel over vinden, kwpn en nrps heb ik al geregeld.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 14:16

ieris schreef:
zijn er al mensen die het inlegvel binnen hebben gekregen van de knhs?
Ik heb het drie weken geleden besteld, maar nog niks ontvangen.

ik heb hem op 29 januari aangevraagd en gisteren pas binnen gekregen, er is achterstand vanwege de enorme hoeveelheid aanvragen.

Ik snap niet waarom iedereen hier zo moeilijk doet over het al dan niet slachten, vul het gewoon nog niet in dan is er helemaal niks aan de hand.
Als de nood aan de man is en je paard moet bepaalde medicijnen dan komt de DA vanzelf met de mededeling dat hij ze niet mag geven als je paard voor de slacht bestemd is, dan kun je je formulier alsnog invullen indien nodig.
Al die paniek of je paard al dan niet voor de slacht is is helemaal niet nodig. Maar eenmaal ingevuld kun je niet meer terug! wees je daarvan bewust! Je weet nu nl nog niet hoe de situatie over een paar jaar is/kan zijn.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 20:04

Goed dat ik dit topic zie, wist ik niks van..
Heb het gelijk even gecheckt en bij mij zit het al in mijn paspoort gelukkig dus hoef het niet aan te vragen :)

CanadianD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:32

Kom er niet uit hoor:).
Mijn fjord heeft een veulenboek, en is van `97.
Las ergens dat ze vanaf `94 de medische behandeling enzo in het paspoort hebben staan, maar ik kan t nergens vinden:(.
Het paspoort loopt tot pagina 25.
Ze staat ook niet op mijn naam, dus zou ik een heel nieuw paspoort aan moeten vragen? (zal dan ook wel weer gelijk lid moeten worden:).
Geldklopperij vind ik het, maar denk dat er wel meerdere zijn.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:46

Mijn ene paard heeft het wel en me andere weet ik niet (gok van wel aangezien ik ong. 2jaar terug een vervolg paspoort ervan heb gehad).

maar is het verplicht om in te vullen of je paard wel/niet geslacht mag worden?
Of gaat het hierbij alleen om dat je die pagina's in je paspoort hebt?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:00

hebben jullie dit topic wel helemaal doorgelezen? de antwoorden op jullie vragen staan er echt gewoon tussen....

Nee, je hoeft nog niet verplicht in te vullen of je wel/niet wilt slachten, dat kan later ook nog

Nee, je paard hoeft niet op jouw naam te staan als je een inlegvel wilt opvragen, je moet alleen wel duidelijk aangeven waar het vel naartoe gestuurd moet worden.

Het is niet vanaf 1994 maar 2004 dat er een medisch inlegvel is bijgevoegd in paspoort.
Veulenboek maakt niet uit het gaat niet om stamboekpapieren maar om het paspoort en dat is niet hetzelfde.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:46

goed, ik kom er dus echt niet meer uit.

Ik heb een KWPN'er, maar zijn paspoort is in 2000 uitgegeven door het N.H.S, dus KNHS. Volgens mij heb ik nog geen medisch inlegvel, ik kan nergens noteren of ik wil dat hij geslacht wordt, dus daar ga ik maar gewoon vanuit (dat ik dat dus nog niet heb..).
Nu wilde ik een inlegvel aanvragen op de site van de KNHS, maar ik kreeg als tip dat ik voor maar 20 euro een nieuw aan kan vragne. Aangezien er nog maar 7 vakjes zijn voor entingen en hij nog niet op mijn naam staat, vond ik dit aantrekkelijk. Ik hoor hier echter verhalen over hoge kosten voor een nieuw paspoort, dus vroeg me af waar dit lag. Moet ik lid worden van de KNHS oid, waarom zijn deze kosten zo hoog? Anders zou ik er namelijk gewoon voor kiezen om hem alleen een inlegvel te geven. (paard is 20 jaar nu, dus de kans is groot dat hij genoeg heeft aan deze 7 vakjes voor influenza, die hij jaarlijks krijgt..). Ik vraag me dus af of dit echt alleen maar 20 euro kost?

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:31

laat maar, heb scheel zitten lezen. Bit zei iets anders dan Janouk in startpost. ;)

manonetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:11

Ik heb een paspoort waar nog NHS op staat. Maar binnenin staat bij Stamboek/Ras: NRPS.
Weet iemand of ik dan een inlegvel via NRPS of via de KNHS moet aanvragen?

Alvast bedankt!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:31

manonetjuh schreef:
Ik heb een paspoort waar nog NHS op staat. Maar binnenin staat bij Stamboek/Ras: NRPS.
Weet iemand of ik dan een inlegvel via NRPS of via de KNHS moet aanvragen?

Alvast bedankt!

KNHS