2 jaar en al ingereden/wedstrijdklaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:30

Urielle schreef:
Te vroeg te hard werken is niet goed, maar wat is te vroeg en wat is te hard?

idd en dat kan je nooit onderzoeken, juist omdat het ook erfelijk kan zijn of te maken kan hebben met de ruiter en tuig.

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:41

Deze fout heb ik ook eens onbewust gemaakt. Jaren geleden kochten wij een mooi, jong, sportpaard, deze had geen papier, wel een paspoort, daarin stond te lezen dat de ruin op dat moment 4 jaar was. Hij kende verder niets. Het was een mooi gebouwd, uitgegroeid jong paard, sterk, en goed in de bespiering. Wij hebben hem zadelmak gemaakt, en binnen no time was hij wedstrijdklaar, zo goed aanpakken. Op het moment dat hij meeging op wedstrijd, moest hij gechipt worden, dat was er toen nog niet helemaal door.
Bij de DA aangekomen werd het dier in zijn mond gekeken, waarop de DA zegt: " Hij is wel groot he, voor een 2 jarige..." Je kan je voorstellen dat wij ons rotschrokken.. Hij is toen nog lekker een jaar het land op gegaan. Paard is "echt als 4 jarige" verkocht naar Engeland., voor zover ik weet pakt hij super aan, en heeft hij nergens last van.
Zo zie je maar weer, het is verschillend per paard, maar erg goed is het natuurlijk niet!

NJD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:45

Zensation: Het zal je maar gebeuren! Denk dat dit men vaker overkomt dan men weet.

Blij om te lezen dat eigenlijk iedereen vindt dat 2 jaar wel errrug jong is!

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 18:45

Zensation schreef:
Deze fout heb ik ook eens onbewust gemaakt. Jaren geleden kochten wij een mooi, jong, sportpaard, deze had geen papier, wel een paspoort, daarin stond te lezen dat de ruin op dat moment 4 jaar was. Hij kende verder niets. Het was een mooi gebouwd, uitgegroeid jong paard, sterk, en goed in de bespiering. Wij hebben hem zadelmak gemaakt, en binnen no time was hij wedstrijdklaar, zo goed aanpakken. Op het moment dat hij meeging op wedstrijd, moest hij gechipt worden, dat was er toen nog niet helemaal door.
Bij de DA aangekomen werd het dier in zijn mond gekeken, waarop de DA zegt: " Hij is wel groot he, voor een 2 jarige..." Je kan je voorstellen dat wij ons rotschrokken.. Hij is toen nog lekker een jaar het land op gegaan. Paard is "echt als 4 jarige" verkocht naar Engeland., voor zover ik weet pakt hij super aan, en heeft hij nergens last van.
Zo zie je maar weer, het is verschillend per paard, maar erg goed is het natuurlijk niet!

Jee! Dan kijk je ook raar op...
Laatst bijgewerkt door Leo op 06-03-09 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ik heb nieuwe berichten verwijderd. Reacties kunnen per PB naar de TS.